بهترین مشاور کنکور ایران واقعا کیست؟

همانطور که گفته شد مشاوران می توانند اطلاعات بسیار مفید و به روزی برای انتخاب رشته داشته باشند که با توجه به علایق و رتبه مورد نظر بهترین انتخاب را داشته باشید. تنوع در خواندن دروس عمومی و اختصاصی، امری الزامی و نکته ای بسیار مهم برای مطالعه است. به جرات میتوان این ادعا را مطرح کرد که مهمترین وظیفه موسسات مشاوره تحصیلی ارائه راهکارهای جامع و کاربردی برای مشکلات یادگیری کودکان و دانش آموزان است و برخی از موسسات مطرح به صورت تخصصی تنها در این زمینه فعالیت میکنند. در هر صورت تعرفه های مرکز مشاوره انتخابی شما باید به گونه ای باشد که توان پرداخت آن را نیز داشته باشید. دانش آموز به دفتر مشاور تحصیلی می رود در آن جا به صورت مستقیم با مشاور صحبت می کند که البته الان به دلیل شیوع بیماری کرونا این نوع مشاوره توصیه نمی شود تا به شما عزیزان آسیبی وارد نشود. دانش آموزان در سنین نوجوانی به شدت در معرض مشکلات روحی و روانی قرار دارند و یکی دیگر از وظایف اصلی موسسات مشاوره تحصیلی شناسایی این مشکلات و تلاش برای برطرف کردن آنها میباشد. همانگونه که در قسمتهای قبلی مختصراً به آن اشاره گردید، مشاوران تحصیلی در برخی از موارد تنها به ارائه مشاوره به دانش آموزان اکتفا نمیکنند و والدین آنها را نیز در مسائل جاری درگیر مینمایند و هدف مشاوران از این کار استفاده از پتانسیلهای والدین برای مقابله با مشکلات ایجاد شده است.

برای همین مشاوره های غیر حضوری مجبورن هزینه رو بیارن پایین و خدماتشون رو بالا ببرن. از شهریور ۹۴ شروع کردم و این دفعه قوی شروع کردم با ساعت مطالعه بالا وشرکت در ازمون های کانون دو ازمون ابان کانون تراز های به ترتیب ۶۳۰۰ و ۶۶۰۰اوردم و زمینه پیشرفت فراهم بود تا اینکه مشکل بزرگی پیش اومد. اگر در درس شیمی سطح متوسط رو به بالا یا تقریباً قوی دارید، پیشنهاد دورخیز به شما، کتاب شیمی مبتکران (تک جلدی دهم و یازدهم و دو جلدی دوازدهم) است. حتما به این نکته توجه داشته باشید که شرط لازم و اولیه برای موفقیت در روش تست زنی، تسلط به مباحث کتاب درسی است. از آن جایی که استفاده از منابع کمک آموزشی متعدد تنها باعث آشفتگی ذهن شما خواهد شد، بنابراین توصیه می شود که پس از تسلط کامل بر مباحث کتاب درسی، با استفاده از یک منبع کمک آموزشی مناسب، مطالب خوانده شده را در ذهنتان تثبیت نمایید.

اگر قصد خرید کتاب کنکور دارید، در کتابسرای دورخیز گلچین بهترین کتاب های تست با تخفیف ویژه برای خرید و ارسال به سراسر کشور آماده هستند. هر ساله سازمان سنجش کشور در ایام خاصی از سال آزمون های کنکور سراسری و یا آزاد را برگزار میکند که البته احتمال تغییر تاریخ در آن وجود دارد که در جدول زیر به آن اشاره خواهیم کرد. وی با بهره مندی از روش های نوین در تدریس و ارائه منابع کنکوری بسیار استاندارد و صحیح توانسته است تاثیر بسیاری را در قبولی داوطلبان در کنکور سراسری داشته باشد و در بازده تحصیلی کشور به صورت قابل توجه موثر عمل کند.استفاده از تکنیک شهودی سازی مطالب، انیمیشن و الگوسازی از جمله روش های نوین و به کار رفته در موسسه حرف آخر و نحوه تدریس استاد منتظری می باشد. پیگیری مستمر روزانه، ارزیابی دوره ای دانش آموز و تغییر در برنامه های درسی وی نیاز به صبر و حوصله فراوان دارد. با افزایش اهمیت کنکور برای دانش آموزان، والدین و مدیران مدارس پای مشاوران تحصیلی و کنکور مدتی است که به مدارس دولتی نیز باز شده است و برخی از خانوادهها هزینههای سنگینی را برای انتخاب بهترین مشاور برای فرزند خود پرداخت میکنند.

