اندروید باکس چیست؟ – چگونه بهترین اندروید باکس را انتخاب کنیم؟ | دیجیاتو

[ad_1]

اندروید باکس یکی از محبوب ترین ابزارهای چند رسانه ای برای تلویزیون های هوشمند و اتصال آنها به اینترنت است. در زیر نحوه عملکرد جعبه های اندروید، ویژگی های دایرکتوری، بهترین باکس های اندروید و ویژگی های ضروری برای یک اندروید باکس خوب را خواهیم آموخت.

اندروید باکس چیست؟

اندروید باکس چیست؟

اندروید باکس این یک دستگاه کوچک با سیستم عامل Android TV است که می تواند به تلویزیون متصل شود. از این دستگاه می‌توان برای پخش فایل‌های چند رسانه‌ای، فیلم‌ها و برنامه‌های تلویزیونی و برخی برنامه‌های اندرویدی مانند بازی‌های سازگار با سیستم‌عامل اندروید، مرور وب و پخش زنده ویدیو در تلویزیون استفاده کرد.

اولین اندروید باکس بنابراین Nexus Player توسط گوگل در سال 2014 معرفی شد. اندروید باکس می تواند هر تلویزیون ساده ای داشته باشد پورت HDMI به تلویزیون هوشمند اندروید. یک اندروید باکس رده بالا می تواند تقریباً تمام ویژگی های تلویزیون های اندرویدی امروزی را در تلویزیون های تخت ارائه کند و حتی قابلیت هایی فراتر از قابلیت های معمول تلویزیون های هوشمند اندرویدی ایجاد کند.

پنل پشتی اندروید باکس
پنل پشت جعبه اندروید

Android Box چگونه کار می کند؟

باکس اندروید با کابل HDMI تلویزیون اتصالات و قابلیت اتصال با سیم و بی سیم اینترنت نیز وجود دارد. باکس های اندروید بسته به تقریبا همه انواع فرمت های صوتی و تصویری حمایت می کنند. اگر فرمت‌های خاصی از این دستگاه‌ها را پشتیبانی نمی‌کنید، معمولاً می‌توانید با به‌روزرسانی کدک آن‌ها، این مشکل را برطرف کنید.

اندروید باکس‌ها از اکثر سرویس‌های پخش ویدیوی ایرانی و خارجی پشتیبانی می‌کنند و با استفاده از این دستگاه‌ها می‌توانید با خرید اشتراک سرویس‌های مذکور از تماشای محتوای آن‌ها در تلویزیون لذت ببرید (برخی از اندروید باکس‌های نصب شده در کشور با اشتراک رایگان در ایران ارائه می‌شوند). خدمات پخش محتوا بودن). همچنین می توانید انواع برنامه ها و بازی های اندرویدی سازگار با سیستم عامل اندروید تی وی را بر روی این دستگاه ها نصب کنید.

نحوه اتصال اندروید باکس به تلویزیون

اندروید باکس را به تلویزیون وصل کنید

نحوه اتصال Android Box به تلویزیون مانند نحوه اتصال سایر دستگاه های دیجیتال به آن است. پس از اتصال دستگاه به تلویزیون، باید ورودی مورد نظر را با ریموت کنترل تلویزیون انتخاب کنید. پس از اتصال اندروید باکس به تلویزیون، می توانید آن را به اینترنت نیز متصل کرده و از تمامی امکانات آنلاین آن بهره مند شوید.

نحوه نصب اپلیکیشن روی اندروید باکس

Android Box مانند هر دستگاه اندرویدی دیگری فروشگاه Google Play دسترسی دارد و در این اپ استور می توانید هر اپلیکیشنی را که می خواهید جستجو و نصب کنید (مثل هر دستگاه اندرویدی دیگری). البته تعداد و تنوع برنامه های فروشگاه Google Play موجود در اندروید باکس به اندازه سایر دستگاه های اندرویدی نیست و ممکن است فقط شامل برنامه هایی برای سرویس های پخش ویدیو و برنامه های سازگار با Android TV باشد.

زیرا برخی از مطالب خدمات پخش ویدئو شما نمی توانید محتوای برخی از این سرویس ها را مشاهده کنید که فقط در برخی کشورها در دسترس هستند و یا به دلیل برخی محدودیت ها می توانید آدرس IP خود را با ابزارهایی که برای این منظور ایجاد شده اند و مخصوص اندروید باکس و تلویزیون های هوشمند طراحی شده اند تغییر دهید. همچنین مشاهده روان و بدون وقفه محتوای سرویس های پخش ویدئو نیازمند پینگ کم اینترنت است.

