آیا حیوانات غول پیکری وجود دارند که انسان ها هنوز آنها را کشف نکرده اند؟ – زومیت

[ad_1]

در سال 2020، محققان برای اولین بار بلندترین موجود روی زمین را مشاهده کردند. این موجود که در دره ای عمیق در سواحل استرالیا یافت شد، یک سیفونوفور به طول حدود 45 متر بود. هر یک از اعضای این گروه از حیوانات کوچک متعددی به نام zyas (شبه جانوران) تشکیل شده است که البته با هم ترکیب می شوند و کلونی مرجان مانند ریسمان مانندی را تشکیل می دهند که آزادانه در اقیانوس شناور است.

با توجه به اینکه زمان زیادی طول کشید تا انسان ها این سیفونوفور عظیم را ببینند، این سوال مطرح می شود که آیا حیوانات غول پیکر دیگری نیز وجود دارند که انسان ها هنوز آنها را کشف نکرده اند؟ پاسخ به احتمال زیاد بله است.

دانشمندان هنوز در حال یادگیری بیشتر در مورد حیات روی زمین هستند و سیفون ها یکی از معدود غول هایی هستند که بشر در دهه گذشته کشف کرده است. سیفونوفورها در عمق 700 تا 1000 متری زیر سطح آب زندگی می کنند. اما دانشمندان همیشه مجبور نیستند این اعماق را برای یافتن موجودات غول پیکر جدید حفر کنند.

سیفونوفور

تصویری که مارپیچ های یک سیفونوفور بلند را نشان می دهد.

در سال 2011، یک گونه نهنگ ناشناس از طریق آب به سواحل نیوزیلند آورده شد. در سال 2021، دانشمندان این حیوان غول پیکر را به عنوان عضو جدیدی از خانواده قورباغه ها (گروهی نسبتا ناشناخته از نهنگ ها که بیشتر در اعماق دریا زندگی می کنند و به ندرت زنده دیده می شوند) شناسایی کردند.

مقالات مرتبط:

در حالی که محققان هنوز در حال کشف اسرار اعماق اقیانوس هستند، آنها با حیوانات بزرگ ساکن خشکی بسیار بیشتر آشنا هستند.

فیل جنگلی آفریقایی با قد 4 متر و وزن 11 تن، بزرگترین حیوان خشکی روی زمین است. تصور اینکه موجودی به اندازه یک فیل را نبینید که در دنیا پرسه می‌زند سخت است. شاید به همین دلیل است که بیشتر تحقیقات روی حیوانات بزرگ زمینی به جای اکتشافات کاملا جدید به طبقه بندی مجدد منجر می شود.

به عنوان مثال، در سال 2017 محققان گزارش دادند که گروهی از اورانگوتان ها در جزیره سوماترا اندونزی دارای انواع مختلفی از اورانگوتان ها به نام اورانگوتان تاپانول هستند.Pongo tapanuliensis) با نام. اما مردم از قبل می دانستند که این اورانگوتان ها وجود دارند و این نخستی ها، کوتاهتر از 1.5 متر، غول نیستند.

در همین حال، هیچ مدرک فیزیکی دال بر وجود یک وزغ، هیولای نسی یا هر جانور اسطوره‌ای غول‌پیکر دیگری که بسیار متفاوت از آنچه قبلاً توضیح داده شد، وجود ندارد.

بزرگترین حیوانات خشکی معمولاً به جای زنده در زیر زمین یافت می شوند. مردم هنوز در حال تحقیق در مورد تاریخ زمین شناسی زمین و یافتن غول های ناشناخته در آثار فسیلی هستند.

بزرگترین حیوانات غول پیکر اخیراً کشف شده، گروهی از دایناسورهای خزنده به نام تیتانوسورها هستند. تیتانوسورها دایناسورهای گیاهخوار بزرگی با گردن بسیار بلند بودند. پل بارت، دیرینه شناس موزه تاریخ طبیعی لندن، می گوید اندازه بدن هر یک از این حیوانات تقریباً به اندازه شش تا هفت فیل نر آفریقایی است.

