ایبوک آموزش لینک‌سازی خارجی تریبون

برای مثال اگر از صفحه A به صفحه B لینک داده اید، دیگر نباید از صفحه B به صفحه A لینک برگشتی بدهید. البته این مورد بسیار رایج است و بسیاری از افراد در وب سایت های خود این کار را انجام می دهند. در حالت کلی کلماتی که برای منو انتخاب می‌شوند روی سئو سایت بسیار اهمیت دارند و گوگل به این کلمات بسیار توجه می‌کند. اگر این کلمات به درستی انتخاب شده و به طور صحیح در منو قرار بگیرند، ورودی سایت افزایش پیدا می‌کند. به همین دلیل سئوکاران برای صفحات خود لینک‌ های خارجی مصنوعی می‌سازند تا با ساخت این لینک‌ها، سایت را با سرعت بیشتری به صفحه اول موتور‌های جستجو برسانند. لینک سازی برای هر سایت و میزان گستردگی آن، فروشگاهی بودن و غیره می‌تواند متفاوت باشد و برای هر سایت با توجه به استراتژی‌ محتوا آن کاملا متفاوت است و باید با شرایط سایت تدوین شود.

سایت ویرگول یک شبکه اجتماعی فارسی است که شما می توانید در آن به عنوان نویسنده فعالیت کنید. در این مقاله در نظر داریم تا در رابطه با ۱۰ راهکار لینک سازی توضیحاتی خدمت شما ارائه دهیم. داشتن لینک های بیش از حد در یک صفحه می تواند از دیدگاه خواننده آزار دهنده باشد.

اما بک لینک های مرتبط با حوزه کاری بهتر است که بیشتر باشند و بیشتر مورد توجه قرار بگیرند. روش‌های رایجی که اغلب متخصصان سئو برای لینک‌سازی خارجی استفاده می‌کنند، ممکن است از نگاه گوگل شناسایی شوند و سایت‌ها را جریمه کند. در این ایبوک روش‌های متنوعی برای لینک‌سازی معرفی کردیم که کمتر متخصص سئویی از آن‌ها استفاده می‌کند و می‌تواند به بهبود جایگاه سایت شما در صفحه نتایج جستجو منجر شود. بک لینک یا لینک خارجی، لینکی است که در یک سایت دیگر قرار می گیرد و به صفحه سایت شما اشاره می کند. همچنین اگر در سایت خودتان، لینکی قرار دهید که به یک سایت دیگر اشاره می کند، یک لینک خارجی برای آن سایت محسوب می شود. خرید بک لینک یکی از روش هایی است که می توانید با آن، از سایت های دیگر لینک دریافت کنید.

گاهی بدترین ایده ها هنگامی که به عنوان تبلیغ بر پشت جلد دستمال کاغذی حک می شوند، جذاب به نظر می رسند. به طور کلی، لینکی که توسط شرکت شما یا نماینده شما کنترل می شود، می تواند اسپم محسوب سفارش بک لینک گردد. نتیجه لینک سازی ضعیف می تواند خود را در قالب افت جایگاه سایت نمایان سازد. در بهترین حالت، تغییری در رتبه بندی سایتان ایجاد نمی شود؛ زیرا این لینک ها اصلا به حساب نمی آیند.

آموزش لینک سازی خارجی حرفه ای – دوره موشک سئو ❤️ (لینک بیلدینگ)

کاربران نظر منفی ارسال خواهند کرد و می توانند بر رتبه شما تأثیر بگذارند. لینک ها لزوما مهمترین فاکتور رتبه بندی سایت ها نیستند (اما همچنان جز سه فاکتور اصلی قرار دارند). اینکه تا چه اندازه لینک ها در افزایش رتبه وبسایت ها تاثیر دارند، سؤالی است که نمی توان به آن پاسخ داد. فاکتورهایی همچون اینکه سایت تا چه حد نیاز جستجوی مخاطب را برطرف می کند، نقش مهمی را ایفا می کند.

در این نوشته سعی کردیم مهمترین تکنیک‌های لینک سازی داخلی 2023 را با شما عزیزان در میان بگذاریم. خوشحال می‌شویم تجربه خودتان از کار کردن با این استراتژی‌ها را با ما به اشتراک بگذارید. همچنین اگر غیر از موارد ذکر شده تکنیک دیگری می‌شناسید، حتما آن را در بخش نظرات مطرح کنید. لینک سازی برای وبسایت از آن جا که بسیار حساس بوده و اگر توسط افراد متخصص انجام نشود، عواقب خوبی نخواهد داشت.