پخش ویدیو اندروید باکس

این ابزارها به صورت هوشمند و خودکار سعی می کنند با انتخاب بهترین سرور پینگ اینترنت شما را به حداقل برسانند یا حداقل کاهش دهند. علاوه بر این مزیت خوبی برای آنهاست که این نرم افزارها قابلیت اتصال به سرورهای زیادی در کشورهای مختلف را دارند.

این ابزارهای نرم افزاری با پرداخت هزینه در دسترس هستند و برای استفاده از آنها تنها کافی است اشتراک را دانلود کنید، اپلیکیشن مخصوص را از فروشگاه گوگل پلی دریافت کنید و پس از وارد کردن نام کاربری و رمز عبور خود وارد حساب کاربری خود شوید. ارائه کننده مناسب را انتخاب کنید.

ویژگی های دایرکتوری باکس های اندروید

برخی از باکس های اندرویدی که به جعبه بازی آنها همچنین به عنوان دسته های خاص شناخته می شوند. بازی های اندروید آنها از آن پشتیبانی می کنند و می توانید از آنها به عنوان یک کنسول بازی اندروید استفاده کنید. برخی از باکس‌های اندروید از صفحه کلید و ماوس نیز پشتیبانی می‌کنند و می‌توانید برای وبگردی راحت‌تر، چنین دستگاه‌هایی را از طریق پورت‌های USB به دستگاه متصل کنید. برخی از باکس های اندروید دارای اسلات کارت حافظه نیز هستند.

جعبه بازی اندروید Nvidia Shield
جعبه بازی اندروید Nvidia Shield

اکثر جعبه‌های اندرویدی که در سال‌های اخیر منتشر شده‌اند، قادر به پخش ویدیوهای 4K با وضوح 60 بیت هستند و همچنین از آهنگ‌های صوتی چند کاناله با کیفیت بالا پشتیبانی می‌کنند.

بسیاری از باکس های اندرویدی مدرن دارند ریخته گری کروم درونی؛ داخلی علاوه بر این. با استفاده از این فناوری می توانید به راحتی تصاویر، موسیقی و فیلم ها را از دستگاه های سازگار مانند گوشی و تبلت به تلویزیون پخش کنید. برخی از باکس‌های اندروید مانند Chromecast Nvidia Shield TV Pro Android باکس داخلی نیز قابلیت پخش محتوای 4K را دارند.

تقریباً تمام اندروید باکس‌های میان‌رده و پیشرفته مدرن از دستیار مجازی Google Assistant پشتیبانی می‌کنند. Google Assistant مانند هر دستگاه اندرویدی دیگر کار می کند. می توانید از این دستیار مجازی در محیط های مختلف برای گفتن دستورات صوتی یا انجام کارهایی مانند برقراری تماس صوتی یا اطلاع از وضعیت آب و هوا استفاده کنید.

برخی از دستگاه های اندرویدی نیز دارای بلوتوث هستند و با این روش ارتباطی می توانید دستگاه های دیگری مانند گوشی و تبلت را برای پخش موسیقی متصل کنید و یا حتی از بلوتوث آن ها برای اتصال کیبورد به دستگاه از طریق بلوتوث استفاده کنید.

برترین برندهای اندروید باکس

اندروید باکس

را می توان در میان بهترین باکس های اندروید موجود در بازار یافت Nvidia ShieldTV و گوگل کروم کست با سیستم عامل گوگل تی وی و اندروید باکس X96 مکس پلاس ذکر شده است. شیائومی در تولید باکس های اندرویدی میان رده و ارزان قیمت نیز کاملاً موفق است. اندروید باکس Mi Box S یکی از اندروید باکس های موفق این برند است. این دستگاه با ویژگی هایی مانند پشتیبانی از وضوح 4K، کروم کست داخلی و دستیار گوگل، می تواند طیف وسیعی از کاربران عادی را راضی کند.

از ارزان ترین باکس های اندرویدی می توان به اندروید باکس های تسکو مانند اندروید باکس Tesco Tab 100 اشاره کرد. در حال حاضر حتی ارزان ترین اندروید باکس ها نیز استانداردهای لازم را برای اندروید باکس مناسب دارند، مانند پشتیبانی با وضوح بالا، پشتیبانی از فرمت های صوتی و تصویری مختلف، کروم کست داخلی و دستیار گوگل.

