رئیس هیئت شاتل سال گذشته ترافیک ما 40 درصد کاهش داشت

[ad_1]

رئیس هیئت مدیره شاتل اعلام کرد که به دلیل اختلالات اینترنت در سال گذشته، این شرکت ارائه دهنده اینترنت با کاهش 40 درصدی ترافیک استفاده از اینترنت کاربران خود مواجه شد. وی همچنین تاکید کرد که هنوز قبل از قطع و فیلتر شدن شاتل به ترافیک نرسیده اند.

«محمد شانه سجاده» در نشست خبری ششمین سالگرد راه اندازی شاتل موبایل در پاسخ به این سوال که آیا فیلترینگ سال گذشته به شاتل و شاتل موبایل آسیب رسانده است، گفت: سال گذشته حدود 40 درصد از ترافیک خود را از دست دادیم. که از نظر مالی بود. برای شرکت بسیار مضر است. من معتقدم که روند فیلترینگ ادامه دارد و سخت تر می شود. به همین ترتیب، گاهی اوقات محدودیت هایی برای کنترل حجم ترافیک داخلی و خارجی در اینترنت بین المللی اعمال می شود که باعث ضرر اپراتورها می شود.

سال گذشته در زمان قطعی و فیلترینگ اینترنت، نامه هایی از اپراتورهای تلفن همراه نیز منتشر شد که نشان از زیان هنگفت آنها دارد. اگرچه بعداً اعلام شد که این مشکل حل شده است، اما شنساز زاده با تاکید بر اینکه قبل از فیلتر شدن آن نمی توانستند به ترافیک دسترسی پیدا کنند، تاکید کرد: درست است که بسیاری از کاربران در حال حاضر از VPN استفاده می کنند و اکنون به نظر می رسد مشکل در حال کاهش است، اما واقعیت این است که فیلترشکن ها برای کاربر خیلی زیاد است، گران هستند و همه به طور دائم از آنها استفاده نمی کنند.» او تاکید می کند که فروش یا استفاده از VPN ها سودی به جیب اپراتورها نمی رساند و ارائه دهندگان اینترنت در ارائه کیفیت بالا با مشکل مواجه هستند. اینترنت.

طبق پایش های داخلی و گزارش های منتشر شده، کاربران ایرانی ماهانه حداقل 100 تا 150 هزار تومان برای فیلترشکن ها هزینه می کنند. اگرچه استفاده از فیلترشکن های رایگان در ماه های اخیر افزایش یافته است، اما بسیاری از کارشناسان هشدار داده اند که استفاده از برخی از این فیلترشکن ها ممکن است مشکلات امنیتی را برای کاربران ایجاد کند. ناگفته نماند افزایش استفاده از فیلترشکن ها بر اساس برخی گزارش ها از جمله گزارش ابردراک باعث ناامنی شبکه اینترنت کشور شده است.

[ad_2]

Kaia Lambert

گیمر. طرفدار رسانه های اجتماعی متخصص وب Wannabe. متعصب آبجو ارتباط دهنده. کارآفرین. گیک زامبی شیطانی. طرفدار پرشور تلویزیون عاشق بیکن غیرقابل درمان.

تماس با ما