خدمات پرینت سه بعدی پارسیان در سایت زومیت

[ad_1]

یکی از شگفتی های دنیای صنعتی فناوری ساخت انواع پرینترهای سه بعدی است. تا چند سال پیش، تصور چیزی مانند استفاده از یک برنامه کامپیوتری با کمک فناوری چاپ برای تولید یک دستگاه قابل استفاده، عجیب بود. چیزی در مورد تکنولوژی پرینت سه بعدی امکانش وجود دارد. فناوری پرینت سه بعدی در سال های اخیر پیشرفت زیادی کرده و کاربردهای روزافزونی در صنایع مختلف پیدا کرده است.

پرینت سه بعدی چیست؟

پرینت سه بعدی نوعی مدل سازی است که از کامپیوتر و چاپگر دیجیتال برای ایجاد یک قطعه فیزیکی استفاده می کند. این نوع روش قطعه سازی لایه به لایه می باشد. برای پرینت سه بعدی، ابتدا باید یک مدل دیجیتالی از شی یا قطعه داشته باشید. این شبیه به داشتن تصویری از طرح یا متن برای چاپ دو بعدی است. این شی چاپی می تواند هر چیزی مانند کیف یا کفش، قطعه الکترونیکی، ابزار دیجیتال یا هر وسیله دیگری باشد.

در فرآیند به دست آوردن پرینت سه بعدی، ابتدا باید مدل کامپیوتری شی یا قطعه با نرم افزار سه بعدی طراحی شود. سپس مدل طراحی شده با نرم افزار اسلایسر ارائه می شود تا مدل کامپیوتری را به کد قابل فهم برای کامپیوتر و چاپگر سه بعدی تبدیل کند. در مرحله بعد فرآیند چاپ نهایی با اتصال خروجی اسلایسر به ورودی چاپگر انجام می شود.

در پرینت سه بعدی از مواد مختلفی استفاده می شود. در فرآیند چاپ اجسام و تجهیزات سه بعدی می توان از موادی مانند پلاستیک، رزین، فلز و حتی بتن استفاده کرد. وجه مشترک همه پرینترهای سه بعدی ساخت لایه به لایه دستگاه است.

آشنایی با پرینترهای سه بعدی:

چاپگر سه بعدی دستگاهی است که می تواند مدل سازی را از یک جزء دیجیتالی انجام دهد. به عبارت دیگر، یک چاپگر سه بعدی یک فایل دیجیتالی طراحی شده توسط نرم افزارهای سه بعدی را به یک دستگاه فیزیکی قابل لمس و قابل استفاده تبدیل می کند. روش پرینترهای سه بعدی به این صورت است که ابتدا فایل سه بعدی مورد نظر را برش داده و به چاپگر منتقل می کنند. پس از بارگذاری مواد مصرفی، شروع به مدل سازی چاپگر و لایه بندی قطعه یا دستگاه مورد نظر می کند.

گاهی اوقات این محصول یک مدل اولیه برای تولید نهایی است. گاهی اوقات مدل همان محصول نهایی است. البته در بیشتر موارد پرینت سه بعدی نوعی نمونه سازی برای اصلاح خطاها و مشکلات در ساخت محصول نهایی است.

قابلیت پرینت سه بعدی

ویژگی های پرینت سه بعدی:

  1. قالب بندی آسانیکی از بهترین ویژگی های پرینت سه بعدی قالب بندی آسان آن است. ساخت قالب در صنایع مختلف فرآیندی دشوار، دقیق و زمان بر است، اما به لطف ماشین آلات و فناوری چاپ سه بعدی، این کار بسیار آسان شده است.
  2. ضایعات مواد را کاهش دهید: یکی از پیامدهای مدل سازی صنعتی، ضایعات بیش از حد مواد است. در حالی که ساخت قالب به طور سنتی یک زباله و ضایعات زیادی بوده است، قالب‌گیری دیجیتال مقدار مواد زائد را کاهش داده است.
  3. طراحی مدل هایی با پیچیدگی زیاد: یکی از مزیت های بارز پرینت سه بعدی طراحی و ساخت مدل های دقیق و پیچیده ای است که به طور سنتی طراحی و ساخت آنها دشوار، زمان بر و پیچیده بوده است. این کار اکنون با کمک پرینتر سه بعدی و دانش طراحی دیجیتال سه بعدی در زمان کمتر و با دقت بیشتر انجام می شود. خدمات پرینت سه بعدی آسان تر می کند.

