بیشترین سهم در معاملات ارز دیجیتال ایران در دست سرمایه داران است!

[ad_1]

بر اساس گزارش سالانه نوبیتکستهرانی ها در معاملات بازار ارزهای دیجیتالبیشترین سهم معاملاتی را در دو بازار تتری و ریال به دست آورید.

Nobitex گزارش سالانه خود را منتشر کرده است و در بخشی از این گزارش به بررسی سهم هر استان از تراکنش های ارزهای دیجیتال کشور پرداخته است.

نتایج این تحقیق نشان می دهد که تهرانی ها بیشترین سهم از معاملات خود را به بازار رمزارز اختصاص می دهند. پس از تهران، شهرهایی مانند خراسان رضوی و آذربایجان شرقی در رتبه های دوم و سوم قرار دارند.

در بین سرمایه گذاران استان های مختلف کشور در این بازار، تهرانی ها بیشترین سهم را دارند. بخشی از این به توزیع شاخص ثروت مربوط می شود. بر اساس بررسی شاخص توزیع ثروت، تهرانی ها بیشترین ثروت را دارند ارزهای دیجیتال در بین تمام استان های کشور.

بر اساس گزارش سالانه Nobitex، 26 درصد از 3.5 میلیون کاربر این صرافی ارز دیجیتال از تهران هستند و بالاترین رتبه سرمایه گذاری را در بازار ارزهای دیجیتال دارند.

بیت کوین بیشترین سهم را از سبد ارزهای دیجیتال در تهران دارد

بر اساس آمار منتشر شده 18 درصد از دارایی های سرمایه گذاران تهرانی است بیت کوین تشکیل می دهد. دومین ارز بزرگ اتریوم با 16 درصد است. ردیف اول و دوم نشان می دهد که ساکنان استان تهران به دنبال سرمایه گذاری های بلندمدت و کم ریسک هستند. رتبه های سوم و چهارم به دوجکوین و کاردانو تعلق گرفت که به ترتیب 14 و 10 درصد در این سبد سهام دارند.

طبق داده های منتشر شده گزارش سالانه نوبیتکسحدود یک سوم کل دارایی های موجود در کیف پول کاربران این صرافی ارز دیجیتال در دست سرمایه گذاران تهرانی است و فعالان این استان بیشترین تاثیر را در معاملات ارزهای دیجیتال ایران دارند. علاوه بر این، سرمایه گذاران در تهران از نظر میانگین دارایی در کیف پول در رتبه اول قرار دارند. شاخص ثروت نشان می دهد که میانگین ارزش دارایی سرمایه گذاران تهرانی حدود 24 درصد بیشتر از میانگین کشوری است.

26 درصد از معاملات رمزارز در تهران

26 درصد از معاملات ارزهای دیجیتال توسط مردم تهران ساخته شده است. در کنار این موضوع باید به این نکته نیز اشاره کرد که معاملات ارز دیجیتال به دو روش ریالی و تتری انجام می شود. خرید و فروش ریالی در بین ایرانیان محبوبیت بیشتری دارد، اما بازار معاملات تتری نیز طرفداران خود را دارد.

بازارهای ریالی در همه استان ها از بازارهای تتری محبوبیت بیشتری دارند، اما نسبت این بازارها در هر ایالت متفاوت است. به عنوان مثال، طبق داده های منتشر شده، به طور متوسط ​​11 درصد از تراکنش ها توسط کاربران انجام شده است نوبیتکس مربوط به بازارهای تتری در سال 2021 بود اما در برخی استان ها وضعیت متفاوت است. محبوبیت بازارهای تتری در تهران به 24 درصد می رسد.

برای دانلود متن کامل این گزارش بر روی گزارش سالانه Nobitex کلیک کنید.

[ad_2]

Claudia Larsen

پیشگام وب. خالق حرفه ای درونگرا. پزشک آبجو. شیطان متعصب تلویزیون.