سودآورترین زبان های برنامه نویسی در سال 2022

[ad_1]

سلب مسئولیت: دیجیاتو فقط این متن تبلیغاتی را نمایش می دهد و تحریریه مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد.

برنامه نویسی به خودی خود یک تجارت پرسود است، اما بسیاری آینده روشنی را برای آن در سال های آینده متصور هستند. بر اساس گزارش های اخیر، انتظار می رود مشاغل برنامه نویسی تا سال 2028 21 درصد رشد کنند و این نرخ رشد بسیار بالاتر از هر شغل دیگری است. برنامه نویسی نیز یکی از بهترین مشاغل برای فریلنسینگ به حساب می آید، بنابراین افراد با استعداد در این حرفه می توانند نرخ کار، ساعات کاری و محل کار خود را به میل و تخصص خود تعیین کنند.

در این مقاله در مورد سودآورترین زبان های برنامه نویسی در سال 2022 صحبت می کنیم تا بتوانیم به شما که در ابتدای این مسیر هستید کمک کنیم تا بهترین انتخاب را داشته باشید. اما قبل از آن می خواهیم به شما بگوییم که هزینه برنامه نویسی چقدر است.

حقوق برنامه نویس

البته حقوق برنامه نویسان از فردی به فرد دیگر و حتی شرکتی به شرکت دیگر متفاوت است. هرچه برنامه نویسان ماهرتر در کار خود باشند و تجربه بیشتری در چندین زبان برنامه نویسی داشته باشند، حقوق آنها بالاتر خواهد بود.

به گزارش سایت گالری ایران، اشاره به حقوق و دستمزد در ایران، برنامه نویسان به طور متوسط ​​ماهانه 8.8 میلیون تومان دریافت می کنند که بسته به سطح مهارت و عوامل دیگر از 3.5 میلیون تومان تا 18 میلیون تومان متغیر است.

این میانگین حقوق ماهیانه شامل حق مسکن، ایاب و ذهاب و سایر مزایا می شود و البته میزان آن می تواند بین شرکت ها و با توجه به تمایل کارمند و کارفرما متفاوت باشد.

زبان های برنامه نویسی پردرآمد در سال 2022:

امروزه اکثر توسعه دهندگان دانش عمیقی از زبان های برنامه نویسی استاندارد و پرکاربرد مانند جاوا، پایتون و مانند آن دارند. اما گولنگ، روبی و غیره. دانستن زبان های برنامه نویسی کمتر شناخته شده مانند

یکی از عوامل مهم در تعیین دستمزد برنامه نویسان، تسلط آنها به زبان های برنامه نویسی آینده است. اینها زبان‌هایی هستند که افراد را وادار می‌کنند دستمزدهای متفاوتی بپردازند، بنابراین ما قصد داریم در سال 2022 پردرآمدترین آنها را نام ببریم.

1. پایتون

پایتون یک زبان برنامه نویسی سطح بالا و همچنین بسیار کاربردی است. پایتون یکی از قدرتمندترین زبان های برنامه نویسی است که بیش از 80 درصد از توسعه دهندگان از آن به عنوان زبان برنامه نویسی اصلی در کار خود استفاده می کنند. برخی از ویژگی های اصلی این زبان عبارتند از:

  • پایتون دارای یک کتابخانه و فریمورک گسترده برای پشتیبانی از تعداد زیادی برنامه است.
  • پایتون یک زبان برنامه نویسی مستقل است که به راحتی بر روی ویندوز، مک و لینوکس قابل اجرا است.
  • پایتون دارای چارچوب‌های رابط کاربری گرافیکی داخلی است که برای طیف گسترده‌ای از راه‌حل‌های چند پلتفرمی استفاده می‌شود.

2. جاوا

جاوا یکی از قدرتمندترین زبان های برنامه نویسی است که در حال حاضر برای توسعه نرم افزارها و برنامه های کاربردی مختلف بر روی سه میلیارد دستگاه استفاده می شود. جاوا در توسعه اپلیکیشن استفاده می شود و همیشه یکی از اولین انتخاب ها بوده است. به این ترتیب، این قطعا یکی از پرسودترین زبان های برنامه نویسی است که فریلنسرها می توانند یاد بگیرند و با آن کار کنند. برخی از ویژگی های کلیدی جاوا عبارتند از:

  • جاوا به عنوان یکی از امن ترین زبان های برنامه نویسی مناسب برای توسعه اپلیکیشن در محیط های مستعد ویروس شناخته می شود.
  • گزینه بررسی رمزگذاری و کامپایل همزمان در حین اجرای کد، خطای این زبان برنامه نویسی را تا حد زیادی کاهش می دهد.
  • عملکرد و ویژگی های بالای این زبان برنامه نویسی باعث افزایش کدنویسی و بهره وری با آن می شود.

