اندروید 13: هر آنچه که در مورد آینده سیستم عامل گوگل می دانیم – زومیت

[ad_1]

اندروید 12 برای برخی از بهترین گوشی های هوشمند جهان منتشر شده است و این شرکت در حال حاضر روی نسخه اصلی بعدی یعنی اندروید 13 کار می کند. اولین نسخه نمایشی سیستم عامل موبایل گوگل در ماه فوریه برای توسعه دهندگان منتشر شد. همچنین به نظر می رسد نسخه نهایی و پایدار در اوایل سال جاری در مقایسه با سال 2021 در دسترس خواهد بود. با زومیت همراه باشید تا نگاهی به آنچه در مورد سیستم عامل آینده گوگل می دانیم بیندازیم.

نام اندروید 13 و تاریخ انتشار

تاریخ انتشار اندروید 13

قبل از اندروید 10، گوگل نسخه‌های این سیستم عامل را با نام‌های شیرین یا شیرین نام‌گذاری می‌کرد. اگرچه این عدد در حال حاضر به طور گسترده در نسخه های بعدی استفاده می شود، اما همچنان می توان گفت که در نسخه های داخلی نیز از همین نام به کرات استفاده می شود. به لطف اولین نسخه نمایشی که توسعه دهندگان در ماه فوریه منتشر کردند، می دانیم که اندروید 13 با کد Tiramisu شناخته می شود.

این شرکت قصد دارد یک پیش نمایش اضافی در ماه مارس، اولین نسخه بتا در آوریل و سه نسخه بتا دیگر در ماه می، ژوئن و جولای منتشر کند. در نهایت، انتظار می رود گوگل یک نسخه پایدار را در آگوست 2022 (اوت و سپتامبر 1401) منتشر کند. با این حال، تا آن زمان، همه چیز می تواند تغییر کند. بنابراین صحت این اطلاعات را نمی توان تایید کرد.

طراحی اندروید 13

لبه پایینی Google Pixel 6 Pro

یکی از مهم ترین تغییرات ایجاد شده در رابط کاربری سیستم عامل اندروید 12 نسبت به سال های قبل، زبان طراحی متریال Material You است. در این نسخه، گوگل گزینه های سفارشی سازی بیشتر، کنترل رنگ پس زمینه بر اساس تصویر پس زمینه و انیمیشن های زیباتر را ارائه کرده است. به نظر می رسد شاهد تغییرات اساسی در اندروید 13 نباشیم; اما گوگل همچنان در تلاش است تا ویژگی ها و ترفندهای طراحی جدیدی ارائه دهد.

توسعه پالت رنگ در سبک متریال U

توسعه پالت رنگ در سبک متریال U

گوگل پس از اولین نسخه نمایشی توسعه دهندگان، اسکرین شات هایی را منتشر کرد. فراتر از برنامه های خود، این شرکت در حال توسعه یک پالت رنگ Material You است که با تمام نمادهای برنامه سازگار است.

شما می توانید رنگ های تولید شده توسط سیستم را از تصویر پس زمینه خود روی آیکون های خود اعمال کنید. توسعه‌دهندگان باید نسخه‌های تکراری آیکون‌های برنامه را ارائه کنند و مقداری کد را تغییر دهند. این ویژگی اولین بار در گوشی های پیکسل و برکدستیار مهندسی اندروید گفت: “ما با شرکای دستگاه خود کار می کنیم تا آنها را به دستگاه های بیشتری بیاوریم.”

با ارائه چهار سبک مختلف یک تم پویا ایجاد کنید

برای بهبود رنگ ها، گوگل در حال توسعه چهار پالت جدید است که به طور خودکار طرح رنگ کل سیستم عامل را با کاغذدیواری انتخاب شده توسط کاربر مطابقت می دهد.

TONAL_SPOT چپ و VIBRANT راست

سبک‌های جدید با کد TONAL_SPOT و VIBRANT (دو تا برتر) و EXPRESSIVE و SPRITZ (دو پایین) همانطور که مشخص شده است برای ایجاد یک پالت رنگ از تصویر پس زمینه انتخاب شده توسط کاربر، شناسایی و استفاده می شود. از آنجایی که دو تصویر بالا شبیه هم هستند، دو تصویر زیر فاصله قابل توجهی 12 با سبک تم اندروید فعلی دارند.