با این حال، اگر می‌خواهید از دستگاه‌های حرفه‌ای با سخت‌افزار قدرتمند و پورت‌های پرسرعت و استانداردهای صوتی و تصویری به‌روز استفاده کنید، باید به فکر خرید دستگاه‌های پیشرفته باشید. همچنین، فقط دستگاه های سطح بالا می توانند محتوای 4K را پخش کنند. پشتیبانی از اینترنت 5G، بلوتوث 5 و وضوح 4K مانند 6K و 8K فقط در چنین دستگاه هایی دیده می شود. به عنوان مثال، Android Box X96 MAX Plus از وضوح 8K با نرخ تازه سازی 24 هرتز پشتیبانی می کند.

اگر قصد دارید از یک نسخه نسبتاً جدید اندروید استفاده کنید، باید دستگاه های پیشرفته را نیز خریداری کنید. به عنوان مثال، Nvidia Shield TV Fold دارای اندروید 11 است و می تواند به راحتی بازی های سنگین اندروید مانند PubJie و Fortnite را اجرا کند. اندروید باکس های ارزان و متوسط ​​دارای نسخه های نسبتا قدیمی اندروید مانند اندروید 9 و اندروید 7 هستند.

اندروید باکس برای چه کسانی مناسب است؟

تلویزیون‌های هوشمند، به‌ویژه تلویزیون‌های اندروید، نسبتاً گران هستند و ممکن است برخی افراد توانایی خرید آن‌ها را نداشته باشند. چنین افرادی می توانند با پرداخت مبلغی نسبتا ناچیز و خرید اندروید باکس میان رده، تلویزیون ساده خود را به تلویزیون هوشمند تبدیل کنند.

از طرفی برخی از تلویزیون های ساده کیفیت صدا و تصویر خوبی دارند و تنها نقطه ضعف آن ها نداشتن امکانات تلویزیون های هوشمند است. اگر از کیفیت صدا و تصویر تلویزیون ساده خود راضی هستید و فکر می کنید تنها ایراد آن هوشمند نبودن دستگاه است، با خرید اندروید باکس به راحتی می توانید این مشکل را برطرف کنید.

همچنین ممکن است برخی از سیستم عامل های تلویزیون هوشمند مانند سیستم عامل وب (سیستم عامل وب)، در تلویزیون های هوشمند ال جی، تایزن (تایزن) در تلویزیون های هوشمند سامسونگ و لینوکس شما به تلویزیون های هوشمند ارزان قیمت راضی نخواهید بود و می خواهید از اندروید تی وی یا سیستم عامل گوگل استفاده کنید (سطح پشتیبانی این سیستم عامل ها از اپلیکیشن ها و سرویس های مختلف به اندازه اندروید تی وی نیست).

علاوه بر این، بسیاری از تلویزیون های اندرویدی موجود در بازار از سخت افزار قدرتمند و مناسبی برخوردار نیستند و همین امر باعث می شود تا به کندی کار کنند و کمی پس از روشن شدن آماده استفاده شوند. حتی ممکن است هنگام پردازش و پخش ویدیوهای با کیفیت بالا گیر کنند. بنابراین، اگر نمی خواهید هزینه زیادی برای خرید تلویزیون هوشمند خرج کنید تا دچار چنین مشکلی نشوید، توصیه می کنیم یک تلویزیون ساده بدون سیستم عامل بخرید و از یک اندروید باکس رده بالا یا میان رده با سخت افزار قدرتمند

ویژگی های ضروری برای یک اندروید باکس خوب

اندروید باکس X96 MAX Plus

یک اندروید باکس خوب و کارآمد که بتواند به عنوان یک گیمر مناسب تمامی انتظارات کاربران حرفه ای و متوسط ​​را برآورده کند باید دارای ویژگی های زیر یا حداقل برخی از آنها باشد.