از این فرمها هم می توانید در انتهای مطالب خود برای اشتراک گذاری مطلبتان از طریق ایمیل استفاده کنید. برخی افراد هستند که میگویند این کار سخت است و نمیتوانم با شخصی مصاحبه ای داشته باشم و یا وقت گرفتن از آن شخص بسیار سخت است. اما باید بدانید که اگر برای رسیدن به خواسته ی خود تلاش کنید مطمئن باشید که شخص مورد نظر با شما همکاری خواهد کرد. تمامی حقوق مادی و معنوی این وبسایت محفوظ و متعلق به شرکت عصر داده ویستا می باشد. اگر این مقاله برایتان مفید بوده، لطفا آن را با دوستانتان به اشتراگ بگذارید و نظر خود را در بخش کامنت برای ما ارسال کنید.

در قدم اول به سراغ روش‌های لینک‌سازی از نوع خارجی می‌رویم که وبمستران با پرداخت هزینه و همکاری با یکدیگر اقدام به تولید لینک‌ها می‌کنند. موارد بسیار زیادی وجود دارد که در رشد سئو وب سایت شما موثرند و شما برای دریافت بیشترین و بهترین نتیجه بایستی به مجموعه ای از تمامی این موارد توجه داشته باشید. همچنین این موضوع نیز مهم است که لینک های شما دو طرفه و به صورت تبادلی نباشند.

زمانی که برای تهیه محتواهای باکیفیت و داستان‌های برندتان وقت و هزینه صرف می‌کنید، باید مخاطبان خود را از وجود آن باخبر کنید. برای داستان و اخبار شرکت یک صفحه اختصاصی در سایت ایجاد کنید و از رسانه‌های معتبر و حمایت‌کننده بخواهید که درباره آن صحبت کنند و به شما لینک دهند. اینفوگرافیک‌ها یکی از محبوب‌ترین انواع محتواها هستند که به خاطر انتقال حجم زیادی از اطلاعات در یک خلاصه جذاب، به‌راحتی به اشتراک گذاشته می‌شوند. طبق تحقیقاتی، اینفوگرافیک‌ها بیش از سایر مطالب در انواع رسانه‌ها دست‌به‌دست می‌شوند و برای سایت لینک می‌آورند. متن قابل کلیک لینک‌ها نیز باید با مقصد شما سازگار باشد، زیرا انکر تکست درست می‌تواند باعث درک گوگل شود و به تاثیر مثبتی به روی سایت بگذارد. به یاد داشته باشین که طیف گسترده‌ای از ابزارهای تجزیه و تحلیل پیوند در بازار وجود دارن که برخی از اونها رایگان و بعضی پولی هستن.

Mozbar ابزاری است که میتوانید با آن میزان دامین آتوریتی و پیج اتوریتی وبسایتی که درآن لینک میسازید را  بسنجید و از اسپم بودن آن ها مطمئن شوید. لینک سازی در سایت های داخلی و هم زبان بهتر است، اما لینک سایت در سایت های خارجی و غیر هم زبان نیز لازم است. اما قبل زیاده روی کردن در لینک سازی آن هم در سایت های خارجی زیاد به نفع شما نخواهد بود. سلام
وقت بخیر
ممنون که به ما فیدبک می‌دین 🙂
خیر، لینک‌دادن به سایر سایت‌ها و مقاله‌ها در صورتی که با موضوع صفحهٔ وب‌سایت ما مرتبط باشه، آسیبی به سایت وارد نمی‌کنه، بلکه برای اون هم مفیده. بهترین نوع لینک خارجی وقتی است که یک وب‌سایت به صورت خودکار و بدون تلاش خاصی از سمت شما، به یکی از صفحات وب‌سایتتان لینک می‌دهد.

از آنجایی در وبلاگ به محتواهای دیگر سایت لینک داده‌ایم، به مرور زمان این اعتبار به آن‌ها نیز منتقل خواهد شد. در ابزار آنالیتیکس به بخش Link Report (گزارش لینک‌ها) رفته و سپس بر روی Internal Links کلیک کنید. با اینکار می‌توانید تعداد لینک داخلی هر یک از صفحات را مشاهده کنید.

با این حال متخصصین سئو به سرعت قلق کار PageRank را یاد گرفتند و فهمیدند چگونه می‌توانند مطابق این الگوریتم در نتایج جستجو برای کلمات کلیدی مورد نظر خود بالا بیایند. در این راستا، گوگل تلاش کرد تا وب سایت‌هایی که نتایج سرچ را دستکاری می‌کردند، پیدا کند و اقدامات پیوسته‌ای در زمینه‌ی کنار گذاشتن سایت‌هایی که لیاقت بالا بودن در رتبه‌بندی را نداشتند انجام داد. در این روش افراد تلاش می کنند تا در رابطه با موضوع کار و هر مطالب دیگری که صاحب نظر هستند با یکدیگر به بحث و گفت و گو بپردازند.

