لینک سازی خارجی چیست؟ چگونه بک لینک حرفه ای بسازیم؟ الو کانتنت

این کار موجب می شود، کاربران مطالب شما را تا پایان بخوانند و برای دیدن نتایج قرعه کشی و دریافت جایزه بیشتر به وب سایت شما سر بزنند. محتوای سئو محور محتوایی است که در آن از کلمه کلیدی به اندازه مناسب استفاده شود و کلمه کلیدی بیش از حد تکرار نشده باشد. برای اینکه در پایان محتوا کاربر یا خواننده متوجه موضوع کلی محتوا شود بهتر است بخشی به عنوان سخن پایانی یا نتیجه گیری داشته باشید. این راه ها و روش های ذکر شده در بالا همگی برای سئو مفید هستند و جزو بهترین روش های سئو است. برای هر کدام از موارد در 2 سطر و خلاصه توضیح می دهیم تا سئو سایت خود را با همین آموزش بتوانید بهتر کنید. روش دوم زمانی کاربرد دارد که از قبل تصویری در محتوا بارگذاری شده است و اکنون می خواهید بر روی آن لینک قرار دهید.

پسورد خود را فراموش کرده اید؟ لطفا نام کاربری یا آدرس ایمیل خود را وارد کنید. اگر می‌خواهید اصول برندینگ را از زبان دیوید آکر بشنوید، این مقاله برای شماست. کلیه حقوق این سایت متعلق به شرکت توسعه دانش رایا پارس (رسانه آموزشی لیموناد) می باشد. آموزش ahref را می توانید در این دوره به صورت تخصصی به همراه آموزش ابزار moz مشاهده کنید.

به طور کلی استفاده از انواع مختلف محتوا در جذب مخاطبان شما مؤثر هستند. اگر می‌خواهید از وب‌سایت‌های معتبر، لینک دریافت کنید، در فواصل زمانی معین محتواهایی را ایجاد کنید که برای به اشتراک گذاری ارزشمند هستند. لینک‌های داخلی لینک‌هایی هستند با ایجاد اتصال به یک دامنه به بازدیدکنندگان سایت شما کمک می‌کنند تا به صفحه خاصی در وب‌سایت شما هدایت شوند.

سئوی خارجی که به سئوی خارج از سایت نیز نامیده می شود به فعالیت هایی اشاره دارد که خارج از وب سایت شما برای تأثیرگذاری بر رتبه بندی شما در صفحه نتایج موتورهای جستجو (SERP) انجام می شود. همراه با سئوی داخلی ، اینها شامل چندین عامل سئوی اولیه است که به رتبه بندی سایت کمک می کند. در خصوص بقیه کسب وکارها نقد و بررسی بنویسید یا از کاربران خود بخواهید که در خصوص کسب وکار شما نقد وبررسی بنویسند و آن را وب سایت یا شبکه های اجتماعی خود قرار دهند. بهترین منبع برای سئو خارجی است چونکه می تواند لینک های زیادی را به سایت شما هدایت کند. برای اینکار کافی است که آخرین پست و صفحات ایجاد شده خود را در سایت های بوکمارک مانند ردیت و غیره قرار دهید. موتورهای جستجو به این نوع سایت ها علاقه بسیاری دارند و به هر لینک و مطلبی که داخل این سایت ها قرار داده می شود، امتیاز ویژه ای می دهند.

اقتدار صفحه– هرچه رتبه سایت بیشتر باشد ، ارزش پیوند از آن سایت بیشتر خواهد بود. اگرچه ، PageRank در سطح صفحه منتقل نمی شود بلکه در سطح وب سایت منتقل می شود – بنابراین ممکن است یک صفحه در یک سایت در مقایسه با صفحه اصلی از اعتبار کمی برخوردار باشد. به یاد داشته باشید که انجام تکنیک‌های سئو خارجی وب‌سایت، بدون داشتن تجربه کافی ممکن است خطرآفرین باشد و سایت شما را به مرز پنالتی شدن بکشاند! برای جلوگیری از این فاجعه، ۵ نکته زیر را زمان انجام ترفندهای سئو خارجی از یاد نبرید. همچنین لازم به ذکر است که تقریباً تمام پیوندهایی که از سایت‌های رسانه‌های اجتماعی دریافت می‌کنید “nofollow” هستند، به این معنی که توسط موتورهای جستجو نادیده گرفته می‌شوند. بدون شک تا‌به‌حال در مورد لینک‌سازی داخلی و خارجی و اهمیت آن در سئو فراوان شنیده‌اید؛ اما شاید ندانید که انکرتکست‌ها می‌توانند روی…

