قرص فلوکستین برای چه بیماریهایی تجویز میشود؟

فلوکستین در گروهی از داروها قرار دارد که مهارکنندههای انتخابی باز جذب سروتونین (SSRI) نامیده میشوند. بعدها یک شرکت داروسازی به نام الی لیلی با هدف تغییر میزان سروتونین در مغز، اقدام به تولید دارو کرد و در نهایت در سال 1974 دانشمندان اظهار کردند داروی فلوکستین ترکیبی است که مانع از حذف سروتونین از سیناپسها میشود و میتواند برای درمان افسردگی موثر واقع شود. بیماری که افسردگی دارد به دلیل بیماری خود حوصله ندارد، فکر نمیکند، ممکن است زیاد بخوابد و. کپسول فلوکستین با چه داروهایی تداخل دارد ؟ در صورتی که بیش از حد فلوکستین مصرف کرده باشم چه کنم ؟ بنابراین درباره مصرف داروهایی که یک پزشک متخصص آنها را تجویز کرده و برای بهبودی شما لازم و ضروری میداند، تردید نکنید. اگر متوجه شدید که نوزاد شما به اندازه معمول شیر نمی خورد، به طور غیر معمول خواب آلود است یا اگر هر نگرانی دیگری درباره شرایط نوزاد خود دارید، بلافاصله با پزشک تماس بگیرید. نسخه عمومی Prozac فلوکستین است، در حالی که نسخه عمومی Zoloft سرترالین هیدروکلراید است. دوز اولیه: 20 میلی گرم فلوکستین در روز که در صبح مصرف میشود.

فلوکستین چیست

اگر دوز قلوکستین را فراموش کردید، در اسرع وقت دارو را مصرف کنید اما اگر تقریباً زمان مصرف بعدی فرا رسیده است، دوز فراموش شده را نادیده بگیرید. «ترمه» یکی از افرادی است که خودش در دورههای مختلف این دارو را مصرف کرده است: «من هر وقت مودم پایین است، فلوکستین مصرف میکنم. اگر در یک نوبت، مصرف قرص را فراموش کردید، آن را در اسرع وقت مصرف کنید. فلوکستین – https://lotic.ir/فلوکستین از طریق شیرمادر به نوزاد منتقل می شود و در زمان شیر دهی نباید از کپسول فلوکستین استفاده کنید . فلوکستین با افزایش اندک خطر مشکلات برای نوزاد متولد نشده پیوند خورده است. از آنجایی که دارو و متابولیتها میتوانند در نوزاد که با شیر مادر تغذیه میشوند تجمع پیدا کنند، بهتر است یک داروی جایگزین برای مادر تجویز شود، این دستورالعمل بهویژه هنگام شیر دادن به نوزاد تازه متولد شده یا نوزاد نارس بهتر است حتما رعایت شود. برای مبتلایان به دیابت: این دارو ممکن است باعث پایین آمدن قند خون شود. فلوکستین داروی لاغری و کاهش وزن نیست و نوعی داروی ضد افسردگی است که تاثیرات زیادی بر روی بدن دارد.اگر دچار افسردگی نیستید ، مصرف این دارو می تواند برای شما و سیستم عصبی شما بسیار مضر و حتی خطرناک باشد .

