بخش جدید اینتل بر مدرن سازی خودروها متمرکز است – زومیت

[ad_1]

اینتل روز پنجشنبه از بخش طراحی و فروش تراشه جدیدی رونمایی کرد که به خودروسازان کمک می کند تا خودروها و پردازنده های خود را ارتقا دهند. سازنده تراشه در تلاش است تا از بازاری که به سرعت در حال رشد است، درآمد بیشتری کسب کند.

بر اساس گزارش Cnet، پردازنده ها در سال 2019 4 درصد از هزینه خودرو را تشکیل می دهند، اما اینتل پیش بینی می کند که این میزان تا سال 2030 به 20 درصد افزایش یابد. دلیل این امر پیشرفت در فناوری خودرو، ویژگی‌های کمکی مانند ترمز اضطراری خودکار، تراشه‌هایی است که همه چیز را از فشار لاستیک گرفته تا دمای باتری را کنترل می‌کنند، و نمایشگر و سیستم‌های سرگرمی جذاب‌تر. خودروهای دیگر اکنون در حال تبدیل شدن به رایانه های روی چرخ هستند. اینتل همچنین در حال حاضر از طریق زیرمجموعه MobileEye که سیستم‌های کاربردی پیشرفته یا ADAS را توسعه می‌دهد در دسترس است.

خودرویی از MobileEye، یکی از شرکت های تابعه اینتل

انتظار نداشته باشید که برچسب “Intel in” را روی داشبورد خودروی بعدی خود ببینید، اما اگر اینتل موفق باشد، قطعاتی از این شرکت را در هر خودرویی خواهیم دید. پت گلسینگرمدیرعامل اینتل گفت:

جهان در طلوع عصر طلایی نیمه هادی ها قرار دارد، زیرا تراشه ها در هر محصولی منبسط می شوند.

اینتل در رویداد سالانه روز سرمایه گذار خود از واحد خودرو رونمایی کرد، چالشی جدید برای رقبای انویدیا و کوالکام. این پارتیشن Intel Foundry Services یا به اختصار IFS نام دارد. همچنین از تلاش‌هایی برای بهبود تراشه‌های گرافیکی رایانه شخصی، ادامه مدرن‌سازی پردازنده‌های مشکل‌دار و ساخت پردازنده‌هایی با یک تریلیون ترانزیستور تا پایان دهه خبر داد.

خودروها مدت‌هاست که از پردازنده‌ها برای کنترل موتورها، ترمزهای ضد قفل، سیستم‌های ناوبری داخل خودرو و سایر زیرسیستم‌ها استفاده می‌کنند. تسلا که تراشه‌های خود را طراحی می‌کند و نرم‌افزار خودروی خود را اغلب با به‌روزرسانی‌های هوایی به‌روزرسانی می‌کند، در خط مقدم رویکرد محاسباتی یکپارچه‌تر قرار دارد. واحد ابزار اینتل در حال حرکت در این مسیر است و بستر محاسباتی را برای خودروسازان فراهم می کند.

سایر خودروسازان نیز از این روند پیروی می کنند. جیم فارلی، مدیرعامل فورد، این ماه گفت که شرکت او باید به جای تامین قطعات مورد نیاز خود از تامین کنندگان، مغز محاسباتی متمرکز خود را طراحی کند. فارلی گفت:

این قابلیت نیازمند رویکردی متفاوت و منابع بیشتر است.

مقاله مرتبط:

واحد ابزار جدید اینتل بخشی از بخش خدمات ریخته گری این شرکت است. با بازگشت به اینتل یک سال پیش، گلسینگر امیدوار است با تسریع پیشرفت در مرحله “قانون فوق العاده مور” وضعیت را بهبود بخشد.

IFS به این معنی است که اینتل تراشه‌هایی را برای شرکت‌های دیگر تولید می‌کند و دیگر تنها بر طراحی، فناوری، عملیات و روابط تجاری آنها تمرکز نمی‌کند. تلاش‌های اولیه اینتل برای انتشار ناموفق بود، اما گلسینگر قول می‌دهد که این بار همه چیز متفاوت خواهد بود. اینتل با خرید Tower Semiconductor به مبلغ 5.4 میلیارد دلار موافقت کرده است، معامله ای که به طور قابل توجهی دامنه تراشه هایی را که بخش IFS آن می تواند برای مشتریان بسازد، گسترش می دهد.

ساخت تراشه های دیگران به اندازه تجارت فعلی اینتل سودآور نیست، اما با برنامه های بزرگتر سروکار دارد. رقابت با دو شرکت برتر ریخته گری، Semiconductor Manufacturing Corp. (TSMC) و سامسونگ به تولید انبوه تراشه نیاز دارند تا سرمایه گذاری بسیار گران قیمت در تجهیزات تولید تراشه را جبران کنند. IFS به ارائه بخشی از این حجم اختصاص دارد.

اگر IFS Outlook Glsinger موفق بوده است، اینتل حتی ممکن است تراشه هایی را برای رقبایی مانند Nvidia، Imedi و Qualcomm تولید کند. یکی از بزرگترین چالش های اینتل متقاعد کردن سهامداران برای پیوستن به کمک مالی چند ساله است. سرمایه گذاری های بزرگ در کارخانه های جدید حاشیه سود را کاهش می دهد. این روزها کارخانه های جدید تراشه حدود 10 میلیارد دلار هزینه دارند.

فناوری جدید گرافیک کامپیوتر اینتل

اینتل امیدوار است رایانه شما را هیجان انگیزتر کند. پس از سال‌ها مشاهده سود و سود انویدیا از پردازنده‌های گرافیکی، اینتل شروع به طراحی جدی پردازنده‌های گرافیکی خود کرده است، اما همچنان برای ساخت آن‌ها به TSMC متکی است. اینتل در روز سرمایه گذار اعلام کرد که گروه شتاب دهنده محاسبات و گرافیک آن تا سال 2022 بیش از 1 میلیارد دلار درآمد ایجاد خواهد کرد که انتظار دارد تا سال 2026 به 10 میلیارد دلار افزایش یابد.

اینتل این کار را با تراشه های گرافیکی بهتر برای هوش مصنوعی، بازی و ایستگاه های کاری حرفه ای انجام خواهد داد. اولین محصول این مسیر، تراشه گرافیکی Intel Arc لپ تاپ است که در سه ماهه جاری عرضه خواهد شد. اینتل همچنین سه بهبود گرافیکی جدید را در روز پنجشنبه معرفی کرد:

  • پروژه ای به نام Celestial تراشه های گرافیکی جدید را برای دسکتاپ های بازی پیشرفته می فروشد.
  • پروژه Endgame تراشه‌های گرافیکی Arc را از طریق سرویس ابری در اواخر امسال برای یک تجربه محاسباتی پاسخگو معرفی می‌کند.
  • طراحی جدید Falcon Shores که در سال 2024 معرفی می‌شود، به پردازنده‌های x86 و پردازنده‌های گرافیکی Xe اینتل اجازه می‌دهد به یک سوکت تراشه رایانه شخصی متصل شوند و عملکرد به ازای هر وات را افزایش داده و ظرفیت پیوند ارتباطی حافظه را تسریع کند.

[ad_2]

Aria Coffey

مجری کل کارشناس موسیقی. الکل گیک لاعلاج ایجاد کننده. علاقه مندان به زامبی ها

تماس با ما