تصور کن بهترین محتوا را تولید کرده ای یا بهترین نقاشی را کشیده ای اما در هیچ نمایشگاهی شرکت نکرده ای چه اتفاقی می افتد؟! پس باید برای برنده شدن در این ماراتن روی لینک سازی خارجی سرمایه گذاری کنید. برای نتیجه‌گیری بهتر در ارتقای رتبه‌ی سایت توسط موتورهای جستجو، روش‌های دیگری به عنوان سئوی خارج از سایت مورد استفاده قرار می‌گیرند که به بعضی از آن‌ها اشاره می‌کنیم. بهینه‌سازی خارجی سایت را معمولا در مکان‌های معتبر مانند سایت‌های پربازدید انجام می‌دهند و شامل فعالیت‌هایی از جمله لینک‌سازی، تبلیغ و تولید محتوا است.

دامین آتوریتی یا به انگلیسی Domain Authority یکی از پارامترهایی است که توسط شرکت MOZ برای تحلیل و آنالیز سایت‌ها ارائه‌شده است. این عدد هرچقدر به ١٠٠ نزدیک باشد، بیانگر اعتبار و قدرت بالاتر سایت نزد گوگل و دیگر موتورهای جستجو خواهد بود. بهتر است در سایت هایی که دامین اتوریتی بالایی دارند لینک بگیریم، اما باز هم گرفتن لینک از سایت های با دامین اتوریتی پایین و متوسط به شرطی که اسپم نباشند، توصیه میشود. اما یک نکته ای که این جا حائز اهمیت است، این است که در لینک سازی در سایت هایی با دامین اتوریتی پایین کم باشند و زیاد روی آن ها کار نکنیم. البته باید به این نکته توجه کنید که زیاده روی و استفاده از لینک های بی کیفیت می تواند ضرری جبران ناپذیر به تمامی زحمات و هزینه های شما وارد کند.

اهمیت لینک سازی خارجی در سئو چیست؟

در چند ماه اول راه اندازی سایت صرفا به تولید محتوای باکیفیت در حوزه کسب و خود بپردازید و انجام درست این کار باعث می شود گوگل یک درک صحیحی از موضوع سایت پیدا کند و سایت شما به درستی دسته بندی شود. به طور کلی لینک سازی خارجی، که در واقع قلب سئو خارجی محسوب می شود، به مجموعه فرآیندها و فعالیت هایی گفته می شود که شما انجام می دهید تا لینک های معتبر از سایت های دیگر دریافت کنید. در این مقاله به اینکه استراتژی لینک سازی خارجی چیست و چرا لازم است پرداختیم. به علاوه شما را با نکاتی که در تنظیم یک استراتژی لینک سازی بهتر است در نظر بگیرید، آشنا کردیم. در نظر داشته باشید که طراحی کامل یک استراتژی لینک سازی خارجی کاری زمان بر است در این مقاله هدف ما آشنایی شما با روش طراحی این استراتژی بود. سئوی خارجی یا Off Page SEO به کلیه اقدامات و استراتژی های بهینه سازی وب سایت گفته می شود که خارج از وبسایت انجام می شود و به افزایش اعتبار، ارتباطات و لینکسازی خارجی به وب سایت کمک می کند.

این نوع لینک سازی تا حدی اعتبار صفحه ای را که به آن لینک داده شده، افزایش می‌دهد و در ارائه اطلاعات مرتبط به کاربران مفید است. لینک سازی برای وبسایت از آن جا که بسیار حساس بوده و اگر توسط افراد متخصص انجام نشود، عواقب خوبی نخواهد داشت. در این مقاله آموزشی قصد داریم صفر تا صد اصول لینک سازی خارجی را با هم بررسی کنیم. سایت های مختلفی وجود دارد که مرتبط با کسب و کار شما است و شما می توانید به صورت رایگان در آن ها به معرفی محصولات، خدمات، مقالات و… کسب و کارتان بپردازید و به عنوان مهمان پست هایی را به اشتراک بگذارید.