  • پشتیبانی از استانداردهای مختلف HDR: اگر تلویزیون شما از فناوری HDR پشتیبانی می کند، توصیه می کنیم Android Box را انتخاب کنید که از HDR10 و استانداردهای مختلف HDR مانند HDR10+ و Dolby Vision پشتیبانی می کند تا از محتوای HDR لذت ببرید. لازم به ذکر است که اگر محتوای HDR را روی دستگاه هایی پخش می کنید که از HDR پشتیبانی نمی کنند. محتوای پخش شده تا حدودی تیره و بی رنگ است. البته اگر تلویزیون HDR بی کیفیتی دارید، کافی است دستگاه به تنهایی از استاندارد HDR10 پشتیبانی کند.
  • پشتیبانی از فرمت های صوتی مختلف Dolby مانند Dolby Digital، Dolby Digital Plus و Dolby Atmos (پشتیبانی استاندارد از Dolby Atmos فقط در صورتی لازم است که تلویزیون رده بالایی داشته باشید و تلویزیون از این استاندارد پشتیبانی کند). توصیه می کنیم دستگاهی را انتخاب کنید که از فرمت DTS و نسخه های مختلف آن پشتیبانی می کند. آهنگ های صوتی فیلم های دالبی که معمولا دارای وضوح بیت و وضوح بسیار بالایی هستند در این فرمت رمزگذاری می شوند.
  • پورت HDMI ARC یا پورت صوتی دیجیتال اپتیکال: این پورت ها قابلیت انتقال صدای دیجیتال چند کاناله Dolby را دارند. البته ترجیحاً دستگاهی با پورت HDMI ARC یا HDMI eARC انتخاب کنید (اگر می خواهید صدای Dolby Atmos را منتقل کنید). از آنجایی که انتقال صدای Dolby 5.1 کانال حداکثر ظرفیت پورت نوری است. اما پورت HDMI ARC چنین محدودیتی ندارد.
  • پورت HDMI 2.1: اگر تلویزیون 4K با نرخ رفرش 120 هرتز دارید، حتما دستگاهی با این پورت انتخاب کنید. از آنجایی که پورت HDMI 2.0 فقط می تواند محتوای 4K را با نرخ تازه سازی 60 هرتز انتقال دهد
  • داشتن سخت افزار مناسب: توصیه می کنیم دستگاهی با حداقل پردازنده 4 هسته ای (ترجیحاً 6 یا 8 هسته ای) و یک پردازنده گرافیکی با 3 گیگابایت رم (ترجیحا 4 گیگابایت) و قدرت پردازش کافی انتخاب کنید.

سایر ویژگی های مناسب برای اندروید باکس عبارتند از:

  • پشتیبانی از کدک ویدیویی H.265 یا HEVC
  • پشتیبانی از فناوری رنگی 10 بیتی یا 8 بیتی + FRC (ترجیحاً پشتیبانی از رنگ 10 بیتی)
  • پشتیبانی داخلی از ویژگی‌های بی‌سیم مانند Chromex و بلوتوث
  • پشتیبانی از صفحه کلید و ماوس
  • نسخه های بالاتر اندروید را دریافت کنید
  • دستیارهای صوتی مجازی مانند Google Assistant یا Amazon Alexa
  • پشتیبانی یکپارچه از هارد دیسک های اکسترنال با ظرفیت بالا برای پخش فیلم های دسته جمعی
  • پورت USB 3.0 برای انتقال سریع اطلاعات از هارد اکسترنال یا درایو فلش به دستگاه

سوالات متداول درباره Android Box

اندروید باکس چیست؟

اندروید باکس دستگاهی کوچک با قابلیت اتصال به سیستم اندروید تی وی و تلویزیون و تبدیل تلویزیون معمولی بدون سیستم عامل به تلویزیون هوشمند اندروید می باشد. این دستگاه قابلیت اجرای برنامه های سازگار با اندروید تی وی و پخش فرمت های مختلف صوتی و تصویری را دارد.

بهترین باکس های اندروید کدامند؟

برندهای برتر اندروید باکس و بهترین باکس‌های اندروید عبارتند از Google Chromecast، Nvidia Shield TV Pro، X96 Max Plus و Xiaomi Mi Box S.

ویژگی های کلیدی یک اندروید باکس خوب چیست؟

از ویژگی های کلیدی یک جعبه اندروید خوب می توان به پشتیبانی از استانداردهای صوتی مختلف HDR و Dolby، پخش روان محتوای 4K، بلوتوث 5، پردازنده مناسب و خروجی صدای دیجیتال اشاره کرد.

[ad_2]

Cassie Wells

حل کننده مشکل به طرز خشمگینانه ای فروتن. ماون فرهنگ پاپ استاد عمومی موسیقی. متعصب وب هیپستر پسند. ارتباط دهنده.