بهترین فیلم های جنایی تاریخ سینما

[ad_1]

در حالی که مت ریوز در فیلم The Batman، بزرگترین نسخه کارآگاهی بروس وین، به سینماها بازمی گردد، طرفداران از اینکه رابرت پتینسون نقش شخصیت ماندگاری را بازی می کند که شخصیتش یک کارآگاه نسبتاً فراموش شده است، هیجان زده هستند. بروس وین دائماً با درد و رنج بیشتری روبرو می شود، دومین سال بازی او در نقش بتمن، و وسواس او در مورد جنایت بیشتر و بیشتر خطرناک می شود. مخاطب انتظار دارد بروس وین بسیار انسانی‌تر از نسخه‌های قبلی باشد، شخصیتی که به کارآگاهان کلیشه‌ای سینما نزدیک‌تر است تا شخصیت‌های ابرقهرمانی با لباس‌های تنگ. فیلم های پلیسی به عنوان یک ژانر، داستانی تاریک پر از شخصیت ها و سبک ها را ارائه می دهند، فضایی که از آخرین فیلم بتمن انتظار می رفت. در این مقاله می خواهیم تعدادی از بهترین فیلم های پلیسی تاریک تاریخ سینما را به شما معرفی کنیم.

بهترین فیلم های جنایی تاریخ سینما

1- خواب بزرگ (1946)

کارآگاهان در سینما فضا و قالب خاصی دارند. کارآگاهان سینما معمولا خونسرد و نسبت به محیط اطراف خود بی تفاوت هستند و گاه هیچ احساسی جز یک لبخند کوتاه ندارند. این نوع بازی را باید در اولین و بهترین اقتباس از کارآگاه نمادین فیلیپ مارلو در فیلم خواب بزرگ ریموند چندلر دید. خواب بزرگ از بسیاری جهات واقعی ترین نمونه فیلم نوآر است، ژانری که به طور فزاینده ای ما را با رابطه بین بتمن و زن گربه ای به عنوان زن زیبا و کشنده داستان آشنا می کند. این فیلم یکی از بهترین فیلم های پلیسی با بازی همفری بوگارت است که یکی از بهترین بازی های او نیز محسوب می شود و به نوعی نقش یک شخصیت باحال را در او نهادینه می کند.

بهترین فیلم های جنایی تاریخ سینما

۲- (۱۹۹۵) Se7en

در حالی که تریلرها عموماً فیلم های محبوبی هستند، Se7en دیوید فینچر پس از اکران در سال 1995 باعث ایجاد زلزله در ژانر تریلر شد. این فیلم با بازی برد پیت و مورگان فریمن در مورد دو کارآگاه است که سعی می کنند قاتل وحشتناکی را دستگیر کنند که قربانیانش را با هفت گناه بزرگ مجازات می کند. اگرچه Se7en ممکن است یک تریلر قاتل سریالی ساده باشد، اما در غافلگیری و عصبانیت مخاطب تردیدی ندارد. این فیلم مخاطب را وارد دنیایی تکان دهنده می کند و تمام تلاش خود را می کند که پاسخ های آسان یا پایان خوشی به مخاطب ندهد. سمبولیسم، وحشت و وحشیانه در موتیف های آدم کش داستان نهفته است و هرکسی که به سبک کار فینچر و داستان های معمایی و گیرا علاقه مند باشد، بدون شک از این فیلم لذت خواهد برد.

بهترین فیلم های جنایی تاریخ سینما

3- مظنونین معمول (1995)

این فیلم که همزمان با Se7en اکران شد، به حق یکی از بهترین تریلرهای دهه 1990 در کنار فینچر محسوب می شود. داستان فیلم درباره گروهی تبهکار است که دور هم جمع می شوند و سپس توسط یک رهبر مافیا تهدید می شوند. این فیلم مانند Se7en داستان تکان دهنده ای ندارد، اما در همان فضای شوم روایت می شود و البته به خاطر پایان تکان دهنده و تاثیرگذارش مانند فینچر شناخته می شود. بدون شک هر چه کمتر درباره The Usual Suspects یکی از بهترین و تکان دهنده ترین فیلم ها و تریلرهای پلیسی تاریخ سینما بدانید و تماشا کنید، بهتر است.

