نحوه مشاهده و پرداخت خلافی خودرو در پایان سال 1400 چگونه است؟

[ad_1]

سلب مسئولیت: دیجیاتو فقط این متن تبلیغاتی را نمایش می دهد و تحریریه مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد.

در حالی که اکثر ما معمولا جرات نمی کنیم قانون را زیر پا بگذاریم، تخلفات رانندگی بسیار رایج است و حتی قانونمندترین افراد را نیز تحت تاثیر قرار می دهد. برخی از جرایم جدی تر از بقیه هستند، بنابراین پلیس می تواند دستور توقیف خودرو را صادر کند. حدود 109 میلیون در سال 1400 جریمه شدند و مجموع جرم پنج هزار و 800 میلیارد تومان بود. با توجه به این رقم می توان حدس زد که حداقل یک بار در سال گذشته تمامی رانندگان قوانین راهنمایی و رانندگی را زیر پا گذاشته و جریمه شده اند. تخلف عمدی یا غیرعمدی این قانون می تواند هزینه ها و جریمه های سنگینی را برای رانندگان به همراه داشته باشد.کلیه تخلفات و تخلفات قانون راهنمایی و رانندگی با وسیله نقلیه شما در پرونده خودروی شما نزد پلیس ثبت می شود. بنابراین، درک قوانین رانندگی و مجازات های در نظر گرفته شده بسیار مهم است. در این مقاله در مورد صحبت خواهیم کرد تخلف خودرو بیایید بیشتر صحبت کنیم. برای این منظور با ما همراه باشید.

تخلف خودرو چیست؟

هر گونه تخلف از قوانین راهنمایی و رانندگی که با وسیله نقلیه خود انجام دهید، تخلف خودرو نامیده می شود. این موارد در پرونده خودروی شما نزد پلیس ثبت می شود. برخی از این اشتباهات رانندگی مجازات دارند. با پیشرفت تکنولوژی، پلیس در ثبت جرایم رانندگی نیز با دقت و عمق بیشتری عمل می کند. دلیل این امر نصب دوربین های کنترل سرعت است: هر راننده ای (حتی در مسافت های کوتاه) که چند دقیقه پای خود را در کلاژ و دنده بگذارد، آن را تجربه خواهد کرد. اطلاعات میزان تخلفات رانندگی در سامانه های راهنمایی و رانندگی ثبت می شود و روش ها و کاربردهای مختلفی برای استعلام و پرداخت تخلفات خودرو و خودرو وجود دارد.

برخی از تخلفات خودرو به شرح زیر است:

استفاده از موبایل در حین رانندگی

استفاده از موبایل در حین رانندگی خلاف قانون است. برای محکوم شدن لازم نیست وسیله نقلیه شما در حرکت باشد. این قانون بیان می کند که در حین رانندگی نمی توانید از گوشی استفاده کنید. حالا می خواهید همیشه در ترافیک بنشینید یا منتظر بمانید تا چراغ قرمز سبز شود. در هر صورت استفاده از تلفن همراه تخلف است.

با این حال، شما مجاز به استفاده از یک هندزفری مانند هدست بلوتوث در هنگام رانندگی هستید.

سرعت بالا

هر بخش از جاده دارای محدودیت سرعت است. شما باید محدودیت سرعت را رعایت کنید. این ممکن است بسته به زمان روز متفاوت باشد. به عنوان مثال، محدودیت سرعت در نزدیکی یک مدرسه را می توان به 20 مایل در ساعت در مدرسه صبح / بعد از ظهر کاهش داد. محدودیت سرعت همچنین می تواند به طور موقت برای تعمیر و نگهداری جاده تغییر کند.

رانندگی بی پروا

رانندگی بی احتیاطی به عنوان رانندگی بی احتیاطی و عدم توجه مناسب نیز شناخته می شود. خوردن در حین رانندگی و خوردن با تسمه از مصادیق بی احتیاطی است.

