بهترین مشاور کنکور چه کسی هست؟

برای داشتن بهترین مشاور ، ابتدا لازم است ویژگی های اصلی یک مشاور خوب را دانست و بر اساس آن ، اقدام به انتخاب بهترین مشاور تحصیلی نمود . دانش آموزان فکر می کنند هرچه ساعات بیشتری را درس بخوانند مطالب بیشتری را یاد می گیرند، اما باید این نکته را عرض نمود که ساعت مطالعه بالا مطلوب نیست، بلکه انجام صحیح و به اندازه آن سودمندتر است؛ مشاورین برتر به جای اینکه ساعاتی را برای دانش آموز مشخص کنند و به او بگویند از ساعت ۸ تا ۱۰ فلان درس را بخوان، از وی می خواهند تا در روزهای مشخص شده تعداد صفحات حداقلی از دروس را بخوانند. تعیین تعداد ساعات مطالعه در هر روز، مطالعه دروس مشخص، تست های موضوعی، نوع کتابها و سر فصل های مورد مطالعه در هر جلسه و ارزیابی های هفتگی مستمر می تواند بهترین نتیجه را در بر داشته باشد. آموزش مهارتهای تفکر به سبک طراحان کنکور سراسری ، جدّیت در کار و اخراج دانش آموزان مشکل ساز ، احترام به شخصیت دانش آموزان از هر طبقه اجتماعی در گفتار و رفتار ، نظارت دقیق بر عملکرد و رفتار دانش آموزان ، نظم و انضباط فوق العاده ، برنامه ریزی درسی منحصربفرد اما سبک ، جزوات مفهومی بسیار قوی ، روشهای مطالعه سریع و مفهوم محور ، مهارتهای تست زنی خاص ، آموزش روش سریع ساده سازی محاسبات دروس اختصاصی ، ایجاد تحول روحی و تغییرات بسیار سازنده در شخصیت دانش آموزان ، بالابردن سطح عزت نفس و اعتمادبه نفس شاگردان، جلسات کاهش استرس بسیار مفید ، برگزاری آزمون های ناگهانی با کیفیت.

خود سابقه درخشانی در کنکور سراسری داشته باشد. در صورتی که مشاور خود تجربه شرکت در کنکور سراسری و کسب رتبه های برتر را داشته باشد به شکل بهتری می تواند دانش آموزان را راهنمایی کند، زیرا خود عملا در شرایط فعلی دانش آموز بوده است و تمامی حوادث، سختی ها و محدودیت های وی را درک می کند. مشاوری می تواند بهترین اولویت بندی و چیدمان را در انتخاب رشته کنکور انجام دهد که دانشگاه ها را به خوبی بشناسد و بداند که هر دانشگاه چه کیفیتی از تحصیل را داراست و از همه مهم تر از شهریه ها و قوانین خاص دانشگاه ها مطلع باشد. چکونه تست بزند، چگونه هر درسی را مطالعه و چگونه بهترین نتایج در آزمون را بدست آورد. توجهی به تست زنی و افزایش مهارت در این زمینه ندارند. تو اين چند سالي که مشغول درس خوندن براي کنکور بودم واقعا شاهد سردرگمی خیلی خیلی خیلی از بچه ها بودم که میخواستن برای کنکور بخونن انگیزه قوی داشتن حتی هزینه های چند ده میلیونی میکردن ولی نتونستن برای کنکور رتبه بیارن ، من خودم الان دانشجوی برق دانشگاه صنعتی امیرکبیر تهران هستم ، همونطور که میدونین من حداقل ۳ ساله که دارم در زمینه رفع نیاز دانش آموزان کار میکنم و خیلی خوب با این که مشکل دانش آموز ها دقیقا چیه و چرا نمیتونن رتبه برتر بشن چرا حتی انگیزه درس خوندن ندارن چرا خیلی کار ها رو به درس خوندن ترجیح میدن یا غیره و غیره آشنایی کامل دارم .

پیشرف و یا کم کاری دانش آموز را از طریق گزارشی که دانش آموز از کارکرد خود میدهد ، بررسی کرده و علت را جویا میشود . دیده شده است که بسیاری از دانش آموزان کنکوری خود را در برنامه ریزی های سنگین و طولانی غرق می کنند و سر انجام به خاطر اینکه نتوانسته اند طبق آن پیش بروند خود را شکست خورده و ناتوان می بینند، اما این کار از ریشه غلط است؛ یک مشاور کاربلد بر اساس عوامل مختلف برنامه را برای دانش آموزش تعیین می کند و حجم آن را نیز به گونه ای مشخص می کند که فرد از پس انجام آن بر بیاید و تعهد به آن برایش غیرممکن نباشد. دانش آموزان در طول سال تحصیلی با مشاور خود در ارتباط هستند و از او تاثیر می پذیرند، پس باید وی دارای اخلاق مناسب و رفتار شایسته ای باشد تا گفته ها و برنامه ریزی های او برای دانش آموز ارزش پیدا کنند؛ نکته دیگر احترامی است که مشاور برای دانش آموز خود در نظر می گیرد، دیده شده است که برخی از مشاوران برای تحریک دانش آموزان خود دست به تخریب آنها می زنند که این کاری کامل اشتباه است و نه تنها هیچ سودی ندارد بلکه عزت نفس و اعتماد به نفس دانش آموز را نیز کاهش می دهد.

به اینجور متن ها رپورتاژ آگهی میگن. تا اخر این متن با من باشین و با چند ساعت وقت گذاشتن آینده خودتون بهترین مشاور کنکور رو بسازین ! در این بخش؛ از رتبه های زیر هزار کنکور دانشگاههای فوق که مشاور تحصیلی داشته اند؛ سؤال شده است تا نام مشاور کنکورشان را اعلام نمایند. ما مثلا محصولی داریم به نام ماست! بدون شک مشاور تحصیلی بدون توجه به خانواده ی دانش آموز و دانشجو موفقیت چندانی در امر مشاوره دانش آموزان خود کسب نخواهد کرد. مشاوره کنکور چه اهمیتی دارد؟ دسته ای از مشاورین به دانش آموزان به چشم دستگاه چاپ پول نگاه می کنند و می خواهند از طریق او به درآمد برسند، طبیعی است که این مشاورنماها هیچ اهمیتی برای نتیجه ای که دانش آموز به دست می آورد قائل نمی باشند و به فکر منفعت خود هستند، پس لازم است تا افراد مشاورین دلسوزی را انتخاب کنند که به ضرر و شکست دانش آموزش راضی نباشد و برای رساندن وی به هدفش از هیچ تلاشی دریغ نکند.

Morgan Bullock

هاردکور الکل ماون. علاقه مند شدید به اینترنت دوست داشتنی توییتر متعصب. دردسر ساز.