دانشمندان با استفاده از روش جدید دیجیاتو موفق شدند تاریخ جهان را با کمک شن و ماسه مشخص کنند

[ad_1]

تحقیقات جدید نشان می‌دهد که دانه‌های شن و ماسه در یک ساحل می‌توانند بیش از آنچه فکر می‌کنیم درباره تاریخ جهان به ما بگویند – چیزی که دفعه بعد که برای شنا یا بازی در ساحل رفتید شما را به فکر وادار می‌کند.

دانشمندان استاندارد جدیدی را برای تعیین اینکه چیست تعیین کرده اند.آثار توزیع سنی“معدنی”زیرکونیومدر شن و ماسه صدا زدند، آنها تصمیم گرفتند. با کمک این ردپاها می توان تکامل میلیاردها سال تاریخ زمین را مشخص کرد.

زیکونیوم یک ماده معدنی است که زمین شناسان به آن توجه ویژه ای دارند. این ماده معدنی می تواند هنگام برخورد قاره ها با یکدیگر تشکیل شود. زیرکونیوم نوعی کریستال است که می تواند میلیاردها سال قدمت داشته باشد و تاریخچه بزرگی دارد.

دوام زیرکونیوم آن را در برابر فرسایش در طول دوره ها مقاوم می کند. سپس باقی مانده روی این سطح تشکیل می شود. هنگامی که پوسته ها روی هم چیده می شوند، منجمد می شوند تا یک سری حلقه در ترکیب تشکیل دهند. حتی اگر این قطعه به دانه های بسیار ریز خرد شود، باز هم آثاری از این تاریخ باقی می ماند.

میلو براهم، رسوب شناس دانشگاه کرتین استرالیا می گوید: سواحل زمین می توانند منبع قدرتمندی برای تاریخ زمین شناسی سیاره ما باشند. به نظر می رسد هر دانه شن میلیاردها سال از تاریخ زمین را ثبت می کند. تکنیک جدیدی که در حال توسعه هستیم به جمع آوری این اطلاعات کمک می کند.

تاریخ جهان

به گفته محققان، این رویکرد حتی می تواند به این سوال پاسخ دهد که چگونه زمین در وهله اول جو قابل سکونت ایجاد کرده است.

مزیت دیگر این روش تحقیق نسبت به روش های دیگر این است که می توان از آن برای درک حرکات زمین ساختی زمین – حتی در زمان پیری – استفاده کرد. باقی مانده کاملا مشخص نیست.

این تیم روش جدید خود را در سه مطالعه آزمایش کردند که نشان داد چگونه از ردیابی توزیع سن برای تعیین تاریخ زمین استفاده شده است. آنها رسوبات جمع آوری شده از آمریکای جنوبی، بخش شرقی قطب جنوب، و استرالیای غربی را مطالعه کردند و گزارش دادند: “رسوبات سواحل غربی و شرقی آمریکای جنوبی کاملاً متفاوت است.” جوانان زیادی وجود دارند.

در حالی که همه چیز در ساحل شرقی نسبتاً آرام به نظر می رسد، ترکیبی از دانه های جوان و قدیمی حاوی ترکیبات مختلف وجود دارد. تجزیه و تحلیل جدید روی این نمونه ها کاملاً با آنچه قبلاً کشف شده بود مطابقت دارد. محققان گفتند: «حتی یک دانه شن، این رویکرد جدید به ما کمک می‌کند تا تاریخ زمین را بهتر درک کنیم و دوره‌های زمین را با دقت بیشتری بازسازی کنیم.»

[ad_2]

Ainsley Murphy

بشارت دهنده آبجو Wannabe. نویسنده فداکار جنرال الکل نینجا. دانشجو. متخصص زامبی خالق مستقل متعصب سفر