کسانی هم که استراتژی کلاه خاکستری را پیش می‌گیرند، علاوه بر تلاش برای کسب لینک به‌روش‌های طبیعی، سعی در ساخت لینک به روش‌هایی که طبیعی جلوه کند نیز دارند. لینک‌سازی از طریق انتشار رپورتاژ، لینک پرومکس، پست‌های مهمان، لینک‌سازی در فروم‌ها و دایرکتوری‌ها و … روش‌هایی هستند که پیش‌گیرندگان استراتژی کلاه خاکستری در لینک‌سازی خارجی از آن استفاده می‌کنند. تعریف لینک سازی خارجی با تعریف لینک خارجی یا External Link گره خورده است. درصورتی‌که ‌سایتی به یکی از صفحات سایت شما لینک بدهد یا برعکس؛ به آن لینک، خارجی گفته می‌شود. پس سعی کنید از لینک‌های خوب و طبیعی بیشتر استفاده کنید تا گوگل به سایت شما اعتماد کند و در صفحه موتور جستجو، سایت شما رتبه خوبی بگیرد.

به جهاتی نیز باید این سبک از لینک‌سازی را از موثرترین‌ها در برندسازی و بهبود سئو بدانیم. کیفیت محتوای تولید شده و شرایط صفحات شما به شکلی است که وبسایت‌های دیگر به چشم یک مرجع یا منبع به آن نگاه کرده و بدون دریافت پول یا هر گونه سفارشی، به صورت داوطلبانه به آن لینک‌دهی انجام می‌دهند. همانطور که قبلا صحبت کردیم بک لینک ها از دید گوگل نشان دهنده کیفیت و ارزشمند بودن سایت هستند و این مهم است که سایت شما از سایت های مرتبط در کلمات مرتبط لینک
بگیرد. وقتی یک سایت مرتبط با دامنه قدرتمند به شما لینک می دهد خیلی بیشتر از آنچه فکر کنید در روند کاری تان تاثیر دارد. برایان دین بیش از یک میلیون نتیجه جستجو را تجزیه و تحلیل نمود و در نهایت اعلام کرد بک لینک ها همچنان به عنوان یکی از
شاخص ترین موارد در رتبه بندی گوگل محسوب می شوند. بنابراین لینک سازی خارجی همچنان یکی از مهمترین اولویت های سئو است.

از دیگر تکنیک‌های لینک سازی داخلی 2023 که تاثیر زیادی در رتبه سایت می‌گذارد، توجه به فالو یا نوفالو بودن لینک‌های داخلی است. با اینکه احتمال بررسی لینک‌های Nofollow توسط ربات‌های گوگل وجود دارد ولی اعتبار صفحه منتقل نمی‌شود. با اینکه می‌توانید لینک‌های داخلی را در همه جای صفحه قرار دهید، اما قرار دادن آن‌ها در بالای صفحه، نرخ پرش را تا حد زیادی کاهش می‌دهد. با اینکار، کاربران زمان زیادی را در سایت می‌گذرانند و به گوگل می‌گویند ما این سایت را دوست داریم. یکی از این استراتژی ها استفاده از شبکه های اجتماعی به منظور لینک دهی و ایجاد بک لینک های قوی می باشد.

لینک کردن دیگر وب سایت‌ها تا زمانی مفید است که محتوایی که به آن ارجاع می‌دهید مرتبط با محتوای شما باشد و متعلق به سایت‌های معتبر باشد. همانطور که میدانید برای اینکه بتوانید در بازاریابی آنلاین به موفقیت برسید باید لینک سازی خارجی و داخلی بسیار قوی داشته باشید. در دوره “آموزش لینک سازی خارجی“ ما به نکات مهم و تکنیک های تجربی و عملی لینک سازی که تا به حال آنها را جایی ندیده اید اشاره خواهیم کرد.

سایت‌های محلیسایت‌های محلی کسب‌وکارهایی کارآمد هستند که بازاری محلی دارند. بیشتر کسب‌وکارهای ایرانی آنلاین، محدود به ایران هستند و جز این دسته محسوب می‌شوند. با بررسی‌ زبان و آدرس هاست ‌سایت، می‌توانید تشخیص دهید که آن ‌سایت برای انتشار لینک یا محتوای شما مناسب است یا خیر. استفاده از انکرتکست درستهرگز روی انکرتکستی که ارتباطی به محتوای مقصد ندارد، لینک خارجی نگذارید. یکی از اشتباهات رایج این است که روی کلماتی مانند «اینجا»، «این مطلب» و غیره لینک بگذارید. در این صورت، خزنده‌های گوگل، چندان متوجه ارتباط مطلب شما با محتوایی که برای آن لینک ایجاد کرده‌اید، نمی‌شوند.

