افزایش سهم بازار تراشه‌های کوالکام و یونی‌سوک در سه‌ماهه چهارم سال 2021 – زومیت

[ad_1]

بر اساس گزارش کانترپوینت، بازار تراشه های گوشی های هوشمند در سه ماهه آخر سال 2021 نسبت به سه ماهه چهارم سال 2020 رشد 5 درصدی داشته است. کمبود قطعات و تغییر در تقاضای بازار تاثیر زیادی بر فروشندگان مختلف تراشه داشته است.

Jessam Arena می نویسد که مدیاتک با وجود کاهش از 37% به 33% همچنان پیشتاز است. تحلیلگران توضیح می‌دهند که فروشندگان گوشی‌های هوشمند به عنوان یک اقدام احتیاطی در برابر کمبود تراشه، قطعات اضافی را ذخیره می‌کنند. عرضه تقریباً ثابت بود و آنها بیش از نیاز خود داشتند. بنابراین، محموله ها در سه ماهه چهارم کاهش یافت.

جدول آماری از سهم بازار تولیدکنندگان تراشه در سه ماهه چهارم سال 2021

اگرچه کوالکام نتوانست تراشه های کافی را از ریخته گری شریک خود تهیه کند، اما سه ماهه موفقی را پشت سر گذاشت و سهم خود را به 30 درصد افزایش داد. یکی از حوزه‌هایی که کوالکام در آن مشکلی نداشته است، بازار مودم‌های 5G است که در آن سهم کنترلی 76 درصدی را در اختیار دارد (در مقایسه با 63 درصد در سال گذشته). این به دلیل تقاضای زیاد برای آیفون 12 و 13 با استفاده از تراشه های Apple A و همچنین مودم های کوالکام و فروش چشمگیر پرچمداران اندرویدی است.

تراشه های اگزینوس سامسونگ تا همین اواخر در جایگاه سوم قرار داشتند و حتی از تراشه های اپل در سال 2020 نیز جلوتر بودند. اما بخش گوشی های هوشمند سامسونگ در حال تغییر فرمول محصولات خود است. به همین دلیل، تراشه های اگزینوس تنها 4 درصد از سهم بازار را از دست دادند. به خاطر داشته باشید که این نتایج در سه ماهه چهارم به دست آمد و سری جدید گلکسی S22 با اسنپدراگون در اکثر کشورها تأثیر زیادی خواهد داشت.

جدول آماری از سهم بازار تولیدکنندگان تراشه در سه ماهه چهارم سال 2021

مقاله مرتبط:

در همین حال، Unisoc سهم بازار خود را بیش از دو برابر (11%) در یک سال افزایش داد. این نباید باعث شگفتی شود؛ زیرا تراشه های موجود در گوشی های هوشمند مختلف برندهایی مانند Honor، Reelmi، Motorola، Zedita، انتقال حتی سامسونگ هم استفاده می شود.

با این حال، با HiSilicon وضعیت مطلوب نیست. تحلیلگران کنترپوینت می گویند که موجودی تراشه ها تقریباً تمام شده است و هنگام تولید مدل های جدید، به ویژه تراشه های پیشرفته و قدرتمند، با مشکلات زیادی مواجه می شود. حتی بزرگترین مشتری آن، هواوی، مجبور شده است به تراشه های کوالکام روی آورد و به 4G روی آورد. آنها محدود هستند.

[ad_2]

Markus Saunders

درونگرا. نینجا دارای گواهی فرهنگ پاپ. نویسنده. مدافع غذا عاشق موسیقی پرشور.

تماس با ما