چگونه برای اولین موج اثرات تغییرات آب و هوایی آماده شویم؟ & زومیت

[ad_1]

اگر هنوز با گزارش هشداردهنده کولاک شدید، موج گرمای مرگبار، سیل های وحشتناک، آتش سوزی های روز قیامت و کنوانسیون بین المللی حفاظت از زمین در سال 2021 قانع نشده اید، باید یک چیز را روشن کنیم: تغییرات آب و هوایی فرا رسیده است. حتی اگر انتشار کربن جهانی در یک سناریوی فرضی یک شبه به صفر برسد، که به وضوح آن را غیرممکن می کند، تغییرات آب و هوا ادامه خواهد داشت. تلاش‌ها برای متقاعد کردن سیاستمداران، لابی‌های سیاسی و اقتصادی و تغییر سبک زندگی برای کاهش اثرات تغییرات آب و هوایی قطعاً باید ادامه یابد، اما باید بدانیم که سیاره ما به‌طور برگشت‌ناپذیری در حال تغییر است و هر یک از ما باید خود را برای سازگاری با شرایط جدید آماده کنیم.

بزرگترین چالش در آماده سازی برای تغییرات آب و هوایی عدم اطمینان در مورد زمان، شدت و مکان بلایایی است که ممکن است رخ دهد. جان رامیبنیانگذار وب سایت The Ready که هدف آن آماده کردن مردم برای مقابله با تغییرات آب و هوایی است، معتقد است:

تغییرات آب و هوایی منجر به مهاجرت گسترده و مشکلات اقتصادی خواهد شد. وقتی میلیون ها نفر خانه های خود را از دست بدهند و مجبور به مهاجرت شوند، وقتی آب و غذا کمیاب شود و بخش اقتصادی از هم بپاشد، چه اتفاقی برای شما خواهد افتاد؟

هیچ کس پاسخ این سوال را نمی داند، حتی مشخص نیست که آیا چنین بلاهایی اتفاق می افتد یا خیر. اما حتی اگر درصدی از این رویدادها در آینده رخ دهد، بخش قابل توجهی از جمعیت، در سطح ملی یا جهانی، تحت تأثیر قرار خواهند گرفت و حتی ممکن است بمیرند. اما با خواندن این مقاله و رعایت توصیه های آن می توانید خود را برای هر کاری آماده کنید.

اگر هنگام رفتن به بازار با کنسرو مواجه شدید، باید بدانید که در این زمینه تنها نیستید. بر اساس مطالعه ای که توسط آژانس مدیریت بحران فدرال ایالات متحده انجام شده است، تعداد خانواده های آمریکایی که برای رویارویی با یک بحران آماده شده اند، افزایش قابل توجهی دارد. این میزان از 3.8 درصد در سال 2017 به 5.2 درصد در سال 2019 افزایش یافته است. با این حال، جان رامی معتقد است که این تعداد ممکن است پس از شروع همه‌گیری کرونا و بلایای طبیعی غیرمنتظره در دو سال گذشته، اکنون به 10 درصد برسد. می گوید:

بحران آب و هوا یکی از دلایلی است که آمریکایی ها، به ویژه افراد زیر 35 سال، برای مقابله با بحران ها آماده می شوند، زیرا اغلب تحصیل کرده اند، به علم اعتماد دارند، اخبار را دنبال می کنند و معتقدند که جهان در طول زندگی خود یک فاجعه بزرگ را تجربه خواهد کرد. .

وقتی عبارت آماده شده برای فاجعه را می شنویم، ناخواسته می توانیم مردی را با ریشه های بلند و ژولیده تصور کنیم که در یک کلبه چوبی در جنگلی دورافتاده زندگی می کند، با مجموعه ای از سلاح ها و سایر ابزارهای نظامی تاکتیکی و قوطی ها برای ناهار. او هر روز لوبیا می خورد و با تفنگ خود به قوطی های خالی شلیک می کند تا تمرین هدف را تمرین کند. یا بسیاری از ساکنان دره سیلیکون در کالیفرنیا که یک پناهگاه بتنی زیرزمینی ضد اتمی ساخته‌اند و البته یک سالن بولینگ و سایر امکانات تفریحی در سالن‌های خود دارند، زیرا ممکن است پایان دنیا بسیار کسل‌کننده به نظر برسد، و خسته‌کننده است. سیلیکون ولی ثروتمند رامی مانند بسیاری از ما با چنین دیدگاه های اغراق آمیزی همدل نیست و توجه را جلب می کند:

رسانه‌ها تمایل دارند داستان‌های شخصیت‌های دراماتیک را برجسته کنند، مانند مرد دیوانه‌ای که دور خانه‌اش فویل آلومینیومی می‌پیچد یا کسی که به جنگل پناه می‌برد، جایی که به فرزندان خردسالش تیراندازی می‌آموزد. اما همانطور که افراد مشهور ثروتمند مانند خانواده کارداشیان نماینده همه کالیفرنیایی ها نیستند، این افراد نیز نماینده کسانی نیستند که برای یک بحران جدی جهانی آماده می شوند.