بهترین فیلم های جنایی تاریخ سینما

4- The Bone Collector (1999)

اگرچه The Bone Collector به اندازه سایر فیلم های این لیست تحسین شده نیست، The Bone Collector به عنوان تریلر ارزش تماشا نادیده گرفته شده است. دنزل واشنگتن نقش یک کارآگاه معلول با بازی آنجلینا جولی را بازی می کند که یک پلیس جوان با استعداد را برای یافتن یک قاتل زنجیره ای راهنمایی می کند. این فیلم از نظر عددی با داستان قاتل زنجیره ای فینچر فاصله دارد، اما احساسات پرتنش و بازی های نامتعارف دو بازیگر اصلی، کمبود اصالت را جبران می کند.

بهترین فیلم های جنایی تاریخ سینما

5- رودخانه باد (2017)

جرمی رنر و الیزابت اولسن پس از ترک دنیای سینمایی مارول در این تریلر جنایی با یکدیگر همکاری کردند. رنر نقش یک شکارچی را بازی می کند که در یک منطقه حفاظت شده هند کار می کند که در آن جسد بی جان یک زن جوان پیدا می شود. به دنبال انتقام، او به یک مامور جوان FBI (اولسن) کمک می کند تا مرگ زن را بررسی کند. Wind River از فضایی یخ زده و پوشیده از برف استفاده می کند که تأثیر فوق العاده ای بر حال و هوای داستان دارد و مخاطب را با ایجاد تنش در حدس زدن نگه می دارد. رنر و اولسن در فیلمی خارق العاده ظاهر می شوند و زمانی که همه معماها حل می شوند، اوج داستانی بسیار پرتنش و غیرمنتظره در انتظار مخاطب است.

بهترین فیلم های جنایی تاریخ سینما

6- No Homeland for Old Men (2007)

هیچ کشوری برای پیرمردها ساخته برادران کوئن فیلمی سیاه و تاریک درباره میزان شیطان صفت انسانی است. جاش برولین نقش مردی را بازی می کند که کیسه ای پول در بیابان پیدا می کند و سعی می کند آن را برای خودش نگه دارد. این باعث می شود او هدف یک قاتل مصمم و خونسرد به نام آنتون چیگور با بازی خاویر باردم باشد. باردم در این فیلم یکی از ماندگارترین و ترسناک ترین شخصیت های منفی تاریخ سینماست. این فیلم را می توان بازی موش و گربه با دو گربه و موش، کلاسیک برادران کوئن، یکی از بهترین فیلم های پلیسی تاریخ سینما دانست، اما به راحتی نمی توان فهمید که سقوط کرد. به این گونه No Country For Old Men به موضوعاتی مانند مرگ، مرگ و آزادی اراده می پردازد.

بهترین فیلم های جنایی تاریخ سینما

7- سکوت بره ها (1991)

در واقع یکی از به یاد ماندنی ترین شخصیت های منفی تاریخ سینما که فراتر از جان دو است، تریلر تحسین شده هانیبال لکتر برای فیلم سکوت بره ها است. جودی فاستر نقش یک مامور جوان FBI را بازی می کند که وظیفه دارد یک قاتل سریالی وحشتناک را دستگیر کند. برای درک طرز فکر این قاتل زنجیره ای، این مامور با آدم خوار دستگیر شده و زندانی شده هانیبال لکتر (آنتونی هاپکینز) مصاحبه می کند. فاستر و هاپکینز به خوبی از جاناتان دمی بیرون می آیند و سکانس های آنها به خوبی با هم کار می کنند.

بهترین فیلم های جنایی تاریخ سینما

8- خاطرات قتل (2003)

سال‌ها قبل از تاریخ‌سازی با انگل، بونگ جون هو یک درام جنایی فانتزی بر اساس داستان واقعی یک قاتل زنجیره‌ای کره‌ای به نام Memories Of Murder ساخت، فیلمی با تحقیقات نامنظم، ناکارآمد و فاسد در مورد شکایت‌های پلیس محلی. فیلم قاتل را در تاریکی نگه می‌دارد در حالی که بیننده را به سمت تحقیقاتی یک پرونده نگاه می‌کند. این فیلم به نمایش پایان خوش داستانی که مخاطب انتظارش را داشته باشد، توجه چندانی ندارد.

