«تاج بلند» تا کی با ما خواهد ماند؟ | دیجیاتو

[ad_1]

ویروس کرونا بیش از دو سال است که با ما بوده و بسیاری از فعالیت های ما را تحت تاثیر قرار داده است. این فعالیت ها محدود به کار یا رفت و آمد نبود، حتی به بسیاری از مراحل طبیعی زندگی مردم آسیب زد. یکی از این موضوعات تاثیر کرونا بر زنان باردار و بحث ویروس و بارداری بود. اثرات طولانی مدت بر بدن افراد که به تاج گذاری طولانی مدت معروف است، بسیاری از مردم را نگران کرده است. این موضوع تا حد زیادی توانسته توجه افراد مختلف را به خود جلب کند و باعث ترس و وحشت شدیدی شود. به خصوص در زمانی که هنوز اثرات این بیماری بر نوزادانی که مادرانشان بیمار هستند مشخص نیست. همین موضوع می تواند ترس و اضطراب مرتبط با این بیماری را تا حد زیادی افزایش دهد.

این ترس ادامه داشت تا زمانی که بسیاری از مادران به جای تحمل تاج گذاری در دوران بارداری و حمل فرزندانی که ممکن است تحت تأثیر آن قرار گیرند، به انتخاب تغییر زمان تولد و به دنیا آوردن نوزاد نارس در اولین فرصت ادامه دادند. از زندگی تو. همچنین بسیاری از مردم تمایلی به مراجعه به بیمارستان برای زایمان نداشتند. از آنجایی که این مکان ها مملو از بیماران مبتلا به بیماری عروق کرونر است، ممکن است در حین آماده شدن برای زایمان دچار بیماری عروق کرونر یا مشکلاتی با نوزاد خود شوند. در نهایت، بسیاری از زنان باردار ترجیح می دهند نوزادان خود را در کلینیک ها یا مراکز بهداشتی محلی یا در خانه با ماما به دنیا بیاورند تا اینکه در معرض خطر ویروس کووید-19 قرار گیرند.

کرونا طولانی مدت
کرونا طولانی مدت

اما ترس دیرینه کرون از بارداری از کجا آمده است؟

در ابتدای اپیدمی، بیمارستان‌های پر از بیماران کووید-19 به مناطق آلوده به ویروس کرونا تبدیل شدند. در تابستان و پاییز 2020، متخصصان زنان و زایمان شاهد افزایش نرخ زایمان زودرس بودند. دیوید آ. شوارتز، آسیب شناس جفت و اپیدمیولوژیست مستقر در آتلانتا، گفت:

ما شاهد مرگ مادران بسیاری در این دوره تاریک بوده‌ایم. این یکی از اولین شواهدی بود که نشان می‌دهد یک زن در صورت آلوده شدن به SARS-CoV-2 در دوران بارداری در معرض خطر پیامدهای نامطلوب قرار دارد.

تخمین ها برای تعداد افراد مبتلا به بیماری عروق کرونر قلب طولانی مدت بین 10 تا 50 درصد است. این بدان معناست که ده ها میلیون نفر هنوز با اثرات ماندگار مبارزه می کنند.

کرونا طولانی مدت
کرونا طولانی مدت

آیا باید کرونا بگیریم؟

یک رویکرد رایج برای عفونت های ویروسی وجود دارد، “آنچه شما را نکشد، قوی ترتان می کند.” این گفته فقط کمی درست است. در بیشتر موارد، اگر بیمار شوید و سپس بهبود پیدا کنید، بدن شما ایمنی طبیعی خود را افزایش می دهد و به عملکرد طبیعی باز می گردد. اما متخصصان و بیماران مدت‌هاست می‌دانند که برخی از ویروس‌ها، باکتری‌ها و انگل‌ها تلفات بیشتری را متحمل می‌شوند. این می تواند آنقدر جدی باشد که اثرات ماندگار آن می تواند برای مدت طولانی با شما بماند و باعث ناراحتی شما شود. چنین بیماری های ویروسی با تضعیف بدن در هنگام آسیب به اندام ها و بافت ها مدت ها پس از از بین رفتن مهاجم میکروبی باعث ایجاد شرایط مزمن می شوند.

اکنون، دو سال پس از یک بیماری همه گیر ویرانگر، COVID-19 این پیام را برای بشریت روشن و قانع کننده کرده است. این بیماری تقریباً به تمام دنیا ثابت کرده است که هر ویروسی می تواند به سرعت جهان را آلوده کند و بسیاری از مردم برای مدت طولانی راهی برای کنترل آن پیدا نمی کنند. بیماری عروق کرونر قلب یکی از بیماری هایی است که ممکن است افراد زیادی را برای مدت طولانی درگیر کند و در موارد شدید حتی تحت کنترل نیست و می تواند زندگی فرد را برای مدت طولانی تحت تاثیر قرار دهد.