برلین، دوبلین، لندن و پاریس در رتبه‌های بعدی از نظر بدترین شهرها برای مهاجرهای خارجی قرار دارند. مشکل میلان از نظر اتباع خارجی دشواری‌های اداری، مسکن و امنیت شغلی ذکر شده است. از همین رو بهترین کار این است که لینک های شکسته سایت خود را پیدا کنید و آنها را برطرف کنید. برای اینکه بتوانید لینک های شکسته سایت خود را پیدا کنید باید تمامی مقالات و صفحات خود را بررسی کنید تا بتوانید آنها را پیدا کنید. دقت داشته باشید وبلاگ نویسان ماهری که خود دنبال کنندگانی با خود به همراه دارند میتواند در بالابردن بازدید از سایت شما تاثیر بسیار زیادی داشته باشد.

بسیاری از متخصصین حوزه‌ی بهبودسازی موتورهای جستجو با هم توافق دارند که لینک‌های خارجی مهم‌ترین منبع برای بالا رفتن رتبه‌‌ی سایت شما هنگام سرچ هستند. تعداد لینک‌های خارجی با کیفیتی که مقصدشان سایت شما است تاثیر عمده‌ای بر رتبه‌ی وب سایت شما در موتورهای جستجو دارند.. انکر تکست در لینک outbound اهمیت زیادی دارد، زیرا به کاربران کمک می‌کند که بدانند لینکی که با آن هدایت می‌شوند راجع به چه چیزیست. شما لازم است که حتما یک محتوای معتبر را لینک کنید؛ چه سایت مورد نظر شما سایت محبوب و بزرگی باشد، چه سایت جدیدی باشد که هنوز معروف نشده است.

گفته می شود که بک لینک ها پایه و اساس اینترنت هستند و از ابتدا آن را حفظ کرده اند. حتی امروزه، سئوکاران لینک های خارجی را به عنوان یک عامل رتبه بندی ضروری در مورد الگوریتم رتبه بندی گوگل در نظر می گیرند و این همان چیزی است که ما در این پست وبلاگ بررسی خواهیم کرد. لینک سازی طبیعی فرآیندی است که بر ایجاد صفحات مفیدی متمرکز است که مشکلات بازدید کنندگان سایت را برطرف می کند. به عنوان مثال، یک مشکل معمولی می تواند پیدا کردن و خرید کفش های زمستانی باشد. سایتی که قصد دارد کفش های خود را به شکلی بفروشد که خریداران را به تبلیغات کلامی ترغیب کند، به دنبال دریافت لینک های طبیعی است.

تصاویر که لینک شده، ویژگی متن جایگزین (آلت تصویر Alt) داشته باشند

وقتی به وب سایت های دیگه، به ویژه وبسایت های کوچیک‌تر که سعی دارن خودشون رو نشون بدن، پیوند میدین، احتمال ایجاد پیوند به محتوای شما هم بیشتر میشه. این نوع لینک سازی طبیعی، جامعه بهتری از وبلاگ نویسان و صاحبان مشاغل کوچک‌تر ایجاد میکنه. پیوندهای خارجی بیشتر به شما کمک میکنن تا از طریق نظرات، خوانندگان و موارد دیگه در رسانه‌های اجتماعی مورد توجه قرار بگیرین. پیوندهای داخلی یا لینک سازی داخلی تقریباً همون کار رو میکنن، با این تفاوت که نفوذی که میسازین فقط مربوط به صفحه و وبسایت شما است. با این کار، کاربران میتونن بین صفحات موجود در وب سایت شما چرخی بزنن و اطلاعات مورد نیاز خودشون رو به دست بیارن. من کلمه لینک سازی داخلی رو به یکی از صفحات وب سایت خودمون لینک دادم تا در صورت نیاز به اون مراجعه کنید و اطلاعاتی رو که میخواین مطالعه کنین.

به این صورت که در ازای تولید محتوا برای صفحه 404 آن سایت، بک لینک بگیرید. با اینکار، هم شما بک لینک دریافت می‌کنید و هم صفحه 404 آن سایت تبدیل به یک صفحه مفید و کاربردی برای کاربران می‌شود. برخی از آن‌ها توسط افراد حرفه‌ای انجام شده‌ و نتایج خوبی به دنبال داشته‌اند. اما برخی دیگر مانند گذشته تأثیرگذار نیستند و نباید به سراغ آن‌ها بروید. در ادامه، موثرترین تکنیک‌های سئو Off-Page را معرفی خواهیم کرد تا در صورت نیاز از آن‌ها برای لینک بیلدینگ استفاده کنید.

