دوچرخه برقی Ivatec-Zomit

[ad_1]

دوچرخه سواری و پیاده روی در شهر در مدت کوتاهی، رفتن به پارک ها و فضای سبز روحیه و سلامتی شما را افزایش می دهد. دوچرخه سواری در شهرهای بزرگ نیز راهی عالی برای فرار از ترافیک سنگین شهری است. از آنجایی که دوچرخه سواری به قدرت بدنی نسبتاً بالایی نیاز دارد، اکثر مردم نمی توانند از دوچرخه به عنوان یک ابزار روزانه استفاده کنند. می توانید آن را از اینجا دریافت کنید دوچرخه برقی یا از Ebike استفاده کرد. دوچرخه های برقی با استفاده از نیروی محرکه الکتریکی به افراد خسته یا کم انرژی کمک می کنند و در نتیجه امکان استفاده روزانه و مستمر از دوچرخه را فراهم می کنند.

دوچرخه برقی چگونه کار می کند؟

به زبان ساده، دوچرخه الکترونیکی ترکیبی از موتورها، باتری ها، کنترلرها، نمایشگرها و غیره است تا نیروی کمکی الکتریکی در مسافت های طولانی و در شیب های سنگین، در مواقع خستگی و کم ایجاد کند. یک دوچرخه معمولی است که قطعات الکتریکی مختلفی به آن اضافه می شود مانند به عنوان یک مربی با سطح انرژی یک دوچرخه سوار، رکاب زدن برای پیشبرد مسیر به او کمک و تشویق می کند.

انواع مختلفی از دوچرخه های برقی در دنیا وجود دارد، از مدل هایی با موتور الکتریکی کوچک که رکاب زدن را آسان می کند تا مدل هایی که با موتور گازی و نزدیک به موتور سیکلت هستند. با این حال، تا زمانی که می توانید رکاب بزنید، وسیله مورد استفاده دوچرخه برقی است نه موتورسیکلت.

دوچرخه های برقی از باتری های قابل شارژ استفاده می کنند و به طور معمول به سرعت 25 تا 60 کیلومتر در ساعت می رسند. علاوه بر این، دوچرخه برقی می تواند بین 25 تا 60 کیلومتر را با یک باتری کاملا شارژ شده طی کند.

اجزا و قطعات اصلی دوچرخه برقی

ایویتک

این دوچرخه ها دارای تمام قطعات مکانیکی یک دوچرخه استاندارد (قاب، چنگال، دنده، کمک فنر، پدال و غیره) و همچنین قطعات الکتریکی مانند موتور، کنترل کننده موتور دوچرخه، باتری و مدار حفاظتی، سنسور کمک پدال، دریچه گاز هستند. . و تصاویر برخی از آن ها:

موتور الکتریکی با توان 350 تا 1000 وات معمولا در مرکز چرخ عقب یا چرخ جلو و در برخی مدل ها در مرکز قاب دوچرخه قرار می گیرد.

  • باتری و مدار حفاظتی

باتری وظیفه تامین انرژی موتور الکتریکی را بر عهده دارد. باتری هایی که عموما در دوچرخه های برقی استفاده می شوند دو مدل هستند: باتری لیتیومی و اسید سرب خشک.

  • کنترل کننده دوچرخه

این مغز متفکر دوچرخه محسوب می شود و مهمترین وظیفه آن کنترل الکتروموتور دوچرخه است. از دیگر ویژگی های آن می توان به اتصال به صفحه نمایش و نمایش سرعت و شارژ باتری اشاره کرد.

  • سنسور کمک رکاب (پدال کمکی)

با اتصال سنسور می توان بخشی از نیروی لازم برای حرکت دوچرخه را با پدال زدن معمولی و بخشی دیگر را با موتور الکتریکی ایجاد کرد. در عمل، این سنسور بخشی از نیروی مورد نیاز را که باید توسط موتور الکتریکی تامین شود، تنظیم می کند.

