درخواست ایجاد «نیم ساترا» برای نظارت بر تولید فیلم در مجلس

[ad_1]

نایب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس با انتقاد از تشکیلاتی که در اختتامیه جشنواره فیلم فجر ایجاد شد، گفت: از فیلمنامه تا اکران فیلم ها باید با یک سیستم کارآمد و موثر در حوزه سینما آغاز شود. ضبط شده بود.

«غلامرضا منتظریارجان با بیان اینکه باید سیستمی برای نظارت بر کیفیت فیلم ها ایجاد شود، گفت: اهمیت این موضوع در این است که اگر مسائل غیرقانونی وجود داشته باشد، می توان به راحتی جلوی آن را گرفت.

منتظری از عدم نظارت بر روند فیلمسازی در کشور انتقاد کرد و به اتفاقات جشنواره چهلم اشاره کرد. فیلم صبح وزیر امور خارجه با بیان اینکه جلسه کمیسیون در روز یکشنبه اول اسفندماه امسال برگزار شد، گفت: این جلسه فوق العاده کمیسیون برای تحلیل عملکرد جشنواره چهلم است. فیلم صبح و حواشی با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و رئیس سازمان سینمایی کشور ایجاد شد.

گرگان و نماینده مردم آق قلا در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه در این جلسه مقرر شد اقدامات جدی برای توسعه صنعت سینمای کشور انجام شود، گفت: اعلام و در مرحله بعدی اعلام خواهد شد. ” راه اندازی یک سیستم کارآمد و موثر در این زمینه سینما از فیلمنامه تا اکران فیلم ها، ضبط مهم است.»

آیا سیستمی مثل ساترا به سینما می رسد؟

به گفته وی، در صورت وجود هرگونه مشکل غیرقانونی در این سامانه به راحتی می توان جلوی آن را گرفت.

سیستم هایی از قبل برای کنترل و نظارت بر محتوای صوتی و تصویری نصب شده اند. ساترا سامانه ای است که بر محتوا، صوت و تصویر منتشر شده در اینترنت نظارت دارد و ظاهرا رئیس کمیسیون فرهنگ مجلس خواهان اعمال چنین رویکردی در تولیدات سینمایی است.

ساترا در حال حاضر یکی از راه های کنترل و نظارت بر محصولات تولید شده در شبکه خانگی است و عملکرد آن با انتقاد سازندگان صوتی و تصویری در این بسترهای پخش محتوای صوتی و تصویری همراه است.

ما قبلا در برخی موارد پادشاه برخی از محصولات بودیم شبکه خانگی پس از اتمام مراحل تولید و هزینه، تحت سانسور گسترده این سامانه قرار گرفت و در نهایت پخش محتوای صوتی و تصویری متوقف شد.

این نظر رئیس است. کمیسیون فرهنگ مجلس اما از آنجایی که به سیستمی اطلاق می شود که تمام مراحل تولید را از سناریو تا تولید نظارت می کند، می تواند پروژه را قبل از فرآیند تولید به طور کامل متوقف کند.

[ad_2]

Heidi Avery

پنکه تی وی جنرال. کارآفرین. پیشگام زامبی مغرور. تحلیلگر. خالق شیطانی متعصب توییتر.

تماس با ما