باکتری ها و ویروس ها از طریق بینی وارد سیستم عصبی می شوند و باعث آلزایمر می شوند. دیجیاتو

[ad_1]

محققان استرالیایی شواهدی یافته اند که نشان می دهد باکتری های ساکن در بینی می توانند از طریق حفره های بینی وارد مغز شده و در نهایت باعث بیماری آلزایمر شوند. این مطالعات به دانشمندان کمک می کند تا بیماری آلزایمر را از طریق عفونت های ویروسی یا باکتریایی مطالعه کنند.

کلامیدیا پنومونیه یک باکتری در سراسر جهان است که باعث ذات الریه و طیف گسترده ای از بیماری های تنفسی دیگر می شود. خبر نگران‌کننده‌تر این است که گاهی اوقات این باکتری در مغز یافت می‌شود و عامل اصلی بیماری‌های دیگر است.

در یک مطالعه جدید، محققان دانشگاه گریفیث و دانشگاه کوئینزلند به بررسی چگونگی ورود باکتری ها به مغز و آسیب رسیدن آنها پرداختند. این تیم تحقیقاتی قبلاً بیماری هایی را که یک باکتری ساکن در حفره بینی می تواند در مغز ایجاد کند، بررسی کرده بود.

جنی اکبرگ، نویسنده اصلی این مقاله گفت: در یک مطالعه قبلی، ما نشان دادیم که چگونه باکتری های موجود در حفره بینی می توانند به سرعت از طریق حفره ها وارد مغز شده و تنها در 24 ساعت وارد سیستم عصبی مرکزی شوند.

آزمایش باکتری برای بیماری آلزایمر

در آزمایش‌هایی که روی موش‌ها انجام شد، این تیم متوجه شد که باکتری Chlamydia pneumoniae می‌تواند اعصاب بویایی و متعاقباً پیاز بویایی، یک ساختار عصبی کوچک در جلوی مغز که حس بویایی را پردازش می‌کند، در عرض 72 ساعت پس از ورود به بینی، آلوده کند. مغز در یک حرکت کوتاه

آلزایمر

از طرفی این باکتری وارد سیستم عصبی مرکزی شده و تغییرات مربوط به بیماری آلزایمر را ایجاد می کند. به عنوان مثال، دانشمندان رسوبات “آمیلوئید بتا” را در مغز مشاهده کردند که نشانه بیماری آلزایمر است.

این تحقیق جدید اطلاعات ارزشمندی را در اختیار دانشمندان این حوزه قرار داده است. در سال های اخیر، بسیاری از گروه های تحقیقاتی سعی کرده اند آلزایمر را با عفونت های ویروسی و باکتریایی بینی و دهان مرتبط کنند. ویروس هرپس یکی دیگر از کاندیدای مشکوک است. از سوی دیگر به نظر می رسد باکتری هایی که باعث بیماری لثه می شوند نیز می توانند باعث بیماری آلزایمر شوند.

اکبرگ می‌گوید: «ما برای مدت طولانی در مورد اینکه آیا باکتری‌ها و ویروس‌ها می‌توانند باعث التهاب عصبی شوند یا خیر، تردید داشتیم. در حالی که ممکن است یک ویروس یا باکتری تنها عامل بیماری نباشد، تحقیقات نشان داده است که نقش کلیدی ایفا می کند. بدیهی است که عوامل دیگری مانند ژنتیک و فعالیت ذهنی نیز نقش دارند.

این تیم معتقد است یافتن راه هایی برای جلوگیری از ورود باکتری ها به بینی می تواند به درمان های پیشگیرانه جدیدی برای بیماری آلزایمر منجر شود.

[ad_2]

Sadie Kirk

کارشناس فرهنگ پاپ. موسیقی نینجا. عاشق غذا. نویسنده. دوست حیوانات در همه جا. گورو معمولی بیکن.