فلوکستین برای چیست

مدیریت: تنظیمات دوز داروی لمبورکسانت و همزمان سرکوب کننده های CNS ممکن است هنگام تجویز با هم به دلیل اثرات مهارکننده بالقوه CNS لازم باشد. افزایش و کاهش دوز دارو باید به تدریج انجام شده و به هیچ عنوان مصرف آن به یک باره کم یا قطع نشود. در صورتی که با شروع مصرف فلوکستین علائم بهبودی مشاهده نمی کنید ، ناامید نشده و مصرف دارو را قطع نکنید . اختلال افسردگی اساسی: این دارو برای کودکان به دلیل این بیماری مورد مطالعه قرار نگرفته است. اگر با دشواری در به خواب رفتن مواجه هستید، بهتر است فلوکستین را صبح مصرف کنید. همانند همه داروها، فلوکستین می تواند موجب عوارض جانبی در برخی افراد شود، اما افراد بسیاری هیچ عارضه جانبی را تجربه نکرده یا با موارد خفیف مواجه می شوند. گرچه هنوز ارتباط مستقیمی بین کلردیازپوکساید و میگرن شناسایی نشده، اما به نظر میرسد قطع مصرف آن در برخی از مبتلایان به میگرن ممکن است باعث افزایش سردرد و علائم آن شود. پس از قطع مصرف این دارو، ممکن است سطح قند خون شما افزایش یابد. درخصوص روش مصرف هم دکتر رنجبر تاکید میکند اين دارو به صورت قرص رايج است و بايد با آب بلعيده شود و جويدن اين دارو توصيه نميشود.

دکتر فاطمه رنجبر درمورد مصرف این دارو توسط کودکان و زنان باردار میگوید: «اگر نیاز به مصرف باشد، از دو سال به بالا ممکن است فلوکستین تجویز شود و اتفاقا جزو داروهای منتخب روانپزشکان است. ۶ ماهی میشه که دکتر به همراه فلوکستین ، ولبان ۷۵ هم شروع کردن روزی یک عدد. این قرص معمولا روزی یک عدد مصرف می شود که بهتر است در صبح ها مصرف شود. • طول اثر در فرم خوراکی ۱۲- ۲۴ ساعت و در فرم وریدی ۱۵ تا ۶۰ دقیقه است . قرص کلردیازپوکساید در عرض چند ساعت اول پس از مصرف باعث ایجاد سرگیجه و خواب آلودگی میشود. نیمه عمر حذف آن حدود ۲۱ ساعت است. در صورتی که قصد خودکشی با فلوکستین را دارید بهتر است بدانید که بعد از بهبود ، عوارض جانبی شدیدی را تا آخر عمر باید تحمل کنید . فلوکستین: سیتالوپرام ممکن است اثر ضد پلاکتی فلوکستین را افزایش دهد. در حالیکه بروز عوارض قرص فلوکستین در دراز مدت میتواند آسیبهای جسمی و روحی را زیادی را بر فرد وارد کند. برخی از داروهای میتواند با کپسول فلوکستین تداخل ایجاد کرده و باعث بیماری خطرناکی به نام سندرم سروتونین شوند .

است خطر تشنج را افزایش دهد.

به نقل از روابط عمومی معاونت غذا و دارو، فلوکستین (Fluoxetine) نوعی داروی ضد افسردگی است که به کلاس مهارکننده های انتخابی بازجذب سروتونین تعلق دارد. گهگاه پزشک ممکن است دوز مصرفی شما را تغییر دهد. از جمله علائم اور دوز عبارتند از تهوع، استفراغ، تب، خواب آلودگی، تپش قلب، گیجی، غش و کما. اگر مبتلا به هریک از عوارض جدی دارو همچون تپش قلب، توهم، عدم توانایی جهت یابی، تهوع، اسهال، یبوست شدید، کشیدگی عضلات، تب غیرقابل توضیح و بیقراری و پریشانی غیرمعمول شدید و … به صرع مبتلا هستید یا تحت درمان الکتروکانوالسیو قرار دارید، زیرا فلوکستین ممکن است خطر تشنج را افزایش دهد. وقتی مصرف این دارو را قطع کنید، ممکن است قندخونتان افزایش پیدا کند. هیچگاه به صورت خودسرانه ، مصرف کپسول فلوکستین را قطع نکنید . بنابراین این مطلب را اکیدا جایگزین مشورت با پزشک نکنید. بنابراین اگر باردار هستید یا قصد بارداری دارید، حتما این موضوع را با پزشک معالجتان در میان بگذارید. در هر صورت جهت مصرف این دارو در دوران شیردهی حتما باید طبق نظر پزشک متخصص رفتار کنید .

