گزارش سالانه نقشه و روتر نشان می دهد رشد 9 میلیون کاربر در 3 سال

[ad_1]

نشان در چهارمین سال فعالیت خود 10 میلیون کاربر تخمین زده می شود که روزانه حدود یک میلیون نفر از این نقشه و روتر استفاده می کنند. بر اساس گزارش منتشر شده توسط نشان، 10 میلیون مشارکت کاربران آن در حین رانندگی از جمله گزارش پلیس، ترافیک، تصادف و سرعت انجام شده است. این باعث ارسال گزارش می شود 3 میلیارد هشدار برای رانندگانی که از این پلتفرم استفاده می کنند. علاوه بر این، آمار نشان نشان می دهد: 12 میلیون مراجعه روزانه و تعداد جستجوهای این پلتفرم نسبت به سال گذشته 190 درصد افزایش داشته است.

نشان به بهانه 4 سال فعالیت و رسیدن به 10 میلیون کاربر گزارشی حاوی آمار و داده های مهم و جذاب در یلدای 1399 – 1400 منتشر کرد. همچنین در بخشی از این گزارش به راه های کسب درآمد برای این سرویس ارجاع دهنده محلی و تاثیر طرح ممنوعیت تردد شبانه پرداخته شده است.

اندکی پس از یلدای 1396، روتر از دل مجموعه راجمان متولد شد. اولین نسخه از این پلتفرم فقط به کاربران خود اجازه می داد تا با ماشین پیمایش کنند، اما یک مزیت کلیدی که از این تظاهرات استقبال کرد، صحبت کردن فارسی زبان از نام کامل خیابان ها در حین رانندگی بود. این نشان توانسته در کمتر از یک سال یک میلیون کاربر جذب کند و اکنون این تعداد 10 برابر شده است. علاوه بر این تعداد کاربران فعال روزانه نقشه و ناوبر از مرز یک میلیون نفر گذشته است.

طبق تحقیقات میدانی انجام شده توسط تیم روزت، 68 درصد از رانندگان تاکسی اینترنتی این نقشه و روتر در تهران استفاده می شود.

گزارش ارجاع نشان

مسیریابی ترافیک آنلاین پرکاربردترین سرویس علامت گذاری است. این سرویس با کمک جامعه کاربری بزرگ خود در تکمیل داده های ترافیکی و گزارش پلیس و تصادفات، بهبود الگوریتم های پیش بینی و پیش بینی ترافیک، پذیرای مخاطبان بود.

همانطور که در گزارش نشان داده شده است، روزانه 12 میلیون مراجعه و 2.1 میلیون جستجو هر روز در این پلتفرم اتفاق می افتد. همچنین کاربران نشان روزانه 42 میلیون کیلومتر با استفاده از این نقشه و ناوبری که 109 برابر فاصله زمین و ماه است.

آمار این مجموعه از مقاصد پر رفت و آمد کاربران، نشان دهنده نیاز بیشتر کاربران به بیمارستان ها، مراکز درمانی و پمپ بنزین ها است که فاصله قابل توجهی با سایر نقاط دارند.

نشان گزارش سالانه

موج شیوع کرونا و البته گسترش واکسن های عمومی در کشور، بیمارستان ها و مراکز درمانی را به پر رفت و آمدترین مقاصد مصرف کنندگان تبدیل کرده است. مراکز خرید، رستوران ها و کافه ها و مکان های توریستی از این نظر در رتبه های بعدی قرار دارند.

جالب است بدانید سحرخیزترین کاربران ساکنین را نشان می دهند کرج و تهران دارد. در میان شهرهای ایران، سالانه افت حداقل ترافیک زمان شب و تهران دوباره در رتبه دوم قرار دارد.

افزایش ترافیک در فصول سرد سال

برآورد و برآورد دقیق وضعیت ترافیکی هر خیابان در نهایت منجر به پیشنهاد بهترین مسیر همراه با تابلو به کاربران آن می شود. این یکی از فنی ترین و پیچیده ترین خدمات این نقشه و روتر است که دو شاخص کلیدی آن در سال گذشته رشد قابل توجهی داشته اند.

نشان گزارش سالانه

دقت تخمینی زمان ورود (ETA) در ژانویه 2016 تقریباً 82٪ بود، در حالی که در دسامبر 1400 این رقم به 85.2٪ افزایش یافت. علاوه بر این، نرخ جمع آوری داده های ارسالی توسط کاربر و به روز رسانی آخرین وضعیت ترافیک از 170 ثانیه در ژانویه 1999 به 120 ثانیه در دسامبر 1400 کاهش یافت.

نشان با تولید آمار، تقویم روزهای شلوغ و خلوت هشت کلانشهر کشور را تهیه کرد. این تقویم می تواند راهنمای خوبی برای ساکنان این شهرها باشد تا برنامه ترافیکی خود را مطابق با این تقویم هماهنگ کنند.

شلوغ ترین روزهای تهران

با نگاهی به این تقویم مشاهده می شود که 6 ماه اول سال تردد خیابانی کمتری نسبت به نیمه دوم سال دارد. به نظر می رسد ایرانی ها ترجیح می دهند در فصول سرد سال از وسایل نقلیه شخصی استفاده کنند. در اسفند ماه شلوغ ترین ماه سال شاید گرمای خریدهای نوروزی در ثبت این آمار بی تاثیر نباشد.

