مانیتورهای میانی استودیو اپل دیسپلی با چه دستگاه هایی سازگار است؟ – زومیت

[ad_1]

در جریان رویداد Peek Performance، اپل آخرین مانیتور خانواده Pro Display XDR خود را با نام Studio Display معرفی کرد. با ویژگی های چشمگیر و قیمت بسیار ارزان تر از نسخه پرچمدار، این مانیتور است که اکثر کاربران اکوسیستم اپل را جذب می کند و انتظار می رود فروش بسیار خوبی داشته باشد.

در حالی که این مانیتور میان رده به طور خاص برای مک استودیو طراحی شده بود، در نسخه‌های تراشه‌های M1 Max و M1 Ultra در اوج عملکرد معرفی شد. با این حال، با بسیاری از مدل‌های مک، حتی مک‌بوک پرو ۲۰۱۶ قدیمی‌تر و آی‌پدهای دارای پورت USB-C سازگار است. با این حال، نسل قبلی آیپد ایر و آخرین آیپد مینی که هر دو دارای پورت USB-C هستند، از این نمایشگر پشتیبانی نمی کنند. چرا اپل این دو دستگاه را از سازگاری با مانیتورهای ارزان قیمت خود محروم کرد؟

مقاله مرتبط:

حقیقت این است که اگرچه iPad Air 4 و iPad Mini 6 دارای یک درگاه USB-C برای اتصال به مانیتور Studio Display هستند، اما به نسل اول USB 3.1 با سرعت 5 گیگابیت بر ثانیه محدود می شوند. اتصال USB iPad Air 5 که در بالاترین عملکرد معرفی شد، دو برابر سریعتر از نسل دوم USB 3.1 است. در نتیجه، Studio Display دارای پهنای باند کافی برای نمایش وضوح 5K است.

پورت USB 3.1 نسل اول فقط با صفحه نمایش 4K با وضوح 5K و نرخ تازه سازی 30 هرتز سازگار است که بسیار کمتر از نرخ تجدید استودیو 60 هرتز است. در حال حاضر مشخص نیست که این دو دستگاه با iPad Mini یا iPad Air 4 جدید چه خواهد کرد، اما اپل رسما اعلام کرده است که این دو دستگاه با استودیو دیسپلی سازگار نیستند.

Mac Studio و Image Studio

مانیتور استودیو دیسپلی همچنین با دستگاه های اپل که از نسل دوم USB 3.1 پشتیبانی می کنند، مانند iPad Pro 5 یا iPad Pro 12.9 اینچی، نسل سوم یا چهارم که دارای پورت Thunderbolt هستند، سازگار است. هر سه نسل از مدل های 11 اینچی آیپد پرو مجهز به حداقل نسل دوم پورت USB 3.1 با سرعت 10 گیگابیت بر ثانیه با این نمایشگر سازگار خواهند بود. اما کاربران بهترین تجربه را با آی پد مجهز به Thunderbolt خواهند داشت. زیرا سرعت نسل دوم USB 3.1 کمتر از Thunderbolt است.

نکته دیگری که باید به آن توجه کرد دوربین نصب شده در استودیوی تصویر است که به نظر می رسد نیاز به اتصال به مک دارد. در حال حاضر مشخص نیست که او پس از ترک سمت خود چه خواهد کرد. علاوه بر این، برای مشاهده به‌روزرسانی‌های میان‌افزار، اتصال Mac مورد نیاز است.

در این شرایط، اتصال یک استودیوی تصویربرداری به iPad دارای محدودیت های قابل توجهی خواهد بود. پشتیبانی ناامیدکننده آی‌پد از مانیتورهای خارجی را به آن اضافه کنید تا به این نتیجه برسیم که این مانیتور جذاب به بهترین وجه با مک سازگار است.

با این حال، ما امیدواریم که iPad OS 16 و سخت افزار آیپد آینده پشتیبانی بهتری از مانیتورهای خارجی داشته باشند. شما در مورد آن چه فکر میکنید؟

[ad_2]

Walker Jimenez

طرفدار تلویزیون آزاد. علاقه مندان به سفر نرد وب. گیمر. علاقه مندان به الکل ارتباط دهنده. نینجا غذا. پیشگام آبجو.

تماس با ما