مالیات اینفلوئنسر اینستاگرام کجا رفت؟

[ad_1]

معاون سازمان امور مالیاتی کشور فاش کرد که معاونت مطبوعاتی وزارت ارشاد تا بهمن ماه اطلاعات کاربری ۲۶۰ صفحه اینفلوئنسر اینستاگرام را ارسال کرده است.

«محمد مسیحی» معاون درآمدهای مالیاتی سازمان امور مالیاتی کشور درباره روند اخذ مالیات از اینفلوئنسرهای اینستاگرام به دانا گفت:

دستورالعمل های اجرایی برای کاربران با بیش از ” 500 هزار دنبال کننده در رسانه کاربرمحور، پس از تایید وزیر اقتصاد و دارایی در 26 تیرماه سال جاری، به این موسسه اطلاع رسانی و به اداره کل امور مالیاتی ارسال شد تا طی بخشنامه ای در مردادماه اجرا شود.

وی در ادامه با بیان نحوه شناسایی این افراد و میزان دقیق مالیات بر درآمد آنها، افزود: نیروی انتظامی تهران بزرگ، مرکز توسعه تجارت الکترونیک، انجمن کسب و کارهای مجازی کشور، سازمان انجمن رایانه ای، پلیس امنیت اقتصادی ناجا و تولید و اطلاع رسانی ناجا. پلیس صرافی. در همین راستا طی جلساتی که با معاونت مطبوعاتی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد، مقرر شد اطلاعات هویتی فعالان فضای مجازی کاربر محور (اینفلوئنسرها) به صورت کامل و کامل ارسال شود. درآمد خود را به این سازمان بدهند.»

مالیات اینفلوئنسر اینستاگرام

به گفته وی، در این زمینه لیستی از هزاران اینفلوئنسر اینستاگرام با تعداد بیشتری تهیه شده است. 500000 فالوور فارسی بودند. همچنین استعلامات لازم از معاونت اطلاعات و امنیت اقتصادی وزارت اطلاعات، پلیس فتا، سازمان فناوری اطلاعات ایران و معاونت امور خارجه به منظور کسب اطلاعات هویتی صحیح و محدوده فعالیت های آن مطبوعات و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی “اقدامات لازم برای انتشار فهرست نهایی در سایت این سازمان انجام خواهد شد.”

مسیحی با اشاره به برگزاری جلسات سازمان امور مالیاتی با معاونت مطبوعاتی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، گفت: این لیست نهایی شده است. 260 نفروی درباره اینفلوئنسرهای اینستاگرام که در حال آماده سازی اطلاعات کاربری و مالی خود هستند توضیح داد:

طی مذاکرات انجام شده، اطلاعات کاربری صفحه اینستاگرام 260 کاربر فعال در فضای مجازی و کاربر محور (اینفلوئنسرها) در بهمن ماه سال جاری از وکیل مذکور اخذ شد. همچنین تحقیقات میدانی و پیگیری گزارش های درخواستی از مراجع ذیربط این سازمان به منظور تعیین اطلاعات هویتی کامل فهرست ارسالی ادامه دارد.

معاون درآمدهای مالیاتی سازمان امور مالیاتی کشور با بیان اینکه خرداد ماه 1401 دوره خوداظهاری مالیاتی پدیده های اینستاگرامی به پایان می رسد، خاطرنشان کرد: سال آینده این سازمان مالیات آنها را شناسایی و از آنها مطالبه می کند. افراد مشخص شده در مدت قانونی این اقدام مالیاتی مبتنی بر گزارش خود، اطلاعات دریافتی و جمع آوری شده در پایگاه های اطلاعاتی سازمان و همچنین تحقیقات میدانی لازم بر اساس ضوابط و مقررات خواهد بود.

[ad_2]

Erica Ferrell

نینجا موسیقی غرور آفرین. حل کننده مشکل متخصص حرفه ای سفر. دردسر ساز. ارتباط گر مشتاق