چرا فلوکستین باید صبح مصرف شود

هر دارویی در کنار فوایدی که برای درمان دارد، ممکن است سبب بروز برخی علائم ناراحت کننده که به عنوان عوارض جانبی شناخته میشود نیز بشود؛ اگرچه فلوکستین از جمله داروهای کمخطری است که نسبت به فواید درمانی که دارد و البته نسبت به دیگر داروهای مشابه، عوارض جانبی کمتری دارد. خطر ابتلا به این سندرم نادر زمانیکه از سایر داروهای افزایش سروتونین بهمراه این دارو استفاده کنید بیشتر است. مصرف داروی فلوکستین گاها و در موارد نادر باعث نعوظ طولانی یا دردناک در مردان میشود که در صورت مشاهده این مورد لازم است به سرعت به پزشک مراجعه کنید و مصرف این دارو را نیز قطع نمایید. اگر شما و پزشکتان تصمیم به قطع مصرف فلوکستین دارید، احتمالا کاهش تدریجی دوز مصرفی برای پیشگیری از عوارض جانبی اضافی توسط پزشک توصیه خواهد شد. کپسول فلوکستین را دقیقا طبق تجویز پزشک مصرف کنید و از کاهش و یا افزایش دوز مصرفی کپسول فلوکستین شدیدا خودداری کنید . مدیریت: بیماران مصرف کننده دارویی که دارای اثرات آنتی کولینرژیک قابل توجهی هستند باید از استفاده از هر نوع فرم خوراکی جامد کلرید پتاسیم خودداری کنند. در گذشته یک واکنش آلرژیک به فلوکستین یا هر داروی دیگر داشته اید.

گاهی از داروی فلوکستین همراه با داروی Olanzapine (اولانزاپین) برای درمان افسردگی ناشی از اختلال دوقطبی استفاده می شود . از «فلوکستین» به عنوان یک «داروی قرن» و «یک کشف مهم در درمان افسردگی» یاد میشود. در این میان و طی چندین سال، تحقیقات دانشمندان و پزشکان باعث کشف داروهای جدیدی برای مبارزه با افسردگی و بهتر کردن خلقوخو شد که البته بخشی از آنها نیز به دلیل عوارض جدی و خطرناک مانند واکنشهای کبدی یا ایجاد فشار خون بالا از رده خارج شدند. سیگار کشیدن می تواند فواید این دارو را کاهش دهد (از طریق القاء آنزیم کبدی). هم شما و هم پزشک معالجتان باید نسبت به وضعیت سلامتیتان حواسجمع باشید تا بر اثر مصرف این دارو آسیب نبینید. ممکن است پزشک شما درمان را با مقدار داروی کم شروع کند و پس از عادت کردن بدن،مقدار داروی شمارا افزایش دهد تا احتمال بروز عوارض ناشی از دارو کمتر شود.

قرص فلوکستین 20

سازمان غذا و دارو در امریکا معتقد است که مصرف داروهای ضد افسردگی همچون فلوکستین در دوران بارداری منجر به بروز مشکلات ریوی در نوزادان می شود. آنها باید مراقب تغییر در رفتار شما یا علائم وخیم تر شدن افسردگی باشند. این دارو را پزشک برای این برای شما تجویز کرده که در حالت طبیعی سودش از ضررش بیشتر است. نحوهی اثرگذاری فلوکستین بهاینترتیب است که موجب افزایش مقدار مادهی طبیعی سروتونین در مغز میشود. داروی فلوکستین با مهار اختصاصی برداشت مجدد سروتونین توسط غشای سلول عصبی پیش سیناپسی که منجر به افزایش غلظت سیناپسی آن در سیستم عصبی مرکزی می گردد ، اثر خود را اعمال می کند. منظور از افکار و رفتارهای خودکشیگرایانه اشتغال ذهنی به خودکشی یا انجام اعمال هشداردهندهای است که درصورت عدم کنترل منجر به خودکشی خواهند شد. حقیقت این است که مصرف داروی فلوکستین (خصوصا در مواردی که فرد آن را خودسرانه مصرف میکند) ممکن است در آغاز روند بهبود، افکار و میل به خودکشی ایجاد کند. «شهلا» زن ۵۰ سالهای است که او هم فلوکستین ۲۰ مصرف میکند و میگوید یک هفته تمام گشته تا توانسته از طریق یکی از آشناها چند ورق قرص پیدا کند. اگر دارو درحال اثرگذاری باشد، پس باید علائمتان بهبود پیدا کنند.

