پیشگامان مدیر عامل اپل؛ گمانه زنی ها در مورد جانشین کوک – زومیت

[ad_1]

در آگوست 2011، تیم کوک مدیریت اپل را به عنوان جانشین استیو جابز بر عهده گرفت و با غلبه بر تمامی چالش ها و مدیریت پایدار، اپل را به با ارزش ترین شرکت جهان تبدیل کرد. او بیش از 60 سال دارد و پس از بیش از یک دهه در اپل به بازنشستگی نزدیک می شود. از این رو در این مقاله قصد داریم به تغییرات احتمالی تیم کوک در سمت مدیرعاملی بپردازیم. به تماشای زومیت ادامه دهید.

مقاله مرتبط:

تیم کوک سال گذشته در پادکست Sway ظاهر شد و با یک روزنامه نگار معروف مصاحبه کرد. بلک Swisherاو با اشاره به موضوعاتی مانند تسلا و جایگاه آن در خودروهای الکتریکی، اشاره کرد که احتمالا تا 10 سال دیگر در اپل نخواهد بود. در این پادکست، سوئیس به طور خاص از کوک پرسید که آیا 10 سال دیگر در اپل خواهد بود؟ کوک به این سوال پاسخ داد:

10 سال دیگه؟ احتمالا نه؛ اما اکنون می توانم بگویم که احساس خوبی دارم. با این حال، 10 سال دیگر زمان زیادی است، و احتمالا نه، من تا ده سال دیگر در اپل نخواهم بود.

از زمانی که کوک در سال 2011 مدیر عامل اپل شد، شرکت کوپرتینویی را به موفق ترین برند فناوری جهان تبدیل کرد. سبک او چندان جذاب نیست، و سبک کار او به اندازه استیو جابز، بنیانگذار شرکت، جذاب نیست. اما رویکرد کوک به کار و زندگی بخشی از DNA اپل است و بخشی از میراث فراموش نشدنی اوست.

در حال حاضر مشخص نیست که او پس از ترک سمت خود چه خواهد کرد. اما برخی از پیشگامان تیم مدیریت این شرکت ممکن است این شانس را داشته باشند که جایگزین کوک شوند و مدیرعامل ارزشمندترین شرکت جهان شوند. در اینجا چند گزینه و اینکه چرا آنها ممکن است نامزدهای خوبی برای این موقعیت باشند، آورده شده است.

قبل از شروع، باید توجه داشت که سن به وضوح یک عامل مهم در اینجا است. زیرا جایگزینی به سرمایه گذاران وال استریت و همچنین کارمندان و مصرف کنندگان اطمینان می دهد که او نه تنها با استعداد است بلکه مایل است شرکت را برای مدت طولانی اداره کند. به همین ترتیب، سن فعلی مدیر عامل بالقوه را عاملی برای رتبه بندی این موارد می دانیم.

کریگ فدریگی محبوب

کریگ فدریگی اپل

با شخصیت بامزه‌ای که دارد، اشتباه نیست اگر بگوییم کریگ فدریگی محبوب‌ترین مدیرعامل اپل است. او در حال حاضر ریاست بخش نرم افزار را بر عهده دارد و سابقه همکاری با استیو جابز در NeXT را دارد. معاون ارشد مهندسی نرم‌افزار 51 ساله اپل با استانداردهای مردم کوپرتینو برای تصدی این سمت، که به ویژه در یک شرکت برجسته و شخصیت محور اهمیت دارد، مطابقت دارد.

همچنین سابقه طولانی کریگ در اپل او را با تمام سیاست های شرکتی این شرکت آشنا کرده است که می تواند او را به گزینه ای مورد تایید سهامداران تبدیل کند. او همچنین در تمام رویدادهای مهم چند سال اخیر اپل به میدان آمده است و توانسته خود را به عنوان یک چهره محبوب در قلب طرفداران اپل تثبیت کند. بنابراین، انتخاب کریگ می تواند هم طرفداران و هم سهامداران را راضی کند.

گرگ جازویاک

گرگ جازویاک

تقریباً همه چیزهایی که در بالا در مورد فدریگی گفته شد گرگ جازواک، همین امر در مورد معاون ارشد بازاریابی اپل در سراسر جهان صدق می کند. با اپل از سال 1986. نامی بسیار محبوب و شناخته شده در داخل و خارج از شرکت. نقش فعلی آن بازاریابی است. اما جزویاک 56 ساله تجربه فنی نیز دارد. زیرا او قبلاً در تیم مکینتاش بود و به تولید آی‌پاد و آیفون اصلی کمک کرد. او نیز مانند فدریکو یکی از مهمترین ارکان اپل است و ارتقاء او به سمت مدیرعاملی دور از دسترس نخواهد بود.

جف ویلیامز

عکس جف ویلیامز و تیم کوک

در این لیست، جف ویلیامز به عنوان سومین گزینه مهم در بین بهترین گزینه ها انتخاب شد. کوک قبل از اینکه به عنوان مدیرعامل شرکت کند، به عنوان مدیر عامل اپل خدمت می کرد. این نقش در حال حاضر توسط جف ویلیامز رهبری می شود. به همین دلیل است که بسیاری جف را به عنوان مدیرعامل بعدی اپل و شانس او ​​برای نامزد شدن بیش از هر کس دیگری می دانند.

