واکنش کارگردانان سینما به اجرای ساترا

[ad_1]

تابع ساترا در دوران سانسور، شرایط صنفی صنعت سینما پیشرفت کرد و باعث شد کارگردانان سینما در مورد بحران صنفی در 6 ماهه اول سال آینده هشدار دهند.

کارگردانان فیلم در میانه جلسه “انجمن هیئت مدیره” آنها نسبت به سانسور ساترا هشدار دادند و از عملکرد سلیقه ای سیستم صدور پروانه ساترا انتقاد کردند و تاکید کردند که شرایط سینما و نمایش خانگی در چند ماه آینده نگران کننده است.

مصطفی کیایی کارگردان سینما تاکید کرد: در سالی که موانع تولید در این دوره برداشته شد، تنها مسیر تولید سنگ اندازی شد. ساترا “پس مشکلات اصلی راهنمایی چیست؟”

کیایی معتقد است که کنترل ها سلیقه ای است و این میزان کنترل و سانسور در تلویزیون انجام نمی شود.

وی به تعلیق دو پروانه ساخت خود اشاره کرد. ساترا وی گفت: حدود هفت ماه است که با این دو مجوز سروکار داریم. اگر صدور همه مجوزها این مدت طول بکشد، عرضه تعداد قابل توجهی از افراد صنعت سینما با بحران مواجه خواهد شد.»

کیایی با بیان اینکه اگر اهالی سینما تمایلی به کار ندارند، باید مستقیماً به آنها بگویند تعطیل شود، گفت: در شرایط فعلی مهم ترین کار اعلام روند تولید است.

میلانی: قوانین طوری تغییر می کنند که انگار دولت تغییر کرده است

استیمه میلانی با بیان اینکه قوانین فعلی سینمای ایران واقعاً گیج کننده است، گفت: قوانین تولید طوری تغییر می کند که انگار دولت تغییر کرده است نه دولت. با روال فعلی ساتراشما دارید سینما و هنر را نابود می کنید».

میلانی با اشاره به روند تغییر دولت گفت: باید به گونه ای برنامه ریزی شود که یک بار دیگر سینما و هنر را نابود نکنیم، آن وقت با تغییر دولت همه چیز را از صفر بازسازی کنیم.

به گفته وی، بهترین راه این است که هر چه زودتر شرایط را شناسایی کنیم تا بدانیم تکلیف این تعداد کارشناس و آنها چه می شود.

محسن امیریوسفی: سانسور روز به روز بیشتر می شود

محسن امیر یوسفی با تاکید بر اینکه هر روز شاهد سانسور بیشتر هستیم، گفت: به کار خود ادامه دهید. ساترا سال آینده سال بحران های شدید صنفی خواهد بود. در چنین شرایطی با بحران بیکاری و اعتراضات خشونت آمیز صنفی مواجه خواهیم شد».

به گفته یوسفی، تولید انبوه از این پس با توجه به وضعیت ساترا و سامانه الماس متوقف می شود.

محمدمهدی عسگرپور با تاکید بر اینکه سلیقه شخصی در ممیزی ها دخیل است و مسئول نمی تواند در جایگاهی باشد که به مسائل مجوز رسیدگی کند، گفت: بحث ممیزی به طور سنتی کمکی به رشد سینمای ایران نمی کند.

عسگرپور در پایان سخنان خود با اشاره به اینکه بازیگران اصلی این بخش سینماگران هستند، خواستار آن شد که تصمیم گیری در این زمینه به آنها واگذار شود.

وضعیت حوزه سینما مانند سایر بخش ها به سمتی می رود که کشور را وادار کند، دور از ذهن نیست که در صورت غفلت و زیر سوال بردن با بحران جدی مواجه شود. اما ساترا که یکی از چندین تصمیم گیرنده در خصوص روند فرهنگی و هنری کشور است، در این زمینه به ویژه در دوران سینمای خانگی با مشکلاتی مواجه شد.

این روند در شرایطی که نمایش برخی از آثار پس از اخذ پروانه نمایش متوقف و سانسور شده است، موجب نگرانی، واکنش و اعتراض اهالی سینما شده است. حال باید دید پس از واکنش اهالی سینما چه واکنشی نشان می دهد. ساترا پاسخ به این درخواست ها چه خواهد بود؟

[ad_2]

Kelvin Ashley

حل کننده مشکل متعصب سفر مادام العمر. بت نوجوان آینده. علاقه مندان به اینترنت آماتور.