هنگام حضور در چنین فعالیت‌هایی از میزبان خود بخواهید که لینک‌هایی از ‌سایت شما که مرتبط با موضوع بحث هستند را در طول جلسه یا در بخش‌هایی مانند کپشن به اشتراک بگذارد. همچنین در هر بار لینک‌سازی خارجی از یک انکرتکست، بیشتر از یک بار نباید استفاده کنید؛ چراکه در این صورت، احتمال اینکه به‌عنوان اسپم شناخته شوید، بالا خواهد رفت. طبیعی بودن و سهولت خواندن انکرتکست را نیز همواره در نظر داشته باشید. نوفالو (Nofollow) و فالو (Follow) یا دوفالو (Dofollow) دو اتریبیوت (Attribute) در کدنویسی هستند که بر روی تگ a، قرار می‌گیرند. این دو ویژگی، برای گوگل مشخص می‌کنند که اعتباری از صفحه مبدا به صفحه مقصد برای رتبه‌دهی منتقل کند یا خیر. لینک‌های فالو این اعتبار را منتقل کرده ولی لینک‌های نوفالو آن را منتقل نمی‌کنند.

اما از لینک داخلی برای اهداف سئو و بهینه سازی سایت هم استفاده می گردد. وقتی که مشغول مطالعه و جستجو در مورد لینک بیلدینگ خارجی هستین و میخواین بدونین به منظور بهینه سازی موتور جستجو، از چه تعداد پیوند خارجی باید استفاده کنین، پاسخ‌های تصادفی زیادی پیدا میکنین. مطمئناً میدونین که باید به همون تعدادی پیوند  اضافه کنین که برای خوانندگان مفیده و نه بیشتر. اما اگر ندونین که چه تعداد برای اونها مفید هست چیکار میکنین؟ قبلاً اینجوری بود که شما نمیتونستین بیش از ۱۰۰ پیوند وارد کنین. به همین دلیل یک شرکت شروع به تحقیق کرد تا ببینه چه تعداد پیوند خارجی میتونه بهترین عملکرد رو داشته باشه.

این شهرهای اسپانیا نیز مانند مالاگا به دلیل کیفیت زندگی و هزینه زندگی روزمره مورد استقبال مهاجران خارجی قرار گرفته‌اند. آنها به طور خاص از زندگی اجتماعی در آلیکانته ابراز رضایت کرده‌اند. نزدیک به ۹۰ درصد از شرکت‌کنندگان گفته‌اند که افراد محلی در مالاگا با مهاجران رفتاری دوستانه دارند. مالاگا دومین شهر جهان در فهرست بهترین شهرها برای دوست‌یابی و کیفیت زندگی قرار دارد. شهر مالاگا در جنوب اسپانیا در گزارش این پژوهش به عنوان بهترین شهر جهان برای اتباع خارجی معرفی شده است. البته اگر تجربه کافی ندارید می توانید از خدمات مشاوره سئو استفاده کنید، برای دریافت نوبت مشاوره ما، فرم را پر کنید.

به عنوان مثال، اگر وب‌سایت هدف در مورد پخت و پز است، لینکی از یک وبلاگ مرتبط با غذا یا وب‌سایت دستور پخت غذا بسیار باارزش‌تر از لینکی از یک وب‌سایت خبری است. هر اشاره‌ای که در رسانه‌های مختلف به محتوای سایت، نام برند، نام محصول یا خدمات شما شود، بدون آنکه مستقیماً لینکی داده شود، برند منشن نام دارد. با استفاده از ابزار گوگل آلرت (Google Alert) می‌توانید با هر بار منشن در سطح وب، یک ایمیل دریافت کنید و با پیداکردن منبع و ایجاد ارتباط، برای هر تعداد منشن، بک لینک دریافت کنید. در این نوشته سعی کردیم شما را با بهترین تکنیک‌های لینک سازی خارجی 2023 آشنا کنیم. چنانچه غیر از موارد مطرح شده، تکنیک جدیدی را سراغ دارید، خوشحال می‌شویم آن را با ما به اشتراک بگذارید. در استراتژی جایگزینی لینک‌های شکسته، باید لینک‌های شکسته سایر سایت‌ها را پیدا کرده و بعد از انجام هماهنگی با صاحب سایت، پیشنهاد جایگزینی یک مطلب مناسب را به او بدهید.

البته به یاد داشته باشید که نباید این کار را بیش از حد انجام دهید. اگر وبسایتی لینکی که به آن وبسایت داده‌اید را مناسب نداند، ممکن ممکن است آن را رد کند، بنابراین سعی کنید با ایجاد لینک سازی خارجی مربوطه، توجه آن‌ها را جلب کنید. سومین استراتژیک برای سایت هایی است که کلمات کلیدی با حجم بالا و پر رقابت هستند، کاربرد دارد. در چنین سایت هایی برای انتقال اعتبار و قدرت، از صفحه اصلی به صفحات دسته بندی یا سرویس لینک داخلی ایجاد کنید.

از آنجایی که گوگل صفحات سایت را از طریق لینک‌های داخلی پیدا می‌کند، پیدا کردن صفحات یتیم زمان زیادی خواهد برد. به همین منظور توصیه می‌کنیم برای هر صفحه‌ای که در سایت ایجاد می‌کنید، لینک سازی داخلی انجام دهید. در هر حوزه ای که مشغول به فعالیت باشید قبل از اینکه شروع به لینک سازی کنید، آنالیز رقبا حتما لازم است.