اجرای ممنوعیت شبانه چقدر موثر بود؟

یکی از قسمت های جالب این گزارش نگاهی به طرح ممنوعیت تردد شبانه است. طرح مهار شیوع ویروس کرونا از اول دسامبر 2016 آغاز شد و در 20 نوامبر 2014 با افزایش آمار واکسیناسیون به پایان رسید. اثربخشی این طرح همواره مورد تردید کارشناسان و مردم بوده است.

آمارها از شهر تهران نشان می دهد که پیش از اجرای طرح (مهر 1395)، وضعیت ترافیکی شهر تهران نسبت به مدت مشابه سال گذشته تغییری نداشته است. اما با شروع پروژه به وضوح می توان شاهد کاهش ترافیک در ساعات پایانی شب بود.

نشان گزارش سالانه

اما از بهمن ماه سال 99 شهروندان کم کم این طرح را جدی گرفتند و تردد تا ساعات پایانی شب ادامه داشت. اگر الگوی ترافیک ماه های بعد از اردیبهشت 1400 را با مدت مشابه سال 1399 مقایسه کنیم، تفاوت چندانی نمی بینیم.

این نقشه و مسیریاب ۲ سال پیش برای تقویت فرهنگ دوچرخه سواری و پیاده روی مسیر دوچرخه و پیاده روی را به سکوی خود اضافه کرد. همین الان 9432 گذرگاه عابر پیاده3756 پل عابر پیاده، 435 زیرگذر عابر پیاده، بیش از 27000 کیلومتر خط عابر پیاده و 7000 کیلومتر مسیر دوچرخه سواری روی نشان مشخص شده است.

3 میلیارد هشدار برای رانندگان صرفه جویی کنید

نشان بخش بعدی به ویژگی ها و ابزارهای این پلتفرم در قسمت نقشه و جستجو اختصاص دارد. بیش از 1.1 میلیون کسب و کار یا مکان عمومی بازدید شده توسط کاربران در این نقشه ثبت شده است. 36 درصد از این مکان ها دارای شماره تلفن هستند و 4 میلیون از آنها از طریق این مکان ها ثبت شده است.

الگوریتم موتور جستجو در 1400 بهبود یافت و منجر به افزایش 10 درصدی در تجربه مکان یابی موفق شد. جستجوی نشان در پاییز 1400 نسبت به مدت مشابه 190 درصد افزایش یافته است. طبق آمار، روزانه بیش از 2 میلیون و 100 هزار جستجو توسط کاربران لوگو انجام می شود.

بیشترین مکان های جستجو شده در نشان

پمپ بنزین ها، بیمارستان ها و مراکز درمانی، بانک ها و موسسات مالی بیشترین مکان های مورد توجه در لوگو هستند. به نظر می‌رسد شیوع کرونا در کشور و روند واکسیناسیون، بیمارستان‌ها و مراکز درمانی را به دومین مکان پرطرفدار روی تابلو تبدیل کرده است.

اطلاعات مکانی توسط کاربران این پلتفرم رو به رشد تکمیل شده است. 210 درصد وجود داشت. میانگین طبق آمار 70000 کاربر در روز در تکمیل اطلاعات موقعیت مکانی این نقشه شرکت کنید.

همچنین 10 میلیون کمک اقداماتی مانند گزارش پلیس، ترافیک، تصادف و سرعت گیر در حین رانندگی توسط کاربران این نقشه و روتر انجام شده است. این گزارش کاربر 3 میلیارد هشدار برای رانندگان ثبت نام کنید

گزارش از درآمدزایی تا سرمایه انسانی را نشان می دهد

در بخشی دیگر از گزارش نشان به بحث درآمدزایی و سرمایه انسانی اشاره شده است. در حال حاضر تنها راه کسب درآمد از این نقشه و روتر، ارائه خدمات نرم افزاری به دیگر استارت آپ هاست. با این حال، راه های دیگری برای درآمدزایی وجود دارد، مانند تبلیغات مبتنی بر مکان در برنامه آنها و بستر رشد برای سایر استارتاپ ها.

در اولین سال اپیدمی کرونا و رواج خرید حضوری، نیاز استارت‌آپ‌های فعال در این حوزه مانند موتورسیکلت به مسیریابی، این برند را بر آن داشت تا وارد عمل شود و بر این نیازها و چالش‌ها غلبه کند. این امر منجر به افزایش 240 درصدی تعداد کل درخواست های ارسالی مشتریان پلت فرم نشان در 9 ماهه اول سال 1400 نسبت به سال 1399 شد.

مهمترین خدمات در پلت فرم نشان

در طول اپیدمی کرونا و افزایش تقاضا از پلتفرم، تیم نشان 51 شریک جدید برای افزایش تعداد افراد فعال در مجموعه به 97 نفر جذب کرد. این آمار نسبت به سال گذشته نزدیک به 50 درصد افزایش داشته است.

تعداد مشخص شده نیروی انسانی

از این تعداد 87 نفر در حوزه فناوری فعالیت می کنند و 10 نفر متخصص در بخش های اجرایی و اداری هستند. این تابلو از 24 مارس 2017 از راه دور شروع به کار کرد و همزمان شیوع ویروس کرونا در کشور را تایید کرد. حدود 20 درصد از فعالان این گروه در حال حاضر در شهرهای دیگر ایران و 80 درصد ساکن مشهد هستند.

گزارش سالانه لوگو را می توانید از اینجا دانلود و مشاهده کنید.

[ad_2]

Marisol Snow

خیلی پایین میاد کارآفرین حرفه ای. پیشگام بیکن. ادم شبکه های اجتماعی متعصب موسیقی هاردکور. پزشک اینترنت.