قرص فلوکستین ۱۰برای چیه

کپسول خوراکی فلوکستین میتواند با برخی داروها، ویتامینها یا گیاهان دارویی تداخل داشته باشد و درنتیجه نحوهی اثرگذاری آن تغییر کند. از کجا بفهیم دارو درحال اثرگذاری است؟ این دارو در طیف وسیعی از مشکلات و اختلالات روانی استفاده می شود اما از آنجایی که این دارو نسبت به سایر داروهای ضد افسردگی انرژی زاتر است، بنابراین ممکن است برای افرادی که مشکل خواب دارند بهترین انتخاب نباشد. در زمان مصرف فلوکستین از رانندگی و کارهایی که به تمرکز بالا نیاز دارند خودداری کنید .فلوکستین خواب آور است . هشدار به سالمندان: خطر عوارض جانبی ناشی از مصرف فلوکستین در سالمندان بیشتر است و بههمینخاطر شاید پزشک معالجتان دُز پایینتری تجویز کند یا صلاح ببینید که مدت کمتری از این دارو مصرف کنید. علائمی نظیر تغییر خلق و خو، حملات عصبی، بی خوابی، عصبانیت، ناارامی، بیش فعالی(روحی و فیزیکی)، تفکر خودکشی و خود آزاری .از دیگر عوارض جانبی ناشی از مصرف دارو عبارتند از : تشنج، لرزه، سختی عضله و به طور کلی تشنج عضلانی، علائم پوستی مثل خارش، قرمزی و فلسی شدن ، از دست دادن تعادل و هماهنگی، تعریق، تپش قلب و گیجی. اگر مصرف دارو برای درمان اختلالات روحی قبل از قاعدگی تجویز شده اغلب اولین دوز دارو با شروع قاعدگی یا 14 روز قبل تر مصرف می شود.

بنایراین قبل از مصرف حتما با پزشک خود در این باره مشورت نمایید. مصرف فلوکستین را نباید بدون مشورت با پزشک قطع کنید. 2. مصرف همزمان در بیماران تحت درمان با یک داروی مهار کننده منو آمین اکسیداز و یا در طی ۱۴ روز از قطع مصرف یک داروی منو آمین اکسیداز، از قطع مصرف فلوکستین و شروع درمان با یک داروی منوآمین اکسیداز باید حداقل ۵ هفته فاصله در نظر گرفته شود. درمان شناختی-رفتاری میتواند برای درمان افسردگیهای خفیف تا متوسط بسیار موثر باشد. افزایش سطح کیوتی به ندرت میتواند باعث ایجاد ضربان قلب سریع و نامنظم و علائم دیگری مانند سرگیجهی شدید و بیهوش شدن شود اما در صورت پیش آمد به سرعت به مراقبتهای اولیه نیاز دارید. از این رو، طی چند هفته نخست درمان با فلوکستین باید بر سطوح قند خون خود نظارت بیشتری داشته باشید و در صورت نیاز درمان دیابت خود را تنظیم کنید. 3. کپسول خوراکی فلوکستین برای درمان انواع مختلف افسردگی، اختلالات وسواسي اجباري، برخی از اختلالات خوردن و حملات هراس استفاده میشود. بیماریهایی مانند افسردگی، اضطراب، نوسانات خلقوخو، وسواس و دیگر بیماریهای مرتبط با روان گاهی با مراجعه به روانشناس و برگزاری جلسات روان درمانی، به تنهایی قابل درمان هستند. از مصرف مخمر سنت جان، درمانی گیاهی برای افسردگی، در شرایطی که تحت درمان با فلوکستین قرار دارید، پرهیز کنید، زیرا این کار خطر بروز عوارض جانبی را افزایش خواهد داد.