آمادگی در برابر بحران اساساً به معنای آماده کردن خود برای بدترین سناریوی ممکن است. به احتمال زیاد، بسته به شرایط زندگی و مکانی که در آن زندگی می کنید، از قبل خود را برای برخی موقعیت های غیرمنتظره زندگی آماده کرده اید. این آمادگی لزوماً به معنای ارتکاب اعمال عجیب و غریب نیست. خرید بیمه عمر یا نصب سیستم هشدار دود در خانه نیز ممکن است از جمله اقدامات باشد.

مقاله مرتبط:

اگرچه کاملاً مشخص نیست که تغییرات آب و هوایی چگونه بر زندگی مردم در نقاط مختلف جهان تأثیر می گذارد. اما آینده نگری قوی و البته عقل سلیم دانشمندان می تواند به ما در سازگاری با شرایط جدید زندگی کمک کند. دیوید پوگخبرنگار فناوری و نویسنده How How برای تغییرات آب و هوایی آماده شویدمی گوید:

نمی توانم بگویم چه زمانی با یک فاجعه آب و هوایی مواجه خواهید شد، اما می گویم دیر یا زود این اتفاق خواهد افتاد.

بلایای طبیعی ناشی از تغییرات آب و هوایی

شواهد به وضوح نشان می دهد که تغییرات آب و هوایی بلایای طبیعی را تکرار، شدیدتر و پرهزینه تر می کند. پوگ توضیح می دهد:

ما همزمان با طوفان های قطبی و امواج گرمای عجیب، خشکسالی های ویرانگر و باران های شدید با کمبود آب مواجه هستیم. همه چیز همزمان در حال تغییر است: اقیانوس ها، جو زمین، گیاهان، حیوانات، آب و هوا، فصول، یخ زدگی زمین، حشرات و انسان.

با توجه به اینکه نوع بلایای طبیعی که می تواند افراد را تحت تأثیر قرار دهد تا حد زیادی به جغرافیایی که در آن زندگی می کنند بستگی دارد، برای مردم در سراسر جهان مهم است که بدانند کدام بلایای طبیعی به ویژه در محل زندگی آنها رخ خواهد داد. برای انجام این کار نباید فقط به بلایای طبیعی که در گذشته در منطقه شما رخ داده است اعتماد کنید، این دیگر یکی از روش های صحیح ارزیابی ریسک نیست. اکنون در سراسر جهان شاهد این بلایا در مناطقی هستیم که قبلاً سیل زده نشده و یا سابقه آتش سوزی دارند. برای تعیین خطر در محل خود می توانید با سازمان های مدیریت بحران محلی خود و اطلاعاتی که در اختیار عموم قرار می دهند مشورت کنید.

افراد برای زنده ماندن در صورت وقوع زلزله، طوفان، گردباد، سیل یا آتش سوزی باید مهارت های اولیه و ساده را بدانند. پوگ می‌گوید: «در هر کجا که زندگی می‌کنید، باید مطمئن شوید که خانه‌تان در برابر بلایای طبیعی که ممکن است در آنجا رخ دهد، بیمه کامل باشد. گفت. اگر در مناطق ساحلی زندگی نمی کنید به این معنی نیست که در معرض خطر سیل نیستید، پس حتما خانه خود را در برابر سیل و زلزله بیمه کنید. پس از رفع مشکل بیمه باید خود را برای دو هفته کمبود آب آشامیدنی، غذا و برق آماده کنید. همچنین باید یک کوله پشتی اضطراری با وسایل مورد نیاز برای چند روز زندگی در فضای باز در خانه خود داشته باشید.

مقاله مرتبط:

با اعضای خانواده خود هماهنگ کنید تا مکانی را ایجاد کنید که بتوانید در آنجا گرد هم بیایید و وقتی ارتباطات و آنتن ها خراب شد، یکدیگر را پیدا کنید. آخرین توصیه پوگ ممکن است ساده ترین باشد: نرم افزار اضطراری صلیب سرخ را دانلود کنید تا قبل از وقوع بلایای طبیعی هشدار اولیه دریافت کنید. غم انگیزترین نوع مرگ در بلایای طبیعی این است که در خانه خود در اثر سیل، آتش سوزی یا طوفان بمیرید زیرا اخطار تخلیه به موقع دریافت نکرده اید.

اختلال در زنجیره تامین و کمبود مواد غذایی

در حالی که ممکن است با برخی کارشناسان که می گویند تغییر آب و هوا منجر به فروپاشی اجتماعی شد، همانطور که در زمان امپراتوری روم رخ داد، مخالف باشیم، مطمئناً از اختلال در زنجیره تامین مواد غذایی و افزایش قیمت ها در برخی از نقاط جهان آگاه هستیم. . . . همانطور که تجربه تلخ همه‌گیری کووید-19 به ما نشان داده است، اختلال در زنجیره تامین می‌تواند منجر به کمبود محصولات، از مواد غذایی و محصولات بهداشتی گرفته تا قطعات خودرو شود و حتی یافتن برخی از اقلام غیر ضروری مانند کاپشن‌های زمستانی را دشوار کند. بخور اما نگرانی اصلی ما کمبود غذا و آب آشامیدنی در زمان بلایای طبیعی و حتی در زمان عادی است.