کاربردهای پرینت سه بعدی:

* صنایع غذایی:

از چاپ سه بعدی در تولید بسیاری از مواد غذایی مانند شکلات، پاستا و پیتزا استفاده می شود.

* صنعت هوانوردی:

بسیاری از ابزارهای مورد استفاده در صنعت هوانوردی بر اساس پرینت سه بعدی طراحی و تولید می شوند.

*تولید خودرو:

این گونه بود که ساخت قطعات مختلف خودرو در دنیای پست مدرن آغاز شد. در سال 2014 خودرویی ساخته شد که بیشتر اجزای آن با پرینت سه بعدی ساخته شده بود.

* مرمت و ساخت میراث فرهنگی:

یکی از بهترین کاربردهای پرینترهای سه بعدی، تعمیر و ترمیم قسمت های آسیب دیده میراث فرهنگی یک کشور است. به این ترتیب حتی می توان نمونه هایی از بقاع فاخر هر کشور را ساخت و به فروش رساند.

* تجهیزات الکترونیکی:

انواع تجهیزات الکترونیکی را می توان با فناوری چاپ سه بعدی ساخت. ساخت وسایل بازی زیاد یکی از این نمونه هاست.

* صنایع نظامی:

فناوری پرینت سه بعدی در ساخت تجهیزات نظامی مانند سلاح گرم و سایر تجهیزات نظامی نیز استفاده می شود.

*پزشکی و دندانپزشکی:

ساخت ایمپلنت های سه بعدی در صنعت پزشکی با پرینت سه بعدی رایج شده است. مهندسان در حال حاضر روی ساخت قسمت های مختلف بدن با این روش کار می کنند.

انواع پرینت سه بعدی

انواع مختلفی از چاپگرهای سه بعدی وجود دارد که هر کدام بر اساس فناوری متفاوتی هستند.

1- چاپگر سه بعدی FDM:

پرینترهای سه بعدی FDM ساختار نسبتاً ساده ای در مقایسه با انواع دیگر پرینترهای سه بعدی دارند و همچنین به دلیل قیمت نسبتاً پایین و هزینه مواد اولیه کمتر، کاربردهای متنوعی در صنایع مختلف دارند.

چاپگر سه بعدی FDM که به عنوان چاپگر رشته ای نیز شناخته می شود، پلاستیک را ذوب کرده و آن را در لایه های افقی اکسترود می کند.

2- چاپگر سه بعدی SLA:

چاپگرهای سه بعدی SLA یا استریولیتوگرافی به صورت افقی مانند مدل FDM کار می کنند. این چاپگرها از رزین مایع برای ساخت قطعه استفاده می کنند. سپس مدل با پرتو فرابنفش تابش می شود و فرآیند سخت شدن و انجماد کامل می شود. قطعات ساخته شده با این پرینترها بسیار دقیق و بسیار دقیق هستند. البته این مواد به دلیل نازکی خاص از استحکام چندان بالایی برخوردار نیستند به همین دلیل در ساخت قطعات سخت از آنها استفاده نمی شود.

3- چاپگر سه بعدی DLP:

چاپگرهای سه بعدی DLP مانند چاپگرهای SLA کار می کنند. تفاوت این دو نوع پرینتر در نور UV برای خشک کردن مدل است. در چاپگر سه بعدی DLP، نور فرابنفش توسط پروژکتور بر روی مدل ساطع می شود، اما در چاپگر سه بعدی SLA، نور UV توسط لیزر بر روی مدل ساطع می شود.

ماده اولیه مورد استفاده برای ساخت قالب های سه بعدی در چاپگر DLP سرامیک و رزین ریخته گری است. فناوری چاپ قطعات مانند انواع دیگر پرینترهای سه بعدی به صورت لایه ای کار می کند. یکی از بهترین ویژگی های چاپگر DLP در مقایسه با سایر پرینترهای سه بعدی این است که ساخت قطعات برای این چاپگر آسان تر است. سادگی ساخت قطعات چاپگر DLP منجر به کاهش هزینه های نگهداری دستگاه شده است.

این نوع پرینتر در صنعت دندانپزشکی و جواهرات کاربرد فراوانی دارد.

