فروش و اجرای انواع قفسه بندی انبار – قفسه صنعتی – قفسه فلزی

قفسه class="lazyload lazyblur-up" مغازه استفاده از بازوهای رولفرم با کلیپ سه ناخنه و چهار ناخنه و همچنین بازوی قوطی استاندارد با کلیپ سه ناخنه بسیار رایج بوده و مقاومت ایده آلی در برابر سنگین شدن وزن کالاهای قرار گرفته روی کفپوش دارند. به همین دلیل در ساخت آن از فلزات بسیار مقاوم در برابر ضربه با روکش ضد زنگ و خوردگی استفاده میشود. همانطور که از نام این قفسهها پیداست کاربرد آنها در قفسه بندی فروشگاهها و هایپرمارکتها و گاهی خرده فروشی ها میباشد که دارای طرحهای مختلف است. شایان ذکر است که امکان اجرای انواع سیستم های قفسه بندی انبار در فضاهای مختلف وجود دارد که به دو نمونه فوق اشاره شد. اما این رگاه­ها انواع کاربری را دارند. این محصول قفسه بندی انبار دارای تونلهایی است که علاوه بر محل بارگذاری بارهای پالتی، مسیر تردد لیفتراک نیز هستند و راهروهای اضافی در این سیستم حذف شده است، قفسه درایوین باعث می گردد تا از 75 درصد فضا به صورت مفید استفاده شود، که درصد قابل توجهی در ظرفیت پذیری انبار است.

اگر اندازه راهروها باریک است، دستگاه ریچتراک بهترین وسیله برای جابهجایی کالاها است. هر نوع قفسهبندی برای محصولی با وزن و حجمی خاص مناسب است. کفپوش های به کار رفته در این نوع قفسه بندی بر روی بازوها قرار میگیرند و به همین دلیل است که مقاومت بازو اهمیت بسیار زیادی دارد. این قفسه ها که از فلزهای بسیار مرغوب تولید می شوند و بسیار سبک نیز هستند و دلیل سبکی آنها مواد اولیه موجود در فلز آنها می باشد. این قفسه ها بسیار پیشرفته بوده و نمای بسیار لوکسی به مغازه می بخشد. به خاطره سهولت در بارگذاری در این قفسه بندی بهتر است که اقلام و اجناس همگن در یک جا ذخیره شوند تا از جابه جایی غیر ضروری پالت راک ها جلوگیری نماییم. دو سیستم راهرو باریک و خود راهرو میتواند در قفسه بندی انبارهای بزرگ و نگهداری اقلام پالتی مورد استفاده قرار گیرد. قفسههای بالکی راک مناسب قرار دادن بارهایی با حجم متوسط و بزرگ، و با وزن نیمهسنگین و سنگین است.

قفسه فروشگاهي

قفسه ایزی راک مناسب بارهایی با حجم و وزن کوچک و متوسط است. درایوین راک بهترین قفسهبندی برای کالاهایی با حجم زیاد و تنوع کم است. شما می توانید برای اینکه قفسه بندی مناسب برای انبار خود انتخاب نمائید به نکاتی که در ادامه اشاره می گردد دقت داشته باشید. با توجه به اینکه چیدمان و جا به جایی کالاها در قفسه های پانل راک که به بالکی راک (Bulk Storage Racking) نیز معروف می باشند، توسط نیروهای انسانی صورت میگیرد، لذا پله های فلزی و مقاوم بین طبقات در نظر گرفته شده اند تا رفت و آمد آسان شود. در این مرحله پس از اینکه فاصله و یک شکل بودن را آنالیز کردید باید قفسه ها را دو به دو روی سوراخ ها قرار دهید و با استفاده از پیچ و مهره ها به صورت دقیق با استفاده از یک آچار نصب کنید.

قفسه پيچ و مهره اي

اگر قفسه های مغازه به زیبایی طراحی شده اند و کالاها باید به صورت کاملا سازمان یافته به نمایش درآیند. دسترسی به کالاها بر اساس دو سیستم اصلی لایفو (LIFO) و فایفو (FIFO) صورت میگیرد. این قفسه ها به صورت چند طبقه قابل اجرا بوده و تعداد طبقات آن با توجه به نوع و وزن کالاها و همچنین شرایط سالن انبار قابل تنظیم می باشد. اندازه سالن یکی از نکتههای مهم در انتخاب نوع قفسهبندی است. تمام این بررسی ها و دقت در نوع کالاها و چیدمان هر یک موجب شده تا از خسارت های مادی که ممکن است به وجود آید جلوگیری شود. اگر از لیفتراک برای گذاشتن و برداشتن کالاها استفاده میکنید، میتوانید از قفسههای بلند استفاده کنید.

از طرف دیگر، واحدهای قفسه فروشگاهی سبک نیز به راحتی جابجا میشوند، اما از مقاومت و ثبات کافی برای پشتیبانی از وسایل سنگین برخوردار نیستند. این قفسه بندی برای ذخیره سازی کالا و محصولات سنگین و نیمه سنگین مناسب می باشد به همین علت مواد اولیه به کار رفته، باید از کیفیت و جنس مناسبی برخوردار باشد تا بتواند وزن کالا ها را تحمل کند همچنین در طول زمان دچار زنگ زدگی یا فرسایش نیز نشود. بهتر است برای قرار دادن محصولات کوچک و فصلی نظیر بستنی، آدامس، آبنبات و غیره یک قفسه سوپری کیوسکی تهیه کنید. قفسه های کفپوش دار سنگین در گروه قفسه های فلزی و ثابت قرار گرفته و مقاومت بالایی در برابر ضربه و تحمل وزن زیاد دارند. استفاده از پالت های مسطح و دیواره دار در قفسه بندی پالت راک رایج بوده و در پانل راک برای این منظور استفاده میشود.

Damion Young

تحلیلگر. متخصص تلویزیون به طرز خشمگینی فروتن. علاقه مندان به فرهنگ پاپ طرفدار معمولی توییتر