دیدن باور کردن است: دید در عصر ابر کلیدی است

[ad_1]

راویندران می‌گوید: «من روزهایی را به یاد می‌آورم که همه چیز در داخل میزبانی می‌شد و اجزای شخص ثالث روی سرورهای ما نصب می‌شدند، و اکنون کاملاً تغییر کرده است. “شما این APIها را دارید که در همه جا برای هر جنبه از پشته راه حل کار می کنند، بنابراین امروزه مدیریت آن پیچیده تر و پیچیده تر می شود. همه چیز اکنون به هر چیز دیگری متصل است.”

با این حال، بدون دید، شرکت‌ها کنترل کاملی بر برنامه‌های ابری ندارند، نمی‌توانند با مسائل عملکرد سازگار شوند و اطلاعاتی را در مورد نحوه تعامل کاربران با برنامه جمع‌آوری می‌کنند.

سخت برای دیدن: تجربه کاربری

از آنجایی که شرکت‌ها زیرساخت‌های کسب‌وکار خود را آنلاین تر می‌کنند، تجربه کاربر – چه کارمند یا مشتری – به مهم‌ترین معیار برای عملکرد تبدیل شده است. هنگامی که یک برنامه روی یک دستگاه متعلق به شرکت اجرا می شود، عملکرد سیستم و تعاملات آن با کاربران کاملاً قابل مشاهده است. با این حال، برنامه های کاربردی ابری دارای اجزای زیادی هستند که تحت کنترل سازمان نیستند و ممکن است راه آسانی برای جمع آوری داده های عملکرد و اطلاعات در مورد تعاملات ارائه نکنند. ویشال چاولا، مدیر PricewaterhouseCoopers (PwC) می‌گوید: «زنجیره تأمین نرم‌افزاری که برنامه‌ها را تقویت می‌کند، احتمالاً در آینده بیشتر به کدها و خدمات شخص ثالث تکیه خواهد کرد».

منبع: MIT Technology Review Insights

چاولا می‌گوید: «شما می‌توانید چیزهای زیادی را تماشا کنید، اما مهم‌ترین چیز برای تماشا، درک آنچه در جریان است، است. فن‌آوری‌های زیادی وجود دارند که می‌توانند به مردم کمک کنند تا سردرگمی را برطرف کنند – برای نمونه، نظارت بر عملکرد برنامه‌ها و CASB یا کارگزاران امنیت دسترسی ابری، “اما سوال اینجاست که آیا شما یک استراتژی سرتاسری دارید که بتوانید همه چیز را ببینید. ادامه دارد، و آیا چیزهای مرتبط را زیر نظر می گیرید و آیا چیزهایی را که مرتبط نیستند تماشا نمی کنید؟”

در دسامبر 2021، متوسط ​​صفحه وب به 74 درخواست برای منابع مختلف نیاز داشت تا به طور کامل در یک مرورگر دسکتاپ بارگذاری شود. امروزه سازمان‌ها روش‌های بیشتری را برای تعامل با برنامه‌ها از طریق API مدیریت می‌کنند، به طوری که یک شرکت متوسط ​​بیش از 360 API را مدیریت می‌کند. ادغام شخص ثالث و زنجیره تامین نرم افزار در حال گسترش، نظارت بر عملکرد را حتی دشوارتر کرده است، بطوریکه متوسط ​​برنامه نرم افزاری به بیش از 500 کتابخانه و مؤلفه مختلف وابسته است.

به دست آوردن و حفظ دید با تعداد فزاینده اشخاص ثالث دشوار است، زیرا آنها خارج از کنترل شرکت هستند که نقاط کوری را در پشته برنامه ایجاد می کنند. عملکرد برنامه مهم است، اما به دست آوردن بینش در مورد تجربه برنامه از دیدگاه کاربر بسیار حیاتی تر شده است.

در مورد بهبود عملکرد برنامه Thermo Fisher، Ravindran می‌گوید: «ما به استانداردهای خود نگاه می‌کنیم و مطمئن می‌شویم که از این شکست‌ها آموخته‌ایم. ما “درس های آموخته شده” زیادی انجام می دهیم. و ما معمولاً سعی می کنیم حداقل فعلاً چراغ ها را روشن نگه داریم و مطمئن شویم که بعداً به طور متفاوتی با آن برخورد می کنیم. ”

دانلود گزارش کامل.

این محتوا توسط Insights، بازوی محتوای انحصاری MIT Technology Review تولید شده است. این توسط تحریریه MIT Technology Review نوشته نشده است.

[ad_2]

Ainsley Murphy

بشارت دهنده آبجو Wannabe. نویسنده فداکار جنرال الکل نینجا. دانشجو. متخصص زامبی خالق مستقل متعصب سفر