  • ذخیره نام، ایمیل و وبسایت من در مرورگر برای زمانی که دوباره دیدگاهی می‌نویسم.
  • ساخت بک لینک وب یا ایجاد لینک در شبکه های اجتماعی کار را برای جذب راحت تر کاربران یا ارتباط مستقیم با آن ها آسان تر می کند.
  • برای مثال یکی از سایت هایی که می توانید محصولات خود را در آن معرفی کنید، سایت دیجی آنلاین یا میهن مارکت می باشد.
  • بسته به نوع کسب وکار شما، شما ممکن است لیست هایی از دایرکتوری های محلی پیدا کنید که برای کسب وکار شما مفید باشد.
  • موضوع دیگری که در این میان اهمیت پیدا می‌کند، تولید بک لینک‌های سمی به سمت سایت شما است.
  • بک لینک پروفایلی به لینک‌هایی اشاره دارد که در بخش پروفایل کاربر یا وبسایت درج می‌شوند.

برای این کار می بایست بر روی تصویر کلیک کرده و از منوی بالایی صفحه، گزینه “گذاشتن یا ویرایش پیوند” که به شکل یک سنجاق است را انتخاب کنید. سپس نواری در کنار تصویر ظاهر می شود که باید لینک مورد نظر را در آن قرار دهید. بعد از قرار دادن لینک، یا باید دکمه اینتر در صفحه کلید کامپیوتر را فشار داده و یا بر روی فلش آبی رنگ کنار کادر کلیک کنید. همچنین در صورتی که تمایل دارید با کلیک کردن بر روی تصویر به صفحه دیگری منتقل شوید، می توانید آیکون تنظیمات را انتخاب کرده و در صفحه باز شده تیک گزینه “باز کردن پیوند در زبانه تازه” را فعال کنید. در بسیاری از موارد این اتفاق رخ می‌دهد که یک وب‌سایت، از برند شما در محتوای خود نام می‌برد اما به سایت شما لینک نمی‌دهد. در این مواقع می‌توانید به صاحب وب‌سایت اطلاع دهید و از او بخواهید تا روی اسم برند شما به شما لینک بدهد.

نحوه‌ی ایجاد لینک

فقط کافی است تا این تخصص را به صورت حرفه ای آموزش ببینید که ما در این آموزش لینک سازی خارجی از 0 تا 100 بک لینک را به شما توضیح داده ایم. Pbn ها یک نوع لینک خارجی هستند که دارای قدرت بسیار بالا و زیادی می باشند. در این سیستم لینک بیلدینگ شما از چندین سایت می توانید برای وبسایت هدف یا money site خود بک لینک بسازید و صفحات هدف خود را روی هر کلمات کلیدی مهم به رتبه های خوبی برسانید. موتورهای جستجوگر زمانی که یک وبسایت را خزش می‌کنند، تمام لینک‌ها را دنبال نمی‌کنند؛ اما نام بردن از سایت شما در یک سایت دیگر، امتیاز محسوب می‌شود و ترافیک سایتتان را با هدایت کاربران به سایت شما، افزایش می‌دهد.

امروز قصد دارم یکی از مهمترین ابزار هایی که شما همیشه برای سئو سایتتون بهش نیاز دارید رو معرفی کنم. چند سالی است که بازار تولید محتوا بسیار داغ است و تقریباً هیچ کسب و کاری وجود ندارد که دست به تولید محتوا نزند! در بین شبکه های اجتماعی گفته شده به لینکدین توجه بیشتری داشته باشید. در لینکدین می توانید علاوه بر گذاشتن پست در تایم لاین خود به انتشار مقالات طولانی نیز بپردازید و به راحتی می توانید به سایت و مقالات خود لینک دهید. به یاد داشته باشید که اپ هایی نظیر تلگرام شبکه اجتماعی محسوب نمی شود و تنها یک پیام رسان هستند.

ما باید سعی کنیم که از لحاظ لینک سازی از رقبای خود جلو بیفتیم و بهترین استراتژی لینک بیلدینگ را پیاده سازی کنیم. این کار با ابزارهای مختفی قابل بررسی است که در این جا به چند تا از آن ها اشاره میکنیم. چیزی که در این مقاله بیش تر به آن خواهیم پرداخت در مورد روش ها و چگونگی ایجاد لینک های مختلف از سایت های دیگر به سایت شما است. خرید بک لینک می تواند راهی برای افزایش اعتبار و رتبه وبسایت در موتورهای جستجو باشد. لینک های مرتبط و با کیفیت می توانند تاثیر مثبت داشته باشند، اما لینک های نامربوط و مصنوعی می توانند به وب سایت آسیب بزنند. بهتر است با تحقیق و انتخاب دقیق، بک لینک های ارزشمند را با توجه به موضوع سایت خود انتخاب کنید.