گزارش سال 2019 سازمان ملل در مورد بحران غذایی در آینده نزدیک هشدار می دهد که سازمان بهداشت جهانی تخمین می زند که 40 درصد از جمعیت جهان را تحت تأثیر قرار دهد. بر اساس سیستم اطلاعات خشکسالی دولت ایالات متحده، 80 میلیون آمریکایی در سال‌های آینده اثرات مختل شدن زنجیره تامین مواد غذایی را تجربه خواهند کرد. در مقاله ای جدید در مجله پیشرفت در تغذیه دانشمندان هشدار داده‌اند که در دهه‌های آینده، تغییرات آب‌وهوایی قیمت‌های جهانی غذا و ناامنی غذایی را افزایش می‌دهد که می‌تواند منجر به کمبود ریزمغذی‌ها در بسیاری از جمعیت جهان شود. اگرچه هیچ فردی نمی تواند کار زیادی برای بهبود زنجیره تامین غذا در جهان انجام دهد. اما با انجام برخی کارها حداقل می تواند از اثرات منفی آن بر خانواده اش بکاهد.

کاشت درختان میوه یا پرورش سبزیجاتی که می توانند در برابر تغییرات شدید آب و هوایی مقاومت کنند و اطمینان حاصل شود که سیستم آبیاری شما به مدت دو هفته آب کافی دارد و همچنین یک کابینت بهداشتی و دارویی کوچک به خصوص داروهایی که اعضای خانواده به طور منظم از آنها استفاده می کنند. شانس زنده ماندن یک فرد در هفته های پس از یک بلای طبیعی توصیه پوگ این است که فرض کنید قبل از بحران آب آشامیدنی و کمبود مواد غذایی هیچ هشداری به شما داده نمی شود، پس تا فردا منتظر نمانید تا در آن صورت برنامه ای برای تامین آب و غذا ارائه کنید.

تغییرات آب و هوایی

با همکاری دیگران توانایی خود را برای بهبودی افزایش دهید

توانایی بازگشت به زندگی عادی عبارتی است که در مورد تغییرات علمی زیاد می شنویم، اما اکثر ما توانایی مراقبت از خود، خانواده و دارایی خود را پس از یک بلای طبیعی و در هنگام امدادرسانی داریم. هنوز نیامده ایم، بله یاد نگرفتیم. کمتر از نیمی از آمریکایی‌ها عملاً با احیای قلبی آشنا هستند، 17 درصد می‌دانند چگونه در طبیعت آتش بزنند، و 14 درصد به توانایی خود در شناسایی گیاهان و دانه‌های خوراکی اطمینان دارند. مهارت های اساسی مانند استفاده از رادیو دو طرفه، دانستن بهترین راه خروج از محله، محله یا شهر، یا توانایی تعویض لاستیک پنچر شده، صرف نظر از مهارت های ساده، می تواند در موقعیت های بحرانی تفاوت ایجاد کند و شما را حفظ کند. زنده. از دست دادن یک زندگی انسانی

مقاله مرتبط:

شاید موثرترین راه برای مراقبت از خود نزدیک بودن به دیگران باشد. آژانس مدیریت بحران ایالات متحده می گوید که در عرض 72 ساعت پس از یک بلای طبیعی، 42 درصد از آمریکایی ها با کمک همسایگان یا امدادگران احتمال بیشتری برای زنده ماندن دارند. رامی می گوید: «آماده شدن برای روزهای فاجعه و تلاش برای زنده ماندن، همانطور که در فیلم ها به تصویر کشیده شده است، مانند داستان یک گرگ مجروح تنها نیست که در حال مبارزه است. همسایگان دیوار به دیوار شما باید نام همه اعضای خانواده، نام حیوانات خانگی و تعداد افرادی که در خانه شما زندگی می کنند را بدانند. این به امدادگران کمک می کند تا در صورت وقوع یک بلای طبیعی مانند موارد زیر شما را پیدا کنند. سیل یا زلزله در زمان قحطی، غذا و سایر ملزومات ممکن است تنها راهی باشد که همسایه شما می تواند غذای حیاتی و سلامتی به دست آورد. همچنین بهبود رفت و آمد و ارتباطات محله می تواند بهترین راه برای راه اندازی یک موسسه خیریه محلی باشد، زیرا در مواقع بحرانی و هفته های بعد، هیچکس یاری بهتر از همسایگان خود نیست. همانطور که رامی گفت:

جوامعی هستند که در 99 درصد موارد موفق می شوند.

[ad_2]

Adrienne Daniel

قهوه‌کار بسیار جذاب. دانشجو. محقق سفر. بت نوجوان آینده.