هر آنچه که باید قبل از خرید لپ تاپ گیمینگ بدانید – Winter 1400

[ad_1]

در سال‌های اخیر به دلیل ادامه و تشدید تحریم‌های اقتصادی، کاهش شدید ارزش پول ملی و همچنین محدودیت‌های بانک مرکزی برای واردات کالاهای خارجی برای کنترل مبادلات، قیمت سخت‌افزار و لوازم جانبی و رایانه‌ها افزایش غیرمنطقی داشته است. نرخ. از سوی دیگر در حال حاضر به دلیل نامشخص بودن آینده اقتصادی، نبود سیستم ردیابی و عدم امکان واردات با کمبود جدی قطعات و ارقام مواجه هستیم.

لپ تاپ

به طور کلی، آشفتگی این روزها در بازار، بازی را دشوارتر کرده است. دستیابی به سیستم کامپیوتری خانگی مناسب برای بازی این روزها کار سختی است. از طرفی خرید یک لپ تاپ گیمینگ مناسب با توجه به محدودیت های موجود در بازار ایران به این راحتی ها نیست. لپ تاپ ها به دلیل قابلیت حمل آسان، قیمت مقرون به صرفه و در دسترس بودن بالا انتخاب بسیاری از کاربران هستند، اما یک لپ تاپ گیمینگ خوب باید چه ویژگی هایی داشته باشد؟

لپ تاپ گیمینگ خوب چه ویژگی هایی دارد؟


وقتی نوبت به لپ‌تاپ‌های بازی می‌شود، می‌توانید گزینه‌های سنگین با نورپردازی RGB مانند مدل‌های ASUS Rogue را در نظر بگیرید. قیمت این لپ تاپ ها نیز بسیار بالاست. با این حال، همیشه لازم نیست این لپ تاپ ها را که با برچسب های بازی به فروش می رسند، برای بازی بخرید.

لپ تاپ بازی

لپ تاپی که نیازهای بازی شما را برآورده کند، پردازنده گرافیکی قدرتمند، حداقل 16 گیگابایت رم و ماژول SSD از جمله ملزومات این سیستم است. سیستم خنک کننده بهینه و قدرتمند در ترکیب با CPU نسل بعدی می تواند تاثیر زیادی بر عملکرد بازی این لپ تاپ داشته باشد. در ادامه به بررسی دقیق این ویژگی ها می پردازیم.

سکو


نسخه های مختلف سیستم عامل ویندوز در ایران طرفداران زیادی دارد. اما گزینه هایی مانند توزیع های لینوکس، سیستم عامل مک و حتی سیستم عامل کروم هنوز در دسترس هستند. اگر بخواهیم واقع بین باشیم، اکنون لپ تاپی داریم که هیچ پلتفرمی به جز ویندوز ندارد. برای بازی کردن مناسب نخواهد بود. بنابراین فورا مک بوک و کروم بوک را از لیست خود حذف کنید.

پردازنده گرافیکی لپ تاپ


در لپ تاپ های گیمینگ قطعا پردازنده گرافیکی یا کارت گرافیک مهم ترین نقش ممکن را دارد. این ماژول وظیفه ایجاد (پردازش و خروجی) تصاویر در سیستم های کامپیوتری را بر عهده دارد. به همین دلیل در خرید لپ تاپ باید پردازنده های گرافیکی را در اولویت قرار دهیم.

طبیعتا لپ تاپ های دارای پردازنده گرافیکی یکپارچه برای ما کارایی خوبی ندارند و باید به دنبال لپ تاپ هایی با پردازنده گرافیکی مستقل و قدرتمند باشیم. اکثر مدل‌های بازی دارای پردازنده‌های گرافیکی Nvidia GeForce GTX یا RTX هستند. در سمت Nvidia، کارت‌های سری 30، از RTX 3060 Max-Q تا RTX 3060 Max-Q، قدرتمندترین و جدیدترین کارت‌های حال حاضر هستند.