ویلیامز، 58 ساله، از سال 1998 در اپل بوده و نقشی کلیدی در معرفی اولین آیفون ایفا کرده است. او همچنین یک توسعه دهنده و مهندس است. ساعت هوشمند اپل مشتریان بالقوه؛ این محصولی است که اپل را به بزرگترین ساعت ساز جهان تبدیل می کند. همچنین مانند فدریگی و جازویاک، ویلیامز نیز در رویدادهای اصلی سخنرانی اپل حضور دارد. به عنوان مثال، این شرکت برای رونمایی از اپل واچ سری 6 در سپتامبر گذشته انتخاب شد.

مطمئنا تیم کوک جایگزین استیو جابز نشد. اما یک رویکرد آرام و فعالانه به مسائل اجتماعی بسیاری از اجزای اپل را در دوران پس از جابز تعریف کرد. شخصیت و حضور فعال در اپل ضروری است و هر سه گزینه فدریجی، جازویک و ویلیامز به خوبی این استانداردها را رعایت می کنند و هر یک از کسانی که مسئولیت تیم کوک را بر عهده بگیرند مطمئناً مورد حمایت سرمایه گذاران، کارمندان و مدیران شرکت خواهند بود. .

اگر معیار را سن در نظر بگیریم و فرض کنیم تیم کوک 10 سال دیگر در سن 70 سالگی، فدریجی 61، جازویاک 66 و ویلیامز 69 ساله اپل را ترک خواهند کرد. به همین دلیل است که فدریگی ممکن است بهترین انتخاب در بین مدیران ارشد اپل باشد.

کلیدهای اپل: فیل شیلر و ادی کیو.

فیل شیلر

ادی کیو و فیل شیلر از مدیران ارشد اپل هستند و پس از ترک این شرکت نقش های برجسته ای را در این شرکت ایفا کرده اند. در دست گرفتن هر یک از چهره‌های آشنا، انتخابی مطمئن است.

در حال حاضر، Q معاون ارشد نرم افزار و خدمات اینترنت اپل است. Apple Pay، Apple Music، iCloud و غیره او تمامی کسب و کارهای محتوایی شرکت را مدیریت می کند، از جمله، و از سال 1989 در این شرکت بوده است. در همین حال، شیلر قبلاً مدیر ارشد بازاریابی اپل در سراسر جهان بود. شیلر اکنون یکی از اعضای اپل است و اپ استور و رویداد اپل را مدیریت می کند.

نکته قابل توجه این است که شیلر نیز مانند کوک 60 ساله است. Q در 56 سالگی کمی جوانتر است. با توجه به سن شیلر و نقش کمرنگ او در اپل، به نظر می رسد Q شانس بیشتری دارد. با این حال نباید از فدریگی، جازویک و ویلیامز غافل شد.

سایر مدیران ارشد

اگرچه این نام ها در سال 2021 در صدر فهرست نیستند. اما خیلی چیزها می توانند در 5 یا 10 سال آینده تغییر کنند. به همین دلیل در زیر قصد داریم چند چهره جدید که شانس خوبی دارند را بررسی کنیم.

لیزا جکسون

عکس لیزا جکسون

لیزا جکسون او معاون محیط زیست، سیاست و ابتکارات اجتماعی اپل است. این نقش که تحت رهبری کوک بسیار مهم شده است، حضور مستمر او را در برنامه های کاربردی کلیدی اپل و عرضه محصولات آینده نشان می دهد. قبل از پیوستن به اپل در سال 2013، او به عنوان مدیر آژانس حفاظت از محیط زیست ایالات متحده خدمت می کرد.

به طور کلی، جکسون 59 ساله است و به نظر می رسد کمتر در اپل برای مدت کوتاهی حضور داشته باشد. اما باید به خاطر داشته باشید که او مشهورترین زن در بین رهبران اپل است و اپل قصد دارد به ترویج تنوع در صفوف خود ادامه دهد. علاوه بر این، تجربه رهبری او ممکن است او را به یک کاندیدای خوب برای مدیر عامل تبدیل کند.

جانی ساروجی; مرد سخت افزار اپل

عکس جانی ساروجی

جانی ساروجیمعاون ارشد فناوری سخت افزار اپل مسئول پروژه بزرگ اپل است. تلاشی که اپل را قادر می سازد رهبری خود را در دنیای فناوری حفظ کند و چشم انداز بلندمدت این شرکت را شکل دهد. این به تنهایی می تواند او را به یک کاندیدای عالی برای کوک تبدیل کند.

ساروجی، 57 ساله، از سال 2008 در اپل بوده و کمی بزرگتر از جکسون است. اما شاید از نظر کارنامه اپل در مقابل حروف دیگر این لیست حرفی برای گفتن نداشته باشد. اما او به قدری در اپل موفق بوده است که بسیاری او را بهترین مدیر این شرکت و نوآورترین بخش اپل در بخش خود می دانند.