این ارجاعات می‌توانند توانایی شما در رتبه‌بندی در صفحات نتایج موتورهای جستجو را بهبود بخشند. خرید بک لینک به معنای خرید بک لینک‌هایی است که قبلاً برای سایت شما ایجاد شده‌اند. یکی از بخش های مهم سئو که برای همه آشکار است، بحث لینک سازی خارجی سایت می باشد. زمانی که شما تمام فعالیت سفارش بک لینک های سئو داخلی و تکنیکال را انجام دادید، نوبت به شروع لینک سازی خارجی یا بک لینک می شود. Backlink ها با توجه به نام جذاب و قدرتی که دارند می توانند برای سایت شما بسیار خطرناک باشند. پس باید تمامی قواعد و قوانین لینک بیلدینگ را بدانید تا بتوانید بهترین استفاده را از آن ببرید.

RSS بیش از یک منبعی اطلاعاتی برای کاربران می‌باشد در نتیجه می‌تواند نقش مهمی را برای استراتژی‌های سئو خارجی ایفا کند. خوراک ها یا فیدهای RSS توسط موتور جستجوی گوگل و سایر موتورهای جستجو خیلی سریع ایندکس می‌شوند که می تواند به استراتژی سئوی سایت شما سرعت بخشد. اگر کار شما در شبکه‌های اجتماعی است و در زمینه سئو فعالیت می کنید، حتما ارزش این کار را می‌دانید. لینک بیلدینگ بین سایت و شبکه‌های اجتماعی از نان شب در بهینه‌سازی وب سایت واجب‌تر است. شما باید کاری کنید که کاربر تشویق شود تا مطالب وب سایت شما را در شبکه‌های اجتماعی به اشتراک بگذارد.

گوگل در سال 1990 بحث پیج رنک را پیش آورد و آن را بر اساس بک لینک هایی که به یک سایت داده می شد امتیاز بندی می کرد و در نتیجه هر سایتی که پیج رنک بهتری داشت رتبه های بهتری را دریافت می کرد. ما در این دوره از مباحث مقدماتی، یعنی از تعریف لینکسازی و بک لینک و … شروع کرده ایم و تا سطح تخصصی یعنی تعاریف PBN و لینک سازی چندگرهی و تکنیک های مهم در این حوزه را به شما آموزش داده ایم. شما اصلا به هیچ پیش نیازی، احتیاج نداشته و با شرکت در این دوره بعد از گذشت 5 ساعت به یک متخصص لینکسازی تبدیل خواهید شد. رپورتاژ آگهی به معنای انتشار آگهی در وب‌سایت‌های مختلف با هدف افزایش دسترسی و معرفی محصول یا خدمات شما به مخاطبان است. این روش از ابزارهای مهم بازاریابی اینترنتی است که معمولا با پرداخت هزینه انجام می‌شود. با انتشار آگهی در سایت‌های معتبر و پربازدید، افراد بیشتری با محصول یا خدمات شما آشنا می‌شوند.

در این سایت ها شما امکان قرار دادن لینک های مستقیم سایت خود را دارید که این می تواند یک نوع بک لینک برای سایت شما باشد. امروزه دیگر شبکه های اجتماعی جز لاینفک زندگی هرکسی شده است و اکثر مردم عضو حداقل یکی از شبکه های اجتماعی می باشند. چهار شبکه اجتماعی که بیشتر تاثیر را در سئو خارجی دارند فیس بوک، توییتر، لینکدین و گوگل پلاس است. هر ورودی که از این شبکه های اجتماعی شما داشته باشید، امتیاز بالایی در گوگل دارد. بیش از 3 ماه از تاسیس سایتتون گذشته و تولید محتوای کافی داشتین و تمامی موارد سئو داخلی انجام شده ولی هنوز رقبا از شما جلو میزنند ؟ با لینک سازی رقابتی رشد سایتتان را شتاب دهید .

در این زمینه دو مفهوم کلیدی به نام های سئو خارجی و سئو داخلی وجود دارد. همانطور که از نام آن ها پیداست یکی در مورد بهینه سازی وبسایت خارج از خود سایت (Off Page SEO) و یگری بهینه سازی و بهبود عملکرد آن (On Page SEO) می باشد. لینک سازی خارجی چیست؟ میدانیم که برای موفقیت در کسب و کار های اینترنتی باید وب سایت قدرتمندی داشته باشیم. یکی از معانی که می توان از وب سایت قدرتمند برداشت کرد این است که سایتمان در صفحه اول گوگل باشد. برای اینکه بتوانیم وب سایتمان را به صفحه اول گوگل آوریم چندین راه وجود دارد که یکی از این راه ها سئو وب سایت است.