کرونا طولانی مدت
کرونا طولانی مدت

آیا بسیاری از مردم تا به حال به بیماری عروق کرونر قلب طولانی مدت مبتلا شده اند؟

تخمین ها برای تعداد افراد مبتلا به بیماری عروق کرونر طولانی مدت (شریان کرونر طبیعی با مجموعه ای از علائم پایدار) از 10٪ تا 50٪ است. تاکنون بیش از 428 میلیون مورد ابتلا به این نوع کرونا را دریافت کرده ایم. این بدان معناست که ده‌ها میلیون نفر در سراسر جهان همچنان با پیامدهای ویروسی مبارزه می‌کنند. این افراد برای مدت طولانی پس از ابتلا از علائم خود رنج می برند.

شرایط از ناامیدکننده تا کاملاً ناتوان کننده متغیر است. در بسیاری از افراد، علائم آنقدر آزاردهنده است که بر تمام حواس پنجگانه تأثیر می گذارد، نه فقط بر حس بویایی و چشایی. برخی دیگر مشکلات قلبی طولانی مدت، خستگی، تنگی نفس و مه ناشی از این بیماری دارند که در نتیجه گام‌های سنگین‌تر و آزاردهنده‌تر می‌شوند. تحقیقات اولیه نشان می دهد که عفونت COVID-19 می تواند آسیب عصبی جدی تری مانند زوال عقل ایجاد کند. نگران‌کننده است که کووید بر افراد، از جمله بسیاری از کودکان، که برای مدت طولانی تنها واکنش‌های خفیفی به این ویروس داشته‌اند، تأثیر گذاشته است.

کرونا طولانی مدت
کرونا طولانی مدت

یکی دیگر از مشکلات آزاردهنده در زمینه تاج گذاری طولانی مدت

مردان و زنان پس از ابتلا به این بیماری، مشکلات سلامت باروری مختلفی را تجربه می کنند. همانطور که شارون گینوپ گزارش می دهد، آخرین تحقیقات NIH نشان می دهد که افراد مبتلا به کووید-19 نسبت به افرادی که آلوده نیستند، 40 درصد بیشتر در معرض خطر ابتلا به عوارض جدی از جمله سقط جنین و مرده زایی هستند. هزاران زن از بی نظمی شدید قاعدگی گزارش می دهند. به نظر می رسد این یکی از علائم آشنا بیماری کووید باشد. کرونا طولانی مدت توانسته زندگی بسیاری از مردم را تحت تاثیر قرار دهد.

ماماها یکی از شلوغ ترین سال های کاری خود را سپری می کنند. این به این دلیل است که بسیاری از افراد حتی در زمان زایمان به شدت از رفتن به بیمارستان می ترسند و ترجیح می دهند اصلا به بیمارستان نروند. این افراد باید از ماماها و مراکز درمانی کوچک کمک بگیرند و در آنجا زایمان کنند. این منجر به ترس از تاج گذاری طبیعی یا تاج گذاری طولانی مدت شد. این را یک متخصص غدد در دانشگاه کلمبیا می گوید.

“کرونا در زنان باردار به دلیل سیستم ایمنی سرکوب شده و ظرفیت ریه آنها بسیار خطرناکتر است. این امر حداقل تا حدی توضیح می دهد که چرا تعداد قابل توجهی از زنان باردار مبتلا به این ویروس در بیمارستان بستری می شوند.”

آیا اثرات تاج گذاری طولانی مدت صرفاً فیزیکی است؟

علائم طولانی مدت کوید فقط جسمی نیستند و می توانند اثرات طولانی مدتی بر روان فرد داشته باشند. عواقبی مانند سلامت روان و گوشه گیری و اندوه نیز اجتناب ناپذیر است. با توجه به اینکه بسیاری از افراد در سرتاسر جهان در حال بهبود و بهبودی هستند، درک خطرات مرتبط و حفظ اقدامات کاهشی در این ترکیب اهمیت بیشتری پیدا می‌کند. بنابراین ماسک بزنید، تزریق واکسن را فراموش نکنید و به تهویه مطبوع توجه کافی داشته باشید.

“هیچ راهی برای پیش بینی اینکه کدام نسخه از کووید را دریافت خواهید کرد وجود ندارد. ممکن است بر اثر این بیماری نمیرید. اما ممکن است نتوانید به زندگی که برنامه ریزی کرده اید بازگردید.”

لیزا اوبراین، بیمار کووید

[ad_2]

Todd Holland

متفکر. معتاد رسانه های اجتماعی متعصب الکل استاد وب. مبشر قهوه معمولی.