وظیفه دریچه گاز این است که سرعت دوچرخه را تنظیم کند و میزان قدرت گرفته شده از موتور را کنترل کند.

دوچرخه های برقی از دو نوع صفحه نمایش LED و صفحه نمایش LCD استفاده می کنند. LED ارزان تر است و فقط میزان شارژ باتری را نشان می دهد. ال سی دی علاوه بر میزان شارژ، سرعت، زمان سفر و … را نمایش می دهد. همچنین پارامترهای دیگری مانند

نحوه استفاده از دوچرخه برقی

سه راه برای استفاده از این نوع دوچرخه وجود دارد که به شرح زیر است:

  • مکانیک: شبیه یک دوچرخه معمولی به نظر می رسد و موتور الکتریکی در حین حرکت به دوچرخه سوار کمکی نمی کند.
  • حالت تمام الکتریکی: برخی از دوچرخه های برقی دارای دریچه گاز هستند. با استفاده از دریچه گاز می توانید از دوچرخه خود مانند یک موتور سیکلت استفاده کنید. در این حالت می توانید بدون رکاب زدن حرکت کنید. استفاده از دریچه گاز تعبیه شده بر روی فرمان دوچرخه، استفاده از نیروی موتور الکتریکی را با تنظیم سرعت دوچرخه امکان پذیر می کند.
  • حالت هیبریدی: این حالت جذاب ترین نوع راه اندازی دوچرخه برقی است. در حالت هیبریدی، موتور الکتریکی دوچرخه به شما کمک می کند طوری حرکت کنید که انگار دارید یک دوچرخه سوار را هل می دهید. مقدار کمک موتور الکتریکی را می توان بر روی صفحه نمایش تنظیم کرد.

مزایای استفاده از دوچرخه برقی

مزایای بی شمار استفاده از این دوچرخه را متوجه خواهید شد که در اینجا به برخی از آنها اشاره می کنیم:

  • گواهی لازم نیست
  • شما می توانید در مناطق سبز، پارک ها و گذرگاه های عابر پیاده بدون محدودیت ترافیکی سفر کنید.
  • در حالی که استفاده از دوچرخه معمولی باعث تعریق بدن و ایجاد شرایط نامطلوب برای دوچرخه سوار می شود، استفاده از دوچرخه برقی می تواند این مشکل را حل کند.
  • دوچرخه برقی با کمک دوچرخه برقی می تواند مسافت های طولانی تری را طی کند و در عین حال انرژی کمتری مصرف کند.
  • برخی از افراد با وجود علاقه به دوچرخه سواری، به دلیل عدم آمادگی جسمانی مناسب، قادر به انجام این فعالیت روزانه نیستند. این دستگاه به لطف قدرت کمکی خود به شما این امکان را می دهد که در هر سن و شرایط فیزیکی از آن لذت ببرید.
  • سبک تر، تمیزتر و قابل اطمینان تر از وسایل نقلیه موتوری است.

معایب دوچرخه های برقی

این محصول حدود 10 کیلوگرم وزن بیشتری نسبت به نوع معمولی دارد و این نوع محصول تجهیزات گران تری نسبت به دوچرخه معمولی دارد.

تفاوت دوچرخه برقی با نوع معمولی

دوچرخه های الکترونیکی و دوچرخه های معمولی از نظر ظاهری بسیار به هم نزدیک هستند. تفاوت اصلی دوچرخه های برقی در محل قرارگیری باتری و نمایشگر آن است که ظاهر آن ها را کمی با مدل های معمولی متفاوت می کند.

در مورد تفاوت در نگهداری و تعمیر نیز باید گفت که تمامی اجزای استاندارد دوچرخه برقی به جز موتور برقی مانند یک دوچرخه معمولی هستند، بنابراین نگهداری هر دو یکسان است. در صورت شکستگی چرخ یا ترمز می توانید به تعمیرگاه معمولی دوچرخه مراجعه کنید اما برای تعمیر قطعات الکتریکی منحصر به فرد آن به متخصص دوچرخه برقی نیازمندیم. خوشبختانه خرابی سیستم الکتریکی بسیار نادر است.

