پردازنده های AMD اخیرا در معرض طیف V2 قرار گرفته اند

[ad_1]

آسیب پذیری های امنیتی یکی از حساس ترین مسائل در دستگاه های الکترونیکی است. AMD، یکی از برندهای پیشرو در زمینه سخت افزار، قصد دارد محصولات خود را در برابر آسیب پذیری های “Spectre” ایمن تر کند و وصله امنیتی جدیدی را برای آنها منتشر کرده است.

ghost v2 نام آن نوعی آسیب پذیری است که می تواند به ریزپردازنده ها نفوذ کند و عوارض جانبی زیادی ایجاد کند. اطلاعات شخصی درز برخی از آسیب های جانبی Spectre v2 است. به لطف این آسیب پذیری، هکرها اطلاعات پردازش شده در CPU به دست آوردن دسترسی. شما حتی بعد از سرقت اطلاعات متوجه آن نمی شوید.

در نگاه اول، پردازنده های AMD و اینتل ممکن است در برابر آسیب پذیری های سخت افزاری Spectre v2 مقاوم بوده باشند، اما خطر همچنان بالاست. تیم امنیتی اینتل طوفان IPAS او اظهار داشت که وصله امنیتی ارائه شده توسط AMD کامل نیست. این پچ از پردازنده های AMD از سال 2018 ناموفق و کاملا بی اثر. مشخص نیست که آیا این موضوع برای پردازنده های اینتل صادق است یا خیر.

رفع مشکل امنیتی پردازنده های AMD

آسیب پذیری پردازنده های AMD

AMD اخیرا پتنت CVE-2017-5715 منتشر شده. در نتیجه، AMD مکانیزم جدیدی را برای مقابله با آسیب‌پذیری Spectre v2 معرفی کرد. جالب اینجاست که AMD پس از توضیحات تیم امنیتی اینتل، این آپدیت را به پردازنده های خود معرفی کرد.

بنابراین می توان گفت که AMD از یک روش جایگزین برای مقابله با Spectre v2 استفاده می کند. اگر تیم امنیتی اینتل به آن اشاره نمی کرد، فاجعه بود. این آسیب‌پذیری قدیمی ممکن است همچنان در محصولات AMD وجود داشته باشد. پردازنده‌های اینتل و AMD همچنان در برابر حملات مبتنی بر آسیب‌پذیری Spectre v2 آسیب‌پذیر هستند.

پردازنده های اینتل از روش های مختلفی برای مقابله با این مشکل استفاده می کنند. بسیاری از محققان امنیتی ادعا می کنند که این روش ها در برابر حملات Spectre v2 کافی هستند.

پس چگونه اینتل متوجه این نقص در سیستم امنیتی پردازنده های AMD شد؟ این شرکت هنگام توسعه تکنیک های امنیتی جدید در برابر Spectre v2 متوجه چیز عجیبی شد. تیم امنیتی اینتل دریافته است که روش های استفاده شده توسط AMD در برابر آسیب پذیری از سال گذشته ناکافی است. با این حال، AMD پچ امنیتی CVE-2017-5715 را منتشر کرده است. تقصیر نیست و از حملات در امان است.

[ad_2]

Howard Gaines

مزاحم عمومی کافه قهوه. موسیقی نینجا. طرفدار فرهنگ پاپ