خرید و قیمت انواع شال و روسری زنانه از بهترین های بازار باسلام

تفاوت اصلی به وجود آمده این بود که در دوران بعد از ورود اسلام، زنان با استفاده از پارچه یا هر ابزاردیگری، علاوه بر مو، گلو و زیر چانه خود را هم می پوشاندند. با این همه، مدت کوتاهی بعد از آن، پارچه های ریون اختراع شدند و این پارچه ها که با نام ویسکوز هم شناخته می شوند، خبر خوبی برای زنانی بودند که توانایی پرداخت هزینه بالای روسری های ابریشمی را نداشتند. با این همه محبوبیت واقعی این پوشش به اوایل قرن 19 و زمان به تخت نشستن ملکه ویکتوریا باز می گردد. ملکه ویکتوریا اغلب از روسری های ابریشمی به عنوان ابزار زینتی و مد استفاده می کرده است. استفاده ملکه از این پوشش باعث شد که خیلی زود این نوع پوشش به البسه محبوب میان طبقه اشراف و بعد از آن مردم عادی تبدیل شود.

این تاکید و رواج استفاده از پوشش سر باعث شد تا این بخش از البسه به بخش بسیار مهمی از صنعت پوشاک تبدیل شده و تاثیر گذاری زیادی در ترندها و گرایشات مد و فشن داشته باشد. به همین دلیل هم است که زنان ایرانی در حال حاضر توجه بسیار زیادی به موضوع خرید و انتخاب روسری داشته باشند. در ادامه این مقاله به بررسی روش های مختلف انتخاب رنگ و نوع روسری برای افراد مختلف می پردازیم. در اولین گام موضوع همخوانی رنگ این پوشش با رنگ پوست افراد را بررسی می کنیم. موضوع دیگری که در انتخاب رنگ روسری باید مد نظر قرار داد، تناژ رنگ پوست است. در ادامه مقاله، راه ها شناسایی تناژ رنگ پوست و ارتباط آن با رنگ پوشش را بررسی می کنیم.

روسری قواره کوچک

برای مثال گفته می شود که امپراطور ناپلئون بناپارت، روسری های ابریشمی را از هند وارد کرده و به همسر خود امپراطوریس ژوزفین هدیه داد. میزان علاقه ژورفین به این پوشش جدید به قدری بوده است که ظرف 3 سال بیش از 400 عدد از این پوشش برای خود تهیه کرده بوده است. گفته می شود که احتمالا در همین زمان بوده است که سومین دوک کراکو هم اولین روسریهای توری و بافته شده را اختراع کرد. همانطور که در بالا هم اشاره کردیم روسری معمولا به شکل مثلث یا در قالب پارچه مربعی شکلی است که در زمان استفاده تا شده و به شکل مثلث در می آید. در مقابل، شال ها اشکال مختلفی دارند که معمول ترین آنها مستطیل، بیضی، نیم دایره و مثلثی است.

روسری ساتن همانند ابریشم جنسی بسیار سبک و لطیف دارد و نیازمند مراقبت ویژه ای می باشد. اما در کنار داشتن مزیت ، معایب خاصی هم دارد که شامل قیمت بالا و سر خوردن می باشد، این نوع روسری ممکن است روی سر، سر بخورد و برای استفاده در ساعات طولانی مناسب نباشد. بسیاری از افراد بر این باورند که داشتن روسری برای افراد محجبه الزامی می باشد اما این گفته کاملا غلط است بلکه حتی بانوان خارج از کشور برای زیبا تر جلوه دادن خود از روسری های مناسب به عنوان اکسسوری استفاده می کنند.

  • بسیاری از افراد بر این باورند که داشتن روسری برای افراد محجبه الزامی می باشد اما این گفته کاملا غلط است بلکه حتی بانوان خارج از کشور برای زیبا تر جلوه دادن خود از روسری های مناسب به عنوان اکسسوری استفاده می کنند.
  • از روسری های پلیسه با پارچه های ضخیم برای فصل زمستان استفاده می شود و اگر شما قصد خرید روسری برای فصل زمستان را دارید بهتر است از نوع ضخیم آن را خریداری کرده تا از سرما در امان بمانید‌.
  • استفاده نکردن از رنگ مناسب و هماهنگ با دیگر لباس ها می تواند شما را نا زیبا نشان دهد و زیبای شما نیز بکاهد.
  • با این همه مشکل احناس تقلبی و فیک باعث شده تا میزان اطمینان به کالاهای موجود در بازار کاهش یابد.
  • برای مثال گفته می شود که امپراطور ناپلئون بناپارت، روسری های ابریشمی را از هند وارد کرده و به همسر خود امپراطوریس ژوزفین هدیه داد.