انتخاب سرگی به عنوان مدیر عامل اپل می تواند برای اینتل، Omedi و Nvidia یک کابوس باشد. زیرا اپل قطعا با انتخاب آن به سخت افزار و تراشه ها توجه بیشتری خواهد کرد.

جان ترنوس؛ جوان ترین نامزد ممکن

عکس جان ترونز

شاید قوی ترین شانس در میان حروف ردیف سوم، جان ترنوسمعاون ارشد مهندسی سخت افزار اپل است. اخیراً، او از سال 2001 با اپل بوده و بر کارهای مهندسی سخت‌افزار، از جمله همه نسل‌ها و مدل‌های iPad، آخرین آیفون‌ها و هدفون‌های بی‌سیم AirPods نظارت می‌کند. بر اساس بیوگرافی رسمی ترنوس در وب سایت اپل، او همچنین یک رهبر کلیدی در انتقال از رایانه های مک به پردازنده های سیلیکونی اپل بود.

سن دقیق دست و پا کردن او مشخص نیست. اما پروفایل او در صفحه لینکدین خود نشان می دهد که او در سال 1997 از دانشگاه پنسیلوانیا فارغ التحصیل شده است. ترنوس با فرض یک مسیر تحصیلی عادی، احتمالاً در دهه چهارم یا میانی زندگی خود است. ترونوس نیز مانند ساروجی مرد سخت افزاری اپل است و عملکرد بی نظیر او در سال های اخیر می تواند شانس آن ها را برای تبدیل شدن به مدیرعاملی اپل بسیار افزایش دهد.

دن ریچیو; هنوز یک فرد مهم در اپل است

دن ریچیو، معاون ارشد سخت افزار اپل

اوایل سال جاری، اپل اعلام کرد دن ریچیورئیس سابق مهندسی سخت افزار در اپل به سمت پروژه مخفی جدیدی در این شرکت می رود. بر این اساس، نام و بیوگرافی ریچیو از صفحه مدیران اپل حذف شده است. اما هنوز اعتقاد بر این است که نقش مهمی دارد.

ریچیو در سال 1998 به عنوان معاون طراحی محصول به اپل پیوست و در سال 2010 به عنوان دستیار فنی برای iPad ارتقا یافت تا بر اولین آی پد نظارت کند. او در سال 2012 به عنوان مدیر اجرایی (SVP) به کریگ فدریگی پیوست. باب منسفیلد بر عهده گرفت.

ریچیو، 55 ساله، نامزد بالقوه ای برای جایگزینی کوک خواهد بود. با این حال، مشخص نیست که اپل در کدام پروژه و مسیر حرکت خواهد کرد. این امر ریچیو را در انتهای لیست نامزدهای احتمالی قرار می دهد.

گزینه های خارجی؛ کارمندان سابق یا افراد کاملاً جدید

این یک رویکرد بعید به نظر می رسد. با این حال، هر چیزی ممکن خواهد بود. استخدام یک مدیر عامل جدید، به ویژه برای یک شرکت سهامی عام که ممکن است جذب سرمایه گذاران شود. با این حال، منطق اپل استخدام افرادی است که در این شرکت فعال هستند. بنابراین حروف قبلی بسیار محتمل تر به نظر می رسند.

جاناتان ایوو، آنجلا آررانتس

جانی آیو، مدیر ارشد طراحی اپل

گفته می شود اگر برای مدیر عامل بعدی اپل به دنبال غریبه ای می گردد، می تواند نامه های آشنا بیاورد. در بالای این لیست، جانی آیو، طراح سابق و افسانه ای اپل اینجاست. البته هنوز مشخص نیست که ایوو 54 ساله بازنشسته نیز به این کار علاقه دارد یا خیر. یکی از فانتزی های همیشگی طرفداران اپل این بود که جانی آیو را به عنوان مدیرعامل داشته باشند و این امکان وجود دارد که بالاخره به آنچه می خواهند برسند.

عکس آنجلا آهرانتس و تیم کوک

نکته دیگری که باید در نظر گرفت آنجلا آهرانتز او قبلاً معاون ارشد خرده‌فروشی اپل بود. او تجربه مدیرعاملی دارد و برند پوشاک باربری را از سال 2006 تا 2014 مدیریت کرده است. اما او نیز مانند کوک 60 ساله است که شانس او ​​را برای ماندن در پست کاهش می دهد.

در نهایت، اپل ممکن است شخصی را بدون پیش زمینه اپل انتخاب کند، که بسیار بعید به نظر می رسد. فرهنگ و تاریخ منحصربه‌فرد اپل نشان می‌دهد که هر کسی که مدیرعامل بعدی اپل باشد، فردی خواهد بود که در حال حاضر در آنجا کار می‌کند. اما آیا این سنت شکنی امکان پذیر است؟ به ما اطلاع دهید که در مورد آن چه فکر می کنید.

[ad_2]

Aria Coffey

مجری کل کارشناس موسیقی. الکل گیک لاعلاج ایجاد کننده. علاقه مندان به زامبی ها