نسل سوم آیفون SE در مقایسه با رقبای اندروید زومیت

[ad_1]

سومین نسل از گوشی های مقرون به صرفه اپل با نام iPhone SE بالاخره معرفی شد. این گوشی هنوز هم قدیمی به نظر می رسد اما اکنون دارای سخت افزار قدرتمندی است که از اتصال 5G پشتیبانی می کند. در این پست به مقایسه این گوشی با جدیدترین رقبای اندرویدی خود یعنی Galaxy S21 FA، Xiaomi 11T Pro و OnePlus Rolling CE 2 می پردازیم.

طراحی و نمایش

نسل سوم آیفون SE

همانطور که انتظار می رفت، نسل سوم آیفون SE از همان زبان آشنای طراحی آیفون 8 با دکمه هوم یکپارچه تاچ آی دی در پنل جلویی استفاده می کند. این گوشی در مقایسه با رقبای فعلی خود قطعا ناامید کننده است، اما مطمئنا این طراحی همچنان در بین افراد زیادی محبوبیت زیادی دارد و طرفداران خود را دارد. از سوی دیگر، اگرچه اندازه جمع و جور و جمع و جور این گوشی توجه بسیاری را به خود جلب می کند، اما طراحی آن به طور کلی شباهتی به یک محصول 2022 ندارد. به این دلیل که رقبای اندروید همگی از صفحه نمایشی بهره می برند که تمام پنل جلویی را اشغال می کند، دکمه های فیزیکی ندارد و دارای حاشیه های کمی است.

با این حال متریال به کار رفته در قاب و بدنه آیفون SE یکی از نکات مثبت طراحی این گوشی شناخته می شود، چرا که در آن از قاب و قاب آلومینیومی و البته بدنه شیشه ای استفاده شده است که دور از انتظار نیست؛ اما در طراحی آن از بدنه و قاب آلومینیومی استفاده شده است. زیرا طبیعتا اپل برای ساخت این گوشی که از فرمت آیفون 8 استفاده می کند بدنه و قاب متفاوتی را دنبال نمی کند. با این حال، از این نظر، دو رقیب آن، Galaxy S21 FA و OnePlus Rolling CE 2 که از قاب پشتی پلاستیکی استفاده می کنند، از این نظر مستثنی هستند، اما همراه با Xiaomi 11T Pro که از همان متریال استفاده می کند (برخلاف کیس) پوشش پشتی شیشه ای مات است.

از نظر صفحه نمایش، نسل سوم آیفون SE از همان LCD 4.7 اینچی گذشته با وضوح 1334 در 750 پیکسل استفاده می کند و همچنان فاقد صفحه نمایش OLED با استاندارد Dolby Vision است. بنابراین می توانید تصور کنید که در حین کار با این گوشی به صفحه نمایش آیفون 8 نگاه می کنید. در ضمن، Galaxy S21 FA، Xiaomi 11T Pro و OnePlus Rolling CE 2 هر سه مدل هستند، به استثنای OnePlus که صفحه نمایش آن از HDR10 + استاندارد AMOLED پشتیبانی می کند و از نرخ رفرش 90 هرتز استفاده می کند، دو مدل دیگر 120 هرتز هستند. نرخ تجدید. بنابراین در زمینه نمایش، آیفون SE 2022 نتیجه را با اختلاف به رقبای خود واگذار می کند.

از نظر محافظت در برابر عوامل خارجی، تنها آیفون SE و گلکسی اس 21 FE دارای استاندارد IP67 و IP68 هستند و می توانند تا نیم ساعت در عمق 1.5 متری آب مقاومت کنند. شیائومی و وان پلاس تنها دارای گواهی IP53 هستند و در برابر نفوذ آب و گرد و غبار مقاوم هستند.

سخت افزار، عملکرد و باتری

نسل جدید آیفون SE

همانطور که در چند سال گذشته انجام داده است، با تجهیز اپل آیفون های SE به جدیدترین تراشه های مورد استفاده در آیفون های رده بالا، نسل سوم آیفون SE نیز همین کار را کرده است. بنابراین ظاهر قدیمی آیفون SE جدید بیشتر و بیشتر گمراه کننده می شود و هرگز نمی توان آن را اغراق کرد. در حین بحث در مورد عملکرد و قدرت پردازشی سری آیفون 13 با استفاده از تراشه A15 bionic، دیدیم که چگونه حتی در زمان معرفی پرچمداران اندرویدی نتوانست به قدرت پردازنده برسد و عملکردی باشکوه از خود به جای بگذارد.