به دلیل شاین دار بودن از رنگ های مسی، نقره ای، طلایی و مشکی برای تولید آن بیشتر استفاده می شود. برای شستشو این نوع روسری از آب با دمای پایین استفاده کرده و در هنگام اتوکشی از پارچه ای محافظ برای صدمه ندیدن بافت آن استفاده شود. این محصول به راحتی نخ کش شده بنابرین به هنگام پوشیدن به مراقبت ویژه ای احتیاج دارد. یکی از ویژگی های مثبت این نوع روسری ست شدن با تیپ های رسمی و کژوال می باشد که دست مخاطب را در ست کردن باز می کند.

روسری نخی چهارفصل میراندو – مدل ۷۳۹۳

اکنون که با انواع رنگ ها و تناژ ها پوست را معرفی کردیم، تاثیر آنها را بر انتخاب رنگ روسری بررسی می کنیم. برای مثال تفاوت پوشش زنان و مردان در دوران ماد، پوشش سری بوده است که زنان استفاده می کردند. در فرشی به جا مانده از دوزان هخامنشیان هم تصویر زنی مشهود است که از پارچه ای برای پوشاندن موهای خود استفاده کرده است.

روسری های ساتن هم مانند دیگر محصولات از تنوع رنگ و مدل برخوردار است و شما هیچ گونه محدودیتی در انتخاب نخواهید داشت. روسری نخی به دلیل استفاده کردن از پارچه های نخی برای تولید بسیار سبک بوده و هرگز به روی سر سر نمی خورد و برای استفاده روزانه بسیار مناسب نیز می باشد. این نوع روسری مناسب افراد خاص پسند می باشند و جز ترند های هر سال مشاهده شده است. بنابرین شما می توانید با توجه به هر سلیقه و پوششی اقدام به خرید نمایید و با پوشیدن آن به زیبایی استایل خود بیافزاید. چین باستان هم یکی دیگر از مکان هایی است که می توان پیشینه استفاده از روسری را در آنجا مشاهده کرد. در حقیقت این لباس بخشی از لباس فرم نظامیان چینی در حدود سال های 1000 پیش از میلاد بوده است.

روسری

تفاوت دیگر این دو نوع پوشش، در افراد و موقعیت هایی است که از این دو پوشش استفاده می شود. در حالیکه شال اغلب به عنوان یک پوشش بیشتر جوان پسند، غیر رسمی و دوستانه استفاده می شود، خرید روسری معمولا در موقعیت های رسمی تر و معمولا توسط افرادی باسن و سال بالاتر استفاده می شود. البته رومیان باستان هم از این نوع البسه استفاده می کردند، اما استفاده آنها کاربردی تر بوده است. در روم باستان و در حوالی سال های 10 بعد از میلاد، مردان رومی این نوع البسه به دور گردن خود می بسته اند و از آن برای پاک کردن عرق استفاده می کردند.

روسری کد 1032

یکی از راه های کسب اطمینان از خرید روسری با کیفیت، استفاده از اجناس دارای مارک و برند معروف و شناخته شده است. با این همه مشکل احناس تقلبی و فیک باعث شده تا میزان اطمینان به کالاهای موجود در بازار کاهش یابد. به همین دلیل است که بیشتر افراد به دنبال راهی برای تشخیص روسری اورجینال از تقلبی هستند. موضوع مهم دیگری که در انتخاب و خرید روسری، به خصوص رنگ  آن باید به آن توجه کرد موضوع رنگ چشم و مو است.

Kendrick Patel

پیشگام مادام العمر الکل. پزشک بیکن. گورو معمولی تلویزیون نرد قهوه. عاشق توییتر. کاوشگر آماتور