بهترین فیلم های جنایی تاریخ سینما

9- بی خوابی (2002)

کریستوفر نولان زمانی که این تریلر بسیار پر استرس را ساخت، هنوز یک فیلمساز کمتر شناخته شده بود. آل پاچینو نقش یک کارآگاه لس آنجلسی را بازی می کند که برای تحقیق در مورد قتل یک دختر جوان به جامعه کوچکی در آلاسکا می آید. جستجو برای قاتل پیچیده تر از آن چیزی می شود که در نگاه اول به نظر می رسد، زیرا روح شکنجه شده کارآگاه علیه او استفاده می شود. بی خوابی، اگرچه به جاه طلبی آثار بعدی نولان نیست، اما یک داستان جنایی تکان دهنده است که رابین ویلیامز فقید را به یک شخصیت منفی بسیار سوزناک و وهم انگیز تبدیل می کند.

بهترین فیلم های جنایی تاریخ سینما

10- تعقیب (2008)

Chaser یکی دیگر از تریلرهای کره جنوبی است که داستان وحشتناک و تکان دهنده یک قاتل زنجیره ای را روایت می کند. این فیلم داستان یک افسر پلیس سابق را روایت می کند که برای او کار می کند و سعی می کند تعدادی از دخترانی که به طور مرموزی ناپدید شده اند را پیدا کند. او سپس در موقعیتی قرار می گیرد که باید دنبال مرد دیوانه ای برود که همیشه یک قدم جلوتر است. داستان موش و گربه همچنان مخاطب را در طول داستان حدس می‌زند. چیسر که از آزار و اذیت تماشاگران ابایی ندارد، حاوی برخی از ترسناک ترین سکانس های پلیسی تاریخ سینماست که به معنای واقعی کلمه مخاطب را شوکه کرد.

بهترین فیلم های جنایی تاریخ سینما

۱۱- زندانیان (۲۰۱۳)

برای کسانی که به فیلم های دنی ویلنوو علاقه مند هستند، اولین فیلم هالیوودی او زندانیان بود که مقدمه ای پر استرس برای مهارت های او به عنوان یک فیلمساز بود. هیو جکمن در این فیلم نقش مرد خانواده ای را به تصویر می کشد که دخترش مفقود شده است و برای یافتن دخترش دست به هر کاری، حتی کارهای خطرناک و غیرانسانی می زند. جکمن یکی از بهترین بازی‌های خود را در فیلم ارائه می‌کند و طرح تاریک فیلم، مخاطب را در طول داستان در حالت اضطراب و حدس و گمان نگه می‌دارد. و لحظات پایانی فیلم پر از تنش است که باعث می شود در سینه نفس نفس بزنی.

بهترین فیلم های جنایی تاریخ سینما

12- چاقو دونده (1982)

بلید رانر یک تریلر نئو نوآر بود که یک کارآگاه بازنشسته را وارد ماجراجویی خطرناکی کرد که او را بیدار می کرد یا نابود می کرد. با توجه به اینکه فرنچایز Blade Runner هنوز تایید نشده است، اکنون زمان خوبی برای آشنایی با این فرنچایز است. ناشیانه بودن کلی شخصیت دکارد در فیلم چیزی است که او را به یک کارآگاه باورپذیر تبدیل می‌کند، که شلیک‌هایش همیشه هدف قرار نمی‌گیرند یا مجروح نمی‌شوند، و اصلاً شخصیت بزرگی نیست، شاید یک مخاطب علمی تخیلی. فیلم

بهترین فیلم های جنایی تاریخ سینما

13- جزیره شاتر (2010)

در جزیره شاتر، هیچ چیز آنطور که به نظر می رسد نیست، در کنار یک پرتگاه خطرناک. در قلب جزیره شاتر یک تراژدی عمیق نهفته است. تدی هر کاری که می تواند انجام می دهد تا آن را پنهان کند، حتی با ایجاد داستان ها و انگیزه های دقیق که به او اجازه می دهد واقعیت گذشته خود را نادیده بگیرد.

