قرص فلوکستین برای چیست؟

از پزشک خود بپرسید چگونه به درستی فلوکستین را متوقف کنید. اگر احساس میکنید تکانشی، تحریکپذیر، عصبانی، پرخاشگر، بیقرار، بیشفعال (از نظر روحی یا جسمی) افسرده شدهاید یا با خوردن دارو دارای افکار خودکشی هستید، حتما با روانپزشک یا روانشناس خود مشورت کنید. به همین دلیل توصیه می شود که اگر قصد باردار شدن دارید یا در حین مصرف دارو حامله شدید ، به پزشک اطلاع دهید. شما میتوانید این دارو را در هر زمانی مصرف کنید به شرطی که آن را در روزهای بعد هم در همان زمان مصرف کنید. طبق تحقیقات جدیدی که در مجله معتبر NhS انگلستان انجام شده است، شما می توانید این دارو را در هر زمانی مصرف کنید به شرطی که آن را در روزهای بعد هم در همان زمان مصرف کنید. قطع ناگهانی مصرف یک داروی ضد افسردگی که به مدت بیش از 6 هفته مورد استفاده قرار گرفته است، می تواند منجر به سندروم ترک دارو شود.

قرص فلوکستین ۲۰ برای چیست

در صورتی که این دارو در مدت چند هفته قطع شود، برخی از بیماران علائم ترک دارو را تجربه نمی کنند، اما دیگران این علائم را تجربه می کنند. مصرف فلوکستین را بهطور ناگهانی متوقف نکنید، چرا که در این صورت ممکن است علائم ناخوشایند ترک داشته باشید. چرا قرص فلوکستین (پروزاک) تجویز میشود؟ بلافاصله پس از به یاد آوردن قرص فراموش شده را مصرف کنید. پروزاک نیز مانند بسیاری دیگر از داروهای مشابه، پس از مدتی مصرف تاثیر خود را نشان خواهد داد و فرد نمیتواند بلافاصله پس از مصرف، انتظار بهبود حالات خود را داشته باشد. در صورت مشاهده هر یک از این عوارض ناخواسته بلافاصله با پزشک خود تماس بگیرید. شاید زیاد اسم این دارو را شنیده باشید (فلوکستین). روانپزشكان معمولا براي درمان افسردگي يا اضطراب در كودكان اگر نياز به دارو وجود داشته باشد، خط اول انتخاب را فلوكستين قرار ميدهند. اگر تقریبا زمان قرص بعدی رسیده است قرص فراموش شده را مصرف نکنید. روش نگهداری صحیح قرص فوکستین چیست؟ به دلیل این که مسمومیت با این دسته از داروها بسیار خطرناک می باشد دارو را به همان مقدار تجویز شده مصرف کنید و دور از دسترس اطفال نگهداری کنید.در صورت مصرف بیش از حد یا ناخواسته ی دارو حتما با مرکز کنترل مسمومیت تماس بگیرید.

هرگونه علائم جدید یا بدتر شدن علائم مانند تغییرات خلق و خو یا تغییر در رفتار، اضطراب، حملات پانیک، مشکلات خواب یا احساس تکانشگری، تحریکپذیری، بی قراری، عصبی شدن، پرخاشگری، بیش فعالی (ذهنی یا فیزیکی)، افسردگی شدتیافته یا افکار خودکشی و آسیب رساندن به خودتان را به پزشک گزارش دهید. اگر روانپزشک فلوکستین را برای شما تجویز کرده است بهتر است آن را به صورت کامل مصرف کنید و نتیجه بهبود خلق و افسردگی خود را پس از ۴ هفته مشاهده کنید. اگر به دلیل عوارض جانبی ناخوشایند تمایل به قطع مصرف فلوکستین دارید، به یاد داشته باشید که پیدا کردن درمان مناسب ممکن است دارای آزمون و خطا و برخی هشدارها باشد. 8. دوره درمان با اين دارو بايد كامل شود. • مصرف فلوکستین در دوران بارداری: در دوران بارداری ، این دارو باید فقط در مواردی که به وضوح مورد نیاز است استفاده شود. معمولا این دارو بایستی به صورت خوراکی و در صبح و فقط یک بار در روز، توسط بیمار مصرف شود.

چرا فلوکستین باید صبح مصرف شود

معمولا دوره درمان با فلوکستین 4 تا 6 هفته می باشد. پروزاک معمولا به تنهایی استفاده می شود؛ با این وجود، فلوکستین همراه با الانزاپین (OFC) می تواند برای درمان افسردگی دوره ای در افرادی با اختلال دو قطبی مورد استفاده قرار گیرد. دوز عادی برای بزرگسالان جهت درمان افسردگی، با 20 میلی گرم (mg) در روز شروع می شود، به صورت خوراکی و در هنگام صبح مصرف می شود. فلوکستین از جذب سروتونین توسط سلولهای عصبی (نورونها) جلوگیری کرده و به افراد مبتلا به افسردگی، پانیک، اضطراب یا علائم وسواس فکری عملی کمک میکند. در صورت داشتن علائم خواب آلودگی، سرگیجه یا گیجی به پزشک خود اطلاع دهید. در صورت بروز هر یک از این عوارض جانبی با احتمال کم اما جدی، فوراً به پزشک خود بگویید: تغییرات ذهنی یا خلقی، گفتار ضعیف و غیرنرمال، بی حسی، مشکل در راه رفتن، کاهش یا افزایش علاقه به رابطه جنسی، لرزش، حرکات غیرقابل کنترل، پیچ خوردگی عضلات یا جمع شدن صورت، مشکل ادرار کردن، اختلالات خواب. اگر در حال شیردهی هستید و متوجه بی قراری، بیتابی، مشکلات تغذیه یا افزایش وزن غیر اصولی و کم در نوزاد شیرخوار خود شدید، به پزشک خود اطلاع دهید.

Kaia Lambert

گیمر. طرفدار رسانه های اجتماعی متخصص وب Wannabe. متعصب آبجو ارتباط دهنده. کارآفرین. گیک زامبی شیطانی. طرفدار پرشور تلویزیون عاشق بیکن غیرقابل درمان.