کاهش کرایه شرکت های آنلاین بلیط اتوبوس، بازار سیاه ایجاد می کند – زومیت

[ad_1]

تنها یک روز قبل از تعطیلات این هفته، انجمن صنفی شرکت‌های مسافربری کشوری تهران، در نامه‌ای در 25 بهمن به شرکت‌های آنلاینی که معتقد به فروش بلیت «اجباری» برای کاهش هزینه‌های فروش اینترنتی بلیت هستند، سرویس‌دهی اینترنتی به مسافران را ممنوع کرد.

نامه انجمن فروش بلیط اتوبوس مسافربری به شرکت های فروش اینترنتی بلیط

به گفته برخی از شرکت های فروش اینترنتی بلیت، این انجمن به طور ناگهانی و بدون هیچ توضیحی در اطلاعیه ای خطاب به شرکت های آنلاین فعال در فروش بلیت اتوبوس در کشور، اعلام کرد که هزینه فروش از طریق این خدمات آنلاین باید بیش از 50 درصد کاهش یابد. کشور. در پی این اتفاق برخی از کسب و کارهای آنلاین فروش بلیت از جمله علی بابا، اسنپ تریپ و مستر تیکت با صدور بیانیه ای اعلام کردند به نام حقوق مسافر باید انحصارها را شیرین کرد. در این بیانیه آمده است:

تصمیم اخیر «انجمن شرکت‌های اتوبوسرانی» مبنی بر «حفاظت از حقوق مسافران و شرکت‌های مسافربری»، کسب‌وکارهای آنلاین را همراه با عموم مردم و ارائه‌دهندگان خدمات به نگرانی‌های جدی در مورد آینده خدمات حمل‌ونقل اتوبوسرانی برانگیخته است.

در این بیانیه تاکید شد:

کاهش بیش از 50 درصدی کمیسیون فروش محصولات کسب و کارهای اینترنتی در این زمینه قطعاً نه به نفع مردم است و نه به نفع صنعت حمل و نقل و تدوین کنندگان آن. زیرا آسیبی که این پروژه به جامعه و کسب و کارهای محلی وارد کرده است بسیار بیشتر از کمک به آنهاست.

نامه انجمن فروش بلیط اتوبوس مسافربری به شرکت های فروش بلیط آنلاین

تشکیل بازار سیاه

در این زمینه، مدیر بازرگانی اسنپ تریپ، فرید یکانی، معتقد است چنین تصمیمی بازار سیاهی را در فصل جاری سفر ایجاد می کند.

او به زومیت می گوید که چرا انجمن صنفی شرکت های مسافربری تهران چنین تصمیمی گرفت:

من قصد ندارم قصد بخوانم. اما آنچه مسلم است این تصمیم یک عقب‌نشینی اساسی است و برخلاف همه شعارها و اقدامات انجام شده برای تسهیل تجارت آنلاین است. اساساً، این بازگشتی است به روش‌های سنتی فروش بلیط و همان دلال بازی و بازار سیاه که ما می‌بینیم پیک‌های مسافرتی تمام روز انجام می‌دهند.

به گفته وی، آنچه مشخص است این است که با فروش اینترنتی بلیت، صاحب وسیله نقلیه از تعداد صندلی های اشغالی و خالی مطلع بوده، مسافر با خیالی آسوده خرید کرده و مجبور به مراجعه به ساعات پایانه نبوده است. هر از گاهی از نقطه شروع به مقصد منتقل می شد. یکانی با طرح این سوال که برهم زدن تعادل و آرامش مسافر و راننده چه کسانی سود برده اند؟

اما سوال دیگری در کنار این وجود دارد که این تصمیم اتحادیه چه آسیبی به کسب و کارهای اینترنتی فعال در این حوزه وارد می کند؟ یکانی آن را اینگونه توضیح می دهد:

دوستانی که در زمینه استارت آپ کار می کنند به خوبی می دانند که هزینه تاسیس، نگهداری، بازاریابی، فروش و پشتیبانی یک سرویس فروش آنلاین 24 ساعته چقدر است و اینکه شما این خدمات را با پورسانت یک درصدی ارائه می کنید توسط هیچکس تایید نمی شود. استانداردها . . . البته پورسانت ما حدود سه درصد بود که با توجه به اینکه میانگین سبد خرید اتوبوس حدود 100000 تومان است، چیز زیادی نیست. او در ادامه می گوید که مشکل اصلی آنها از دست دادن اسنپ تریپ یا سایر OTA ها نیست. مشکل اصلی نگرش است که منجر به چنین تصمیمی شده است. یکانی تاکید می کند که چنین تصمیماتی وقتی این همه تلاش می کنند هم خود و هم جوانان فعال در این عرصه را ناامید می کند و نیروهای زحمتکش فنی و اداری را مجبور به ماندن در کشور می کند.

وی درباره واکنش شرکت‌های فروش آنلاین بلیت به این تصمیم انجمن چنین توضیح داد:

با دیگر OTAهای بزرگ کشور مانند آپ، علی بابا و مستر تیکت که بیشترین فروش اینترنتی بلیط اتوبوس را بر عهده دارند، تصمیم گرفته ایم فعلا فروش اتوبوس از تهران را متوقف کنیم و البته آماده هرگونه مذاکره هستیم. . برای تغییر وضعیت ماموریت ما ارائه خدمات مطلوب به مشتریان است و باید شرایطی را فراهم کنیم که بتوانیم این خدمات را با کیفیت مناسب و به نحوی که در خور کاربرانمان باشد ارائه دهیم.

یکانی معتقد است وزرای گردشگری و راهداری باید نگاه جدی به این حوزه داشته باشند و در گام بعدی این فعالان از سازمان راهداری انتظار ورود دارند و حداقل صدای آنها به گوش می رسد.

[ad_2]

Howard Gaines

مزاحم عمومی کافه قهوه. موسیقی نینجا. طرفدار فرهنگ پاپ