شما و پزشکتان باید نسبت به هرگونه تغییرات رفتاری و خلقی غیرمعمول هشیار باشد، زیرا فلوکستین میتواند روی سلامت روانی و الگوهای رفتاری تأثیر بگذارد و درصورتیکه کنترل نشود، مشکلتان را از آنچه هست بیشتر خواهد کرد. داشته باشد، میتواند با تجویز پزشک این قرص را مصرف نماید. پزشک با در نظر گرفتن تمامی عوارض یک دارو و با توجه به شرح و حال بیمار دارویی را تجویز می نماید و به طور حتم فواید آن دارو از مضرات آن برای فرد بیشتر خواهد بود. سلب مسئولیت: توجه داشته باشید که این اطلاعات نباید بههیچوجه جایگزین مراجعه به پزشک و بهرهمندی از دانش و تخصص پزشکی شوند. در صورت مشاهده این علائم سریعا به اورژانس مراجعه کنید. اگر این علائم پس از یک یا دو هفته بهبود نیافتند، با پزشک خود صحبت کنید. اگر باردار هستید یا قصد بارداری دارید با پزشک خود مشورت کنید. برای اطمینان بیشتر همیشه باید درمورد عوارض جانبی داروهای تجویزی با پزشک معالج خودتان که به سوابق پزشکی شما آگاهی دارد مشورت کنید.

همچنین از مصرف الکل پرهیز کنید.

در مورد استفاده از این داروها با پزشک خود مشورت کنید.سالمندان:سالمندان بیشتر از سایرین در خطر ابتلا به عوارض جانبی مصرف فلوکستین به ویژه خونریزی و افزایش سطح کیوتی هستند. به همین دلیل باید زمان دقیق قاعدگی خود را یادداشت کنید. از مصرف الکل پرهیز کنید. همچنین از مصرف الکل پرهیز کنید. اگر احساس خستگی می کنید از رانندگی یا کار با ابزارها و ماشین الان پرهیز کنید. عوارض جانبی شایع شامل احساس بیماری (حالت تهوع)، سردرد و دشواری در به خواب رفتن می شوند. باید این را بدانید که حالت تهوع از عوارض گذرای فلوکستین است و به مرور زمان برطرف میشود. بارداری: مطالعات کافی و به خوبی کنترلشده در زنان باردار انجام نشده است. داروی خوبی است. من که فکر میکنم باید در آب این مملکت فلوکستین بریزند که اوضاع قابل تحمل شود. کسانی که قرار است با مصرف این دارو مشکل خود را برطرف کنند، معمولا این سوال را میپرسند که عوارض فلوکستین چه مواردی هستند؟ هستند که اصولا برای درمان افسردگی و برای کسانی تجویز میشوند که با شکایت بیانرژی و بیانگیزگی به روانپزشک مراجعه میکنند. برای درمان افسردگی در کودکان هشت ساله و بزرگتر می توان از فلوکستین استفاده کرد. مبتلا هستید، امکان دارد که روانپزشک، مصرف فلوکستین را برای شما تجویز کند.

Serena Wells

معتاد عمومی رسانه های اجتماعی. متعصب افراطی سفر. فریلنسر متعصب وب. مستعد حملات بی تفاوتی. زیاد می افتد