نقد و بررسی Phoenix Tigo 7 Pro – تست ویدئو شهر و جاده

[ad_1]

مدیران خودرو در سال 2017 چری تیگو 7 را به عنوان پرچمدار محصول خود با نام فونیکس با قیمتی بیش از صد میلیون تومان روانه بازار کردند. ویژگی های کیفی وارد بازار شده و این روزها حدود یک میلیارد تومان قیمت دارد اما الان خودروسازان تصمیم گرفتند نسل دوم تیگو 7 را با قیمتی بالاتر با نام کامل فینیکس تیگو 7 پرو عرضه کنند. این خودرو اکنون به گیربکس متفاوتی مجهز شده و قدرت موتور بالاتری نسبت به تیگو 7 معمولی دارد.

تیگو 7

طراحی ظاهری فینیکس تیگو 7 پرو

در قسمت جلویی تیگو 7 پرو، شاهد استفاده مجدد از زبان طراحی جدید چری هستیم که شامل جلوپنجره شش ضلعی بزرگ و چراغ های LED با طراحی گرافیکی سفارشی می شود. نمای جانبی با خطوط و خطوطی ساده و به دور از اغراق ایجاد شده است و در نمای عقب طراحی ظاهری نسبتا هماهنگ با نمای جلو دارد. مهم ترین تغییر را باید در تغییر استایل کلی بدن توضیح داد. همانطور که تیگو 7 در نسل اول معرفی شد، اساسا یک کراس اوور عضلانی با تم اسپرت و جوان پسند با ابعادی بین توسان و سانتافه است، اما نسل دوم از طراحی اسپرت فاصله گرفته و اکنون کمی بیشتر شده است. در سایزهای شیک تر و بزرگتر سانتافه معرفی شده است.

تیگو 7 پرو

برخلاف مدل قبلی تیگو که نزدیک به محصولات هیوندای طراحی شده بود، تیگو 7 پرو در نسل دوم (نسخه فینیکس تیگو 7 پرو) به یک ساختار لوکس و گران قیمت تبدیل شد و اکنون به محصولات DS7 نزدیکتر به نظر می رسد. .

اما در نمای عقب داستان کاملا متفاوت است و به دلیل اضافه شدن چراغ جلوی عریض (همه دور) شاهد زبان طراحی جدیدی برای این خودرو هستیم و جالب اینکه قسمت میانی (وسط) این کار را انجام می دهد. چراغ‌های عقب هنگام روشن شدن روشن نمی‌شوند و گرافیک کلی چراغ‌های جلو بسیار نزدیک به آخرین نسل رنو کولئوس است.

تیگو 7 پرو

همانطور که گفته شد، طراحی کلی فینیکس تیگو 7 پرو در مجموع متناسب و بدون درز است و یک خودروی کراس اوور نسبتاً لوکس با طراحی مدرن و به دور از کپی برداری ایجاد می کند و به سختی می توان آن را گیج کرد. ماشین های دیگر

تجربه رانندگی و تست فنی فنیکس تیگو 7 پرو در پیست آزادی

به محض اینکه پشت فرمان تیگو 7 پرو بنشینید، در محیطی مدرن و باکیفیت قرار می گیرید که به سختی می توان آن را سرزنش کرد. استفاده از چرم و قطعات با کیفیت را تقریبا در تمامی کابین ها و قسمت های نمایان کابین بدون توجه به سایر اجزای قسمت های زیرین شاهد هستیم. به نظر می رسد پیدا کردن پلاستیک خشک سخت باشد.

فرمان برقی صاف و تعویض دنده در تیگو 7 الکترونیکی است و فضای جدیدی را در زیر کنسول مرکزی ایجاد می کند. عملکرد خودرو از نظر شتاب قابل قبول به نظر می رسد و رسیدن به سرعت 100 کیلومتر در ساعت در حدود 11.2 تا 11.8 ثانیه امکان پذیر است.

تیگو 7 پرو

ترمزها نیز عملکرد خوبی دارند و از سرعت صد کیلومتر در ساعت می توان در کمتر از 40 متر (39.6 متر) به توقف کامل رسید. عددی که تیگو 7 را در بین بهترین کراس اوورهای صفر مایل بازار قرار می دهد.

مهمترین نکته نسبت به نسل قبل جایگزینی گیربکس دوکلاچه با گیربکس CVT با عملکرد نسبتا کند است که باید مورد توجه قرار گیرد و این موضوع در شتاب خودرو نسبت به مدل قبلی تاثیر منفی داشت.

تیگو 7 پرو

همچنین به نظر می‌رسد که سیستم تعلیق اکنون تنظیمات نرم‌تری دارد و این عامل باعث می‌شود خودرو در پیچ‌ها بیش از حد گهواره شود.