در مورد تفاوت سرعت، شایان ذکر است که دوچرخه های برقی با سرعتی در حدود 25 تا 60 کیلومتر در ساعت حرکت می کنند. آنها برای سواری آسان، حفظ سرعت ثابت و شتاب مجدد پس از یک توقف راحت طراحی شده اند و مانند دوچرخه های مسابقه قصد شکستن رکورد سرعت را ندارند.

هیچ تفاوت قانونی وجود ندارد، دوچرخه های معمولی و دوچرخه های الکترونیکی مشمول قوانین یکسانی هستند و سواری هر دو نیاز به مجوز یا گواهینامه خاصی ندارد. ضمناً مدل های معمولی و برقی مشمول بیمه اجباری نبوده و از کالاهای لوکس مالیاتی تعلق نمی گیرد. در نهایت دوچرخه برقی در تمامی مسیرهای دوچرخه سواری و پارک ها مجاز است.

ساخت دوچرخه برقی داخل کشور

دوچرخه برقی

در این نمایشگاه که به همت پارک علم و فناوری شریف برگزار شد، آخرین دستاوردهای شرکت های دانش بنیان به نمایش گذاشته شد که یکی از آنها دوچرخه برقی بود. در حال حاضر تنها یک شرکت دانش بنیان در داخل کشور در زمینه تولید دوچرخه و کیت دوچرخه برقی فعالیت می کند.

صنعت دوچرخه در کشور ما سابقه طولانی دارد. با معرفی دوچرخه های الکترونیکی، برخی واردکنندگان اقدام به واردات دوچرخه های بی کیفیت از چین کردند. بنابراین، دوچرخه های الکترونیکی ارزان قیمت زیادی در بازار وجود دارد که تجربه خرید ناخوشایندی را برای شما به ارمغان می آورد. همچنین دوچرخه های برقی به عنوان وسیله نقلیه مورد استفاده روزانه باید تعمیر شوند. متاسفانه دوچرخه های وارداتی از نظر تامین قطعات، باتری و در دسترس بودن از مراکز معتبر خدمات محدود است و استفاده از آن ها را برای خریدار نهایی دشوار می کند. اینها مشکلاتی است که باعث آن می شود شرکت دانش بنیان کهربا ماشین پارسیان (برند Evtech) به عنوان تنها تولیدکننده داخلی اقدام به تولید دوچرخه برقی در کشور کرد و متعاقباً مراکز خدمات پس از فروش را برای آن تأسیس کرد. محصولات این شرکت متناسب با وضعیت خیابان های ایران بوده و تجربه خوشایند استفاده از دوچرخه برقی را به شما می دهد.

ضمناً با توجه به قیمت دوچرخه برقی بین 25 تا 50 میلیون تومان، امکان خرید اقساطی این دوچرخه ها در گروه صنعتی ایویتک وجود دارد. می توانید دوچرخه های الکترونیکی Ivatec را به صورت اقساط بلند مدت یک تا دو ساله خریداری کنید و از دوچرخه سواری لذت ببرید. همچنین با توجه به شباهت دوچرخه های برقی با دوچرخه های معمولی، امکان برقی سازی دوچرخه های معمولی در مراکز تخصصی گروه صنعتی ایویتک وجود دارد. برای اطلاعات بیشتر می توانید به سایت گروه صنعتی آیوتک مراجعه کنید و یا با مرکز خدمات مشتریان آیوتک به شماره 02191075707 تماس بگیرید. همچنین می‌توانید ویدیوهایی درباره دوچرخه‌های الکترونیکی و تجربه خریداران تماشا کنید. صفحه اینستاگرام Ivatec دنبال کردن



[ad_2]

Shirley Bond

خواننده Wannabe. ماون غذا. طرفدار فرهنگ پاپ علاقه مندان به تلویزیون درونگرا. تنظیم کننده. پیشگام موسیقی. متفکر معتبر.

تماس با ما