گیر کرده در طوفان: بمب اسپینر چیست؟ | دیجیاتو

[ad_1]

بمب طوفان این یک طوفان بزرگ و سهمگین در عرض های جغرافیایی میانی با فشار هوای کم در مرکز آن است که جبهه ها و انواع آب و هوای مرتبط، از کولاک گرفته تا رعد و برق و باران های شدید را به همراه دارد. هنگامی که فشار مرکزی یک چرخش به سرعت کاهش می یابد – حداقل 24 میلی بار در 24 ساعت – به یک بمب تبدیل می شود. دو هواشناس به نام های فرد سندرز و جان گیاکوم در مطالعه ای در سال 1980 از این پدیده نام بردند.

وقتی یک چرخش به بمب تبدیل می‌شود یا فرآیند بمباران را طی می‌کند، به این معنی است که تمام مواد لازم برای متراکم شدن را دارد. به عنوان مثال، مقادیر زیاد گرما، رطوبت و بالا آمدن هوا. اکثر چرخه ها به این سرعت متراکم نمی شوند. بمب به هواشناسان هشدار می دهد زیرا می توانند اثرات مضر عمده ای ایجاد کنند.

سواحل شرقی آمریکا یکی از مناطقی است که بمباران در آن بسیار رایج است. این به این دلیل است که طوفان‌ها در عرض‌های جغرافیایی میانی – مناطق معتدل شمال مناطق استوایی که کل ایالات متحده را در بر می‌گیرند – انرژی خود را از تضادهای دمایی عظیم می‌گیرند. زمستان های سواحل شرقی ایالات متحده تضاد دمایی بین زمین سرد طبیعی و جریان گرم خلیج فارس است.

در مناطق گرمتر اقیانوس، دما و رطوبت بالاست. با این حال، با حرکت هوای سرد قاره بر روی این مناطق و ایجاد اختلاف دمای زیاد، جو پایینی ناپایدار شده و شناور می شود. هوا بالا می رود، سرد می شود و منقبض می شود، ابر و باران تشکیل می شود.

اختلاف دما در بازگشت بمب
اختلاف فشار و سرعت در بازگشت بمب
نقشه های طوفان پاییزی 2019 در جنوب غربی ایالات متحده. تصویر بالا تفاوت دمایی بین دریا و خشکی و تصویر زیر افت فشار در وسط چرخ را نشان می دهد (نمودار سبز رنگ).

چرخش های فشرده نیز به شرایط مطلوب در سطح نیاز دارند. بادهای شدید در سطح بالا که به «خطوط جت» نیز معروف هستند و امواج بلند در مسیر طوفان می‌توانند به بلند شدن هوا کمک کنند.

هنگامی که یک خط جت قدرتمند یک سیستم فشار پایین در حال ظهور را پوشش می دهد، یک الگوی بازخورد ایجاد می شود که سرعت بالا رفتن هوا را افزایش می دهد. این اجازه می دهد تا فشار در مرکز سیستم به سرعت کاهش یابد. با کاهش فشار، بادهای اطراف طوفان قوی تر می شوند. جو عمدتاً سعی می کند اختلاف فشار را در اطراف مرکز و سیستم خنثی کند.

در نتیجه در نواحی معتدل قاره ای، بادهایی که در بالای جو با سرعت بیش از 200 کیلومتر در ساعت می وزند، دمای سطح دریا نزدیک به ساحل (1 تا 2 درجه سانتیگراد بالاتر از میانگین) و جو بسیار جوی است. ، تمام اجزای مورد نیاز برای ایجاد یک چرخش بمب آماده خواهد بود.

[ad_2]

Nylah Rasmussen

قادر به تایپ با دستکش بوکس نیست. گیک الکل. دانشجوی بی عذرخواهی ایجاد کننده. کاوشگر بسیار جذاب تلویزیون نینجا. علاقه مند به وب معمولی معتاد آبجو