کسانی که طرح Protection Plus را امضا کردند: ما آن را امضا کردیم، اما از جزئیات آن اطلاعی نداریم

[ad_1]

دو نماینده که الحاقیه قانون منع استفاده از دستگاه های گیرنده ماهواره ای را امضا کردند. حفاظت پلاس در حین گفتگو قابل مشاهده است جزئیات این طرح اظهار بی اطلاعی کردند.

اگرچه حواشی طرح حفاظت در ماه گذشته به اوج خود رسید، اما اخیراً طرحی به نام Protection Plus به دغدغه های جامعه اضافه شده است. فرآیند جمع آوری امضا و پیشنهاد این طرح در تیرماه سال جاری برگزار شد اما نکته جالب این است که برخی از امضاکنندگان از جزئیات این طرح بی اطلاع بودند.

«جلیل رشیدی کوچی» رهبر فقید مخالفان طرح حفاظت در مجلس در سخنانی درباره انتخابات گفت:

وی ادامه داد: با طراح این پروژه صحبت کردم و آنها پذیرفتند که بیشتر به جنبه های کلی پروژه توجه کرده اند و همانطور که توضیح دادم با توجه به ادبیات استفاده شده در این طرح در صورت تصویب مجلس می تواند تولید محتوا را جرم انگاری کند. در فضایی مثل یوتیوب؛ خودشان این موضوع را نادیده گرفتند و به کمیسیون ارجاع دادند و گفتند وقتی انجام شد آن را حذف می کنند.

وی مدعی شد که برخی از موافقان این طرح به این نتیجه رسیده اند که این طرح باید کنار گذاشته شود یا تغییر کند.

امضای نمایندگان Protection Plus

«بهروز محبی نجم آبادی» و «حسین جلالی» دو نماینده ای هستند که پس از طرح الحاق بند به قانون ممنوعیت استفاده از تجهیزات گیرنده ماهواره ای به نام پروتکشن پلاس، امضای آنها به چشم می خورد. با این حال، اظهارات این دو نماینده نیز موید ادعای آنهاست که از آنچه امضا کرده اند اطلاع چندانی نداشته اند.

محبی درباره جزئیات این طرح گفت: کنترلی بر این موضوع ندارم، باید کار کنم. وی گفت: ما ژنرال ها را امضا کردیم، اما باید جزئیات را بررسی کنیم. او حتی گفت که از جرم انگاری تبلیغات در شبکه های اجتماعی بی اطلاع است.

سلالی در گفت و گو با «انتخاب» با بیان اینکه اطلاع چندانی از جزییات طرحی که امضا کرده نیست، اظهار داشت: این موضوع را به بیژن نوباوه وطن، یکی از اعضای هیأت رئیسه کمیسیون فرهنگی و کمیسیون مشترک تحقیقات واگذار کرده است. طرح حفاظتی

طرح گنجاندن بند در قانون منع استفاده از تجهیزات از ماهواره به نام طرح Protection Plus هر چند هدف آن در ظاهر محدود کردن محدودیت همکاری با شبکه های ماهواره ای است. اما برخی از نظرات این شبهه را ایجاد کرده است که قانونگذاران در حال انجام اقدامات قانونی علیه سازندگان در شبکه های اجتماعی غیرمجاز مانند یوتیوب و توییتر هستند.

سخنگوی ریاست مجلس نیز روز 11 اسفندماه در توییتر یا یوتیوب اعلام کرد که هیچ برنامه ای در دستور کار مجلس وجود ندارد. به گفته وی، نمایندگان مجلس این لایحه را به کمیسیون حقوقی مجلس تقدیم کرده اند اما هنوز بررسی نشده است.

[ad_2]

Marisol Snow

خیلی پایین میاد کارآفرین حرفه ای. پیشگام بیکن. ادم شبکه های اجتماعی متعصب موسیقی هاردکور. پزشک اینترنت.