در نهایت باید گفت که تیگو 7 را باید یک کراس اوور نسبتاً لوکس با رفتاری نرم و خانوادگی دانست که تا حد زیادی از شخصیت نسبتاً اسپورت سلف خود فاصله گرفته و حالا به عنوان خودروهای 1.2 میلیارد تومانی نیز با رقبای گران قیمتی روبرو است. .

البته باید تاکید کرد که نیاز به استفاده از بنزین فوق العاده برای این خودرو وجود دارد و به نظر می رسد در صورت استفاده از بنزین معمولی با کاهش عملکرد پیشرانه مواجه شویم.

تیگو 7 پرو

تفاوت های فنی تیگو 7 پرو و ​​معمولی

تیگو 7 اصلی از موتور 1.5 لیتری توربو تولید شرکت AVL اتریشی با قدرت 147 اسب بخار و گشتاور 210 نیوتن متر استفاده می کرد اما در نسخه جدید (تیگو 7 پرو) این قدرت به 156 اسب بخار و 230 اسب بخار کاهش یافته است. نیوتن متر در حالی که پارامترهای فنی موتور تغییر چندانی نکرده، ارتقا یافته اند و افزایش قدرت را باید به تغییر برنامه ریزی ECU خودرو نسبت داد.

موتور Tigo7 Pro

همچنین باید از گیربکس دوکلاچه خشک تیگو 7 به عنوان پاشنه آشیل این خودرو یاد کرد که با ترافیک سنگین کلانشهرهای ایران سازگاری چندانی ندارد و با پدیده افزایش غیرمجاز بازه دمای کارکرد مواجه است. با این حال، در نسخه پرو یا نسل دوم تیگو 7، این گیربکس با گیربکس 9 سرعته اتوماتیک از نوع CVT جایگزین شده است که امروزه در بسیاری از محصولات خودرویی از X22 جدید تا آریزو 5 پرو یافت می شود. ، آریزو 6 و ایکس 55 پرو و ​​غیره استفاده شده و ظاهرا دارای موتور 1.5 لیتری توربو و سازگاری خوب با شرایط رانندگی ایران است.

تعویض کابین تیگو 7 پرو

در داخل کابین تیگو 7 پرو، دستگاه ها و دکمه های نصب شده در کنسول میانی نسل قبل جای خود را به چندین صفحه لمسی دادند و اکنون حتی پنل تنظیمات آب و هوا نیز به لمسی تغییر یافته است. گیربکس مجهز به مکانیزم تعویض دنده الکترونیکی است، بنابراین بهتر است دنده جدیدی را که دیگر با اتصالات مکانیکی به گیربکس متصل نیست از دست بدهید و همین عامل امکان ایجاد فضای خالی در قسمت پایین را ممکن می کرد. کنسول مرکزی.

تیگو 7 پرو

مدیران خودرو هنوز لیست رسمی تجهیزات و امکانات و آپشن های تیگو 7 پرو را برای راحتی بیشتر منتشر نکرده اند، اما طبق اطلاعات موجود، علاوه بر تجهیزات رایجی مانند دوربین 360 درجه و کروز کنترل و شش ایربگ، پانوراما شش کیسه هوا، سقف، ترمز دستی جعبه برق شارژر بی سیم و مواردی از این دست را می توان در برق و سیستم ها و تجهیزات مربوطه نام برد.

تیگو 7 پرو

قیمت و شرایط تیگو 7 پرو در بازار

تا لحظه نگارش این خبر، مدیران خودرو هنوز قیمت رسمی تیگو 7 پرو را اعلام نکرده اند، اما با توجه به قیمت نزدیک به یک میلیاردی تیگو 7 معمولی، بعید است که فینیکس تیگو 7 پرو مدرن تر و مدرن تر باشد. خودروهای سفارشی در محدوده قیمتی 1.2 میلیاردی به نوعی میانه دو مدل معمولی تیگو 7 و تیگو 8 پرو را پر می کنند تا وارد بازار شوند.

تیگو 7

با این حساب، فینیکس تیگو 7 پرو را باید به عنوان یک رقیب جدی اما گران قیمت برای خودروهایی مانند فیدلیتی بهمن موتور و KMC K7 کرمان موتور توصیف کرد. رقابت در کلاس کراس اوورهای خانوادگی لوکس با موتور توربو و سیستم گیربکس تک دیفرانسیل که جایگزین خودروهای وارداتی در بازار خودروی ایران شده است.

تیگو 7 پرو

[ad_2]

Kaia Lambert

گیمر. طرفدار رسانه های اجتماعی متخصص وب Wannabe. متعصب آبجو ارتباط دهنده. کارآفرین. گیک زامبی شیطانی. طرفدار پرشور تلویزیون عاشق بیکن غیرقابل درمان.