4- چاپگر سه بعدی DMLS:

چاپگر DMLS با کمک فناوری لیزر، مواد خام در ساخت قالب را ذوب می کند و سپس فرآیند تولید مدل را به صورت لایه ای انجام می دهد. فرآیند ساخت الگو در این مدل، چاپگر در فضایی بدون اکسیژن پر از گاز بی اثر مانند آرگون کار می کند. چاپگر DMLS از پودر فلز برای تولید مواد استفاده می کند.

با کمک این چاپگر می توان قطعات بزرگی را ساخت. در فرآیند ساخت قطعات با این مدل پرینتر، اولین لایه های پودر بر روی سطح اول قرار گرفته و با تابش لیزر ذوب شده و شلیک می شود. سپس لایه های بعدی روی لایه پایینی قرار می گیرند.

5- چاپگر سه بعدی SLS:

ماده مورد نیاز برای ساخت قالب سه بعدی در چاپگر SLS پودر است. در این چاپگر ذرات پلیمری پودری ابتدا ذوب شده و سپس روی هم قرار می گیرند. قطعات ساخته شده با پرینترهای سه بعدی SLS استحکام و دوام بالایی دارند اما دقت ساخت این نوع چاپگرها متوسط ​​است.

انواع سیستم های تابش لیزر برای خشک کردن مواد چاپی:

مدل چاپ شده با پرینترهای سه بعدی مختلف توسط تابش پرتو لیزر خشک می شود. چندین فناوری مختلف برای انتشار این پرتوها استفاده می شود:

* سیستم SLA:

در این نوع سیستم نور به صورت لیزر نقطه ای بر روی صفحه مدل سازی صیقل داده می شود.

* سیستم DLP:

در این سیستم، نور فرابنفش به الگوی ایجاد شده توسط پروژکتور ساطع می شود.

* سیستم LCD:

در سیستم LCD، مدل با لامپ های LCD روشن می شود. این مدل از خشک کردن مواد اولیه در پرینت سه بعدی ارزان ترین و پرکاربردترین است.

قیمت پرینت سه بعدی:

با توجه به انواع و تکنیک های ساخت مدل در پرینترهای سه بعدی، این سوال پیش می آید که قیمت چاپ سه بعدی به کدام گزینه ها بستگی دارد. چندین گزینه برای تعیین قیمت پرینت سه بعدی وجود دارد:

  • اندازه قطعه چاپ شده: اندازه قطعه نمودار اندازه و قدرت دستگاه است. هرچه اندازه قطعه بزرگتر باشد، قیمت پرینت سه بعدی بالاتر است.
  • دقت و بزرگنمایی قطعه ساخته شده: همچنین نشان دهنده دقت، کیفیت و کارایی دستگاه است. این گزینه همچنین تاثیر زیادی در هزینه پرینت سه بعدی دارد.
  • کیفیت و نوع متریال به کار رفته در چاپ قطعه: برای ساخت قطعات در پرینترهای سه بعدی از مواد مختلفی استفاده می شود. کیفیت این مواد نیز عامل تعیین کننده ای در قیمت نهایی قطعه چاپی است.
  • شکل قسمت شکل: شکل قطعه می تواند بسیار پیچیده باشد. دقت بالا عاملی است که هزینه چاپ سه بعدی را افزایش می دهد.
  • مقدار چگالی مواد در ساخت قطعه: مقدار ماده ای که برای ساخت یک قطعه استفاده می شود چگالی آن است. تراکم مواد یکی از مهم ترین عوامل در هزینه پرینت سه بعدی است.
  • تخصص اپراتور و نوع چاپگر سه بعدی: توانایی اپراتور در طراحی و ساخت قطعه یکی دیگر از گزینه های موثر در قیمت نهایی محصول است.

سخنان پایانی:

بر اساس موارد فوق می توانید خدمات پرینت سه بعدی و استعلام تعرفه پرینت سه بعدی با مجموعه ای از یکی از روش های زیر پلنگ سه بعدی در تماس باش.

  • با شماره موبایل 09128161078 تماس بگیرید
  • در واتساپ به شماره 09128161078 پیام دهید
  • از طریق وب سایت پارسیان 3D به آدرس Parsian3d.com در تماس باشید

[ad_2]

Miriam Ware

الکل نینجا. متفکر شیطانی. محقق سفر. فرهنگ پاپ مادام العمر. علاقه مند به موسیقی.

تماس با ما