تصویر Spritz در سمت چپ و EXPRESSIVE در سمت راست

“EXPRESSIVE” برای رنگ هایی که مستقیماً از تصویر پس زمینه نمی آیند ظاهر می شود، در حالی که “SPRITZ” رنگ های خنثی تری را در مقیاس خاکستری انتخاب می کند. این ویژگی احتمالاً در نسخه پایدار آینده اندروید 12L است. اجازه بدید ببینم؛ با این حال، بسیار بعید است که این اتفاق بیفتد.

طرح صفحه قفل

طراحی جلو و صفحه نمایش گوگل پیکسل 6 پرو

در اندروید 13، یک طرح جدید به تنظیمات صفحه قفل اضافه می شود تا نحوه قرارگیری ساعت در صفحه قفل را تغییر دهد. اکنون در اندروید 12 صفحه قفل در دو خطی که در تصویر بالا می بینید نمایش داده می شود. اما فقط زمانی که هیچ اطلاعیه ای وجود ندارد. هنگامی که اعلان ها روی صفحه ظاهر می شوند، به حالت تک خطی و زمانی که اعلان ها حذف می شوند، به حالت دو خطی باز می گردند. همچنین به احتمال زیاد این ویژگی اندروید 12L خواهد بود. اضافه خواهد شد.

بهبود عملکرد اندروید 13

حسگر اثر انگشت گوگل پیکسل 6 پرو

اندروید 12 چندین ویژگی از جمله اسکرول اسکرین شات و حالت یک دست، چرخش خودکار پیشرفته و ویژگی AppSearch را معرفی کرد. اما اندروید 13 در چه زمینه هایی پیشرفت خواهد کرد؟

دسترسی آسان تر به اسکن کد QR

کدهای QR در دوران Quaid-19 بسیار مهمتر شده اند و به نظر می رسد گوگل به دنبال راه حل جدیدی است که استفاده از آنها را در آینده آسان تر کند. ناگفته نماند که می توانید کدهای QR را از طریق دوربین مشابه یا برنامه اندروید شخص ثالث اسکن کنید.

گوگل اکنون در تلاش است تا کد QR تعبیه شده در اندروید 13 را اسکن کند که می تواند مستقیماً روی صفحه قفل اجرا شود و از قسمت تنظیمات سریع به آن دسترسی داشته باشید. اگرچه تغییر کمی در عمل احساس می شود. این روش دسترسی سریعتر و راحت تر به دوربین را فراهم می کند. اسکن کد QR گوگل اخیراً به دلیل آسیب پذیری های امنیتی مورد انتقاد قرار گرفته است. بنابراین انتظار می رود این شرکت قبل از انتشار این مشکلات را برطرف کند.

تغییر حساب از صفحه قفل

تغییر حساب از صفحه قفل

سیستم عامل اندروید معمولا از چندین کاربر پشتیبانی می کند و راه های مختلفی برای جابجایی کاربران در دستگاه وجود دارد. احتمالاً گزینه جدیدی در اندروید 13 اضافه خواهد شد که به کاربران مختلف اجازه می دهد تا پروفایل ها را مستقیماً از صفحه قفل تغییر دهند. اندروید 13 همچنین به کاربران اجازه می دهد برنامه ها را بدون به خطر انداختن حریم خصوصی هنگام تنظیم نمایه های مهمان نصب کنند.

پشتیبانی بومی بلوتوث LE صوتی

Blu audio LE مخفف Low Energy، استانداردی جدید برای انتقال فایل های صوتی کم مصرف است. اندروید 12 دارای پیش نیازهایی برای بلوتوث LE Audio است. اما به طور کامل پشتیبانی نمی شود. به نظر می رسد شاهد تغییراتی در اندروید 13 باشیم. زیرا پروژه متن باز اندروید (AOSP) در توییتر مایکل رحمان پشتیبانی کامل از BLE Audio را نشان داد در اندروید 13 موجود است.

گوگل همچنین قصد دارد یک کدک LC3 برای بلوتوث A2DP اضافه کند. LC3 مخفف Low Complexity Communications Codec است، یک کدک صوتی جدید با کیفیت بالا و کم مصرف که نوید ارائه صدای باکیفیت را حتی با نرخ داده کم در بلوتوث LE Audio می دهد.

