نقد و بررسی تلویزیون 50 اینچ 4K Zellmund با پنل QLED مدل ZL50SF639

[ad_1]

خرید تلویزیون ها به دلیل شرایط فعلی بازار تا حدودی گیج کننده هستند. یکی از تلویزیون های جدید موجود در بازار ایران Zelmund ZL-50SF639 نام دارد که یک برند داخلی و ظاهراً ساخت ایران است. اکنون نگاهی به این تلویزیون اندرویدی 4K 50 اینچی با پنل QLED می اندازیم تا ببینیم چه چیزی برای گفتن دارد.

در سال های اخیر اتفاقات زیادی در بازار آشفته ایران رخ داده است. چندی پیش برندهای معروف دنیا رسما ایران را ترک کردند تا شرایط بازار را آشفته تر کنند و مصرف کنندگان را سردرگم کنند. در این میان برندهای داخلی با قدرت بیشتری وارد رقابت شدند.

نقد و بررسی تلویزیون زلموند

زلموند یک برند ایرانی است که به طور رسمی فعالیت خود را در سال 1399 آغاز کرد. Zelmund در زمینه های مختلفی فعالیت می کند که مهمترین آنها تلویزیون هوشمند است. محصولات زلموند تضمینی دستور کار خدمات برای فروش هستند. این گارانتی سابقه خوبی در ایران دارد و پاناسونیک پیش از این نیز محصولات خود را روانه بازار کرده بود. بنابراین مشتریان این محصولات احتمالا مشکلی برای دریافت خدمات پس از فروش نخواهند داشت.

تلویزیون های هوشمند Zellmund در مدل های 32، 43، 50 و 55 اینچی عرضه می شوند. مدل ZL-50SF639 داریم. این تلویزیون هوشمند مجهز به سیستم عامل اندروید تی وی 9 و صفحه نمایش 50 اینچی QLED با رزولوشن 4K می باشد. در ادامه به بررسی ویژگی های اصلی این تلویزیون می پردازیم.

مشخصات فنی تلویزیون زلموند 50 اینچ ZL-50SF639

  • صفحه نمایش 50 اینچی 4K UHD با رزولوشن 2160 در 3840 پیکسل
  • مجهز به تراز عمودی برای افزایش کنتراست و وسعت رنگ
  • پشتیبانی از HDR10+
  • اسپیکر استریو با پشتیبانی از Dolby Digital Plus
  • سیستم عامل Android TV9
  • پردازنده چهار هسته ای 1.1 گیگاهرتز
  • 2 گیگابایت رم
  • حافظه داخلی 4 گیگابایت
  • قیمت حدود 24.5 میلیون تومان

کیفیت طراحی و ساخت

نقد و بررسی تلویزیون زلموند

زلموند اهمیت زیادی برای ارائه محصولات با طراحی های زیبا و چشم نواز قائل است. وقتی برای اولین بار این تلویزیون را می بینید متوجه طراحی ساده و استاندارد آن خواهید شد. صفحه نمایش 50 اینچی این تلویزیون با حاشیه های نسبتاً باریکی احاطه شده است. ضخامت حاشیه ها حدود 1.5 سانتی متر و ضخامت حاشیه های پایین صفحه نمایش حدود 2 سانتی متر است. لوگوی ساده و شیک Zelmund نیز به خوبی زیر صفحه نمایش قرار می گیرد.

در پشت دستگاه، در سمت راست، یک کنترل پنل وجود دارد که با آن می توانید تلویزیون را روشن یا خاموش کنید یا به تنظیمات دیگر دسترسی پیدا کنید. تلویزیون Zellmond ZL-50SF639 در ابعاد 7 × 65 × 112 سانتی متر. در مجموع زلموند در طراحی این محصول عملکرد قابل قبولی داشته است و ظاهر این تلویزیون 50 اینچی می تواند برای بسیاری از کاربران راضی کننده باشد.