تبادل لینک های غیر مرتبط و مکرر می تواند به جای کمک به بهبود سئو، به سایت آسیب برساند. قبل از تبادل لینک، بهتر است وبسایت ها را با دقت انتخاب کنید و مطمئن شوید که این روش بهینه سازی طبق استانداردهای معتبر انجام می شود. در پایان میخواهیم 5 تکنیک برتر سئو خارجی را که در بهینه سازی سایت شما کمک می کند، معرفی کنیم.

شبکه گوگل پلاس نیز به زودی توسط گوگل به طور کامل خاموش می شود و دیگر تاثیر خاصی در سئو سایت نخواهد داشت پس می توانید تمرکز خود را روی 5 شبکه اجتماعی نام برده شده قرار دهید. یکی دیگر از ابزارهای مهم که به صورت پولی ارائه میشود و برای آنالیز لینک رقبا خیلی کاربردی است. با استفاده از این ابزار تمام جزئیات مربوط به بک لینک های یک وبسایت قابل ردیابی و پیگیری است. لینک سازی در سایت های داخلی و هم زبان بهتر است، اما لینک سایت در سایت های خارجی و غیر هم زبان نیز لازم است. اما قبل زیاده روی کردن در لینک سازی آن هم در سایت های خارجی زیاد به نفع شما نخواهد بود. اینکه مثلا چه زمانی اقدام به رپورتاژ آگهی کنیم، از چه کلمات و صفحاتی استفاده کنیم، در کجا نشر بدهیم، چگونه بنویسیم، همه از مسائلی است که با توجه به کسب و کارتان باید دقت ویژه ای به آن ها کنید.

از آنجا که لینک سازی یکی از مهم‌ترین استراتژی‌های سئو برای بهبود رتبه سایت در موتورهای جستجو محسوب می‌شود، آموزش لینک سازی خارجی به عنوان یکی از موضوعات مهم در دنیای دیجیتال و سئو، بسیار مفید واقع می‌شود. در این مطلب به آموزش کامل لینک سازی در سئو، اهمیت و اصول آن خواهیم پرداخت. با این حال، لازم است توجه داشت که استفاده از شبکه وبسایت های خصوصی (PDN) به منظور بهینه‌سازی سئو برخلاف راهنمایی موتورهای جستجو مانند گوگل است. موتورهای جستجو شبکه وبلاگ‌های خصوصی را به عنوان یک فنیک منابع لینک‌های مصنوعی در نظر می‌گیرند و ممکن است وبسایت‌هایی که در این فعالیت شرکت می‌کنند را مجازات کرده و رتبه آن‌ها را کاهش دهند.

سئو خارجی به عوامل و استراتژی های سئو که بر ارتقا سایت یا برند شما که خارج از وب سایت شما هستند، اشاره دارد. بدون آن، سایت شما به طور مداوم پایین تر از وب سایت های دیگر قرار می گیرد. همچنین می بایست توجه داشته باشید که الگوریتم های گوگل برای رتبه‌بندی یک سایت نیز در سئو خارجی اعمال می‌شود که شاید حیاتی‌ترین آنها این الگوریتم ها هستند. فروم آنلاینی که مرتبط با کسب و کار شما هستند را پیدا کنید و در آن ها فعالیت کنید.

برای رسیدن به موفقیت در نتیجه‌ی موتورهای جست‌وجو، نیاز به استراتژی، استفاده از این نقشه‌ی راه و خلاقیت داریم. با انتخاب انکرتکست مناسب، صفحات فرود و شبکه‌سازی با وب‌سایت‌های مرتبط و معتبر و بررسی بک لینک سایت می‌توانید لینک‌های خارجی بهتری ایجاد کنید. اگر شما از شبکه‌های اجتماعی مختلف برای ایجاد لینک سازی خارجی استفاده کنید، در واقع فعالیت سوشال سیگنال انجام داده‌اید.