انتقال فایل های رسانه ای

انتقال فایل های رسانه ای در اندروید 13

اپل قابلیتی به نام Tap to Stream را بین آیفون و بلندگوهای خانه هوشمند خود معرفی کرد. ارائه می دهد. هنگام پخش موسیقی در آیفون، می‌توانید به راحتی روی دکمه هوم ضربه بزنید تا پخش‌کننده را به بلندگو تغییر دهید تا صدای بلندتری بشنوید. طبق نمونه اولیه به اشتراک گذاشته شده توسط وب سایت AndroidPlus، گوگل ممکن است روی همان ویژگی Tap to Transfer یا TTT در اندروید 13 کار کند. هنوز اطلاعات بیشتری در دسترس نیست و امکان تایید انتشار رسمی این ویژگی در آینده وجود ندارد.

غیرفعال کردن صدای لمس در حالت بی صدا

در اندروید 13 می‌توانید تمام صدای لمسی را در حالت بی‌صدا غیرفعال کنید. برای کسانی که نمی دانند، وقتی دستگاه خود را در سیستم عامل اندروید بی صدا می کنید، صدای لمس به طور کامل غیرفعال نمی شود. اگرچه برای تماس ها و پیام های دریافتی غیرفعال است. ناوبری با اشاره، فشار دادن دکمه ها و غیره آنها ابزارهای تعاملی نیستند. در اندروید ۱۳، حالت بی‌صدا همه پارتیشن‌ها را غیرفعال می‌کند و هنگام استفاده از گوشی، سکوت واقعی را تجربه می‌کنید.

طراحی جدید منوی خروجی صدا

منوی خروجی صدا را دوباره طراحی کنید

گوگل در حال کار بر روی طراحی جدیدی از انتخابگر خروجی صدا در اندروید 13 است. برای کسانی که نمی دانند، انتخابگر خروجی صدا دکمه ای است که در گوشه سمت راست بالای پخش کننده رسانه ظاهر می شود. با لمس آن منویی با تمام دستگاه های موجود نمایش داده می شود که می توانید خروجی صدا را به آن هدایت کنید. این ویژگی در اندروید 10 منتشر شد و در اندروید 11 دوباره طراحی شد. اکنون به نظر می رسد که این ویژگی باید در اندروید 13 باشد تا بهتر با زبان طراحی Material You مطابقت داشته باشد. در معرض تغییرات قرار دهید.

امکان انتخاب زبان متفاوت برای هر برنامه

گوگل در حال کار بر روی ویژگی جدیدی به نام “Panlingual” است که به کاربران امکان می دهد تنظیمات زبان هر برنامه ای را که می خواهند، جدا از تنظیمات کل سیستم اعمال کنند.

این ویژگی بدون شک برای کاربران چند زبانه ای که می خواهند از برنامه های خاصی به زبان های خاصی استفاده کنند بسیار مفید خواهد بود. گفته می شود گزینه جدیدی در پایین زبان ها و ورودی ها به نام App Languages ​​وجود دارد. از آنجا، یک زبان را می توان به یک برنامه خاص اختصاص داد.

در حال حاضر، برنامه‌های خاصی مانند Google Maps به شما اجازه می‌دهند زبان درون برنامه را تغییر دهید. اما بررسی هر برنامه، حتی برای برنامه های شخص ثالث، ویژگی است که بسیاری از کاربران در سراسر جهان از آن استقبال می کنند.

نمایه های ثانویه برای پرداخت های NFC

اندروید 13 می تواند به چندین کاربر در یک دستگاه اجازه دهد تا سرویس پرداخت NFC را در نمایه خود اجرا کنند.

به روز رسانی حریم خصوصی و امنیتی

تنظیمات سریع در اندروید 12

حریم خصوصی و امنیت همیشه برای Google مهم است. با هر نسخه جدید اندروید، این شرکت سیستم عامل را ایمن تر و خصوصی تر می کند و کاربر کنترل بیشتری روی مهمترین چیزها می گیرد. اندروید 13 نیز از این قاعده مستثنی نیست.

انتخابگر عکس سفارشی

سیستم انتخاب عکس سفارشی در اندروید 13

با تمرکز بر حریم خصوصی، مشابه انتخابگر سند در سیستم، اندروید 13 ویژگی های انتخابگر عکس در سراسر سیستم را ارائه می دهد. این بدان معنی است که برنامه های شخص ثالث فقط می توانند به تصاویری که شما اجازه می دهید دسترسی داشته باشند، نه به کل گالری شما. این از فایل های رسانه ای دیگر محافظت می کند. گوگل اعلام کرد که این قابلیت را برای گوشی های اندروید 11 به بالا از طریق آپدیت سرویس گوگل پلی نیز ارائه خواهد کرد.