نقد و بررسی تلویزیون زلموند

بعد از قسمت طراحی به سراغ کیفیت تولید این تلویزیون می رویم. پایه های این محصول فلزی و زاویه دار بوده و کمی از لبه صفحه بیرون زده است. هر کدام از این پایه ها با دو پیچ به پایین تلویزیون متصل می شوند. قاب اطراف صفحه نمایش نیز فلزی است، اما لبه های تیز آن می تواند کمی خطرناک باشد، به خصوص اگر در خانه کودکی شلوغ داشته باشید. پنل پشتی دستگاه از پلاستیک ساخته شده است. این پانل پلاستیکی دارای پایه پایه استاندارد VESA 40×2 سانتی متری برای نصب دیواری است.

پورتال ها و ارتباطات

تلویزیون 50 اینچی Zellmund ZL-50SF639 از موقعیت مناسبی برای قابلیت حمل و نقل برخوردار است. مجموعه پورت های این تلویزیون به دو دسته تقسیم می شوند. دسته اول این پورت ها در بالا و پایین تلویزیون قرار دارند که دسترسی به آن ها سخت است. این مجموعه شامل پورت های صوتی نوری، جک هدفون، ورودی های ویدئویی آنالوگ مختلف و ورودی آنتن می باشد. مجموعه دوم پورت های این تلویزیون نیز در پشت و سمت چپ این تلویزیون تعبیه شده است. این پورت ها شامل سه پورت HDMI، دو پورت USB 2.0 و یک پورت اترنت RJ45 می باشد. این دستگاه همچنین از Wi-Fi و بلوتوث استفاده می کند، اما سازنده اطلاعات خاصی در مورد این ویژگی ها منتشر نکرده است.

این تلویزیون دارای 4 کنترل از راه دور در جعبه است. اولین ریموت معمولی است و دکمه های استاندارد دارد. نکته جالب در مورد این ریموت این است که با فشردن دکمه اختصاصی فیلیمو، مستقیما وارد اپلیکیشن فیلیمو می شوید.

اما ریموت دوم یک گجت عجیب با طراحی و مکانیزم متفاوت است. این ریموت از بلوتوث 4.1 پشتیبانی می کند و از طریق پورت MicroUSB 2.0 شارژ می شود. ریموت بیضی شکل این تلویزیون از یک سو از چند دکمه برای کنترل ویژگی های اصلی تلویزیون استفاده می کند اما از سوی دیگر شاهد استفاده از کیبورد فیزیکی QWERTY با پشتیبانی از زبان فارسی هستیم.

صفحه کلید دوم Zelmond TV استفاده از رابط کاربری دستگاه را بسیار آسان می کند. این کیبورد به صورت پیش فرض مانند ماوس عمل می کند و با تکان دادن ریموت می توانید نشانگر ماوس را با دقت بسیار بالا حرکت دهید. به محض روشن کردن ریموت، حالت صفحه کلید فعال می شود و می توانید از آن برای وارد کردن متن استفاده کنید.

رابط

نقد و بررسی تلویزیون زلموند

تلویزیون Zellmund ZL-50SF639 به طور پیش فرض اندروید تی وی 9 را اجرا می کند، اما مشخص نیست که آیا نسخه های جدیدتر این سیستم عامل را دریافت خواهد کرد یا خیر. وقتی برای اولین بار تلویزیون را روشن می کنید، برنامه های زیادی مانند آپارات، تلویزیون، نماوا، شاد، فیلیمو، دیجی کالا و بازار ظاهر می شوند و با انتخاب هر کدام وارد صفحه نصب می شوید. تعدادی از برنامه های پیش فرض Android TV را نیز می توانید در بخش برنامه ها پیدا کنید، مانند مرورگر کروم، یوتیوب و پخش کننده محتوا.

طراحی رابط تلویزیون 50 اینچی Zellmund بسیار ساده است، اما می توانید به صورت عملی، ساده و آسان از آن استفاده کنید. پشتیبانی از زبان فارسی یکی دیگر از مزایای رابط کاربری این تلویزیون است. قابلیت جستجوی صوتی این تلویزیون نیز در تست های ما کار نمی کند. با وجود اینکه این تلویزیون از اندروید تی وی 9 استفاده می کند، می توانید برنامه های تغییر IP را روی آن نصب کنید. این همچنین به شما امکان دسترسی به محتوا در سیستم عامل هایی مانند YouTube یا Netflix را می دهد.