در این مرحله کمک از یک مشاور با تجربه می تواند بسیار موثر باشد. کنکور دکترا شرایطی سخت تر دارد و نیاز به آمادگی بیشتر، زیرا در این آزمون تعداد افراد شرکت کننده نسبت به ظرفیت دانشگاه ها زیاد می باشد، به همین دلیل رقابت در این مرحله سخت می باشد و نیاز است که با آمادگی کافی در این آزمون حضور پیدا کرد. زمانی که احساس میکنیم فاصله مان با افراد موفق زیاد است تصور میکنیم که آنها در شرایطی بسیار خاص و ویژه قرار داشتند و یا به دور از هرگونه مشکلی توانستند تمام تمرکز خود را بر روی درس خود بگذارند این در حالی است که وقتی با یکی از آنها صحبت می کنیم شاید متوجه شوید که سختی های بسیار زیادی برای رسیدن به هدف خود داشتند اما تلاش مستمر آنها موجب شده تا به نتیجه دلخواه خود دست یابند. در کنکور سال 1400 با توجه به سخت تر شدن سوالات این درس مهم، اهمیت آن بیش از پیش معلوم شد. در صورتی که مشاوران تحصیلی تشخیص دهند که یک دانش آموز به کمک بیشتری نیاز دارد، او را به یک روانشناس و یا روانپزشک مجرب ارجاع میدهند تا از شدیدتر شدن مشکلات روحی و روانی او جلوگیری کنند.

آقای آزموده کارشناس آموزشی می گوید:« ویژگی شاخص میرصادقی مشاوره های انگیزشی اوست به همین دلیل اغلب شاگردانش را دانش آموزانی تشکیل می دهند که در جستجوی انگیزه لازم برای موفقیت در تحصیلات هستند. کارشناس خانواده سبز و پژوهشگر اجتماعی شبکه ایرانیان در ابتدا با شرکت در برنامه های تبلیغاتی کنکور « فرصت برابر سیما » که با حمایت یکی از ناشرین کتابهای کنکور پخش می شد ، خود را به عنوان یک مشاور تحصیلی مطرح کرد. کنکور سراسری، مسیر پر فراز و نشیبی است که در چند دهه اخیر به یکی از اصلی ترین دغدغه های داوطلبان تبدیل شده تا جایی که عمدتا خانواده ها نیز تحت تاثیر این مسئله قرار می گیرند. مشاوره کنکور در شیراز نیز همچون شهرهای دیگر یکی از دغدغه های بزرگ برای دانش آموزان و خانواده های آنها میباشد. موسسات مشاوره کنکور رقابت سنگینی را با یکدیگر دارند و هر کدام از این مجموعهها در تلاش هستند تا با ارائه خدمات بهتر، مشتریان بیشتری را به سوی خود جذب کنند. هر دانش آموزی در اولین برخورد باید بتواند به کلاس درس خود جذب شود تا امیدی به ادامه راه داشته باشد. دانش آموزان دبیرستانی، داوطلبان پشت کنکوری، دانشجویان انصرافی دانشگاه ها، افراد میانسالی که سودای ادامه تحصیل دارند و…

اشتباه دیگری که برخی دانش آموزان انجام می دهند، رجوع به کتاب های کمک درسی گوناگون بدون مطالعه اولیه کتاب های درسی است. در نهایت باید درستی یا نادرستی رو با متن کتاب مقایسه کنی نه با فهم خودت از کتاب درسی. از طرف دیگر، معمولا تمامی کتاب های مورد نیاز کنکور، از یک انتشاراتی خاص تهیه نمی شود. در نتیجه نمی توان در این مسیر از ده ها مشاور مختلف و چندین شیوه مشاوره ای گوناگون بهره برد و خود را در مسیر هر موجی قرار داد. اگر مشاور شما بهترین مشاور تحصیلی ایران باشد اما به اندازه کافی درس نخواهید و ساعت مطالعه پایینی داشته باشید نمی توانید رتبه خوبی در کنکور کسب کنید. بنابراین روش های جمع بندی برای دوران کنکور با روشهای جمع بندی برای امتحانات مدرسه کاملاً متفاوت میباشد .دومین، موردی که مورد اتفاق و اجماع بین بهترین در ایران و بهترین مشاوران کنکور تجربی و بهترین مشاوران کنکور پزشکی و بهترین مشاوران کنکور ریاضی قرار داشت شروع دوران جمع بندی در بازه زمانی دو ماه قبل از کنکور است به عقیده برترین مشاورین کنکور ایران برای جمع بندی کنکور، دستکم به یک بازه زمانی دو ماهه نیاز است این در حالی است که، همین موضوع در خصوص امتحانات مدرسه شاید تنها دو الی سه هفته باشد.بنابراین برخلاف امتحانات مدرسه که دانشآموزان در یک بازه دو الی سه هفته ای می توانند جمع بندی مناسبی را انجام دهند، در کنکور دستکم به ۶۰ روز زمان برای یک جمع بندی خوب و جامع نیاز است.

Fletcher Hobbs

نینجا آبجو عمومی. محقق اینترنت. معتاد وب هیپستر پسند. خواننده مغرور. زیاد می افتد