حال تصور کنید از همین تراشه در آیفون مقرون به صرفه اپل استفاده شود که واحد پردازش عصبی آن می تواند 15.8 تریلیون عملیات در ثانیه انجام دهد. چقدر قدرت پردازش در یک گوشی، اگرچه ممکن است برخی افراد بپرسند، ممکن است با فناوری نمایشگر و دوربین استفاده شده در یک گوشی سازگار نباشد؟ پاسخ این سوال برای ما نیز مبهم است. با این حال نمی توان انکار کرد که رقبای این گوشی نمی توانند چنین عملکردی از سیستم را در تراشه های خود نشان دهند و حتی به آن نزدیک شوند. ما در مورد تلفن هایی صحبت می کنیم که از تراشه های پرچمدار استفاده می کنند.

تراشه های A15 bionic به کار رفته در آیفون SE 2022 از یک پردازنده شش هسته ای با دو هسته چهار هسته ای قدرتمند و کم مصرف استفاده می کنند. این تراشه همچنین دارای یک موتور پردازش عصبی 16 هسته ای است که تراشه را مجموعه ای از 15 میلیون ترانزیستور می سازد. این تراشه از هر رقیب خود که در حال حاضر در مورد آن صحبت می کنیم قدرتمندتر است.

همچنین برای اولین بار، جدیدترین عضو این خانواده در نهایت از شبکه 5G شامل پهنای باند میلی متری و پشتیبانی زیر 6 گیگاهرتز پشتیبانی می کند. دو رقیب S21 FE و Xiaomi 11T Pro نیز از هر دو پشتیبانی می کنند، اما CE 2 Rolling OnePlus به دلیل تراشه 900 طول موج میلی متری ندارد، اما حداقل از Sub-6GHz پشتیبانی می کند.

اپل با استفاده از تراشه کم مصرف وعده باتری بهبود یافته را برای این گوشی داده است که طبیعتا ممکن است با ادعای اپل همخوانی داشته باشد. ظرفیت باتری مورد استفاده در آیفون همیشه با ظرفیت باتری استفاده شده در رقبای اندروید بسیار متفاوت است. بنابراین نمی توان عمر باتری را با ظرفیت آن قضاوت کرد و باید منتظر نتایج تست عملکرد باتری باشیم.

دوربین

نسل سوم آیفون SE

برای دومین بار، ویژگی های دوربین آیفون SE تغییر نکرده است. در پشت گوشی تنها از یک دوربین زاویه باز با سنسور 12 مگاپیکسلی با قابلیت تشخیص فاز فوکوس خودکار و فناوری فیوژن عمیق استفاده شده است که ویژگی های سنسور آن روی کاغذ بدون تغییر باقی می ماند اما تراشه بایونیک A15 به کار رفته در این گوشی تصویر پیشرفته ای دارد. در حال پردازش. این قطعا در کیفیت نهایی تصاویر تاثیر خواهد داشت.

اما رقبای آن از لنزهای متفاوتی برای ثبت تصاویر فوق عریض، پرتره و ماکرو استفاده می کنند، با دوربینی با زاویه دید عریض تنها با لنز 28 میلی متری و دیافراگم f/1.8، جایی که آیفون SE جدید هیچ کاری انجام نمی دهد و در عوض با لرزشگیر اپتیکال تصویر. Galaxy S21 FE تنها رقیبی است که از لرزشگیر اپتیکال استفاده می کند.

در قسمت دوربین سلفی نیز شاهد یک دوربین ۷ مگاپیکسلی هستیم که در مقایسه با سه گوشی ذکر شده، حداقل روی کاغذ ضعیف تر است. با این حال انتظار می رود عملکرد دوربین سلفی با واقعیت نیز به وضوح ضعف خود را نسبت به رقبای خود نشان دهد. اما همه چیز به اعداد و مشخصات مربوط نمی شود و باید منتظر عرضه این گوشی باشیم تا عملکرد دوربین اصلی آن را در بررسی های خاص در برابر رقبا بسنجیم و در این مورد نظر قطعی بدهیم.

قیمت و پیکربندی

این دستگاه در پیکربندی‌های 64، 128 و 256 گیگابایتی و 4 گیگابایت رم موجود است و قیمت آن از 429 دلار شروع می‌شود. در مقابل، Galaxy S21 FA در نسخه 64 گیگابایتی موجود نیست، اما نسخه های 128 گیگابایتی و 256 گیگابایتی در رم های 6 و 8 گیگابایتی با قیمت پایه 699 دلار و Xiaomi 11T Pro یکسان است، اما با رم های 8 و 12 گیگابایتی با قیمت پایه در دسترس هستند. تنها پیکربندی 128 گیگابایتی در OnePlus Rolling CE با رم های 6 و 8 گیگابایتی موجود است.

[ad_2]

Miriam Ware

الکل نینجا. متفکر شیطانی. محقق سفر. فرهنگ پاپ مادام العمر. علاقه مند به موسیقی.

تماس با ما