استفاده از رابط تلویزیون 50 اینچی Zelmond نیاز به صبر و حوصله زیادی دارد و برای اجرای هر برنامه یا بازگشت به صفحه اصلی باید مدتی صبر کنید. اگرچه مشخصات این تلویزیون از پردازنده 8 هسته ای صحبت می کند، اما تست سخت افزاری پردازنده ای چهار هسته ای با حداکثر فرکانس 1.1 گیگاهرتز را گزارش می دهد که قدرت چندانی برای اجرای برنامه ها، برنامه ها یا بازی ها به صورت همزمان ندارد. دستگاهی با رم کمتر از 1 گیگابایت از 2 گیگابایت رم در دسترس کاربر خواهد بود.

کیفیت صدا و تصویر

نقد و بررسی تلویزیون زلموند

البته هنگام خرید تلویزیون هوشمند، کیفیت تصویر و صدا را در اولویت قرار می دهید. تلویزیون 50 اینچی Zellmund ZL-50SF639 دارای پنل QLED با رزولوشن 4K UHD می باشد. البته به نظر می رسد که رابط کاربری برای رزولوشن 4K طراحی نشده است، اما این مشکل در اکثر محصولات موجود در بازار به خصوص محصولات داخلی دیده می شود.

پنل به کار رفته در این تلویزیون کیفیت قابل قبولی در نمایش ویدئو و تصاویر دارد اما نباید انتظار تصاویری مشابه تلویزیون های QLED سامسونگ را داشته باشید. صفحه نمایش تلویزیون Zelmund از فناوری +HDR10 پشتیبانی می کند. طبق آزمایش ما، HDR برای ویدیوهای آفلاین و پخش آنلاین به درستی فعال شده است. شما می توانید حداکثر کیفیت 4K/HDR را هنگام پخش ویدیو از YouTube تجربه کنید و محدودیتی وجود ندارد.

نقد و بررسی تلویزیون زلموند

تجربه تماشای ویدیو در تلویزیون Zelmund همان چیزی است که از یک تلویزیون داخلی با قیمت مناسب انتظار دارید. هنگام تماشای ویدیو، بهتر است حالت نمایش پویا را انتخاب کنید تا روشنایی بیشتر و فضای رنگی وسیع تری داشته باشید. البته روشنایی تلویزیون کمتر از حد انتظار است و ممکن است در فضای داخلی روشن نتوانید قسمت های تاریک محتوا را به درستی ببینید.

یکی از ویژگی های اصلی پنل های QLED یکنواختی نور پس زمینه است اما تلویزیون زلموند در این زمینه کمی ضعیف است و در قسمت های مختلف پنل شاهد هاله های خاکستری زیادی هستیم. این بر زاویه دید صفحه تأثیر منفی می گذارد.

تلویزیون Zellmund دارای بلندگوهای استریو با پشتیبانی از Dolby Digital Plus است. زلموند به قدرت این بلندگوها اشاره ای نکرد، اما در تجربه ما صدا برای اکثر محیط های آپارتمانی کافی به نظر می رسد. طبیعتاً باید از سیستم سینمای خانگی برای تجربه صدای خوب استفاده کنید.

راه حل

نقد و بررسی تلویزیون زلموند

Zelmund یک برند جدید در بازار نسبتاً متنوع تلویزیون های ساخت ایران است، اما در همین مدت کوتاه محصولات زیادی را روانه بازار کرده است. تلویزیون هوشمند 50 اینچی ZL-50SF639 یکی از بهترین محصولات این برند بوده و از امکانات مطلوبی برخوردار است. این تلویزیون با ارائه کیفیت تصویر قابل قبول در بازه قیمتی تقریبی 14.5 میلیون تومان، در بین تلویزیون های دارای پنل QLED از قیمت مناسبی برخوردار است. اما در این بازه قیمتی شاهد حضور تلویزیون های LED پیشرفته تری از برندهای داخلی مانند GePlus، SNOWA و X-Vision نیز هستیم که رقابت را برای زلموند سخت می کند. تلویزیون های زلموند دارای 4 ماه گارانتی سرویس هستند.

[ad_2]

Reece Bryant

ایجاد کننده. شیطون عاشق تلویزیون حل کننده مشکلات مادام العمر نویسنده. تحلیلگر. نینجا فرهنگ پاپ. عاشق اینترنت معتبر. کاوشگر کل کارآفرین لاعلاج