برخی از بزرگترین تایتانوسورهایی که اخیراً در آرژانتین کشف شده اند هنوز ادعا می کنند که بزرگترین حیوانات خشکی روی زمین هستند. بحث های علمی در مورد اندازه آن هنوز ادامه دارد، اما سنگین ترین و بزرگترین عضو تایتانوسورها احتمالا “آرژانتینی” بود.

استخوان های کرگدن آرژانتینی که در سال 1993 کشف شد، نشان می دهد که این حیوان 35 متر طول و 77 تن وزن داشته است. با این حال، رقبای جدید از نظر اندازه هنوز در حال ظهور هستند.

Live Science قبلاً در سال 2014 گزارش داده بود که دایناسوری به نام دارد. شناگر پاتاگوتیتان با وزن حدود 66 تن و طول 37 متر در صحنه دیرینه شناسی ظاهر شد. در سال 2021، محققان اعلام کردند که تیتانوس دیگری را کشف کرده‌اند که می‌تواند حتی بزرگ‌تر باشد، اما هنوز نمونه را به طور کامل حذف نکرده‌اند.

    آرژانتینوسور

دایناسور آرژانتینی احتمالاً بزرگترین دایناسوری بود که تا به حال وجود داشته است.

بارت فکر می کند غول های بزرگ تری پیدا خواهند شد. او می‌گوید سرعت این یافته‌ها در سال‌های اخیر افزایش یافته است، زیرا دیرینه‌شناسان بیشتری نسبت به گذشته برای مکان‌های متنوع‌تری جستجو می‌کنند. می گوید:

پیش از این، بیشتر حفاری ها در جایی انجام می شد که محققانی که مقاله را منتشر کردند، یعنی در آمریکای شمالی و اروپا قرار داشتند. اما در 40-30 سال گذشته این پایگاه دانش در سطح بین المللی گسترش یافته است.

با وجود سرعت کشف، شواهدی برای غول های منقرض شده همیشه به راحتی در دسترس نیست. بزرگترین دایناسور، دایناسور آرژانتینی، تنها بر اساس حدود 12 استخوان شناسایی شد. بارت گفت: «اول اینکه فسیل بودن سخت است.

برای اینکه حیوان در سنگ نگهداری شود باید شرایط زیادی رعایت شود. به عنوان مثال، استخوان های حیوان باید به طور کامل و سریع در شرایط مناسب مانند گل یا ماسه دفن شود و نباید توسط شکارچی خورده یا حرکت داده شود و یا به مرور زمان فرسوده یا از بین برود. بارت گفت: “اگر شما یک خزنده 30 فوتی هستید، بعید است که در یک لحظه دفن شوید.” “احتمالا بخشی از شما وجود دارد که همیشه بیرون می ماند.”

دانشمندان نمی دانند حداکثر اندازه نظری یک حیوان خشکی چقدر می تواند باشد. اگر به حیوانات دریایی فکر می کنید، نهنگ های آبی (ماهیچه بالنوپتراآنها سنگین ترین حیوانات با حداکثر وزن حداقل 150 تن هستند. با این حال، آنها مجبور نیستند مانند تایتان ها وزن خود را در خشکی حفظ کنند.

یک حیوان برای اینکه بتواند بدن خود را تحت نیروی گرانش نگه دارد و انرژی کافی برای حرکت بدن بزرگ خود را به دست آورد، باید حدی برای بزرگی داشته باشد. بارت گفت: “منظورم این نیست که ما آنقدر به هم نزدیک هستیم زیرا فردا ممکن است یک حیوان بزرگتر پیدا کند.”

[ad_2]

John Warren

طرفدار پرشور وب. خالق تایید شده مبشر اینترنتی آزاد. برگزارکننده برنده جایزه گیمر. زامبی مادام العمر.

تماس با ما