مجوزهای مکان برای دستگاه‌های WiFi نزدیک

اگر برنامه‌ای نیاز دارد دستگاه‌های Wi-Fi اطراف را در Android 12 پیدا کند، ممکن است لازم باشد مجوزهای دسترسی به موقعیت مکانی فعال شوند. این امن نیست. در اندروید 13، گوگل مجوز جدید NEARBY_WIFI_DEVICES را معرفی می‌کند، بنابراین برنامه‌های دارای این گزینه جدید اجازه دسترسی غیرمجاز به مکان را نمی‌دهند، که برای حفظ حریم خصوصی بهتر است.

اجرای ویندوز 11 بر روی اندروید 13

ویندوز 11

به نظر می رسد در آپدیت اندروید 13، کاربران می توانند با استفاده از ماشین مجازی (VM) سیستم عامل های جایگزینی مانند ویندوز 11 را روی گوشی خود اجرا کنند.

دنی لینیک توسعه دهنده وب و اپلیکیشن اندروید موفق شده است ویندوز 11 را روی گوشی پیکسل 6 در ماشین مجازی اجرا کند. توسعه دهنده از یک اکسپلویت اندروید 13 برای اجرای یک ماشین مجازی در پیکسل 6 استفاده کرد. ناگفته نماند که این گوشی اولین نسخه دمو توسعه دهندگان اندروید 13 را اجرا می کند. او حتی ویدیویی را منتشر کرد که نشان می داد Doom در یک ماشین مجازی در ویندوز 11 در حال اجرا است.

ارتقاء دقیق تر و بهتر

جزئیات باقی مانده نشان می دهد که گوگل قصد دارد بار دیگر تغییراتی در مدیریت مجوز و استفاده از باتری ایجاد کند.

قابلیت Runtime Permission

اگر از دریافت اعلان‌های زیاد در مورد برنامه‌های استفاده نشده در گوشی خود خسته شده‌اید، این ویژگی در اندروید 13 به شما کمک می‌کند. اکنون هر برنامه‌ای می‌تواند برای شما اعلان‌هایی ارسال کند، حتی برای تبلیغاتی که ممکن است به‌عنوان هرزنامه درآیند.

قابلیت Runtime Permission

اندروید 13 مجوزهای جدیدی را برای اعلان ها اضافه می کند. این بدان معنی است که هنگام اجرای یک برنامه، اعلان ها ممکن است به یک ویژگی اختیاری در سیستم عامل آینده تبدیل شوند. با این نظرات، کاربران می توانند به یک برنامه اجازه دهند تا اعلان ها را به دستگاه خود ارسال کند. این ویژگی مشابه سایر مجوزها مانند دسترسی به موقعیت مکانی و دوربین هنگام باز شدن یک برنامه تازه نصب شده است.

حالت صرفه جویی در انرژی (TARE)

گوگل ظاهرا در حال کار بر روی ویژگی جدیدی است که بر مدیریت مصرف انرژی دستگاه تمرکز دارد. این ویژگی Android Resource Economy نام دارد (به اختصار TARE) شناخته شده است.

مقاله مرتبط:

حالت صرفه جویی در مصرف انرژی که مربوط به درصد باتری دستگاه است، با توجه به میزان مصرف باتری، محدودیت هایی را بر روی اپلیکیشن ها اعمال می کند و اپلیکیشن ها می توانند از سهم خود از منابع سیستم بهره مند شوند.

ما باید منتظر باشیم تا گوگل اطلاعات رسمی در مورد TARE را منتشر کند تا نحوه عملکرد آن را بهتر درک کنیم. اما به نظر می رسد این روش جدیدی برای مدیریت رندر برنامه و مدیریت انرژی دستگاه در اندروید 13 باشد.

موارد فوق تقریباً همه ویژگی هایی هستند که قبلاً در مورد اندروید 13 می دانیم. توجه داشته باشید که این مقاله با انتشار امکانات و تغییرات جدید به روز رسانی خواهد شد.



[ad_2]

Todd Holland

متفکر. معتاد رسانه های اجتماعی متعصب الکل استاد وب. مبشر قهوه معمولی.

تماس با ما