رئیس مرکز ملی فضای مجازی: طرح توسعه فیبر نوری انحصاری نیست

[ad_1]

رئیس مرکز ملی فضای مجازی با بیان اینکه در طرح توسعه فیبر نوری نباید انحصار وجود داشته باشد، از تلاش مرکز ملی فضای مجازی برای توسعه شبکه ملی اطلاعات خبر داد.

ابوالحسن فیروزآبادی رئیس مرکز ملی فضای مجازی در مراسم آغاز طرح توسعه شبکه دسترسی ثابت فیبر نوریFTTx توسعه پهنای باند را به عنوان یک ستون اساسی برجسته می کند شبکه ملی اطلاعات وی گفت: در مرکز ملی فضای مجازی معتقدیم که شبکه ثابت کشور باید فراتر از شبکه تلفن همراه کشور توسعه یابد.

به گفته وی، این شبکه برای تمامی شبکه های کشور نقش زیرساختی دارد و توسعه آن بسیار حائز اهمیت است.

فیروزآبادی با اشاره به تحلیل اهمیت امروز داده ها گفت: در دنیای امروز داده ها مانند نفت است و در عمل قدرت اقتصادی کشورهاست. گفت. بنابراین ما باید بتوانیم از مزایای آن در این زمینه بهره مند شویم.»

تلاش های توسعه نرم افزار مغز

وی با اشاره به مشکلات کنونی کشور گفت: نباید در کشوری که سال ها مشکلات زیادی دارد از توسعه سرمایه استفاده کنیم و از توسعه مغزی و مبنای استفاده از شبکه های باند پهن در داخل شبکه ملی استفاده کنیم. اطلاعات.”

فیروزآبادی در بخشی دیگر از بیانات خود بر حل مشکلات این حوزه تاکید کرد و گفت: توسعه شبکه ملی اطلاعات مشکلات جاده باید با نیروهای جوان وزارت حمل و نقل و سایر نهادها حل شود و مقدمات این توسعه در ترکیه فراهم شود. شبکه ملی اطلاعات “تایید شده.”

وی گفت: مخالفت با دیدگاه های انحصاری وزارت ارتباطات این امر در دولت خوب است و باید یک مدل اقتصادی مناسب برای توسعه شبکه ثابت ایجاد شود.»

سهم شرکت های خصوصی در این حوزه نباید خیلی کمتر از مخابرات باشد و باید فاصله زیادی بین شرکت های خصوصی و مخابرات وجود داشته باشد.»

فیروزآبادی همچنین معتقد است الگوی اقتصادی این طرح باید به توسعه و پولی شدن این شبکه منجر شود.

با اشاره به وضعیت اقتصادی کشور که دیگر آنقدر پول نفت وجود ندارد، باید بیشتر روی این موضوع تمرکز کنیم، این مسائل نباید خدمات را گران کند، بومی‌سازی و بومی‌سازی باید این خدمات را برای مردم ارزان‌تر کند. “

[ad_2]

Mara Gomez

کارشناس توییتر متعصب موسیقی. جنرال الکل ماون. علاقه مندان به تلویزیون

تماس با ما