امروزه سئو داخلی شامل تمام مواردی است که در سایت شما منجر به توقف و جذب کاربر خواهد شد. عدم رضایت کاربر از شما مهم‌ترین عامل شکست لینک‌سازی خارجیتان خواهد بود. زمانی که سایت شما بیش از پیش در صفحات نتایج گوگل نشان داده شود، تعداد کلیک‌های وب سایت شما افزایش می‌یابد و همین مورد سبب افزایش ترافیک سایت خواهد شد. ممکن است در ابتدا به نظر برسد که لینک سازی مصنوعی ممکن است کاملا نامناسب باشد و تنها موجب سقوط سایت و سئوی آن بشود. اما با همه نکات بیان شده تا به اینجا، باید توجه داشته باشید که استفاده از لینک سازی مصنوعی نیز می‌تواند با توجه به شرایطی مفید واقع شود.

در ساخت بک لینک باید جانب احتیاط را رعایت کرد زیرا لینک سازی اگر به صورت غیر طبیعی انجام شود باعث جریمه یا پنالتی گوگل می شود. لینک داخلی nofollow چه زمانی به وجود می آید؟ زمانی که ما تمامی لینک های سایت را نوفالو میکنیم. اگر شما دارای یک فروشگاه اینترنتی می باشد، برای افزایش سئو و فروش محصولات خود می توانید از شبکه های و سایت های فروش محصولات آنلاین کمک بگیرید. برای مثال یکی از سایت هایی که می توانید محصولات خود را در آن معرفی کنید، سایت دیجی آنلاین یا میهن مارکت می باشد.

این کار را می‌توان از طریق روش‌های مختلفی مانند وبلاگ نویسی مهمان، رپورتاژ آگهی و لینک سازی منابع انجام داد. با این حال، توجه به این نکته مهم است که همه لینک‌های خارجی ارزش یکسانی ندارند. موتورهای جستجو برای لینک‌های وب‌سایت‌های باکیفیت و مرتبط بیشتر از لینک‌های وب‌سایت‌های بی‌کیفیت و نامربوط ارزش قائل هستند. لینکسازی خارجی فرآیندی است که در مسیر بهبود سئوی خارجی انجام می‌شود. ایجاد اعتبار برای یک سایت از طریق دریافت لینک از وب‌سایت‌های دیگر را لینک سازی خارجی می‌نامند. متخصصان سئو، استراتژی لینکسازی خارجی را موثرترین عامل کسب رتبه‌های بالا در موتورهای جستجو می‌دانند.

این لینک سازی باید در زمان های مختلف باشد تا الگوریتم گوگل به شما شک نکند. الکسا ایران یکی از سایت‌هایی است که مدیران سایت، صاحبان کسب‌وکار و کارشناسان سئو می‌توانند با استفاده از داده‌ها و ابزارهای تحلیلی آن به بررسی سایت‌های دیگر برای لینک سازی خارجی بپردازند. با الکسا کارشناسان سئو می‌توانند اصول لینک سازی خارجی را بررسی و برای کاربرد بهتر SEO پیاده‌سازی کنند. بعد از اینکه مدیران سایت الکسا تصمیم گرفتند آن را از دسترس خارج کنند، الکسا ایران می‌تواند کمک خوبی به کارشناسان سئو باشد. علاوه بر لینک سازی خارجی موارد بسیار زیادی هستند که برای بهبود سئوی سایت باید انجام دهید. برای آشنایی و آموزش اصولی این موارد از طریق لینک‌های زیر اقدام کنید.

همچنین در یک کسب و کار، لینک سازی در ایجاد روابط آنلاین، بهبود برنامه های معرفی کسب و کار و افزایش آگاهی از برند نقش مؤثری ایفا می‌کند؛ به عبارت دیگر، لینک سازی می‌تواند به یک کسب و کار کمک کند تا سریع‌تر رشد یابد. هرقدر اقدامات و تکنیک های مربوط به سئو داخلی به بهترین شکل انجام شود، باز هم چیزی کم است و آن Off-page SEO  یا Off-site SEO همان سئو خارجی است. در ادامه گام به گام، آموزش سئو خارجی سایت را به صورت کامل با هم میاموزیم. تا چند سال پیش، وبلاگ ها پربازدیدترین مکان ها در فضای مجازی بودند اما هنوز هم وبلاگ ها مورد استفاده قرار می گیرند. وبلاگ‌ها، یکی از راه های خوب ارزان قیمت برای معرفی کسب‌و‌کار شما به مخاطبان هستند. ایجاد مقاله‌های مناسب با محتوای مفید، که علاوه بر افزایش سطح اطلاعات کاربران، آنها را با حرفه و محصولات شما نیز آشنا می‌کند.