  • ذخیره نام، ایمیل و وبسایت من در مرورگر برای زمانی که دوباره دیدگاهی می‌نویسم.
  • استفاده از پست مهمان در ایران ناشناخته است و تعداد کمی از این قابلیت استفاده می کنند.اما امروزه سایت های بسیاری وجود دارند که تولید محتوا برای آن ها سخت و یا به دلیل نداشتن وقت کافی، امری دشوار می باشد.
  • برای یافتن پیوندهای مرتبط برای وب سایت خود، به طور کامل در اینترنت برای موضوعات پرطرفدار در زمینه کسب و کار خود تحقیق کنید.
  • این موضوع می‌تواند بازدید و فروش یک سایت را تا میزان زیادی افزایش دهد و موجب بهبود روند رشد یک سایت بشود.

در این روش، محتوای خود را به یکی از سایت‌های خبری ارسال می‌کنید تا آن را در سایت منتشر کنند. این بخش از لینک سازی یکی از کاملترین چک لیست بک لینک میباشد و در صورتیکه طبق این 25 مورد در لینک سازی های خود استفاده کنید دیگر هیچ نگرانی نخواهید و قطعا بهترین بازدهی را برای شما خواهد داشت. لینک‌ها بین سایت‌هایی با موضوعات بسیار متفاوت در نظر گرفته نمی‌شود. هنگامی که این عمل مکرر است، آن‌ها می‌توانند دامنه‌ها را برای تمرین احتمالی کلاه سیاه جریمه کنند. برای پشتیبانی و کمک به گرفتن رتبه بهتر، از متن های با کیفیت، لینک داخلی به آنها بدهید.

البته باید توجه داشته باشید که این مزایا در صورت استفاده صحیح و کامل از راهکارهای لینک سازی به شکل خارجی ممکن بوده و با استفاده از هر راهکاری ممکن است به نتیجه نرسد. پس برای استفاده از این مزایا، به اصول و قواعد بیان شده دقت کافی را داشته باشید. بهتر است که سایت‌های محبوب و پربازدید در حوزه‌ی فعالیت خودتان را در نظر داشته باشید. اگر سایتی را لینک کنید که به موضوع محتوای شما مربوط نیست، کاربر به آن موضوع علاقه مند نخواهد بود و سایت مقابل نیز شما را لینک نخواهد کرد. اگر میخواهید از این طریق برای لینک سازی استفاده کنید باید به شما بگوییم که تولید محتوای ارزشمند از اهمیت بسیار بالایی برخوردار می باشد.

روش های معتبر برای لینک سازی خارجی

اگر در فضای مجازی فعال نیستید قطعا به برند و سایت خود ضربه خواهید زد. لینک ها به شما این امکان را می دهند که سایت خود را در معرض نمایش بگذارید. وقتی مطلبی سئو شده منتشر می کنید و به آن لینک می دهید می تواند تاثیر بسیار زیادی در بازدید ازسایت شما داشته باشد. سوشیال بوک مارکها سایت های معتبری هستند که شما می توانید با ثبت محتوای خود در این سایت مخاطبان زیادی را برای خود جذب کنید. برای لینک سازی خود برنامه ریزی داشته باشید.در روز بیشتر از 2 بار لینک سازی انجام ندهید. لینک سازی بیش از حد در یک روز برای گوگل مشکوک است و باعث جریمه شدن شما خواهد شد.

برای انجام رپورتاژ آگهی، می‌توانید از سایت‌هایی که خدمات انتشار آگهی ارائه می‌دهند، استفاده کنید. در این روش، شما با پرداخت هزینه مشخصی، می‌توانید آگهی خود را در سایت‌های مختلفی منتشر کنید. دقت کنید که برای انتشار رپورتاژ به سراغ سایت‌هایی بروید که مخاطبان هدف شما کاربران آن هستند. محتوای طنز در میم‌ها، ویدئوهای کوتاه یا توئیت‌، قدرت به اشتراک‌گذاری زیادی دارند و بین افراد آن حوزه حسابی پخش می‌شود. برای همین نام برند شما بسیار تکرار خواهد شد و می‌توانید بک لینک هم دریافت کنید.