در طرف دیگر پردازنده های گرافیکی AMD قرار دارند. سری Radeon RX 5000M یکی از آنهاست. این سری شامل RX 5500M برای مدل های مقرون به صرفه قدرتمند و RX 5600M و RX 5700M با عملکرد بالاتر است. اما در آینده ای نزدیک باید منتظر پردازنده های گرافیکی جدید و قدرتمندتر از این شرکت باشیم.

با این حال، اگر بودجه شما به اندازه کافی برای خرید لپ تاپ سری 30 زیاد نیست و نیازی به تجربه بازی در تنظیمات Ultra ندارید، گزینه های زیادی دارید. در میان رده‌های قوی، GTX 1650 و RX 5500M بهترین انتخاب‌ها هستند که به شما امکان می‌دهند بیشتر بازی‌های نسل بعدی را با کیفیت متوسط، 60 فریم و وضوح قابل قبول تجربه کنید.

اگر بودجه، تنظیمات پیشرفته یا بازی های واقعیت مجازی بالاتری دارید، باید مدل های گران تر با پردازنده گرافیکی RTX 2070 یا (Ti) RTX 2080 در سری 20 یا مدل های جدیدتر و قدرتمندتر سری 30 را در نظر بگیرید. در واقع تا جایی که بودجه شما اجازه می دهد پیش بروید.

و در نهایت کاربران اقتصادی برای تنظیمات کم و متوسط ​​با نرخ فریم 60، آنها باید به دنبال لپ‌تاپ‌هایی با پردازنده اصلی قیمت بسیار بهتر باشند. در میان نمودارهای جریان اصلی، گزینه های زیادی وجود دارد که معمولاً از الگوی خاصی برای نام گذاری استفاده نمی کنند.

پردازنده گرافیکی لپ تاپ

برخلاف پردازنده های گرافیکی انویدیا و اینتل، در نام کارت گرافیک از اصطلاحات خاصی استفاده نمی شود. اما در یک نگاه، سری GeForce و Quadro گزینه‌های خوبی هستند و Iris مدل‌های جدیدتر و قدرتمندتر اینتل با عملکرد سبک‌تر هستند که در بازی‌هایی مانند Counter-Strike، Fortnite، Minecraft و Dutado رایج است. ، Voluran و … کاملا مناسب هستند.

این مدل های ورودی اغلب Radeon نامیده می شوند و پیشوندهای آنها نشان دهنده عملکرد این کارت ها است. برای مثال R9 یک کارت گرافیک رده بالا، R7 یک کارت گرافیک میان رده و R5 و R3 کارت گرافیک های پایین رده هستند. تولید این کارت‌های گرافیک معمولاً با شماره مشخص شده در زیر تعیین می‌شود. طبیعتا هر چه این عدد بیشتر باشد، پردازنده جدیدتر است.

پردازنده لپ تاپ


اگرچه CPU ها نقش حیاتی در عملکرد مرکزی سیستم دارند، اما اهمیت کمتری نسبت به GPU دارند. خوشبختانه، لپ‌تاپ‌ها نباید زیاد نگران سازگاری CPU باشند. از آنجایی که آنها به عنوان یک دستگاه از پیش بسته بندی می شوند، اگر لپ تاپی با یک GPU قدرتمند و مجزا تهیه می کنید، احتمالاً CPU شما نیز قدرتمند خواهد بود.

اما در یک نگاه، پردازنده های نسل هشتم یا جدیدتر یا سری A10 یا جدیدتر اینتل i5 و i7 برای لپ تاپ های گیمینگ توصیه می شوند. بدیهی است که پردازنده های نسل جدید همراه با فرکانس بالا و حجم بالای رم سرعت پردازش بالاتری را در اختیار شما قرار خواهند داد.

چقدر رم نیاز داریم؟


رم یا کش یک ماژول حافظه بسیار سریع است که وظیفه ذخیره داده های پردازش شده در پردازنده را بر عهده دارد. رم بالاتر به پردازنده اجازه می دهد تا فرآیند محاسبات را سرعت بخشد، بنابراین افزایش ظرفیت و فرکانس رم باعث افزایش سرعت لپ تاپ نیز می شود.