همچنین توجه به اهمیت کیفیت نسبت به کمیت در هنگام لینک سازی خارجی نیز بسیار مهم است. یکی از تکنیک‌های قدیمی سئوی کلاه سیاه، ایجاد مزرعه لینک است که در آن، گروهی از وب سایت‌ها به طور مشترک به یکدیگر لینک می‌دهند یا با پرداخت پول به سایت‌های پربازدید، از آن‌ها لینک دریافت می‌کنند. این لینک‌ها با فریب دادن موتورهای جستجو، قصد دارند که در مدت زمانی کوتاه، در رتبه‌های بالای نتایج جستجو قرار بگیرند.

سئوی خارجی یا سئوی خارج از سایت، مجموعه اقداماتی است که برای ارتقای رتبه وب‌سایت، در محیط‌هایی خارج از خود سایت انجام می‌شود. به‌عنوان مثال می‌توان لینک‌سازی خارجی را جزو این نوع از سئو به‌شمار آورد. دوم، اگر محتوای خوبی نداشته باشید، حتی اگر بتوانید لینک بگیرید، صفحه شما رتبه‌بندی نمی‌شود. کیفیت محتوایی که هدف کاربر را برآورده کند، یک عامل مهم برای رتبه‌بندی است که از لینک‌ها اهمیت بیشتری دارد. اگر محتوای باکیفیت و لینک‌های خوب وجود نداشته باشند، نمی‌توانید رتبه بگیرید. در طول فرآیند رتبه‌بندی، موتورهای جستجو هنگام تصمیم‌گیری در مورد اینکه کدام صفحات را در نتایج اول برای عبارت «سئوی خارجی چیست؟» نشان دهند، این موضوع را در نظر می‌گیرند.

شما می توانید برای سایت خود به راحتی و در کمتر از 2 دقیقه بک لینک درست کنید. سال‌هاست از خواندن و نوشتن لذت می‌برم و عاشق یاد گرفتنم، مخصوصا یادگیری سئو. معتقد به انتشار اطلاعات آزادم و هر آنچه از سئو بلد هستم رو در اختیار دیگران قرار می‌دم. از دیدگاه من اولین قدم برای یادگیری سئو، اینه که بفهمیم که سئو تریک و ترفند نیست؛ سئو مسیر میانبر نداره و برای رسیدن به موفقیت در موتورهای جست‌و‌جو، به استراتژی، تکنیک‌های اثبات شده و خلاقیت نیاز داریم.

به عنوان مثال، لینکی از یک وبلاگ معمولی، ارزشی مشابه با لینک یک وب‌سایت خبری پربازدید یا هر وب‌سایت قابل اعتماد دیگری در اینترنت را ندارد. تجریبات خود در مورد لینک سازی و سوالات خود را از طریق فرم نظرات برای ما ارسال کنید. معیار بالا برای دامنه کلی وبسایت است.اما Page Authority برای اعتبار یک صفحه از دامنه کلی وبسایت است که به صورت کمی بین ١ تا ١٠٠ اندازه گیری میشود. با توجه به تغییر و تحولات اخیر دنیای دیجیتال، محتوای ویدیویی بسیار بیشتر از قبل مورد توجه می باشد.

گوگل رسما بیان کرده است که سیگنال‌های اجتماعی (مانند لایک، نظرات، اشتراک‌گذاری) به طور مستقیم بر رتبه‌بندی تاثیر نمی‌گذارد. دلیل اصلی این است که به راحتی می‌توان آن‌ها را دستکاری کرد یا برای آن‌ها پول پرداخت کرد. در نتیجه این سیگنال‌ها تصویر دقیقی از محبوبیت یک پست اجتماعی را نشان نمی‌دهند. بازاریابی رسانه‌های اجتماعی بخشی از سئو off page و در واقع نوعی لینک سازی نیز است. با رعایت نکاتی که در چک لیست کامل Off-Page SEO به شما معرفی می‌کنیم، می‌توانید رشد چشم‌گیری را در بهبود سئو و افزایش رتبه سایت خود تجربه کنید. دقت داشته باشید که با داشتن یک محتوای بی کیفیت و تنها لینک سازی امکان موفقیت با وجود الگوریتم های جدید گوگل بسیار کم است.