3. گولنگ

Gulang یک زبان برنامه نویسی کامپایل شده است که توسط گوگل توسعه یافته است. این یک زبان برنامه نویسی همه منظوره است و در برنامه هایی مانند گرافیک، برنامه های کاربردی موبایل و یادگیری ماشین استفاده می شود. یکی از شگفت انگیزترین ویژگی های Gulang سرعت بالای آن است که در این مورد از جاوا و پایتون پیشی می گیرد. Gulang یکی از پرسودترین زبان های برنامه نویسی برای فریلنسرها است. برخی از ویژگی های کلیدی زبان برنامه نویسی Gulang عبارتند از:

  • گلنگ دارای یک کتابخانه استاندارد و قدرتمند است که باعث افزایش سهولت و کارایی کار می شود.
  • روند ساخت برنامه با گولنگ بسیار مستقیم و ساده است.
  • گولنگ فرآیندهای مصنوعی را اطلاع رسانی و تسهیل می کند.

4. یاقوت سرخ

روبی یک زبان برنامه نویسی سطح بالا و پویا است که از پارادایم های برنامه نویسی مختلف پشتیبانی می کند و بهره وری را افزایش می دهد. زبان برنامه نویسی Ruby برای ساخت برنامه های دسکتاپ، خدمات پردازش داده ها، ابزارهای اتوماسیون و غیره عالی است. این زبان عالی زمان توسعه را 25 تا 50 درصد در مقایسه با سایر زبان ها کاهش می دهد. برخی از ویژگی های شگفت انگیز روبی عبارتند از:

  • Ruby دارای یک محیط تست داخلی است که امکان تست در هر مرحله از توسعه را فراهم می کند.
  • نگهداری و پشتیبانی آن واقعاً آسان است.
  • با ابزارهای قدرتمندی که به شما امکان شخصی سازی برنامه را می دهد، ادغام شده است.

5. سی پلاس پلاس

C++ یک زبان برنامه نویسی شی گرا با کیفیت بالا است که به طور گسترده برای برنامه نویسی رقابتی مانند بازی ها استفاده می شود. این زبان برنامه نویسی در توسعه نرم افزار، توسعه بازی، توسعه وب، برنامه های کاربردی بانکی و بسیاری موارد دیگر استفاده می شود. C++ همچنین یکی از پرسودترین زبان های برنامه نویسی برای فریلنسرها در سال 2022 است. برخی از ویژگی های کلیدی این زبان برنامه نویسی عبارتند از:

  • دارای حافظه پویا است که به برنامه نویس اجازه می دهد فضای ذخیره سازی را اختصاص دهد.
  • دارای یک ویژگی پیشرفته برای بهبود وضوح کد، خوانایی و عیب یابی است.
  • این واقعا کارآمدتر و سریعتر از سایر زبان های مبتنی بر مترجم است.

6. سی شارپ

سی شارپ یک زبان برنامه نویسی سطح بالا و چند پارادایم است که توسط مایکروسافت توسعه یافته است. طبق یک نظرسنجی، 34 درصد از بازی های برتر موبایل با استفاده از سی شارپ ساخته می شوند. سی شارپ برای طراحی و ساخت طیف گسترده ای از برنامه ها و برنامه ها، از جمله بسیاری از بازی ها، برنامه های دسکتاپ، برنامه های تلفن همراه، برنامه های سازمانی و غیره استفاده می شود.

بنابراین یادگیری و پیشرفت زبان برنامه نویسی سی شارپ درآمد فوق العاده بالا و فرصت رشد و توسعه بالایی را برای برنامه نویس فراهم می کند. برخی از ویژگی های شگفت انگیز زبان برنامه نویسی سی شارپ عبارتند از:

  • دارای عملکردهای داخلی برای توسعه سریع است.
  • سی شارپ یک زبان برنامه نویسی خودکار مقیاس پذیر و مقیاس پذیر است.
  • سی شارپ یک زبان واقعا قدرتمند برای ساخت برنامه های قدرتمند و مقیاس پذیر است.

7. SQL

SQL یک زبان پرس و جو است که برای استفاده در مدیریت پایگاه داده رابطه ای ایجاد شده است. این زبان در برنامه نویسی، علم داده، تجزیه و تحلیل داده، مدیریت پایگاه داده و بسیاری موارد دیگر استفاده می شود. برخی از ویژگی های کلیدی زبان برنامه نویسی SQL عبارتند از:

  • SQL قابلیت کارایی بالایی را برای بارهای کاری سنگین و استفاده شدید فراهم می کند.
  • این زبان برنامه نویسی برای مدیریت چندین تراکنش و سوابق مالی در مشاغل سنگین استفاده می شود.
  • ویژگی های امنیتی پیشرفته ای برای حفاظت از داده ها در این زبان برنامه نویسی ارائه شده است.

در اینجا هفت پرسودترین زبان برنامه نویسی است که فریلنسرها باید در سال 2022 یاد بگیرند. شما می توانید هر یک از آنها را با توجه به نیاز و راحتی خود یاد بگیرید!

منبع: سایت گالری ایران

[ad_2]

Braylon Mccoy

محقق حرفه ای وب. پیشگام الکل متعصب تلویزیون دوست حیوانات در همه جا.