ایلان ماسک از مردم اوکراین خواست تا با احتیاط از Starlink استفاده کنند

[ad_1]

ماسک تبلیغاتی با ارسال توییت به کاربران اوکراینی توصیه شده اتصال ستاره آنتن ها را فقط در صورت لزوم و از دید مهاجمان باز کنید روسی استتار.

چند روز پس از ارسال پایانه‌های SpaceX Starlink به اوکراین، ایلان ماسک در توییتی نوشت: «لطفاً با احتیاط استفاده کنید». ماسک گفت که سرویس اینترنت ماهواره ای استارلینک، یک سیستم ارتباطی غیر روسی، به احتمال زیاد هدف حمله مهاجمان روسی قرار خواهد گرفت.

موسس و مدیر عامل “فضای Xبه کاربران توصیه می شود که Starlink را فقط در صورت لزوم روشن کنند و تا حد امکان آنتن را از دید دور نگه دارند. او همچنین پیشنهاد کرد که آنتن ها استتار شوند تا توسط مهاجمان روسی دیده نشوند.

برخی از کارشناسان امنیت سایبری به طور مشابه هشدار داده اند که سیستم های ارتباطی ماهواره ای می توانند کاربران را در معرض خطر قرار دهند، به ویژه با توجه به تجربه گسترده روسیه در هدف قرار دادن ماهواره ها.

جان اسکات ریلتون، محقق ارشد در آزمایشگاه شهروندی دانشگاه تورنتو گفت: «اگر پوتین آسمان اوکراین را کنترل کند، پیام‌های ارسال شده توسط شهروندان اوکراینی سیگنال‌هایی خواهد بود که هدف حمله روسیه را مشخص می‌کند».

اتصال ستاره

همچنین کریستوفر اسکولز، مدیر دفتر هویت ملی ایالات متحده آمریکا NRO اخیرا هشدار داده است که “ارتش روسیه می تواند ماهواره های Starlink را در فضا هدف قرار دهد و ترافیک اینترنت ماهواره، ارتباطات و خدماتی مانند GPS را کاملا مختل کند.” وی گفت: اگر روسیه احساس کند که اینترنت ماهواره ای استارلینک و نقشه هایش با مشکل مواجه شده است، جنگ خود را تا مرزهای فضا گسترش خواهد داد.

اگرچه استفاده از ارتباطات ماهواره ای خطرات زیادی برای شهروندان اوکراینی به همراه دارد، اما از مزایای آن می توان به پهنای باند ثابت اشاره کرد. شرکت جهانی نظارت بر اینترنت NetBlocks به ZDNet گفت: از زمان شروع درگیری روسیه و اوکراین و تشدید بمباران روسیه و شلیک چندین موشک به اوکراین، اتصال اینترنت در اوکراین 20 درصد کاهش یافته است.

[ad_2]

Brendon Rice

نادر موسیقی لاعلاج. خالق تایید شده متعصب تلویزیون پیشگام غذا. یک قهوه ساز به طرز خشمگینی فروتن.