آتش سوزی زیرساخت اینترنت کشور را نابود کرد. مشکل به زودی برطرف خواهد شد

[ad_1]

ساختمان LCT در خیابان شیخ بهایی تهران، مرکز توزیع اینترنت بین شرکت‌های مختلف، دچار آتش‌سوزی شد و با وجود مهار آتش، اینترنت سراسر کشور خاموش شد. وزارت ترانسپورت اعلام کرد که این مشکل در مدت کوتاهی حل خواهد شد.

از صبح امروز اینترنت کشور قطع شده و بسیاری از مشترکان شرکت های ارائه دهنده خدمات اینترنتی مانند شاتل، آسیاتک و مبین نت و حتی اپراتورهای تلفن همراه برای دسترسی به اینترنت با مشکل مواجه شده اند.

گزارش شده است که آتش سوزی در ساختمان زیرساخت رخ داده و از اتاق باتری شروع شده و در مدت کوتاهی به مناطق دیگر سرایت کرده است. نباید فراموش کرد که اینترنت ورودی به کشور در این مرکز توزیع می شود و همین موضوع باعث اختلال در اینترنت توسط بسیاری از شرکت ها می شود.

با توجه به حجم زیاد این قطعی ها، پشتیبانی بسیاری از این شرکت ها پاسخگوی تمامی مشترکین نیست و بسیاری از مشترکان را دچار سردرگمی می کند. شبکه پرداخت کشور نیز تحت تأثیر قرار گرفت و نقص در برنامه های پرداخت مانع از انجام تراکنش های بانکی توسط کاربران شد. بسیاری از برنامه های دیگر نیز مشکلاتی دارند و عملکرد آنها خراب است.

مهدی سالم، روابط عمومی جدید وزارت ارتباطات در حوزه شما نیز به این اتفاق واکنش نشان داد. وی گفت: پیش از این در نیروگاه یکی از مراکز زیربنایی مشکل فنی وجود داشت و با مشخص شدن ابعاد حادثه به نظر می رسید این اختلال مربوط به آتش سوزی باشد. آتش مهار شد و به منظور پیشگیری و جلوگیری از آتش سوزی مجدد احتمالی، چندین خودروی آتش نشانی در منطقه مستقر شدند. آتش نشانان اعلام کردند که آتش مهار شده اما دود زیاد است و رسیدن به نقاط مختلف مرکز هنوز به راحتی امکان پذیر نیست و در ساعات آینده مشکل برطرف خواهد شد.

آیا با اینترنت خود مشکل دارید؟ از کدام ارائه دهنده اینترنت استفاده می کنید؟

این خبر با در دسترس قرار گرفتن اطلاعات بیشتر در مورد این رویداد به روز خواهد شد.

[ad_2]

Cornelius Mcgrath

درونگرا. قهوه خور. کاوشگر. متخصص تلویزیون بشارت بیکن لاعلاج. طرفدار فرهنگ پاپ