بایدن دستور بررسی دلارهای دیجیتال و سایر خطرات ارزهای دیجیتال – زومیت را صادر کرد

[ad_1]

جو بایدنامروز 9 مارس، رئیس جمهور ایالات متحده فرمان اجرایی را امضا کرد که در آن دولت باید خطرات و مزایای ایجاد دلار دیجیتال بانک مرکزی و سایر مسائل مربوط به ارزهای دیجیتال را ارزیابی کند. آژانس های کلیدی در این زمینه برای تهیه گزارش در مورد “آینده پول” و نقش ارزهای دیجیتال.

مقامات دولتی گفتند که یک حسابرسی جامع از بازار ارز دیجیتال که در ماه نوامبر از مرز 3 تریلیون دلار گذشت، برای اطمینان از امنیت ملی و ثبات مالی و همچنین برای اطمینان از رقابت بین ایالات متحده و جلوگیری از تهدید فزاینده جرایم سایبری مورد نیاز است. دیلیپ سینگمعاون مشاور امنیت ملی در امور اقتصادی به CNN گفت: «رشد ارزهای دیجیتال انفجاری بوده است.

او گفت که ارزهای دیجیتال و دارایی ها می توانند بر نحوه دسترسی مردم به بانک و همچنین امنیت و محافظت از مصرف کنندگان در برابر نوسانات و اولویت دلار آمریکا در اقتصاد جهانی تأثیر بگذارند. برایان زانومدیر شورای اقتصاد ملی و جیک سالیوانمشاور امنیت ملی کاخ سفید در بیانیه ای گفت که این دستور بخشی از تلاش برای ترویج نوآوری مسئولانه است که خطر را برای مصرف کنندگان، سرمایه گذاران و مشاغل کاهش می دهد. آنها گفتند:

ما به خوبی می دانیم که «نوآوری های مالی» گذشته اغلب به نفع طبقه کارگر نبود. زیرا باعث افزایش نابرابری و افزایش ریسک مالی سیستمیک می شود.

جو بایدن در مقابل تصویری از کاخ سفید و بیت کوین

یک گام مهم در این تصمیم هدایت دولت به ارزیابی زیرساخت های فناوری مورد نیاز برای ارز دیجیتال بالقوه فدرال رزرو ایالات متحده (CBDC) است.

مقاله مرتبط:

بر اساس گزارش شورای آتلانتیک، 9 کشور ارزهای دیجیتال بانک مرکزی را راه اندازی کرده اند و 16 کشور دیگر از جمله چین توسعه چنین دارایی های دیجیتالی را آغاز کرده اند. این باعث شده است که برخی در واشنگتن نگران باشند که دلار بخشی از سلطه خود را در چین از دست خواهد داد.

علاوه بر این، این قطعنامه از نهادها، از جمله کمیسیون بورس و اوراق بهادار و اداره حمایت مالی از مصرف‌کننده می‌خواهد که ریسک سیستمی و سایر مسائل نوظهور در ارزهای دیجیتال مانند حمایت از مصرف‌کننده را در نظر بگیرند. یکی از مقامات گفت که یکی از اهداف اصلی جبران ناکارآمدی سیستم پرداخت فعلی ایالات متحده و تقویت مشمولیت مالی است، به ویژه آمریکایی های فقیر، که 5 درصد از آنها در حال حاضر به دلیل دستمزدهای بالا حساب بانکی ندارند.

[ad_2]

Morgan Bullock

هاردکور الکل ماون. علاقه مند شدید به اینترنت دوست داشتنی توییتر متعصب. دردسر ساز.