رم لپ تاپ

لپ تاپ های جدید در نسخه هایی با رم 4 تا 32 گیگابایتی DDR4 عرضه می شوند. اما برای گیمرها بهترین گزینه رم با حافظه است. حداقل 16 گیگابایت و در فرکانس معمولی (بالای 2800 مگاهرتز). معمولا هر مدل لپ تاپ در چندین نسخه با رم های مختلف عرضه می شود. مطمئن شوید که نسخه 16 گیگابایتی را دریافت می کنید زیرا لپ تاپ با رم پایین تر در بازی عملکرد ضعیفی دارد.

ماژول های حافظه


برای مدت طولانی، هارد دیسک ها یا هارد دیسک ها تنها ماژول های حافظه رایج در لپ تاپ ها و کامپیوترها بودند. با این حال، با وجود کاهش قیمت فلش مموری مبتنی بر NAND، استفاده از SSD در لپ‌تاپ‌ها، به‌ویژه مدل‌های سطح بالا، این روزها بسیار رایج شده است.

لپ‌تاپ‌های دارای درایو SSD بسیار سریع‌تر هستند. این لپ‌تاپ‌ها یک انتخاب ایده‌آل برای گیمرها و هرکسی است که به تجربه سرعت بارگذاری سریع نیاز دارد. با نصب بازی ها و سیستم عامل ها بر روی این ماژول های پرسرعت، سرعت اجرا و اجرای آنها به میزان قابل توجهی افزایش می یابد.

بنابراین توصیه می شود به دنبال لپ تاپ هایی با استفاده از ماژول های SSD پرسرعت با حجم مورد نظر بگردید. البته این لپ تاپ ها معمولا قیمت بالاتری دارند. بنابراین، اگر بودجه محدودی دارید، یک لپ تاپ با قابلیت اضافه کردن ماژول SSD برای ارتقاء در آینده تهیه کنید.

حافظه لپ تاپ

می توانید شماره قطعه لپ تاپ یا مدل دقیق مادربرد را جستجو کنید تا اطلاعات بسیار مفیدی برای ارتقای لپ تاپ خود به دست آورید تا مطمئن شوید لپ تاپ شما با رم یا SSD قابل ارتقا است یا خیر. همچنین می توانید از وب سایت Crucial کمک ساده تری دریافت کنید. و با جستجوی مدل، اطلاعات نسبتا دقیق و به روزی در مورد لپ تاپ خود بدست آورید.

صفحه نمایش


نمایشگرهای لپ‌تاپ را می‌توان از پنل‌های ارزان قیمت TN یا پنل‌های گران‌قیمت با دقت رنگ IPS بالا، بسته به هزینه، ساخت. انتخاب بین آنها تا حد زیادی به بودجه و سلیقه شما بستگی دارد و خوشبختانه نیازی نیست مانند خرید کامپیوتر نگران اختلاف نمایشگر و GPU باشید.

لپ تاپ

با این حال، اگر هدف اصلی شما هنگام خرید لپ‌تاپ، بازی و بازی است، باید نرخ تازه‌سازی حداقل 60 هرتز، زمان پاسخگویی کمتر از 5 ثانیه و وضوح Full HD یا 4K را در اولویت قرار دهید.

سایر نکات قابل توجه


در نهایت، نکاتی وجود دارد که ممکن است هنگام خرید لپ تاپ داشته باشید. بهترین بازی برای همه کاربران مهم نیست. با این حال بد نیست نگاهی به برخی از این ویژگی ها بیندازیم.

هنگام خرید لپ تاپ به جنس بدنه و استحکام آن توجه کنید. در اکثر مدل‌های ارزان‌تر بازی، بدنه، لولاها و قاب صفحه نمایش از پلاستیک ساخته شده‌اند که بسیار مستعد آسیب و شکستگی است. بنابراین، در نظر بگیرید که یک لپ‌تاپ با بدنه آلومینیومی محکم با بودجه خود تهیه کنید.

