برادران ماسک متهم به معامله سهام تسلا – زومیت

[ad_1]

وال استریت ژورنال دیروز گزارش داد که کمیسیون بورس و اوراق بهادار (SEC) در حال ارزیابی این موضوع است. ماسک تبلیغاتی مدیرعامل تسلا و برادرش، ماسک کیمبال، آیا با فروش اخیر سهام قوانین معاملات داخلی را زیر پا گذاشته اند؟ این مجله نوشت:

تحقیقات درباره کمیسیون بورس و اوراق بهادار سال گذشته پس از اینکه کیمبال سهام خود در تسلا را به قیمت 108 میلیون دلار فروخت، آغاز شد. این روز قبل از آن است که رئیس تسلا از کاربران توییتر نظرسنجی کند و از او پرسید که آیا 10 درصد از سهام این خودروساز برقی را می‌خرد یا خیر.

Arsetica می نویسد، دیروز در یک شکایت جداگانه، یک قاضی آمریکایی چندین ادعای تسلا و ماسک را در مورد آزار و اذیت ادعایی SEC از شرکت و مدیر عامل آن رد کرد.

در نوامبر 2021، 3.5 میلیون رای در نظرسنجی توییتر ماسک به صندوق انداخته شد و حدود 58 درصد از پاسخ دهندگان موافق بودند که ماسک باید 10 درصد از سهام خود در تسلا را بفروشد. در نظرسنجی Mask از کاربران پرسیده شد که آیا از فروش 10 درصد سهام تسلا حمایت می کنند یا خیر.

وال استریت ژورنال گفت که نتایج نشان می دهد که توییت ماسک به عنوان یک خبر منفی در نظر گرفته شده است و سهام تسلا پس از نظرسنجی وی به شدت سقوط کرد. ایلان ماسک در هفته های بعد مقدار زیادی از سهام تسلا را خرید و فروخت.

ماسک انتقال اطلاعات به برادرش را رد می کند

وال استریت ژورنال دیروز گزارش داد که کیمبال ماسک در هیئت مدیره تسلا فعالیت می کند و معاملات تجاری ممکن است قوانینی را نقض کند که کارمندان و اعضای هیئت مدیره را به طور کلی از انجام تجارت بر اساس اطلاعات غیر عمومی منع می کند. تنظیم‌کننده‌های SEC ممکن است بررسی کنند که آیا ماسک در مورد توییت‌های آینده‌اش یا زمان قبل از فروشش قبل از قرارداد 5 نوامبر به برادرش گفته است یا اینکه همه چیز تصادفی بوده است.

آدام پریچارد یک استاد حقوق دانشگاه میشیگان به وال استریت ژورنال گفت که آیا این سوال در دادگاه سخت است که آیا این نشانه تجارت داخلی غیرقانونی است یا خیر.

کیمبال ماسک در حال خنده با کلاه گاوچرانی بر سر

ایلان ماسک این موضوع را رد کرد که برادرش اطلاعات قبلی درباره این نظرسنجی را منتقل کرده است. او در ایمیلی به فایننشال تایمز گفت:

کیمبال نمی دانست که من می خواهم یک نظرسنجی توییتری انجام دهم.

ماسک به خبرگزاری گفت که وکلای تسلا از برنامه های او برای اجرای نظرسنجی توییتر آگاه بودند. به گزارش FT، او می گوید:

این که فکر کنیم آیا برادرم سهامش را چند میلیون دلار ارزانتر می‌فروشد، بی‌معنی است. در همین حال، نظرسنجی من در توییتر فروش سهام من را بیش از 1 میلیارد دلار کاهش داد.

ماسک با اشاره به نبرد بین تسلا و SEC در روز چهارشنبه در توییتر نوشت:

من دعوا را شروع نکردم. اما من تمام می کنم.

تسلا و ماسک خواستار پایان دادن به “آزار و شکنجه SEC” شده اند.

وکیل تسلا و ماسک هفته گذشته شکایتی را به اتهام آزار و اذیت SEC برای شرکت و مدیر عامل آن تنظیم کردند. در این دادخواست آمده است که کمیسیون بورس و اوراق بهادار از قرارداد 2018 استفاده ابزاری کرده است، که در آن تسلا و ماسک هر کدام توافق کردند که هر کدام 20 میلیون دلار جریمه برای شکایت کمیسیون بورس و اوراق بهادار در توییت های خصوصی سازی تسلا بپردازند. این نقاب گمراه کننده باعث قیمت سهام شده است. به داخل بپرد و بازار را به هم بزند.

مقاله مرتبط:

تسلا گفت هنوز هیچ خبری در مورد 40 میلیون دلاری که SEC بین سهامداران توزیع خواهد کرد وجود ندارد. سخنگوی این شرکت یک قاضی منطقه ای ایالات متحده است. آلیسون ناتان برگزاری کنفرانسی برای بحث در مورد اینکه چرا کمیسیون بورس و اوراق بهادار تلاشی برای توزیع وجوه بین سهامداران انجام نداده است. اما او تصمیم گرفت که انرژی و منابع خود را صرف تحقیق در مورد کار ایلان ماسک کند. قراردادی که تسلا طرف آن بود، شرکت را ملزم به بررسی اظهارات ماسک در رسانه های اجتماعی کرد. اما SEC بارها مدعی شده است که این خودروساز موفق به انجام این کار نشده است.

استیون بوکهلز یکی از مقامات بازار سهام ایالات متحده در نامه ای در 18 فوریه به این اتهامات پاسخ داد و گفت که اقدامات کمیسیون بورس و اوراق بهادار مطابق با دستورات دادگاه برای ثبت وضعیت است. در این متن همچنین به دیگر ادعاهای نادرست ایلان ماسک اشاره شده است. سپس تسلا در 21 فوریه به نامه بوخهولتز پاسخ داد و بیانیه ای صادر کرد.

با این حال، قاضی در نهایت خواسته های تسلا را رد کرد. قاضی ناتان روز گذشته درخواست تسلا و ماسک برای برگزاری کنفرانس را رد کرد و نوشت: “ادعای دقیق متهم در دادگاه نامشخص است.”

[ad_2]

Roy Christensen

متخصص اینترنت دانشجو. نینجا فرهنگ پاپ. علاقه مندان پرشور توییتر.

تماس با ما