  • لینک سازی مصنوعی یعنی اینکه ما لینک های خود را به صورت دستی انجام دهیم و برای این کار از نرم افزار های موجود استفاده کنیم .
  • بیشتر کسب‌وکارهای ایرانی آنلاین، محدود به ایران هستند و جز این دسته محسوب می‌شوند.
  • هنگامی که در حال ایجاد یک وب سایت جدید هستید یا اگر در حال حاضر یک وب سایت تأسیس شده دارید، نباید از فعالیت های تعاملی و رتبه بندی مربوط به پیوندهای خارجی چشم پوشی غافل شوید.
  • اگر تگ no follow مانند نمونه‌ای که در زیر مشاهده می‌کنید، به انتهای لینک اضافه شده باشد، با اینکه لینک قابل کلیک است، اما گوگل و سایر موتورهای جستجو آن را نادیده می‌گیرند.
  • شما با تولید محتوای با کیفیت و انتشار آن در فضای گوگل و یا شبکه های اجتماعی باعث می شوید که رقیبان و کاربران با شما و کسب و کارتان آشنا شوند.

بسیاری از ناشران از افزودن لینک‌های خارجی به محتوای وب‌سایت خود اجتناب می‌کنند، زیرا این یک فرآیند زمان‌بر تلقی می‌شود. با این حال، زمانی که لینک های خارجی را در استراتژی سئو قرار می دهید و از آنها در محتوای خود استفاده می کنید، ارتباط محتوای شما افزایش می یابد. همچنین موضوعی به نام رتبه بندی لینک نیز وجود دارد که برای رتبه بندی خود لینک ها مورد استفاده قرار می گیرد. با رتبه بندی لینک ها می توان میزان اعتبار و مرتبط بودن را با دقت بیشتری سنجید. لینک‌های پولی و لینک‌هایی که پشتوانه استراتژی محتوایی ندارند اعتباری نخواهند داشت.

اگر به هر دلیلی خودتان یا سایر افراد، برای سایت لینک‌های اسپم و غیرطبیعی ایجاد کرده‌اند، بهترین راهکار استفاده از ابزار Disavow گوگل است. با قرار دادن لینک این سایت‌ها در Disavow Links، گوگل آن‌ها را نادیده می‌گیرد. ما در زمانی هستیم که با اخبار جعلی زیاد روبه‌رو می‌شویم و اطلاع از منبع داده‌ها، نقل‌قول‌ها و اخبار اصولا از اهمیت بیشتری برخوردار نبوده‌است. وقتی در حال تلاش برای ارائه تجربه بهتر کاربر در وبسایت هستید، توصیه می‌شود لینک خارجی به محتوای اصلی، اعم از تحقیقات علمی یا خبری بدهید.

برای مثال اگر مطالب یک سایت درباره علم پزشکی است، نباید از یک سایت که آموزش سئو انجام می‌دهد، لینک بگیرید. در صورتی که مقاله‌های شما با کیفیت و مورد اعتماد باشند، خیلی از وب سایت‌های دیگر مقاله شما را در قالب لینک خارجی به کاربرات خود معرفی می‌کنند. بسیاری از حوزه‌ها، دارای فروم‌ها و انجمن‌های آنلاینی هستند که به صورت تخصصی روی یک حوزه تمرکز می‌کنند.

اما در حال حاضر الگوریتم‌های گوگل هوشمند شده‌اند و انتخاب انکرتکست کمی سخت است. ساخت بک لینک وب یا ایجاد لینک در شبکه های اجتماعی کار را برای جذب راحت تر کاربران یا ارتباط مستقیم با آن ها آسان تر می کند. یکی از روش های لینک سازی، ایجاد لینک در واتساپ است که به مراتب، راحت تر از دیگر شبکه های اجتماعی می باشد. البته امروزه به شدت محتوا مهم است و اگر مثلا چندین وبلاگ با محتوای بی کیفیت دارید، قطعا مفید نخواهند بود. شما می توانید با تولید محتوای مناسب و لینک سازی به سایت خودتان از وبلاگ ها برای لینک سازی خارجی استفاده کنید. بعد از اینکه چند وقتی از راه اندازی سایتتان می گذرد، بستگی به شرایط مختلف و نیازهای مختلف سایت خود، نیاز به لینک سازی در فضاهای مختلف دارید.

امروزه موتورهای جستجوی مدرن برای رتبه بندی وبسایت‌ها از ترکیبی از هوش مصنوعی، یادگیری ماشین (به عنوان مثال در الگوریتم رنک برین)، لینک‌ها و تحلیل صفحه استفاده می کنند. تغییر مهمی که در رتبه بندی سایت‌ها به وجود آمده به میزان مرتبط بودن لینک سازی ها برمی‌گردد. همواره هدف، به شمار آوردن لینک‌هایی است که به محتوای صفحه مرتبط بوده و معنی‌دار باشند.