بسیاری از مردم فکر می کنند که اجازه دارند کمی بیشتر از سرعت مجاز حرکت کنند. یک افسانه رایج وجود دارد که می گوید اگر 10 درصد زیاد باشد پلیس پولی نمی گیرد. اما پلیس موظف به رعایت این قاعده کلی نیست و در صورت تمایل می تواند جریمه ای را اعمال کند.

رانندگی خطرناک

یکی دیگر از عواملی که می تواند منجر به تصادف رانندگی شود رانندگی خطرناک است. رانندگی خطرناک از رانندگی بی احتیاطی جدی تر است. نمونه هایی از رانندگی خطرناک عبارتند از: رانندگی تهاجمی، رانندگی در شرایط نامناسب، رانندگی با بارهای ناایمن و رانندگی حواس پرت.

پرونده های رانندگی خطرناک همیشه توسط دادگاه رسیدگی می شود. دادگاه می تواند یکی از مجازات های زیر را تعیین کند:

  • ممنوعیت رانندگی
  • جریمه های نامحدود
  • و…

رانندگی در حالت مستی

هنگام نوشیدن الکل نمی توانید رانندگی کنید. اگر پلیس مشکوک باشد که اخیراً الکل مصرف کرده‌اید، ممکن است شما را در هر جایی متوقف کند و از شما بخواهد که یک آزمایش تنفسی کنار جاده انجام دهید.

پرونده های رانندگی در حالت مستی همیشه توسط دادگاه کیفری رسیدگی می شود. دادگاه می تواند یکی از مجازات های زیر را تعیین کند:

  • جریمه های نامحدود
  • ممنوعیت رانندگی
  • تا شش ماه زندان

رانندگی بدون بیمه شخص ثالث

اگر یک وسیله نقلیه شخص ثالث بدون بیمه را در جاده های عمومی رانندگی می کنید، در معرض خطر قرار گرفتن در معرض دوربین ANPR پلیس (تشخیص خودکار پلاک خودرو) و جریمه شدن قرار می گیرید.

پلیس می تواند وسیله نقلیه بدون بیمه را نیز توقیف کند.

بیمه شخص ثالث چیست؟

بیمه شخص ثالث یک بیمه اجباری برای کلیه دارندگان وسایل نقلیه زمینی در مقابل خسارت جانی و مالی وارده به اشخاص ثالث می باشد، در بیمه نامه شخص ثالث، وسیله نقلیه متعلق به شخص اول (در اکثر بیمه نامه ها به عنوان بیمه گر شناخته می شود) شخص ثالث؟ این شرکت بیمه و در نهایت نفر سوم مجروح حادثه (یعنی فرد خاطی غیر از راننده) است که مسئول جبران هزینه های مشمول قرارداد (که در بیمه نامه به عنوان بیمه گر نشان داده شده است) می باشد. کلیه افرادی که در این حادثه متحمل خسارت مادی و معنوی شده اند تحت پوشش بیمه شخص ثالث هستند که هزینه های درمان، فوت و خسارت مادی را پوشش می دهد. در چنین مواقعی راننده متخلف می تواند از بیمه حوادث رانندگی که شاخه جدیدی از پوشش بیمه شخص ثالث است نیز بهره مند شود.

برای خرید آنلاین بیمه شخص ثالث به لینک زیر مراجعه کنید:

سایر تخلفات رانندگی به شرح زیر است:

  • حرکات نمایشی مانند پریدن در جای خود و حرکت دادن موتورسیکلت روی یک چرخ
  • تجاوز از حد مجاز سرعت (بیش از 30 کیلومتر در ساعت)
  • سبقت غیرمجاز در جاده های دو طرفه
  • از چراغ راهنمایی عبور کنید
  • به صورت مارپیچی حرکت کنید
  • دیفرانسیل عقب در بزرگراه ها و بزرگراه ها
  • رانندگی در حالت مستی و مصرف داروهای روانگردان یا مواد افیونی
  • عبور از محل ممنوع است
  • خلافی سمت چپ محور جاده
  • عبور وسایل نقلیه از پیاده رو
  • نقض حق تقدم و…

بررسی تخلفات خودرو

روش های مختلفی برای بررسی تخلف خودروی شما وجود دارد که در زیر به آنها خواهیم پرداخت:

  1. بررسی از طریق سایت پلیس راهور
  2. پرس و جو نقض از طریق کدهای دستوری USSD
  3. استعلام تخلف از طریق پیامک
  4. زیر سوال بردن تخلفات از طریق اپلیکیشن
  5. بررسی تخلفات تلفنی

پرداخت خلافی از طریق سایت راهور

از طریق سایت راهور می توانید استعلام خلافی خود را به آسانی به صورت آنلاین دریافت کنید، برای این کار کافی است شماره را در قسمت استعلام خودرو در سایت پلیس راهور به آدرس www.Rahvar120.ir وارد کنید.

پرس و جو نقض از طریق کدهای دستوری USSD

با شماره گیری #110* و دانستن کد 17 رقمی VIN خودرو (موجود در سند و کارت خودرو) می توانید میزان جریمه خودروی خود را استعلام کنید. همچنین امکان پرداخت تخلف از طریق این سامانه وجود دارد.

استعلام تخلف از طریق پیامک

یکی از ساده ترین روش هایی که در هر زمان و مکان می توان برای استعلام خلافی خودرو استفاده کرد، استعلام خلافی خودرو از طریق پیامک است. برای این کار کد 17 رقمی VIN روی سند یا کارت وسیله نقلیه را به یکی از سه شماره زیر ارسال کنید:

  • 1101202020
  • 30005151
  • 110005151

پس از ارسال کد، خلافی خودرو به صورت پیامکی شامل فاکتور و شناسه پرداخت برای شما ارسال می شود.

زیر سوال بردن تخلفات از طریق اپلیکیشن

اپلیکیشن های استعلام خلافی زیادی وجود دارد که می توانید آن ها را در کافه بازار دانلود کنید.

این اپلیکیشن های مفید دارای قابلیت های زیر هستند:

  • تعداد تخلفات، میزان آنها، محل تخلف و…
  • استعلام نمره منفی شامل تعداد تخلفات گواهینامه و تعداد نمره منفی می باشد.
  • نوع حادثه، مقصر، تاریخ و …
  • بدون هزینه اضافی
  • پرداخت آنلاین

بررسی تخلفات تلفنی

ضمناً با تماس با شماره 88288888 می توانید شماره 17 رقمی VIN پشت کارت وسیله نقلیه خود را برای کارشناسان مطالعه کرده و از میزان جرم یا تخلف وسیله نقلیه خود مطلع شوید.

پرداخت اجباری یا اختیاری خلافی خودرو

همانطور که در بالا ذکر شد، برخی از تخلفات رانندگی می تواند منجر به جریمه شود. درست است که رانندگی کامل همیشه ممکن نیست. تخلفات خودرو و جریمه رانندگی باید پرداخت شود. عدم پرداخت به موقع جریمه موجب امتیاز منفی و یا توقیف خودرو می شود. برای جلوگیری از جریمه مکرر و در نهایت توقیف خودرو می توان اقداماتی انجام داد. یکی از این اقدامات خرید بیمه شخص ثالث است. حتی عدم تمدید به موقع بیمه نامه می تواند شما را با مشکل بزرگی مواجه کند. سامانه بیمه دات کام یک کارگزاری آنلاین بیمه است که در آن می توانید به صورت 24 ساعته و در 7 روز هفته انواع بیمه های موتوری اعم از معشوق، بیمه شخص ثالث و بیمه موتور را استعلام، خرید و تمدید کنید.

راه های ارتباط با بیمه دات کام:

شماره ی ادرس. تهران، سعادت آباد، میدان تهرانی مقدم (کاج)، خیابان سرو شرقی، جنب بیمارستان پارسیان، 17، طبقه 6، واحد 6

کد پستی: 1998653740

شماره های تماس: 4372-021

ایمیل: [email protected]

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد تخلفات خودرو می توانید به سایت بیمه دات کام (bimeh.com) مراجعه کنید.

[ad_2]

Adrienne Daniel

قهوه‌کار بسیار جذاب. دانشجو. محقق سفر. بت نوجوان آینده.