روش تویوتا برای استفاده از هیدروژن به جای سوخت چیست؟

[ad_1]

تویوتا در حال حاضر خودروساز پیشرو در استفاده از هیدروژن به جای بنزین است. خودروی احتراق داخلی که فقط از هیدروژن استفاده می کند معرفی کرد. برای این کار تویوتا موتور تویوتا یاریس GR را اصلاح کرد و از مخزن هیدروژن استفاده کرد.

تویوتا یاریس هیدروژن

ما آن را میدانیم خودروهای هیدروژنی از موتورهای الکتریکی برای تبدیل هیدروژن به الکتریسیته با کمک سلول های سوختی استفاده می کنند.

این خودروهای هیدروژنی نیز باید به طور مداوم توسط یک ایستگاه شارژ هیدروژنی تغذیه شوند.

شادی آوربرای این کار، یوتا سیستم تزریق سوخت خود را به طور کامل جایگزین کرد. تویوتا تانک Mirai را قرض گرفت که یک خودروی تمام هیدروژنی است.

پیل سوختی شورلت

هیدروژن سریعتر از سوخت های معمولی از جمله بنزین می سوزد، اما هنوز بهترین سوخت موجود نیست.

در گذشته، شرکت های مختلفی از جمله ب ام و می خواستند یک خودروی هیدروژنی معمولی بسازند، اما فقط به صورت تجربی.

مخزن هیدروژن تویوتا هیدروژن را با فشار تقریباً 10000 PSI ذخیره می کند.

تویوتا می میرد

این امر به نسبت چگالی 42:1 نیاز دارد که با توجه به فناوری فعلی از نظر تجاری امکان پذیر نیست. همچنین میزان نیروهای مولد بسیار کم است.

در صورت استفاده از جرقه، حداکثر راندمان به 38 درصد می رسد که از موتورهای بنزینی فعلی خیلی بهتر نیست.

موتور تویوتا در شرایط عالی و شرایط کاری به همان بازدهی دست می یابد. با وجود این رقم بسیار بالاتر از موتورهای احتراق داخلی معمولی (25٪) است. اما تولید و استفاده از هیدروژن مشکل بزرگ دیگری است.

سیستم دیزل درایو تویوتا

اما در حال حاضر، تویوتا تمام موتورهای الکتریکی هیدروژنی را تولید می کند. بازدهی 50 درصدی دارد که از همه موارد فوق بالاتر است.

در خاتمه باید گفت که شرکت های خودروسازی در صورت تغییرات گسترده در زیرساخت ها و پیشرفت در فناوری های مختلف، مایل به تولید خودروی هیدروژنی خواهند بود.

با این به نظر می رسد با توجه به اینکه خودروهای تمام هیدروژنی با همین تیراژ فعلی و زیرساخت های موجود کشورها تولید می شود، استفاده از خودروهای سنگین از جمله تراکتورهای هیدروژنی در سال های آینده فراگیر شود.

[ad_2]

Julissa Lara

متفکر متواضعانه فروتن. گیمر. کارآفرین. طرفدار رسانه های اجتماعی آزاد.