اولین سانسور در قسمت اول Jeeran

[ad_1]

بعد از مدت ها انتظار بالاخره جدیدترین ساخته حسن فتحی جیران منتشر شد و البته بحث های آن ادامه دارد.

اولین قسمت جیران صبح امروز یکشنبه 24 بهمن ماه روی آنتن شبکه نمایش خانگی رفت و به نظر می رسد اولین سانسور این سریال در همان قسمت اول صورت گرفته است.

همایون شجریان که همزمان با انتشار اولین قسمت از سریال جیران به عنوان خواننده نیز در این پروژه حضور داشت، آخرین کپشن را در اینستاگرام خود منتشر کرد. آهنگساز این قطعه فردین خلعتبری و آهنگ متعلق به امیرحسین اللهیاری است.

سه سال پس از سریال پرطرفدار «شهرزاد»، حسن فتحی کارگردان معروف که یکی از موفق‌ترین سریال‌سازان تلویزیونی ایران محسوب می‌شود، با اثری جدید به شبکه نمایش خانگی بازگشت. این بار با داستانی عاشقانه، روایت عشق ناصرالدین شاه کاچار به همسر محبوبش جیران است.

فهرست طولانی ستاره های سریال از یک سو و سابقه حسن فتحی در تولید انبوه از سوی دیگر، انتظارات را برای جیران افزایش داده است و امید است این اثر به موفقیت دیگری در کارنامه فتحی تبدیل شود. شب دهم برخی از محبوب ترین درام های ایرانی از جمله مدار صفر درجه، میوه ممنوعه و شهرزاد را به نمایش می گذارد.

اولین سانسور در قسمت اول Jeeran

اولین سانسور در قسمت اول Jeeran

حسن فتحی فیلمنامه جیران را با همکاری احسان جوانمرد نوشت و منتشر شد و با استقبال مخاطبان مواجه شد.

برخی از بازیگران درام عاشقانه-تاریخی جیران عبارتند از: بهرام رادان، پریناز ایزدیار، امیرحسین فتحی، امیر جعفری، رویا تیموریان، مریلا زارعی، مهدی پاکدل، رعنا آزادی ور، ستاره پسیانی، غزل شاکری، سمیرا حسن لامقه نو هور. ، سیاوش چراغیه پور، محمد شیری، نهال دشتی، سینا رازانی، بهنام شرفی و پاشا جمالی.

اولین سانسور در قسمت اول Jeeran

اولین سانسور در قسمت اول Jeeran

اولین سانسور در قسمت اول Jeeran

اولین سانسور در قسمت اول Jeeran

اولین سانسور در قسمت اول Jeeran

پریناز ایزدیار نقش شخصیت جیران را بازی می کند که نام سریال از آن نام گرفته شده است. او همچنین یکی از نقش های اصلی کار قبلی فتحی شهرزاد را بازی کرد. بهرام رادان در نقش ناصرالدین شاه و رعنا آزادی ور نقش تاج الدوله نوه فتحعلی شاه و همسر اول ناصرالدین شاه را بازی کردند. مریلا زارعی و امیر جعفری به ترتیب نقش مهد علیا مادر ناصرالدین شاه و میرزا آقاخان نوری نخست وزیر قاجار را ایفا کردند. غزل شاکری همچنین نقش ملک زاده، خواهر ناصرالدین شاه و همسر امیرکبیر را بازی می کند.

داستان این سریال درباره همسایه ناصرالدین شاه است که در واقع یکی از معشوقه های اوست و شاه قاجار طی یک آشنایی اتفاقی عاشق او شده و با او ازدواج می کند. این سریال دوران عشق این پادشاه قاجار به همسایگانش را روایت می کند. داستان سریال جیران پس از مرگ امیرکبیر و ناصرالدین شاه با آشنایی آنها با جیران آغاز می شود و حدود شش سال به زندگی ناصرالدین شاه و جیران می پردازد.

فیلمبرداری جیران به تهیه کنندگی اسماعیل عفیفه از اواخر سال 1999 شروع شد و تا سال 1400 ادامه داشت و در این مدت چندین بار به دلیل شیوع کرونا قطع شد.

پیش از این شباهت موضوع این سریال با دو سریال دیگر خبرساز شده بود. «قبله دنیا» به کارگردانی حامد محمدی و «آهوی من» به کارگردانی مهرداد غفارزاده دو سریال دیگر شبکه نمایش خانگی هستند که به زندگی ناصرالدین شاه نیز می پردازند. در اولی حامد کمیلی و در دومی حسن معجونی نقش این شاه قاجار را بازی کردند.

اگرچه در ابتدا گفته می شد هر کدام از این سریال ها به مراحل و ابعاد مختلف زندگی چهارمین پادشاه قاجار می پردازد، اما شباهت همسایه ها و آهوها مشکل ساز شد و گلایه هایی از پخش حسن فتحی مطرح شد. مهرداد غفارزاده کارگردان این سریال یک ماه معطل شد و دیگری مدعی شد شباهت هایی بین فیلمنامه این دو اثر وجود دارد. اما در نهایت با رای ساترا، جیران از کپی برداری از درام «محلی من مارال» تبرئه شد و در 15 فوریه منتشر شد.

شانزدهمین درام «جیران» حسن فتحی هر جمعه ساعت 8 صبح به صورت اختصاصی از شبکه فیلیمو پخش می شود. قسمت اول این سریال به صورت استثنایی یکشنبه 24 بهمن ماه پخش شد.

سریال Jeeran یک صفحه رسمی در اینستاگرام دارد. این لینک در دسترس.



[ad_2]

Emerson Brooks

گورو تلویزیون. حل کننده مشکل علاقه مندان به وب. ماون مسافرتی بی عذرخواهی تنظیم کننده.

تماس با ما