استراتژی لینک سازی خارجی، یک برنامه بدست آمده از تحلیل های مختلف است که در آن چگونگی لینک سازی خارجی مبتنی بر اهداف کسب و کار و شرایط آن مشخص می شود. در این برنامه جزییات مواردی همچون چه زمانی بهترین زمان لینک سازی خارجی است، چه روشی برای ساخت لینک خارجی خوب است، چگونه لینک خارجی بسازیم، کجا لینک خارجی بسازیم، مشخص می شود. به همین منظور ما نیاز به فعالیت هایی خارج از وبسایت خودمان داریم تا بتوانیم اعتبار و مقبولیت وبسایت خود را برای ربات ها و خزنده های موتور های جستجو و بخصوص گوگل تا حد زیادی افزایش دهیم.

حالا که با تکنینک های سئو خارجی در سایت آشنا شدید میتوانید کار لینک سازی برای سایت یا فروشگاه خود را آغاز کنید و به رشد هرچه بیشتر کسب و کار خود بپردازید. هر اقدامی که بیرون از صفحه ای از سایت، برای بالا آوردن آن در نتایج گوگل و بهبود وضعیت سئو آن انجام می شود، سئو خارجی است. روش ها و اقدامات سئو خارجی می توانند شامل اعمالی روی صفحات دیگری از دامنه وبسایت هدف یا خارج از آن و در سایت ها و مکان های دیگر انجام شوند.

  • اگر می‌خواهید اصول برندینگ را از زبان دیوید آکر بشنوید، این مقاله برای شماست.
  • با استفاده از وبلاگ، محتواهای خود را از راه‌های مختلفی به کاربران نمایش دهید.
  • حالا که با تکنینک های سئو خارجی در سایت آشنا شدید میتوانید کار لینک سازی برای سایت یا فروشگاه خود را آغاز کنید و به رشد هرچه بیشتر کسب و کار خود بپردازید.
  • این مورد یکی از سخت ترین معیارها برای دستکاری غیرطبیعی در رتبه های نتایج جستجو است.
  • انواع این سایت‌ها از نوع فروم‌ها، فرم‌سازها، سایت‌های مجله‌ای و ایجاد لینک پروفایلی می‌باشد.
  • در این میان و پس از ساخت بک لینک، ممکن است تا بک لینک شما در یک وب سایت نامعتبر قرار گیرد.

به شما توصیه می کنیم حتما قبل از اینکه بر روی سئو خارجی سایت خود کار کنید بر روی سئو داخلی یا On-page SEO کار کنید. اگر سئو داخلی سایت خود را به بهترین شکل انجام دادید در سئو خارجی با ما همراه باشید. بک لینک ها در وب‌سایت ‌هایی غیر از سایت شما که به صفحه‌ای در وب‌سایت شما برمی‌گردند، اشاره می کنند. به بک لینک ها لینک های ورودی نیز می گویند زیرا نشان دهنده ترافیک وب سایت دیگری است که به سایت شما وارد می شود. کیفیت و کمیت بک لینک های شما می تواند به شما کمک کند در موتورهای جستجو مانند گوگل و بینگ رتبه بالاتری کسب نمایید. زمانی که از صفحه‌ای از سایت خودتان به سایت دیگری با نام دامنه‌ی متفاوت لینک می‌دهید عمل لینک سازی خارجی را انجام داده‌اید.

وقتی از سئوی داخلی یا On-page SEO حرف می‌زنیم، منظورمان کار کردن روی همه‌ی اصول، ابزارها و تکنیک‌ها در وب‌سایت خودمان است؛ یعنی جاهایی که اختیار و کنترل کامل روی آن‌ها داریم. در صورتی که ما محتوایی را به صورت اختصاصی برای سایتی پربازدید تولید کنیم و آن سایت پست ما را همراه با درج لینک در سایت خود قرار دهد پست مهمان ایجاد کرده ایم. پیشنهاد میکنم 2 ویدئو زیر در رابطه با آموزش عملی ساخت بک لینک رایگان در پینترست و 2 سایت دیگر با آتوریتی بالا را ببینید. زمانی که شما از لینک های نوفالو استفاده می کنید اعتباری از سایت مبدا به سایت شما اضافه نمی شود. لینک های نوفالو از لینک های فالو ارزش کمتری دارند ولی ارزش ها صفر هم نیست. زمانی که سایتی از لینک نوفالو استفاده می کند به گوگل می فهماند که این سایت مورد اعتماد نیست و آن را دنبال نکن.

Cole Rasmussen

متخصص ترم بیکن عاشق معمولی قهوه. علاقه مند به مسافرت هاردکور ماون اینترنتی جذاب و ظریف. دانشجو.

تماس با ما