بهترین فیلم های جنایی تاریخ سینما

14- اژدهای سرخ (2002)

اژدهای سرخ که در واقع پیش درآمدی برای سکوت بره ها است، بیشتر یک فیلم پلیسی کلیشه ای است تا یک فیلم اصلی مانند شاهکار جاناتان دمی، که برخی پیچش های آشنا را به داستان اضافه می کند و بدون ترس زیاد بازمی گردد. . میزان استفاده از اژدهای سرخ از پیچیدگی عاطفی و روانشناسی هم به عنوان سلاح و هم به عنوان ضعف، فیلم را متمایز می کند.

بهترین فیلم های جنایی تاریخ سینما

15. رودخانه عرفانی (2003)

رودخانه عرفانی یک فیلم پلیسی ویرانگر و احساسی است که ترس های بالقوه عدالت خواهی را بدون توجه به قانون با نگاهی مهربانانه به اهمیت جامعه نشان می دهد. کارآگاهی کار آسانی نیست، گاهی برای تشریفات و کاغذبازی ها دلیلی دارد و گاهی وقت نمی گذارد. Mystic River به بررسی و نقد این موضوع می پردازد که احساس عدالت شخصی چقدر می تواند ترسناک باشد.

بهترین فیلم های جنایی تاریخ سینما

16- زودیاک (2007)

همانطور که فیلم زودیاک نشان می دهد که افشای یک راز چقدر اعتیاد آور و ویرانگر است، یافتن هویت قاتل زودیاک توسط دو کارآگاه خارق العاده به یک وسواس بیمارگونه تبدیل می شود. یک کاریکاتوریست و یک گزارشگر جنایی به عنوان کارآگاهان ماهر با یکدیگر همکاری می کنند تا یک قاتل زنجیره ای باهوش و وحشتناک را پیدا کنند و این چیزی است که Zodiac را بسیار قدرتمند و عالی می کند.

بهترین فیلم های جنایی تاریخ سینما

17- دختری با خالکوبی اژدها (2011)

دیوید فینچر تعدادی از تاریک ترین تریلرهای تاریخ سینما را ساخته است و او همچنین تعدادی از بهترین فیلم ها را در این لیست دارد. دختری با خالکوبی اژدها نیز از این قاعده مستثنی نیست و مانند دیگر فیلم های اوست. این فیلم بر اساس رمان محبوبی در مورد تحقیقات ده ساله در مورد یک قتل پرمخاطب در سوئد ساخته شده است. دنیل کریگ نقش روزنامه نگاری را بازی می کند که می خواهد این پرونده را بررسی کند و رونی مارا نقش تحسین برانگیزی را در نقش لیزبث سالاندر، هکری بازی می کند که به او کمک می کند تا ماجرا را باز کند. این یک تریلر پر تنش، تکان دهنده و ترسناک است که به زیبایی توسط فینچر ساخته شده است.

بهترین فیلم های جنایی تاریخ سینما

18- محله چینی ها (1974)

مانند رومن پولانسکی، هزار تو نیز یکی از ماندگارترین نقش های جک نیکلسون را در این فیلم نئو نوآر که در دهه 1930 اتفاق می افتد، ارائه می دهد. او نقش یک کارآگاه خصوصی به نام جی جی جیک گیتس را بازی می کند که در مورد یک نقشه فساد در مرکز اداره آب و برق لس آنجلس تحقیق می کند. محله چینی ها انحطاط ایالات متحده در طول جنگ جهانی دوم در دهه 1970 بود. این فیلم با لس آنجلس قبل از جنگ جهانی دوم ترکیب می شود و مسلما یکی از بهترین فیلم های موج نو هالیوود است.

خرید تا 1.000.000 تومان و پرداخت ماه آینده

[ad_2]

Cole Rasmussen

متخصص ترم بیکن عاشق معمولی قهوه. علاقه مند به مسافرت هاردکور ماون اینترنتی جذاب و ظریف. دانشجو.