واکنش شورای نگهبان به لغو طرح حفاظتی احتمالی: موافقان و مخالفان در فضایی آرام بحث می کنند

[ad_1]

بلندگو شورای نگهبان در باره طرح حفاظتی از فضای مجازی اعلام کردند چون نمی دانند قانون مجلس آنها نمی توانند توضیح قطعی بدهند که چه اتفاقی خواهد افتاد. وی همچنین اظهار داشت: موافقان و مخالفان این طرح در فضایی آرام تبادل نظر کنند.

هادی طحان نظیف، سخنگوی شورای نگهبان در نشستی خبری در جمع خبرنگاران درباره موضوعات مختلف از جمله طرح حفاظت از محیط زیست اظهاراتی داشت. وی در پاسخ به سوالی درباره طرح حفاظت از فضای مجازی گفت: گاهی اوقات تصویب یک قانون فراز و نشیب های زیادی دارد و تفاوت متن اصلی با طرح نهایی بسیار زیاد است و متن می تواند تغییرات زیادی داشته باشد. “ما نمی توانیم اظهار نظر کنیم زیرا نمی دانیم چه چیزی در مجلس تصویب می شود. فقط باید اجماع بیشتری در مورد این طرح وجود داشته باشد.”

طحان نظیف با اشاره به بحث های فراوان پیرامون این طرح در فضای مجازی اظهار داشت که معتقدند موافقان و مخالفان باید در فضایی آرام نظرات خود را بیان کنند و با یکدیگر تبادل نظر کنند.

سخنگوی شورای نگهبان در پاسخ به سوالی درباره رویکرد شورای نگهبان در قبال طرح حفاظت، گفت: ما هر چیزی را قانون یا قانون ممنوع اعلام می کنیم، اما بدون دیدن متن اصلی نمی توانیم در این مورد اظهار نظر کنیم.

طرح حفاظتی

چندی پیش کمیسیون بررسی طرح حفاظت، کلیات طرح را تصویب کرد، اما هیئت رئیسه مجلس مصوبه طرح حفاظتی را لغو کرد که به گفته برخی طراحان اشتباه بود و آن را «شوخی زشت» خواندند.

شایان ذکر است که بیش از 150 نماینده با امضای نامه ای از رئیس مجلس خواستند تا بررسی طرح حفاظت را به صحن علنی بازگرداند. این موضوع به استناد تبصره 2 ماده 167 آیین نامه داخلی کشور درخواست شده است. بر اساس این تبصره، طبق اصل 85 قانون اساسی، قبل از بحث و بررسی طرح یا لایحه ای، تا تصویب شورای نگهبان به تصویب مجلس، 15 نفر از نمایندگان. در صورت پذیرش این درخواست، ارزیابی قانون یا طرح طبق مقررات داخلی ادامه خواهد یافت.

در صورتی که درخواست ۱۵۰ نماینده پذیرفته شود و این خواسته یک رای (۵۰ درصد به اضافه یک رای) کسب کند، مذاکره مجدد طرح حفاظت به صحن علنی مجلس باز می گردد و ۵۰ درصد به علاوه یک رای برای تصویب عمومی لازم است. تعداد معاونان

برای بررسی طرح حفاظتی و اطلاع از نتایج تصویب آن با وضعیت موجود می توانید به این لینک مراجعه کنید و ویدیوی زیر را در اکانت اینستاگرام دیجیاتو مشاهده کنید.



[ad_2]

Kendrick Patel

پیشگام مادام العمر الکل. پزشک بیکن. گورو معمولی تلویزیون نرد قهوه. عاشق توییتر. کاوشگر آماتور