چرا بارسلونا همچنان دلتنگ مسی است؟ :: ورزش سه

[ad_1]

کد خبر: 1811917 |
12 اسفند 1400 10:53 |
9,710 بازدید |

0
نظرات

کمبود آزاردهنده کاپیتان در نیوکمپ

جدایی لیونل مسی ستاره آرژانتینی از بارسلونا چیزی نیست که بتوان به راحتی فراموش کرد.

به گزارش “ورزش سه”، تلاش های زیادی برای کنار آمدن با غیبت مسی در پی جدایی او از بارسلونا صورت گرفته است. به نظر می رسد شرایط در سراسر جهان کم کم به حالت عادی باز می گردد.
اما آیا این باشگاه و این شهر دلتنگ اسطوره بزرگ خود نشده اند؟ وقتی برای تماشای بازی بارسا مقابل ناپولا به پایتخت کانالونیا رفتم، تصمیم گرفتم تحقیق کنم.
می‌توانید پیراهن‌ها، مجلات چهره یا عروسک‌های کوچک لئو مسی را از صدها فروشگاه غیررسمی در اطراف نیوکمپ از این بازیکن خریداری کنید. اما این منطقی نیست زیرا این مغازه ها اقلام زیادی در رابطه با سوارز، نیمار یا فیلیپه کوتینیو دارند.
با این حال تصویر مسی از ورزشگاه و تمامی فروشگاه های رسمی حذف شده است. جای تعجب نیست. حالا این پاری سن ژرمن است که از عکس های او درآمدزایی می کند. اما در بارسلونا هیچ کس شک ندارد که خانه او اینجاست.
قبل از بازی لیگ اروپا مقابل ناپولی پنجشنبه گذشته، با بازیکنان سابق درباره مسی و با خبرنگاران بارسا درباره مسی صحبت کردم. دلشون براش تنگ شده؟ جای خالی این تیم را می دانید؟ کی و در چه نقشی برمی گردد؟ و آیا کسی می تواند آن را حتی در مقیاس بسیار کوچک جایگزین کند؟

رامون آلفونسو، بازیکن بارسلونا از 1969 تا 1973:
مسی خیلی به کل شهر داد. ما هرگز کارهایی که او در طول 20 سال حضورش در بارسلونا انجام داد را فراموش نمی کنیم. بنای یادبود، خیابان و میدان به نام او ساخته شود. مطمئنم دیر یا زود با تمام خانواده اش برمی گردد. او قطعا نقش مهمی در این باشگاه خواهد داشت. تمام شهر و همه هواداران با عشق از او استقبال می کنند. فکر می کنم به زودی این اتفاق بیفتد. در حالی که هنوز یک فوتبالیست؟ ممکن است. دنی آلوز را ببینید. خیلی خیلی سخته ولی هرگز نگو هرگز. اگر به عنوان بازیکن برنگردد، ممکن است به عنوان مربی یا در پست دیگری برگردد. این به او بستگی دارد که تصمیم بگیرد.

فرناندو پولو، مدیر بخش بارسلونا روزنامه موندو دپورتیوو
البته دلمان برای مسی تنگ شده است. می خواست بماند. او می خواست اما نمی توانست. او در حال حاضر بازیکن پاری سن ژرمن است و باید به دنبال بازیکنان جوان این تیم برای جایگزینی او باشیم. آنسو فاطی گزینه اصلی است چون شماره اش را می پوشد، ترفند بسیار سنگینی است. او متأسفانه صدمه دیده است، اما من مطمئن هستم که او و پدرش، گاوش و نیکو اوقات شرافتمندانه ای خواهند داشت. مدتی طول خواهد کشید. در مورد مسی چندین سال طول کشید تا او به فوتبالیستی تبدیل شود که هیچکس انتظارش را نداشت.

تنته سانچز بازیکن بارسلونا از سال 1976 تا 1986
او سال‌هاست که اینجا بوده و کارهای زیادی برای باشگاه انجام داده است، بنابراین تماشای او با پیراهن دیگری بسیار دشوار است. این تاثیر زیادی روی بارسلونا داشت و فقط از نظر ورزشی نبود. فاصله پاس های او کاملا واضح است، اما برای او بهترین ها را آرزو می کنم. بازیکن دومی نداریم که بتواند حداقل 25-30 گل در سال را تضمین کند. اکنون روند بازسازی را آغاز کرده ایم و باید مسی را فراموش کنیم. او ممکن است مانند دنی آلوز برگردد، اما من فکر نمی کنم این اتفاق بیفتد.

مانوئل سگورا، خبرنگار سابق بارسلونا
من به بازیکنی از تیم فعلی فکر نمی کنم که جایگزین مسی شود. هیچ رهبر در این تیم وجود ندارد، همه فقط یک کارگر هستند. از زمانی که مسی رفته هیچکس نتوانسته جای او را بگیرد. او بازیکن شماره یک جهان بود. شرایط پس از جدایی این بازیکن بسیار سخت شده است و این فقط در مورد بارسا صدق نمی کند، بلکه او را نیز شامل می شود. تیم در یک بحران ورزشی قرار دارد و به یک رهبر و شخصیتی مانند امباپه یا هلند نیاز دارد. چون فکر نمی کنم مسی برگردد. حتی اگر برگردد سنش نزدیک به 40 سال است. حتی امروز، چه برسد به چند سال بعد، او دیگر مسی قدیمی نیست.

رادوسلاو سیبیس / meczyki
ترجمه: مژده لاریجانی

[ad_2]

Walker Jimenez

طرفدار تلویزیون آزاد. علاقه مندان به سفر نرد وب. گیمر. علاقه مندان به الکل ارتباط دهنده. نینجا غذا. پیشگام آبجو.

تماس با ما