احتمال آتش سوزی در خودروهای برقی، هیبریدی و بنزینی چقدر است؟

[ad_1]

اگرچه ماجرای آتش‌سوزی شورلت بولت در تابستان گذشته سروصدا به پا کرد، اما صاحبان خودروهای برقی با کمترین خطر آتش‌سوزی خودروها روبرو هستند. AutoinsuranceEZ با استفاده از داده های صنایع مختلف، از جمله دفتر آمار حمل و نقل، واحد ایمنی حمل و نقل ملی و فراخوان های مختلف، دریافت که در سال 2021، تنها 52 گزارش آتش سوزی خودروهای الکتریکی در ایالات متحده وجود داشته است. در مقابل، 16051 آتش سوزی برای خودروهای هیبریدی به طور همزمان و 199533 آتش سوزی برای خودروهای احتراق داخلی رخ داده است. البته دلیل این تفاوت به این موضوع مربوط می شود که فرکانس خودروهای احتراق داخلی در جاده ها بسیار بیشتر از محصولات هیبریدی و الکتریکی است. در واقع میزان آتش سوزی به ازای هر 100000 خودرو برای خودروهای احتراق داخلی برابر با 1529.9 بوده است. برای خودروهای هیبریدی این رقم به 3474.5 در هر 100000 خودرو می رسد. خودروهای برقی کمترین خطر آتش سوزی را دارند زیرا 25.1 در هر 100000 خودرو است.

خودروهای درون سوز به دلایل مختلفی دچار آتش سوزی می شوند که مهمترین آنها تصادفات است. داده های انجمن ملی آتش نشانی آمریکا نشان می دهد که در سال 2018، 560 نفر در آتش سوزی خودرو جان خود را از دست داده اند که بیشتر این تلفات ناشی از آتش سوزی های ناشی از تصادفات اتومبیل است. خودروهای برقی و هیبریدی نیز به دلیل باتری در معرض آتش سوزی هستند. اگرچه سوزاندن باتری خطرناک است و اطفاء آن دشوارتر از سوختن فرآورده های بنزینی است، اما علت اصلی آتش سوزی در این خودروها متفاوت است. در مثال بولت، جنرال موتورز ابتدا با مشکلات زیادی مواجه شد، اما در نهایت دو عیب پیدا کرد، یکی با آند پاره شده و دیگری با جداکننده خمیده در بسته باتری.

جعبه آتش نشانی شورولت بولت ممکن است شما را به این باور برساند که خودروهای الکتریکی دارای معایبی هستند، اما نرخ فراخوان این خودروها بسیار کمتر از محصولات هیبریدی و احتراق داخلی است. چهار تماس اصلی آتش سوزی 2020 برای وسایل نقلیه احتراق داخلی است و بیش از 1 میلیون دستگاه را شامل می شود. هیوندای کنا و شورولت الکتریک بولت با مجموع 152000 خودرو بیشترین آتش سوزی محصولات الکتریکی را در همان سال داشتند. دو فراخوان عمده خودروهای هیبریدی نیز شامل بیش از 32000 خودرو بود. اگرچه هنوز خطر آتش سوزی در خودروهای الکتریکی وجود دارد، اما می تواند تمرکز اشتباه باشد. رفع خطر آتش سوزی خودروها موضوع مهمی برای خودروسازان است اما به نظر می رسد نمی توان میزان آتش سوزی را به صفر رساند.

[ad_2]

Brendon Rice

نادر موسیقی لاعلاج. خالق تایید شده متعصب تلویزیون پیشگام غذا. یک قهوه ساز به طرز خشمگینی فروتن.

تماس با ما