استفاده از سایت های خبری معتبر و پربازدید می توانند مخاطبان زیادی را برای شما جذب کنند. هنگامی که شما در قسمت کامنت ها نظری را وارد می کنید و سپس در قسمت آدرس سایت از URL خود استفاده می کنید در این صورت نام شما در کامنت به آدرسی که وارد کرده اید لینک میشود. گوگل تاکید به سزایی بر این قوانین دارد و افرادی که تخلفات از این موارد را گزارش می دهند تشویق می کند. گسترش استفاده از اینترنت سبب شده تا بسیاری از علاقمندان به کالا ها و محصولات و برندهای مختلف پیرامون این موضوعات در انجمن ها و تالارهای گفتگو به تبادل نظر و بحث بپردازند. Anchor Text توسط الگوریتم پنگوئن گوگل بررسی می‌شود و اگر درک درستی از آن داشته باشید، سایتتان هیچوقت جریمه نخواهد شد.

اگر اهمیت این موضوع برای شما هنوز آشکار نشده پیشنهاد میکنیم مقاله اهمیت تولید محتوای جدید در سئو سایت را مطالعه نمایید. بلکه می‌توانید با روش‌های خلاقانه و استفاده از تکنیک‌های حرفه‌ای، کارها را سریع‌تر و بهینه انجام دهید. لینک سازی خارجی و اصولی برای وبسایت علاوه به افزایش قدرت دامنه و بهبود سئوی سایت، در افزایش بازدید سایت نیز بسیار موثر واقع میشود. بنابراین لینک سازی به صورت اصولی و درست نه تنها برای وبسایت شما ضرر ندارد، بلکه لازم نیز است. یکی دیگر از ابزارهای مهم برای آنالیز لینک رقبا است که دردو نسخه پولی و رایگان ارائه میشود.

هر دفعه که ربات گوگل از سایت شما بازدید می کند و به یک صفحه یتیم برخورد میکند، بودجه خزش شما هدر می رود. بنابراین شما باید به جز رفع مشکلات فنی، به طور مرتب مشکلات لینک سازی داخلی را نیز برطرف کنید. بنابراین کاهش تعداد کلیک های لازم برای رسیدن به صفحه هدف، مهم است و باید ساختار وب سایت را کم عمق نگه داریم.برای بررسی عمق صفحات سایت می توانید از اسکریمینگ فراگ استفاده کنید.

روزانه تعداد بیشتری از شرکت‌ها و بازاریابان به وبلاگ نویسی می‌پردازند. شما باید مطالب را به گونه ای نشر دهید که مخاطبان را جذب کرده و آنقدر آنها را حریص کنید که برای خواندن کامل مطالب به سایت و یا وبلاگ شما مراجعه کنند. در این روش باید دقت داشته باشید که عنوان خبر و همچنین مطالب در رابطه با آنها بسیار زیاد باشد. راه های دیگر استفاده از بازاریابی ویروسی استفاده از وبلاگ ها و ایمیل مارکتینگ می باشد.

همانطور که در قسمت قبل اشاره شد، ابزارهایی برای پیدا کردن لینک‌های معیوب وجود دارند. برای پیدا کردن لینک‌های معیوب می‌توانید از افزونه‌ی Check My Links استفاده کنید. پس از فعال کردن این افزونه برای صفحه‌ی سایت خود، این ابزار لینک‌های صفحه شما را به رنگ های سبز (لینک سالم) و قرمز (لینک معیوب) نشان می‌دهد.

از طرفی دیگر، لینک نوفالو برعکس لینک فالو است و از آن اعتباری به صفحه سایت شما منتقل نمیشود. در واقع این تگ مانع از دنبال کردن محتوای لینک شما توسط موتورهای جستجو میشود. هرگونه خطا در لینک سازی و غیر طبیعی رفتارکردن منجر به جریمه وبسایت شما خواهد شد. این کار توسط الگوریتمی به نام الگوریتم پنگوئن گوگل انجام خواهد شد. برای اینکه لینک‌ها توسط کراولرهای موتور جستجو بررسی شوند، لازم است که do follow (فالو) باشند، یا no follow (نوفالو)‌ نباشند.

خصوصاً اگر میخواین یک سایت معتبر در صفحات نتایج موتور جستجو گوگل داشته باشین. افراد ۶۷۰۰۰ جستجو در هر ثانیه انجام میدن و تقریباً ۸۰ درصد جستجوگران تبلیغات پولی رو نادیده میگیرن. این مساله به این معنی هست که مردم بیشتر به نتایج واقعی که برای اونها ظاهر میشه توجه میکنن نه تبلیغاتی که صاحبان اونها پول دادن تا بیشتر دیده بشن. پس باید تلاش خودتون رو بکنین تا بیشتر به چشم بیاین و بیشتر دیده بشین. یکی از راه‌های بیشتر دیده شدن لینک سازی خارجی هست که در ادامه قراره به طور مفصل این موضوع رو برای شما شرح بدم.

Ainsley Murphy

بشارت دهنده آبجو Wannabe. نویسنده فداکار جنرال الکل نینجا. دانشجو. متخصص زامبی خالق مستقل متعصب سفر