لپ تاپ بازی

همچنین، تاچ پد و صفحه کلید از مهم ترین قسمت های لپ تاپ هستند که بیشترین تعامل را با آنها دارید. بنابراین همیشه به کیفیت آن توجه کنید. نورپردازی در این مناطق باعث افزایش قیمت کلی لپ تاپ می شود. توجه داشته باشید که کلیدهای لپ تاپ ساخته شده از پلاستیک بی کیفیت ABS در دراز مدت فرسوده می شوند.

باتری های لپ تاپ معمولا مصرفی هستند و صرف نظر از برند باید هر چند سال یکبار تعویض شوند. اگر قصد دارید همیشه از لپ تاپ خود برای بازی استفاده کنید، باید به برق شهر وصل باشد. این به طور قابل توجهی عمر باتری را کاهش می دهد. بنابراین در حین انجام بازی یا با کمک نرم افزار مربوطه باتری را غیرفعال کنید یا در صورت امکان باتری را خارج کنید.

اگر قرار است لپ تاپ را همیشه همراه خود داشته باشید، به اندازه و وزن آن توجه کنید. بسیاری از مدل های بازی در اندازه های 15 و 17 اینچی و با فن های بزرگ با وزن بیش از دو کیلوگرم در دسترس هستند که حمل و نقل آنها را دشوار می کند.

لپ تاپ بازی

در نهایت به خاطر داشته باشید که تعداد و نوع پورت های هر لپ تاپ از نظر قیمت، اندازه و امکانات متفاوت است. اما معمولا تعداد پورت های قرار گرفته بر روی بدنه لپ تاپ بسیار محدود است. با این حال، همیشه می‌توانید تعداد پورت‌های پرکاربرد USB را با یک هاب USB با کیفیت افزایش دهید.

اما حداقل در یک لپ‌تاپ، به یک پورت USB Type-A، یک پورت USB Type-C و یک جک هدفون یا جک هدفون نیاز دارید تا تمام نیازهای یک گیمر را برآورده کنید. سایر پورت ها و اتصالات مانند HDMI، LAN، VGA و متفاوت بسته به قیمت و مدل متفاوت هستند.

کدام برند لپ تاپ گیمینگ را بخریم؟


با توجه به آشفته بازار ایران و قیمت بالای تجهیزات کامپیوتری، در خرید دستگاه های بسیار گران قیمت مانند لپ تاپ باید نهایت احتیاط را به خرج داد. سپس خرید لپ تاپ بازی مارک های معروف برای ارائه بالاترین عملکرد ممکن نسبت به قیمت ارائه می شوند.

لپ تاپ بازی

Asus Zenbooks، Lenovo ThinkPads و برخی محصولات HP و 3 را می توان برای مدل های متوسط ​​و بالاتر توصیه کرد. اما اگر بودجه بیشتری دارید، سری ROG یا TUF ایسوس، Lenovo Legion و برخی از محصولات بازی MSI انتخاب درستی را در اختیار شما قرار می دهند. علاوه بر این، برندهایی مانند Alienware و Razer از جمله گزینه های لوکسی هستند که توصیه نمی شود.

آخرین کلمه


این مقاله نتیجه ارزیابی تیم ویجیاتو از بازار نه چندان پررونق ایران با در نظر گرفتن شرایط زندگی عموم مخاطبان بود. سعی کردیم مهم ترین عناصر را در هنگام خرید لپ تاپ گیمینگ بررسی کنیم. اما در نهایت این به شما بستگی دارد که بر اساس نیازها، انتظارات و بودجه خود انتخاب کنید. اگر در مورد خرید لپ تاپ گیمینگ خود سوالی دارید، تیم ویجیاتو در قسمت نظرات پاسخگوی شما خواهد بود.

[ad_2]

Gabriel Osborne

شیطان متعصب توییتر. حشره پرشور اینترنت. مبشر وب. ماون آبجو. پیشگام موسیقی.