اولین محصول جراحی سیار روی پلت فرم 5G به عنوان بهترین جشنواره نوآوری ایران انتخاب شد

[ad_1]

جراحی از راه دور یوزکیس بر اساس فناوری نسل پنجم HBBمحصول برگزیده ششمین جشنواره نوآوری برتر ایران که ربات جراحی داخلی شرکت رباتیک و پزشکی نوآورانه سینا هدیه شده بود برگزیده شد.

وزیر اقتصاد و دارایی در جشنواره بهترین نوآوری ایران با بیان اینکه نوآوری یکی از اصول پیشرفت اقتصادی در دنیای امروز است، به تشریح تلاش های وزارت اقتصاد برای ارائه مجوزهای آسان تر برای کسب و کارها برای افزایش نوآوری پرداخت.

نوآوری نباید به عنوان یک تجمل تلقی شود

صبح دوشنبه 7 مارس6. جشنواره بهترین نوآوری ایراناین نشست با حضور احسان خاندوزی وزیر امور اقتصادی و دارایی، رسول جلیلی و رئیس دانشگاه صنعتی شریف برگزار شد.

در مراسم HBB با اهدای لوح و تندیس از حمید بهروزی قائم مقام مدیرعامل اپراتور اول به عنوان حامی توسعه راهکار و سامانه جراحی رباتیک مبتنی بر فناوری سیار نسل پنجم تجلیل شد.

وزیر اقتصاد و دارایی با تاکید بر اینکه کسب و کارها بدون نوآوری نمی توانند در اکوسیستم اقتصادی دوام بیاورند، گفت: بنابراین نباید به نوآوری به عنوان یک امر تجملی نگاه کرد. نوآوری یکی از اصول پیشرفت اقتصادی است.

خاندوزی گفت: یکی از اهداف ما در وزارت امور اقتصادی و دارایی اصلاح پروانه کسب است. گفت. این راهی است که می‌توان رهبران نوآورتر را رهبر کرد.»

در حاشیه این مراسم که هر ساله بهترین نوآوری ها و محصولات شرکت های ایرانی را معرفی می کند و نمایشگاهی از برندها و محصولات فناوری در آن برگزار می شود، وزیر اقتصاد و دارایی نیز حضور داشت. یوزکیس، ضمن ابراز علاقه به «جراحی از راه دور»، تأثیر چنین فناوری‌ها و کاربردهای فناوری را بر اقتصاد دیجیتال بسیار ارزیابی کرد.

اولین تلاش همراه در فناوری های جدید

HBB وی پیش از این توانسته بود با ارائه یک ربات جراحی در نمایشگاه ایران تلکام 2018، عمل جراحی کرانیوتومی خونریزی حاد مغزی (هماتوم اپیدورال) را از راه دور انجام دهد و ضمن طراحی و ساخت ربات داخلی با همکاری دانشگاه های مطرح کشور، اقدام به انجام عمل جراحی کرانیوتومی برای خونریزی حاد مغزی کرد. شد.

ربات جراح سینا به نام دانشمند ایرانی «ابوعلی سینا» نامگذاری شده است و در اصل برای مطابقت با ربات داوینچی ساخت آمریکا طراحی شده است که به عنوان یک سیستم جراحی از راه دور پیشرفته از طریق یک مانیتور و دو بازوی روباتیک عمل می کند. تکمیل شد.

این ربات دارای یک کنسول جراحی است که جراح پشت آن می نشیند و می تواند جراحی را با استفاده از دو بازوی رباتیک کنترل و هدایت کند. در کنار کنسول یک مانیتور قرار دارد که جراح با آن می تواند تاثیر جراحی را مشاهده کند.

تصویر جراحی نیز توسط یک ربات انجام می شود که در آن جراح می تواند تصویر را با یک پدال کنترل کند. با ابزار جراحی می توان نیروهای منتقل شده به بیمار را اندازه گیری کرد و جراحی را با دقت و کیفیت بالایی انجام داد.

با استفاده از این ربات در جراحی میزان آسیب به بافت های سالم کاهش می یابد و بیمار کمترین زمان نقاهت و خونریزی را دارد.

[ad_2]

Elyse Blake

کاوشگر هیپستر پسند. گورو بیکن دوستانه. زامبی متعصب حرفه ای. نویسنده.

تماس با ما